1
Enquiry period
with 07.07.2023 19:53
to 11.08.2023 17:10
2
Bidding period
with 11.08.2023 17:10
to 17.09.2023 17:10
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 45 967 718,58 MDL
Period of clarifications: 7 Jul 2023, 19:53 - 11 Aug 2023, 17:10
Submission of proposals: 11 Aug 2023, 17:10 - 17 Sep 2023, 17:10

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Achiziționarea centralizată a consumabilelor medicale conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2024 (partea I)

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
7 Jul 2023, 19:53
Date modified
9 Aug 2023, 17:10
Achizitii.md ID
21084315
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 Ac chirurgical B 502-9
Budget: 12868.88 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 42 Ac chirurgical PD 534-4
Budget: 10632.96 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 104 Canula traheostomica
Budget: 143766.0 MDL
Active
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 206 Corset dorso-lombar
Budget: 15225.0 MDL
Active
Lot nr. 207 Corset lombar
Budget: 9344.0 MDL
Active
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 217 Dren ventricular
Budget: 60000.0 MDL
Active
Lot nr. 224 Emplastru 10cmx10m
Budget: 169375.0 MDL
Active
Lot nr. 227 Emplastru 5cmx5m
Budget: 51156.0 MDL
Active
Lot nr. 228 Emplastru 6cmx10cm
Budget: 11064.0 MDL
Active
Purchase has not taken place
Lot nr. 243 Ghid pentru PCGRE
Budget: 34100.0 MDL
Active
Lot nr. 258 Injector endoscopic
Budget: 91080.0 MDL
Active
Date:
10 Jul 2023, 13:40
Question's name:
garantia pentru oferta
Question:
La pct.16 din anunțul de participare documentul nr.5 care se depune până la termenul limită de depunere/deschidere a ofertelor în SIA RSAP (MTENDER) este indicat Garanția pentru ofertă - 2. 00% din valoarea ofertei fără TVA,iar la pct.17 Garanția pentru ofertă: în cuantum de 1 % din valoarea ofertei fără TVA.Care este varianta corectă ?
Answer (10 Jul 2023, 15:32):
Garanția pentru ofertă: în cuantum de 1 % din valoarea ofertei fără TVA.
Lot nr. 100 Canulă port venos implantabila cu cateter disponibil in varianta de 6,5 F si 8,5 F
Date:
10 Jul 2023, 18:56
Question's name:
Divizare poziție
Question:
Pentru evitarea situației din anul 2023 în care instituția a rămas fără produsele necesare, și prin prisma contestației privind achiziția pentru anul curent, solicităm divizarea poziției. Specificația tehnică solicitată este comasată parțial din 4 produse diferite, astfel este imposibilă oferirea unui produs care să întrunească toate specificațiile solicitate.
Answer (31 Jul 2023, 14:41):
Bună ziua. În specificația tehnică a produsului este indicat ca producătorul să aibă disponibile catetere atât în varianta de 6,5 F, cât și în varianta de 8,5 F, în depedență de necesitățile reale ale instituției, care vor apărea pe parcursul anului. Astfel, la moment nu este posibilă divizarea lotului în 2 loturi distincte.
Lot nr. 175 Set pentru vase Centrale metoda Seldinger monolumen 6F - Cateter venos central
Date:
11 Jul 2023, 17:00
Question's name:
18G, L50 cm
Question:
Vă rugăm să specificați pentru care componentă a setului se solicită mărimea 18G și pentru care componentă a setului se solicită lungimea 50cm. Vă rugăm respectuos să structurați specificațiile tehnice astfel încât să fie clară cerința solicitată pentru fiecare componentă în parte, fără a lăsa loc de interpretări. Vă mulțumim anticipat!
Answer (31 Jul 2023, 15:00):
Bună ziua. Toți parametrii sunt delimitați prin punct și virgulă, de exemplu Dilatator 1,0*2,7 mm, L-9,6cm, reprezintă un bun din setul solicitat. 18 G este pentru Ac. 50 cm este pentru ghid.
Lot nr. 175 Set pentru vase Centrale metoda Seldinger monolumen 6F - Cateter venos central
Date:
11 Jul 2023, 17:03
Question's name:
Rectificare la întrebarea anterioară: *L 50 mm
Question:
Vă rugăm să specificați pentru care componentă a setului se solicită mărimea 18G și pentru care componentă a setului se solicită lungimea 50mm. Vă rugăm respectuos să structurați specificațiile tehnice astfel încât să fie clară cerința solicitată pentru fiecare componentă în parte, fără a lăsa loc de interpretări. Vă mulțumim anticipat!
