Select the type of procedure
Commercial procurement
21025791
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
4 532 210 MDL
Period of clarifications:
8 Jul 2020, 15:58 - 20 Aug 2020, 10:00
Submission of proposals:
20 Aug 2020, 10:00 - 15 Sep 2020, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Echipament IT
Information about the cancellation
The reason of cancellation
IP Universitatea Tehnică a Moldovei anulează procedura de achiziție pe motiv că nu este posibil tehnic de adăugat loturi noi în sistem.
Date of cancellation
12 Aug 2020, 16:04
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Stefan cel Mare nr. 168
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
8 Jul 2020, 15:58
Date modified
12 Aug 2020, 16:04
Achizitii.md ID
21025791
MTender ID
CPV
30200000-1 - Echipament şi accesorii pentru computer
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 2 - Lot 6 Computer de birou tip All-in-One (Desktop Computer All-in-One)
Budget: 820710.0 MDL
Cancelled
Lot nr. 5 - Lot 2 Tablă interactivă cu proiector (Interactive whiteboard with projector)
Budget: 638430.0 MDL
Cancelled
Lot nr. 11 - Lot 12 Imprimantă multifuncțională laser (Multifunctional black and white laser printer)
Budget: 77200.0 MDL
Cancelled
Date:
8 Jul 2020, 18:17
Question's name:
Lot 7 Computer portabil (Laptop) Model 1
Question:
Vă rugăm să confirmați că în primul tip de laptop aveți nevoie exact de conectorul mecanic pentru conectarea stației de andocare.
Answer (10 Jul 2020, 22:43):
Bună ziua. La întrebarea dvs privind "Lot 7 Computer portabil (Laptop) Model 1" venim cu următoarea precizare: Confirmăm că în primul tip de laptop nu avem nevoie exact de conector mecanic pentru conectarea stației de andocare.
Date:
8 Jul 2020, 18:23
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Stimați domni.
După analiza caietului de sarcini pentru unele categorii de echipamente este nevoie de remarcat, că spre exemplu, parametrii tehnici pentru laptop sunt facute exclusive pentru HP, deoarece nici Dell, nici Lenovo, nici alte modele – nu au in gama sa, ecrane cu așa caracteristici. Este vorba despre laptopul HP Elitebook 840G6 (6 bucați) și HP Elite Dragonfly (3 bucați). Cerințele față de Imprimantă multifuncțională laser sunt scrise sub MFD Canon i-Sensys MF443dw utilizânduse termenii și caracteristicile proprietare apartelor indicate.
Rugăm să revizuiți caietul de sarcini ca parametrii solicitați al echipamentelor să corespundă „art. 37 Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor și serviciilor din Legea 131/2015” și practicii ERASMUS+, care după părerea noastră nu presupune urmarea intereselor unor companii concrete sau producători.
Answer (10 Jul 2020, 22:48):
Bună ziua! Vă informăm că am ținut cont de obiectivele propuse în cadrul proiectului MHELM și nu am favorizat nici o companie sau producător care eventual poate oferta în cadrul licitației. Cu scopul asigurării accesului egal la procedura de achiziție și asigurarea unui grad sporit de concurență, informăm că caietul de sarcini pentru loturile 6,7,8 și lotul 12 a fost revizuit și documentele cu modificările menționate sunt atașate în sistem.
Lot 4 Tablă interactivă (Interactive table)
Date:
10 Jul 2020, 09:21
Question's name:
Optoma op651rke
Question:
Stimați domni.
După analiza caietului de sarcini pentru unele categorii de echipamente este nevoie de remarcat, că spre exemplu, parametrii tehnici sunt facute exclusive pentru Optoma op651rke https://www.optomaeurope.com/product-details/op651rke#specifications , deoarece alte modele – nu au in gama sa toate caracteristicile indicate proprietare apartelor indicate.
Rugăm să revizuiți caietul de sarcini ca parametrii solicitați al echipamentelor să corespundă „art. 37 Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor și serviciilor din Legea 131/2015” și practicii ERASMUS+, care după părerea noastră nu presupune urmarea intereselor unor companii concrete sau producători.
Answer (14 Jul 2020, 14:01):
Bună ziua! Vă informăm că în toate procedurile realizate de Universitatea Tehnică a Moldovei, inclusiv în actuala licitație, am ținut cont de obiectivele propuse în cadrul proiectului MHELM, de funcționalitatea produselor descrise în loturi în scopul atingerii rezultatelor scontate ale proiectului sus-menționat și nu am favorizat nici o companie sau producător care eventual poate oferta în cadrul licitației. Cu scopul asigurării accesului egal la procedura de achiziție și asigurarea unui grad sporit de concurență, informăm că a fost revizuit caietul de sarcini pentru loturile: LOT 1 Panou interactiv, LOT 2 Tablă interactivă cu proiector, LOT 3 Prezidiu electronic/digital, LOT 4 Tablă interactivă. Documentele cu noi modificări sunt atașate în sistem.
Lot 1 Panou interactiv (Interactiv flat panel display)
Date:
10 Jul 2020, 09:23
Question's name:
Optoma op751rke
Question:
Stimați domni.
După analiza caietului de sarcini pentru unele categorii de echipamente este nevoie de remarcat, că spre exemplu, parametrii tehnici sunt facute exclusive pentru Optoma op751rke https://www.optomaeurope.com/product-details/op751rke#specifications , deoarece alte modele – nu au in gama sa toate caracteristicile indicate proprietare apartelor indicate.
Rugăm să revizuiți caietul de sarcini ca parametrii solicitați al echipamentelor să corespundă „art. 37 Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor și serviciilor din Legea 131/2015” și practicii ERASMUS+, care după părerea noastră nu presupune urmarea intereselor unor companii concrete sau producători.
Answer (14 Jul 2020, 14:03):
Bună ziua! Cu scopul asigurării accesului egal la procedura de achiziție și asigurarea unui grad sporit de concurență, informăm că a fost revizuit caietul de sarcini pentru loturile: LOT 1 Panou interactiv, LOT 2 Tablă interactivă cu proiector, LOT 3 Prezidiu electronic/digital, LOT 4 Tablă interactivă. Documentele cu noi modificări sunt atașate în sistem.
Date:
11 Jul 2020, 16:00
Question's name:
Coerenta in specificatii tehnice.
Question:
Stimata autoritate contractanta. La lot 2 dvs solicitati ca intervalul termic de operare a tablei interactive sa fie -15 ~ 50 °C, pe cand pentru proiector intervaluyl termic solicitat este 5°C ~ 40°C. Pentru tabla interactiva dvs solicitati ca ea functioneze normal in intervalul de umiditate relativa 20 ~ 90 %, iar pentru proietor ati indicat doar limita de sus a uniditatiii relative ~ 85%. (In paranteze va comunicam ca temperatura in baia ruseasca clasica se mentine in intervalul 40 ~ 60 °C, iar umiditatea relativa se afla in intervalul 40 ~ 60 %).
In acelasi timp dvs nu ati indicat DE LOC intervalele de temperatura si umiditate pentru functionarea calculatoarelor, care, impreuna cu tabla interactiva si proiectorul, formeaza un sistem integrat.
Suplimentar, va atragem atentia asupra faptului ca toate echipamentele procurate in cadrul acestei licitatii vor fi exploatate in instirutiile de invatamant superior, pentru care sunt stabilite normative sanitare, inclusiv in ceea ce tine de temperatura si umiditatea relativa a aerului in salile de sturii.
Reiesind din cele expuse solicitam:
1. Stabilirea unor cerinte unice fata de intervalele de temperatura si umiditate relativa a aeruluiin, in care trebuie asigurata functionarea urmatoarelor echipamente: table interactive, proiectoare si calculatoare.
2. La stabulirea acestor cerinte unice sa se tina cont de Normele sanitare pentru instirutiile de invatamant superior, elaborate si piblicate de catre USMF N.Testemitanu in 2013.
Answer (14 Jul 2020, 14:04):
Bună ziua! Vă informăm că au fost efectuate modificări în Caietul de Sarcini pentru loturile: LOT 1 Panou interactiv, LOT 2 Tablă interactivă cu proiector, LOT 3 Prezidiu electronic/digital, LOT 4 Tablă interactivă. Documentele modificate sunt atașate în sistem.
Date:
12 Jul 2020, 20:33
Question's name:
Răspuns (10 iul 2020, 22:43):
Question:
vă rugăm să clarificați ce port pentru stația de andocare trebuie utilizat - USB (care) sau Thunderbot?
Answer (13 Jul 2020, 11:29):
Bună ziua. Posibilitatea conectării stației de andocare este opțională și trebuie realizată prin intermediul Thunderbolt.
Date:
13 Jul 2020, 13:10
Question's name:
Sanctiuni
Question:
La p. 10.3 al Contractului de Achizitii Publice dvs ati indicat ca: Pentru livrarea cu întîrziere a Bunurilor, Vînzătorul poartă răspundere materială în valoare de 0,1% din suma Bunurilor nelivrate, pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de 5% din suma totală a prezentului Contract. În cazul în care întîrzierea depășește 10 zile, se consideră ca fiind refuz de a vinde Bunurile prevăzute în prezentul Contract și Vînzătorului i se va reține garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevederile punctului 10.1. INTREBARE: Daca dvs indicati ca daunele de interese se vor plati la rata de 0.1% pe zi, iar suma maxima nu va depasi 5% din suma Contractului, atunci de ce scrieti ca intazierea nu poate sa depaseasca 10 zile? Din aritmetica de mai sus rezulta ca Autoritatea Contractanta ar putea admite o intarziere de pana la 50 de zile pentru toate bunurile ce urmeaza a fi livrate conform contractului. Rugam sa clarificati acest aspect.