Answer (9 Aug 2023, 16:54):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 157 Set cateter pentru vena subclaviculară
Date:
12 Jul 2023, 01:04
Question's name:
Specificații
Question:
Conform Legii 131/15 privind achizițiile publice Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor (1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite. Aliniatul (9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici. Prin specificația solicitată îngrădiți operatorii economici să depună oferte corespunzătoare și într-un final să anulați procedura de achiziție la infinit. Într-un singur lot solicitați 4 produse!!! Or, ținem să vă informăm că producătorii nu stau să execute comenzile ”la o bătaie din deget”, și nici stocuri nu pot fi făcute în avans, așa cum se solicită că termenul de valabilitate trebuie să fie 80% din termenul inițial. Vă rugăm să solicitați cerințe care au o logică și corelație la toate etapele procedurii și până la executare. Drept exemplu poate servi lotul 157 din cadrul LP ocds-b3wdp1-MD-1688737102055 https://achizitii.md/ro/public/tender/21084318/lot/11660625/ Mulțumim anticipat!
Answer (18 Jul 2023, 17:05):
Bună ziua. În urma analizei textului clarificării nu au fost depistați parametrii care ar fi un impediment de participare. Se solicită un lot cu cerințe minime, care să permită livrarea mai multor mărimi în depedență de necesitățile reale ale beneficiarului final. Vă mulțumim
Lot nr. 123 Cateter i/v cu valvă periferic
Date:
14 Jul 2023, 16:12
Question's name:
Mecanism
Question:
În atenția celor interesați, Cu mecanism de protecție sau fără
Answer (9 Aug 2023, 16:54):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 246 Halat chirurgical steril L
Date:
14 Jul 2023, 17:03
Question's name:
Metoda de testare a organismului de certificare europeana
Question:
În atenția celor interesați, Rugăm să clarificați ce înseamnă "Metoda de testare a organismului de certificare europeana" pentru EN20811:1981 pentru loturile 246-255
Answer (18 Jul 2023, 17:14):
Bună ziua. Metoda de testare a organismului de certificare europeană reprezintă explicația pentru testarea parametrului de rezistenta la penetrare de lichide solicitat pentru halatele chirurgicale.
Date:
16 Jul 2023, 15:05
Question's name:
Solicitarea mostrelor - cerință abuzivă!!!
Question:
Conform Legii131/15 Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională (1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe litera e ”mostre (în măsura în care necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru.” Sau CAPCS de foarte multe ori solicită în mod nejustificat mostre pentru același produs, doar că mărime diferită, deși ofertantul POATE DEMONTRA prin catalogul prezentat sau fișa tehnică că produsul întrunește toate cerințele solicitate. Solicităm ca cerința privind prezentarea mostrelor să fie modificată ”în cazul în care se solicită același produs, dar diferite mărimi - va fi prezentată mostra pentru 1-2 mărimi”. Vă rugăm să țineți cont și de faptul că mostrele costă bani, de foarte multe ori acestea sunt foarte scumpe. REITERĂM, CONFORM ARTICOLULUI MENȚIIONAT, MOSTRELE SE SOLICITĂ DOAR ÎN CAZURI BINE JUSTIFICATE, ÎN CAZUL ÎN CARE NU SE POATE DEMONTRA CALITATEA UNUI PRODUS CE URMEAZĂ A FI LIVRAT. În acest context, solicităm introducerea cerinței ”În cazul în care ofertantul a mai livrat același produs în anii precedenți și nu au fost întregistrate abateri sau pretenții din partea beneficiarilor - mostre nu vor fi solicitate”.
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 194 Ciorapi antitromboflebitici
Date:
16 Jul 2023, 15:43
Question's name:
Cerințe
Question:
Solicităm să indicați procentual cantitatea pentru fiecare mărime solicitată. Este imposibil de a efectua stocuri, fără a ști aproximativ cantitatea pentru fiecare mărime. Vă rugăm să rețineți că achiziționarea acestor produse nu este efectuată la piața centrală, necesită timp ca producătorul să execute o comandă. Mulțumiri!
Answer (31 Jul 2023, 15:19):
Bună ziua. În specificația tehnică a produsului este indicat ca producătorul să aibă disponibile toate cele 6 mărimi S, M, L și XL, XLL și XLLL în depedență de necesitățile reale ale instituției, care vor apărea pe parcursul anului. Astfel, la moment nu este posibilă divizarea lotului în mai multe loturi distincte.
Date:
16 Jul 2023, 15:57
Question's name:
Cerințe rezonabile privind livrerarea produselor
Question:
După cum bine vă dați seama, dacă contractele vor fi semnate în luna decembrie - putem considera un succes. Pe de o parte - în luna ianuarie urmează să fie livrate 10% din cantitatea totală, iar pe de altă parte termenul de valabilitate a produselor trebuie să fie ”proaspete”. Stocuri nu pot fi făcute, atîta timp cît nu este o decizie privind contractele, iar producția și livrarea poate dura și 60-90 zile. Astfel, vă rugăm să indicați termeni rezonabili privind livrarea - prima tranșă în decurs de 60 zile după semnarea contractului. Restul livrarilor, lunar cîte 10%. Odată ce contractul este semnat, ofertanții au o minimă siguranță de a plasa comenzile la producători.
Answer (2 Aug 2023, 09:07):
Bună ziua. Prima tranșă urmează să fie livrată până la 28 februarie 2024. Producătorul ar putea recepționa comanda în decurs de 10 zile de la emiterea deciziei de atribuire, când este clar cine este câștigătorul și nu au fost depuse contestații. Ținând cont că procedurile cu Consumabile Medicale (3 la număr) reprezintă un procent colosal din totalul de consumabile necesar tuturor instituțiilor la nivel național, evaluarea ofertelor va fi la primordială. Totodată la moment etapa de contractare a fost sistematizată și necesită o perioadă de timp mult mai scurtă pentru ca contractele să fie înregistrate. Atragem atenția că tergiversarea procedurilor nu ține doar de autoritatea contractantă, dar și de potențialii sau realii operatori economici participanți, deoarece pentru multe solicitări de modificare a specificațiilor ar fi putut fi transmise recomandări la lista publicată pe site-ul oficial www.capcs.md la rubrica transparență.
Lot nr. 157 Set cateter pentru vena subclaviculară
Date:
17 Jul 2023, 09:59
Question's name:
Mărime lumen
Question:
Solicităm respectuos să indicați mărimea lumenului și numărul de lumene. Din specificațiile tehnice solicitate nu este clar numărul lumenelor.
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 77 Aparat de ras de unica folosință
Date:
17 Jul 2023, 10:16
Question's name:
Aparat de ras
Question:
Aparat de ras e un produs igienic, nu poseda certificat CE, doar Declaratie de conformitate. va rugam sa scoateti sintagma de inregistrare in RS al DM.
Answer (31 Jul 2023, 15:35):
Bună ziua. Pentru bunurile care nu sunt dispozitive medicale cerința de înregistrare, Pentru dispozitivele medicale ofertate, care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale Notificarea pentru înregistrarea dispozitivelor medicale în Registrul de stat al Dispozitivelor Medicale, nu este obligatorie. Pentru aceste bunuri se vor aduce argumente prin care se va demonstra că nu sunt dispozitive medicale, prezentând certificate de calitate/ declaratie de conformitate.
Date:
17 Jul 2023, 10:25
Question's name:
Aleze
Question:
Aleze e un produs igienic, la ele se elibereaza Certificat igienic emis de ANSP . va rugam sa scoateti sintagma de inregistrare in RS al DM.
Answer (31 Jul 2023, 15:35):
Bună ziua. Pentru bunurile care nu sunt dispozitive medicale cerința de înregistrare, Pentru dispozitivele medicale ofertate, care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale Notificarea pentru înregistrarea dispozitivelor medicale în Registrul de stat al Dispozitivelor Medicale, nu este obligatorie. Pentru aceste bunuri se vor aduce argumente prin care se va demonstra că nu sunt dispozitive medicale, prezentând certificate de calitate/ declaratie de conformitate.
Date:
17 Jul 2023, 10:36
Question's name:
Mostre
Question:
Conform Legii131/15 Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională (1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe litera e ”mostre (în măsura în care necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru.” Sau CAPCS de foarte multe ori solicită în mod nejustificat mostre pentru același produs, doar că mărime diferită, deși ofertantul POATE DEMONTRA prin catalogul prezentat sau fișa tehnică că produsul întrunește toate cerințele solicitate. Solicităm ca cerința privind prezentarea mostrelor să fie modificată ”în cazul în care se solicită același produs, dar diferite mărimi - va fi prezentată mostra pentru 1-2 mărimi”. Vă rugăm să țineți cont și de faptul că mostrele costă bani, de foarte multe ori acestea sunt foarte scumpe. REITERĂM, CONFORM ARTICOLULUI MENȚIIONAT, MOSTRELE SE SOLICITĂ DOAR ÎN CAZURI BINE JUSTIFICATE, ÎN CAZUL ÎN CARE NU SE POATE DEMONTRA CALITATEA UNUI PRODUS CE URMEAZĂ A FI LIVRAT. În acest context, solicităm introducerea cerinței ”În cazul în care ofertantul a mai livrat același produs în anii precedenți și nu au fost întregistrate abateri sau pretenții din partea beneficiarilor - mostre nu vor fi solicitate”.
Answer (7 Aug 2023, 17:10):
Bună ziua, fiecare achiziție se evaluează individual și conține dosare independente de alte proceduri
Lot nr. 124 Cateter i/v periferic 14G
Date:
17 Jul 2023, 11:44
Question's name:
Loturile 124 – 130. Catetere i/v periferice 14G – 26G
Question:
Cateterele i/v periferice 14G – 26G cu 3-4 linii de contrast sunt confecționate doar de compania B.BRAUN. Ceilalți producători confecționează catetere cu o singură linie groasă, fapt care asigură aceiași X-Ray vizibilitate ca și 3-4 lii subțiri a cateterelor B.BRAUN. Includerea acestui parametru exclude posibilitatea de a participa la licitație cu produsele altor companii-producătoare
Answer (31 Jul 2023, 09:56):
Bună ziua, în urma analizei efectuate, împreună cu specialiștii din cadrul instituțiilor medicale, s-a ajuns la concluzia că nu se acceptă modificarea, 3-4 linii de contrast asigură în caz de rupere а cateterului vizualizareа 360° și extragerea еndovasculară in practica апtеriоаră, din cauza vizualizării intr-un singur plan (о linie radiopacă), nu а permis extragerea cateterului și а pus in pericol viața pacientului
Lot nr. 144 Cateter de aspiratie si drenaj Redon 20 Fr
Date:
17 Jul 2023, 11:49
Question's name:
Loturile nr.144-149. Cateter de aspiratie si drenaj Redon 20Fr – 30Fr
Question:
Cateterele Redon 20Fr – 30Fr nu posedă vacuum control și marcare lungime in cm (specificații greșite, incluse după analogie cu cateterele aspirație endobronhială). Pentru a asigura atribuirea contractelor vă recomandăm s-ă efectuați modificările respective (în caz contrar, cum s-a întâmplat la licitația pentru 2023, contractele nu vor fi atribuite).
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 175 Set pentru vase Centrale metoda Seldinger monolumen 6F - Cateter venos central
Date:
17 Jul 2023, 11:51
Question's name:
Lot 175. Set pentru vase Centrale metoda Seldinger monolumen 6F - Cateter venos central.
Question:
Lungimea dilatatorului nu este un parametru esențial (parametrul principal este diametrul în Fr). Solicităm excluderea acestui parametru sau să specificați dacă valoarea 9,6 cm este lungimea totală sau lungimea părții de lucru (lungimea totală standardă este 12cm).
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 103 Canula nazala pentru oxigen
Date:
17 Jul 2023, 13:25
Question's name:
Dimensiuni
Question:
În atenția celor interesați, Rugăm să terminați fraza ,,Dimensiuni:,,.
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 166 Cateter urinar (Nelaton) (marimi disponibile) CH 10"
Date:
17 Jul 2023, 13:43
Question's name:
Acul cateterului cu mecanism automat de protecție de impungere accidentală
Question:
În atenția celor interesați, Rugăm să excludeți sintagma: "Acul cateterului cu mecanism automat de protecție de impungere accidentală"
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 241 Fixatoare pentru miini, (Hand fix), pediatrice.
Date:
17 Jul 2023, 14:22
Question's name:
Dimensiuni
Question:
Solicităm să indicați dimensiunile.
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Lot nr. 244 Halat chirurgical eurostandard XL ranforsat
Date:
17 Jul 2023, 14:29
Question's name:
Cusătură
Question:
În atenția celor interesați, Pentru loturile 244-255, rugăm să permiteți și cusăturile cu ultrasunet.
Answer (9 Aug 2023, 16:55):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 09.08.2023.
Date:
10 Aug 2023, 10:01
Question's name:
Articolul 35. Clarificări
Question:
Conform articolului 35 alin (2) din Legea 131/15 ”Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic”. Astfel, vă rugăm să țineți cont de perioada de peste 3 săptămâni cât procedura a fost suspendată și să prelungiți perioada clarificărilor în modul stabilit de lege. Licitația este foarte mare, și doar 9 zile pentru clarificări este foarte puțin, ținând cont de multitudinea de întrebări. Ca să anticipăm răspunsul citit la alte întrebări precum că listele au fost publicate pe site-ul instituției, menționăm că acestea au doar rol consultativ, fără obligații juridice din partea părților, atât contractantă, cât și potențiali ofertanți, din care motiv nimeni (mai ale potențiali ofertanți) nu va pierde timpul său prețios pentru a solicita clarificări sau corectări ale specificațiilor, fără a avea o siguranță că acestea sunt 100% finale și că vor fi chiar luate în calcul sau eventual să poată depune o contestație pe marginea acestora. Mulțumim anticipat! P.S Perioada clarificărilor urmează să fie prelungită cu perioada în care procedura a fost suspendată, iar operatorilor economici le-a fost îngrădit dreptul de a solicita clarificări (adică 3 săptămâni).
Answer (11 Aug 2023, 15:21):
Bună ziua. Termenii procedurii de achiziție sunt stabiliți în conformitate cu Legea 131/2015 privind achizițiile publice. Procedura și-a amânat deschiderea ofertelor cu perioada cât a fost suspendată. Propunerile de modificare care se transmit datorită plasării listelor la rubrica Transparență, ajută la desfășurarea unei proceduri transparente și fără necesitatea de a modifica la necontenit specificațiile tehnice.
Lot nr. 157 Set cateter pentru vena subclaviculară
Date:
10 Aug 2023, 10:26
Question's name:
Mod de evaluare
Question:
Pentru EXACT același produs, solicitați specificații milimetrice și constituie temei de respingere o necorespundere micromilimetrică. Pe de altă parte în acest lot ați inclus cîteva sute de variante de produse. 1) Cateter 22G, lungimea 8cm, BILUMEN, ac 38 cm, ghid 38cm; și Cateter 22G, lungimea 8cm, MONOLUMEN, ac 38 cm, ghid 38cm 2) Cateter 22G, lungimea 9 cm... 3) Cateter 22G, lungimea.....până la cm. Apoi începem de la cateter 18G și 16G. Apoi adăugăm aceleași mărimi, doar că pentru monolumen și bilumen, pentru că sunt produse diferite și cel mai important - PREȚURI DIFERITE. Apoi pentru toate aceste combinații avem și lungimea acului de 38-50cm, precum și a ghidului 38-50mm. Toate aceste cerințe una peste alta va face imposibilă evaluarea corectă a acestui lot. Vă rugăm să specificați modul de evaluare a acestui lot, astfel ca ofertanții să nu interpreteze eronat cerințele pe care trebuie să le respecte. Modificarea operată duce în eroare și mai mult potențialii ofertanți. Mulțumim.
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Lot nr. 178 Cearșaf jetabil pentru investigatii (rulou igienic)
Date:
10 Aug 2023, 15:09
Question's name:
Rulou igienic
Question:
Va rugam sa dati lamurire, de unde asa valoare estimetiva de 8848 lei la 6620 rulouri? Really, un rulou poate sa coste 1.32 lei? pretul real e in jur de 400 lei. Va rugam sa faceti modificarile cuvenite
Answer (11 Aug 2023, 08:27):
Bună ziua, prețul indicat este pentru un metru.
Date:
10 Aug 2023, 17:01
Question's name:
perioada de clarificari
Question:
Cum puteti prelungi perioada de clarificari doar cu 2 zile, luand in consideratie ca ati suspendat LP cu 3 saptamini !!!!???? Va rugam sa va conformati cerintelor legale.
Answer (11 Aug 2023, 15:26):
Timp de 3 săptămâni cât procedura de achizție a fost suspendată, operatorii au avut posibilitatea de analiza detaliat specificațiile tehnice, iar la deschiderea posibilității de atașare a propunerilor, clarificările să fie pregătite spre transmitere. Termenul de 2 zile este stabilit pentru modificările efectuate în ultimul anunț de participare.
Date:
11 Aug 2023, 10:30
Question's name:
Lot 6
Question:
Nici un producator n-o sa scrie pe ambalaj '' anti-ceata'' , sunt denumiri standarte , va rugam sa eliminati cerinta cu marcaj mască chirurgicală anti-ceață pe cutie
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Date:
11 Aug 2023, 10:39
Question's name:
Loturile nr.144-149. Cateter de aspiratie si drenaj Redon 20Fr – 30Fr
Question:
Ați modificat specificația numai pentru lotul 144. Pentru celelalte marimi (loturile 145-149) parametrul <cu vacuum control> n-a fost eliminat.
Answer (11 Aug 2023, 16:16):
Bună ziua, aceste loturi, în dependență de posibilitate, o să fie revizuite
Date:
11 Aug 2023, 10:40
Question's name:
Lot 6-7
Question:
Masca de protectie. Care este diferenta dintre ele? Luati in consideratie, ca orica masca are adaos de PP si SMS
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Date:
11 Aug 2023, 10:48
Question's name:
Lot 58
Question:
Pipa Tip Guedel, cu canal 50-100mm, corespunde dimensiunilor 00#-4#. practic, il indicate 6 marimi, Va rugam sa indicati cantitatile pe marimi, ele practic se repeta
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Date:
11 Aug 2023, 10:49
Question's name:
Lot 5
Question:
Pipa tip Robertazzi, Marimile?
Answer (11 Aug 2023, 16:23):
Bună ziua. În specificația tehnică au fost incluse cerințele minime care ar trebui să conțină bunurile solicitate. În baza acestora o să fie evaluate ofertele.
Date:
11 Aug 2023, 11:04
Question's name:
Loturile nr.141-143. Cateter de aspiratie si drenaj Redon 14Fr – 18Fr:
Question:
Vă rugăm să modificați specificația tehnică și pentru lotuile nr.141-143 (eliminarea sintagmei `cu vacuum control`)
Answer (11 Aug 2023, 16:15):
Bună ziua, acest lot, în dependență de posibilitate, o să fie revizuit
Lot nr. 47 Ac pentru acupunctura
Date:
11 Aug 2023, 14:06
Question's name:
Ambalaj
Question:
Rugăm să concretizați dacă acele să fie în tub, sau fiecare ac în tub.
Answer (11 Aug 2023, 16:21):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Lot nr. 93 Bonetă chirurgicală bărbaţi
Date:
11 Aug 2023, 14:07
Question's name:
Ambalaj
Question:
Rugăm să dați exemplu de "ambalaj uz medical pentru sala de operatii"
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Lot nr. 94 Bonetă chirurgicală bărbaţi cu banda absorbanta
Date:
11 Aug 2023, 14:08
Question's name:
Ambalaj
Question:
Rugăm să ne explicați sintagma "ambalaj uz medical pentru sala de operatii"
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Lot nr. 95 Bonetă chirurgicală femei
Date:
11 Aug 2023, 14:09
Question's name:
Ambalaj
Question:
Rugăm să ne explicați sintagma "ambalaj uz medical pentru sala de operatii"
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Lot nr. 112 Cateter de aspiratie CH 14
Date:
11 Aug 2023, 14:11
Question's name:
Supapa/Vacuum control
Question:
Rugam sa ne explicati diferenta dintre supapa si vacuum control pentru loturile 112/113,114/115,116/117, daca este aceasi cerinta, ruga sa uniti loturile.
Answer (11 Aug 2023, 16:19):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3). Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Lot nr. 123 Cateter i/v cu valvă periferic
Date:
11 Aug 2023, 14:11
Question's name:
Acelasi ca lotul 124-129
Question:
Rugam sa uniti lotul 123 cu loturile 124-129, toate au mecanism de protectie, PUR, radiopac.
Answer (11 Aug 2023, 15:33):
Bună ziua. Lotul nr.123 este unic, întrucât pentru a participa la el cu ofertă, operatorul economic trebuie să aibă disponibile toate mărimile și să livreze conform necesităților reale ale instituției. Astfel, se vor prezenta toate codurile pentru fiecare mărime în parte.
Lot nr. 157 Set cateter pentru vena subclaviculară
Date:
11 Aug 2023, 14:12
Question's name:
Cate modele
Question:
Rugam sa concretizati, va fi un singur model, sau mai multe modele conform cerintelor institutiilor.
Answer (11 Aug 2023, 16:30):
Bună ziua. În specificația tehnică au fost incluse cerințele minime care ar trebui să conțină bunurile solicitate. În baza acestora o să fie evaluate ofertele.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.