Answer (13 Jul 2020, 19:37):
În Documentația Standard ete indicat expres data limită pînă la care poate fi executat Contractul: Termenul maxim de livrare 90 zile.
Astfel Sancțiuni se aplică pentru două acțiuni: 1. Întârzierea la livrarea mărfii SAU 2. Refuz de a livra marfa.
1.Conform pct. 10.3, penalitatea de întîrziere de 0,1% pentru fiecare zi se va calcula doar în cazul livrării mărfii cu întîrziere de 10 zile, adică după expirarea termenului de 90 zile, dar nu mai tîrziu de 100 zile din data intrării în vigoare a Contractului.
2. În cazul în care începând cu cea de-a 101 zi marfa nu va fi livrată autorității contractante (AC), atunci va fi aplicată prevederea pct. 10.1, adică reținerea garanției de bună executare și rezilierea Contractului în baza pct. 8.2 lit. a), fără a se calcula suplimentar penalitățile de întârziere conform pct. 10.3.
Concluzua Dvs. Nu este corectă referitor la admiterea de către AC a întârzierii cu 50 zile.
Termenul maxim care îl admite AC ca întîrziere este de 10 zile (care sunt penalizate) de la expirarea termenului maxim de livrare.
Date:
15 Jul 2020, 11:39
Question's name:
Modificata lista bunurilor din Lotul 2. Cod CPV diferite.
Question:
Stimată Autoritate contractanta, conform Documentatiei standard modificate la 14 iulie 2020, in specificatiile pentru Lotul 2 (Interactive whiteboard with projector) dvs ati exclus in totalitate cerintele fata de intervalele de temperatura si umiditate relativa a aerului in care pot sa functioneze tabla interactiva si proiectorul, cerinte formulate in Documentatia standard din 08 iulie 2020. Insa, spre surprinderea noastra, in loc sa armonizati cerintele fata de intervalele termice si de umiditate in care pot functiona echipamentele electronice mentionate si calculatorul, dvs le-ati omis in totatlitate. In acelasi timp dvs ati modificat lista bunurilor din Lotul 2 prin adaogarea unui soft educational. Va atragem atentia asupra faptului softurile educationale au codul CPV 48190000-6, pe cand tablele interactive au codul CPV 30195200-4. Prin urmare, includerea acestor doua articole cu coduri CPV total diferite nu este justificata si reduce semnificativ concurenta. Se creeaza impresia ca se urmareste scopul descurajarii agentilor economic de a participa la aceasta procedura de achizitii publice. Solicitam ca la divizarea bunurilor pe loturi se fie respectate prevederile Legii 131/2015 privind achizitiile publice.
Answer (17 Jul 2020, 08:22):
Bună ziua, stimați domni. Mulțumim pentru clarificare, la prezenta venim cu următoarea precizare: LEGEA Nr. 131 din 03.07.2015 privind achiziţiile publice Articolul 37, aliniatul (1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite și aliniatul (4) Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire. Totodată al. (12) În cazul în care autoritatea contractantă defineşte specificaţiile tehnice din caietul de sarcini prin precizarea performanţelor şi/sau cerinţelor funcţionale solicitate, nici o ofertă nu poate fi respinsă dacă ofertantul demonstrează, prin orice mijloc adecvat, că bunurile, lucrările sau serviciile oferite asigură îndeplinirea performanţelor sau cerinţelor funcţionale solicitate deoarece sînt conforme.
- Cerințele față de intervalele de temperatură și umiditate relativă a aerului în care poate funcționa echipamentul au fost excluse deoarece nu reprezintă o specificație tehnică care să influențeze în careva mod funcționalitatea echipamentului solicitat.
- Astfel încât la lotul 2 se solicită sisteme de tablă interactivă (care pe lângă tabla interactivă în sine, trebuie să includă adițional, atât hardware (proiector, suport, cabluri), software (pentru a adăuga funcționalitate tablei interactive), cât și servicii (de livrare, instalare, setare etc.u) pentru ca acest sistem sa devină funcțional și integru, și toate elementele sistemului solicitat funcționează cu un computer - s-a indicat codul CPV 30195200-4, Table electronice cu posibilitate de copiere sau accesorii.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK