Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21519862
1
Период разъяснений
с
08.12.2025 16:35
по 19.12.2025 12:00
по 19.12.2025 12:00
осталось 9 дней
2
Подача предложений
с
19.12.2025 12:00
по 30.12.2025 17:00
по 30.12.2025 17:00
3
Аукцион
31.12.2025 08:00
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС
1 011 708,65 MDL
Период уточнений:
8 дек 2025, 16:35 - 19 дек 2025, 12:00
Подача предложений:
19 дек 2025, 12:00 - 30 дек 2025, 17:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Подписаться невозможно
в период Период разъяснений
Achiziționarea investigațiilor urinare pentru analizatoare conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2026
Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
8 дек 2025, 16:35
Дата последних изменений
9 дек 2025, 8:31
Achizitii.md ID
21519862
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Acon Laboratories, Mission U120,
Urine Analyzer)
Бюджет: 12608.33 MDL
Активный
Лот № 2 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Acon Laboratories, Mission U500,
Urine Analyzer)
Бюджет: 58270.83 MDL
Активный
Лот № 3 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Cybow, Reader 300,
Reflectance Photometer)
Бюджет: 24187.5 MDL
Активный
Лот № 4 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Cybow, Reader 720,
Urine Analyzer)
Бюджет: 73200.0 MDL
Активный
Лот № 5 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Dirui, H-100,
Urine Analyzer)
Бюджет: 62627.25 MDL
Активный
Лот № 6 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Dirui, H-500,
Urine Analyzer)
Бюджет: 149528.77 MDL
Активный
Лот № 7 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Macherey-Nagel, URYXXON 500,
Urine analyzer)
Бюджет: 9875.0 MDL
Активный
Лот № 8 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Macherey-Nagel, URYXXON Relax,
Urine analyzer)
Бюджет: 67716.67 MDL
Активный
Лот № 9 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Roche, URISYS 1100,
Urine Analyzer )
Бюджет: 47867.5 MDL
Активный
Лот № 10 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Siemens, CLINITEK Status+,
Urine Analyzer )
Бюджет: 28066.67 MDL
Активный
Лот № 11 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Analyticon, Urilyzer Cell,
Urine Analyzer)
Бюджет: 8333.33 MDL
Активный
Лот № 12 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Analyticon, Urilyzer 100 Pro,
Urine Analyzer)
Бюджет: 76329.16 MDL
Активный
Активный
Лот № 14 - Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru 77 Electronika Kft., LabUMAT 2 + UriSed 3 PRO,
Automated Urine Chemistry Analyzer)
Бюджет: 104500.0 MDL
Активный
Лот № 15 - Investigații urinare prin metoda fotometrică cu Teste express (stripuri) pentru analizatorul (Memorie rezultate 2000 rezultate cu identificare pacient)
Бюджет: 55130.83 MDL
Активный
Лот № 16 - Investigații urinare prin metoda fotometrică cu Teste express (stripuri) pentru analizatorul (Memorie rezultate 2000-3000 rezultate cu identificare pacient)
Бюджет: 97066.66 MDL
Активный
Лот № 17 - Investigații urinare prin metoda fotometrică cu Teste express (stripuri) pentru analizatorul (Memorie rezultate - Stocare internă pentru cel puțin 300 rezultate testate)
Бюджет: 5020.16 MDL
Активный
Активный
Лот № 19 - Investigații urinare prin metoda fotometrică cu Teste express (stripuri) pentru analizatorul ( Memorie rezultate 2000–5000 rezultate cu date pacient)
Бюджет: 10995.83 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
anunt de participare inve.ur 08.12.2025.signed.pdf
anunt de participare inve.ur 08.12.2025.signed.pdf
Документация к предложению
-
8.12.25 16:35
Дата:
9 дек 2025, 08:31
Название вопроса:
Licitația electronică
Вопрос:
Bună ziua! În legătură cu sărbătorile de iarnă care se apropie, vă rugăm respectuos să prelungiți perioada de depunere a ofertelor și, în acest sens, să transferați licitația electronică pentru data de 9 ianuarie.
Vă mulțumim anticipat!
Дата:
9 дек 2025, 09:13
Название вопроса:
Precizări
Вопрос:
Bună ziua!
Vă rugăm respectuos să ne oferiți următoarele clarificări:
1. Fiecare lot este divizat în două sub-poziții. Prima sub-poziție se referă la reactivi și consumabile, iar a doua — la analizatorul propriu-zis?
2. Luând ca exemplu lotul nr. 5: este solicitat un echivalent pentru Dirui H100. În cazul în care vor fi ofertate atât Dirui H100, cât și un echivalent al acestuia, Dirui H100 va fi considerat oferta de bază, iar echivalentul — ofertă alternativă? Și așa pentru toate loturi?
Vă mulțumim anticipat!
Ответ (9 дек 2025, 09:27):
Bună ziua. În cazul în care se oferă reagenți și consumabile pentru analizatorul din dotare, atunci se specifică doar compatibilitatea și este suficient de a propune oferta doar pentru poziția nr.1 din lot și asigurarea funcționalității dispozitivului din dotare pe perioada contractului (toate cheltuielile vor fi incluse în prețul investigației). Dacă se dorește participarea cu un alt dispozitiv în comodat (altul decât cel speficiat la poziția nr.1), urmează a oferi produse la ambele poziții din lot și îndeplini condițiile și cerințele minime specificate. Cerințele date sunt identice pentru loturile 1-14, iar pentru loturile 15-21, urmează a prezenta oferta, inclusiv cu analizatorul în comodat. În caz de neclarități, nu ezitați să depuneți clarificări, dat fiind faptul că este un proiect nou, care se va extinde și asupra altor tipuri de investigații.
Дата:
9 дек 2025, 09:18
Название вопроса:
Loturi 14-21
Вопрос:
Bună ziua! De ce loturi acestea sunt evendițiate cu culoare? Vă rugăm să clarificați. Mulțumim!
Ответ (9 дек 2025, 09:30):
Bună ziua. Loturile date sunt cu culoare, pentru a delimita mai ușor diferența între acestea. Lotul nr.14, este cu dispozitivul în dotare livrat în anul curent urmare a procedurilor de achiziție desfășurate de către CAPCS, iar loturile 15-21, sunt loturile unde se solicită din start analizatoare în comodat pe perioada contractului. Vă mulțumim pentru clarificare.
Дата:
9 дек 2025, 09:42
Название вопроса:
Tipuri de analizoare
Вопрос:
Bună ziua!
Dorim să atragem atenția asupra faptului că loturile nr. 1–21) se referă, conform specificațiilor tehnice și naturii produselor, la analizoare tip strip, care în mod uzual sunt semi-automatice.
Am observat însă inconsistențe în documentație: pentru anumite loturi apar indicate aparate de tip „automat”, deși echipamentele și echivalentele specificate corespund în realitate unor semi-automatice. Această discrepanță între tipul aparatului și echivalentele menționate poate duce la confuzie pentru operatorii economici și la oferte neconforme sau inechitabile în evaluare.
Vă rugăm respectuos să revizuiți fișele tehnice ale loturilor menționate și să corectați, acolo unde este cazul, tipul aparatului din „automat” în „semi-automat”;
Verificați compatibilitatea între metoda/echuivalentul solicitat și tipologia aparatului indicată, pentru a evita eventuale neconcordanțe care afectează competiția corectă;
Comunicați public modificările efectuate, astfel încât toți agenții economici să poată formula oferte conforme și competitive.
Vă mulțumim anticipat pentru atenție și pentru remedierea acestor neconcordanțe!
Дата:
9 дек 2025, 10:48
Название вопроса:
Răspuns (9 dec 2025, 09:27):
Вопрос:
Solicităm clarificări referitor la următoarea situație:
În unele loturi (de exemplu, Lotul 5 cu echivalentul Dirui H100) apar neclarități privind delimitarea dintre oferta de bază și oferta alternativă, precum și modalitatea corectă în care participanții trebuie să depună ofertele pentru pozițiile 1 și 2.
Pentru ilustrare, prezentăm următorul exemplu:
— În lot participă un agent economic care propune aparatul Dirui H100. Acesta depune oferta pentru poziția 1.
— În același lot participă un alt agent economic care propune un echivalent al Dirui H100. În acest caz, apare întrebarea:
trebuie acesta să depună oferta pentru poziția 1 (ca echivalent al aparatului indicat) sau pentru poziția 2 (aparat oferit în comodat)?
Ответ (9 дек 2025, 10:57):
Bună ziua. În cazul în care sunt propuse investigații (la poziția nr.1) care nu sunt compatibile cu analizatorul din dotare stipulat la fiecare lot (nr.1-14) , vor propune și analizatorul la poziția nr.2. La caz, ambele oferte vor fi oferte de bază și vor fi evaluate conform criteriului CEL MAI MIC PREȚ, cu corespunderea tuturor cerințelor. Operatorul economic care va propune un analizator în comodat, va indica la poziția nr.1 detaliile despre investigațiile compatibile cu analizatorul din oferta sa.
Дата:
9 дек 2025, 10:51
Название вопроса:
Situații neclare (exemplu pentru lotul 1)
Вопрос:
Bună ziua! Dorim să aflăm cum să procedăm în cazuri:
În acest sens, rugăm respectuos să clarificați următoarele aspecte:
1. Dacă doi participanți depun oferte pentru poziția 1 — unul cu U120 și altul cu echivalentul — cărui participant i se va acorda prioritate?
Aparatului indicat în caietul de sarcini (U120) sau echivalentului acestuia?
2. Dacă primul participant cu U120 depune oferta pentru poziția 1, iar al doilea participant cu echivalentul depune oferta pentru poziția 2 (aparat în comodat), care ofertă va fi considerată prioritară?
Cea a participantului care oferă aparatul indicat sau cea a participantului care oferă echivalentul, dar la poziția 2?
3. Este corectă interpretarea conform căreia structura lotului este următoarea:
poziția 1 reprezintă oferta de bază,
poziția 2 reprezintă oferta alternativă (de exemplu, aparat oferit în comodat)?
Vă rugăm respectuos să clarificați aceste aspecte, întrucât în forma actuală se observă o definire vagă a conceptelor „ofertă de bază” și „ofertă alternativă”, ceea ce creează incertitudine pentru participanții la achiziție.
Ответ (9 дек 2025, 11:08):
Bună ziua. Lotul este format din 2 poziții, dar scopul/ obiectul principal al achiziției o reprezintă investigațiile, care au fost repartizate în dependență de analizatoarele din dotarea instituțiilor. Astfel că în cazul în care, de exemplu la lotul nr.1 vor fi propuse investigații compatibile cu analizatorul Mission U120, acesta va completa formularele doar pentru poziția nr.1. Pentru a respecta principiile achizițiile publice, în parte ce ține de utilizarea eficientă a banilor publici, minimizarea riscurilor autorităţilor contractante, asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice, a fost oferită posibilitatea de a oferi alte produse echivalente, dar cu un analizator în comodat, pentru care a fost indicate cerințele minime în poziția nr.2 a loturilor. Ambele oferte vor fi oferte de bază și vor fi evaluate caatare. Ofertele alternative sunt examinate de către grupul de lucru, în cazul în care nu există o ofertă de bază corespunzătoare.
Дата:
9 дек 2025, 11:14
Название вопроса:
Anularea procedurii
Вопрос:
Bună ziua!
Dorim să vă atenționăm - dacă în cadrul unui lot participă un agent economic care oferă aparatul indicat în documentația de atribuire, rezultă că toate celelalte oferte depuse de alți agenți economici nu ar trebui examinate.
Această afirmație este corectă, deoarece a fost propus aparatul solicitat, iar alți agenți economici nu pot concura pe poziția 1.
De asemenea, participanții care depun oferte pentru poziția 2 nu pot fi luați în considerare pentru comparație, căci au depus ofertele alternative.
Aici este necesară o revizuire fundamentală a condițiilor licitației.
Poziția 1 ar trebui să reprezinte oferta de bază, adică un sistem închis, în cadrul căruia participă agentul economic care deține aparatul specificat.
Poziția 2 ar trebui să fie strict oferta alternativă. Aceasta devine relevantă doar în cazul în care agentul economic care deține aparatul specificat nu participă sau nu mai comercializează aparatul, dar achiziția trebuie efectuată în continuare. În acest scenariu, poziția 2 permite implicarea agenților economici cu oferte alternative.
Acest format este mult mai corect pentru desfășurarea licitației, deoarece mulți agenți economici dețin aparatele respective în instituțiile medicale pe baza contractelor existente pe 2–3 ani sau mai mult. Din punct de vedere juridic, nu este posibil să se deschidă aceste sisteme închise prin includerea ofertelor alternative.
Licitația trebuie să țină cont atât de contractele directe existente cu instituțiile medicale pentru sistemele închise, cât și de dreptul de a propune oferte alternative. În forma actuală, așa cum a fost publicată, se încalcă toate principiile de interacțiune dintre agenții economici și instituțiile medicale.
Solicităm anularea acestei licitații și trimiterea ei pentru consultare publică repetată, deoarece în forma actuală această licitație nu poate fi desfășurată.
Continuarea procedurii în aceste condiții va conduce ulterior la contestare la ANSC.
Sunt necesare modificări imediat, deoarece această licitație influențează și licitațiile viitoare pentru hematologie și alte tipuri de aparate.
Ответ (9 дек 2025, 12:32):
Achizițiile publice au la bază câteva principii fundamentale: libera concurență, tratament egal, nediscriminare, transparență și utilizarea eficientă a banilor publici.
În cazul reactivilor de tip închis (adică reactivi compatibili doar cu un anumit model de analizator), apar situații speciale care obligă grupul de lucru să permită echivalența, inclusiv sub forma oferirii unui alt analizator în comodat.
1. Pentru a nu bloca concurența
Dacă se permite doar achiziția reactivilor compatibili cu un anumit analizator existent în instituție, atunci:
• doar un singur producător/distribuitor poate participa,
• procedura devine restrictivă,
• se creează condiții de „vendor lock-in” (dependență de un singur furnizor).
Astfel, pentru a permite participarea mai multor operatori economici, se oferă posibilitatea de a prezenta:
• reactivi echivalenți, împreună cu
• un analizator compatibil, în comodat, astfel încât testele să poată fi efectuate corect.
2. Pentru a respecta principul tratamentului egal și nediscriminării
Dacă un singur operator poate livra reactivi compatibili cu aparatul existent, iar ceilalți nu pot (pentru că sistemul este închis), atunci concurenții sunt dezavantajați.
Prin acceptarea analizatorului în comodat:
• toți furnizorii au șanse egale,
• nu se limitează participarea pe criterii tehnice imposibil de atins.
3. Pentru a evita achiziții „cu dedicație”
Fără opțiunea comodatului, procedura ar arăta că este construită pentru un anumit brand de aparat și reactivi, ceea ce contravine principiului utilizării eficiente și transparente a banului public.
Acceptarea echivalenței este, deci, o măsură de corectitudine procedurală care previne:
• favorizarea indirectă a unui anumit producător,
• apariția riscului de contestare sau anulare a licitației.
4. Pentru a asigura continuitatea activității medicale
Reactivilor de tip închis nu li se pot face modificări sau adaptări. Dacă furnizorul propune alt sistem de reactivi, atunci:
• analizatorul oferit în comodat este necesar pentru compatibilitate și acuratețea analizelor,
• instituția nu trebuie să investească bani suplimentari în aparatură,
• continuitatea testelor medicale este menținută.
Prin comodat, furnizorul pune la dispoziție:
• analizatorul,
• instalarea,
• mentenanța,
• instruirea personalului,
fără costuri suplimentare pentru spital.
5. Pentru a obține cel mai bun raport calitate–preț
Prin creșterea concurenței (permiterea echivalenței), instituția are:
• prețuri mai bune la reactivi,
• mai multe opțiuni tehnologice,
• posibilitatea de a compara calitatea reactivilor și performanța sistemelor.
Astfel, în achiziția reactivilor de tip închis, este necesar și corect să se permită echivalența, inclusiv prin prezentarea analizatorului în comodat, deoarece:
• previne limitarea concurenței,
• respectă principiile achizițiilor publice,
• evită dependența de un singur furnizor,
• menține corectitudinea și transparența procedurii,
• asigură continuitatea și acuratețea analizelor medicale.
Oferta echivalentă = poate fi egală ca nivel cu cea de bază, poate fi chiar „superioară tehnic”, dar fără a depăși nevoia reală și se acceptă la același nivel dacă se demonstrează că nu scade performanța.
Oferta alternativă este inferioară sau neasumată tehnic, se acceptă doar dacă autoritatea a permis explicit și grupul de lucru nu este obligat să o accepte.
Дата:
9 дек 2025, 12:22
Название вопроса:
Cerințele de bază (Ofertele alternative)
Вопрос:
Conform punctului 10 „Oferte alternative” – „Totodată, în procesul de evaluare, în cazul în care vor fi depuse pentru același lot oferte de bază și alternative, se va da prioritate ofertelor care corespund cerințelor de bază, indiferent de poziționarea după preț” – pentru fiecare lot trebuie indicate criteriile tehnice minime separat.
În cazul nostru, avem 21 de loturi cu un număr mare de cerințe tehnice. Pentru fiecare lot trebuie să fie clar evidențiate criteriile care vor fi considerate bazice. Întreaga descriere tehnică nu poate constitui criteriul minim de bază, deoarece atunci regulile privind ofertele alternative își pierd complet sensul.
De exemplu: un lot are 10 cerințe tehnice. Oferta de bază corespunde tuturor celor 10 puncte, iar oferta alternativă este cea care corespunde doar 6 puncte. Aceasta este interpretarea corectă a ofertei alternative.
Vă rugăm să evidențiați pentru fiecare lot criteriile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească produsul alternativ.
Dacă considerați că întreaga descriere constituie criteriile de bază, atunci oferta de bază și oferta alternativă devin identice, ceea ce anulează scopul prevederilor privind ofertele alternative.
Ответ (9 дек 2025, 12:58):
Bună ziua. Acceptarea unei oferte alternative este o situație excepțională, nu o regulă,
O alternativă poate fi acceptată dacă nu reduce performanța, nu schimbă funcția de bază, nu compromite siguranța utilizatorilor și nu încalcă standardele minime, normele EN, legislația, sau parametrul critic stabilit.
Aceasta presupune că soluția alternativă este funcțională, dar diferită tehnic. Adică când alternativa aduce îmbunătățiri reale, fără costuri suplimentare nejustificate.
De exemplu: durabilitate mai mare, tehnologie mai avansată, eficiență energetică mai bună sau consum redus de reactivi.
Dar nu poate fi acceptată dacă schimbarea tehnică creează costuri suplimentare pentru instituție (ex: consumabile scumpe, adaptări costisitoare etc.).
Alternativa trebuie să rămână în cadrul scopului achiziției, rezultatului final dorit și performanțelor necesare, astfel că oferirea a 6 parametri din 10 solicitați, nu reprezintă o ofertă alternativă. Nu poate transforma achiziția într-un alt tip de produs. Vă mulțumim pentru clarificare.
Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Analyticon, Urilyzer 100 Pro,
Urine Analyzer)
Дата:
9 дек 2025, 12:27
Название вопроса:
Cantitatea loturilor
Вопрос:
Bună ziua! Vă rugăm să ne clarificați de ce, în loturile 12 și 13, la poziția a doua, numărul analizatoarelor de comodat este indicat ca fiind 0, în timp ce în lista de repartizare este 1. Care este cifra corectă?
Ответ (9 дек 2025, 12:37):
Bună ziua. Pentru loturile nr.12 și 13 sunt solicitate cîte un analizator în comodat, în cazul ofertelor echivalente. Vă mulțumim pentru clarificare.
Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru 77 Electronika Kft., LabUMAT 2 + UriSed 3 PRO,
Automated Urine Chemistry Analyzer)
Дата:
9 дек 2025, 12:27
Название вопроса:
Cantitatea analizatoarelor
Вопрос:
Bună ziua! Vă rugăm să ne clarificați de ce, în loturile 12 și 13, la poziția a doua, numărul analizatoarelor de comodat este indicat ca fiind 0, în timp ce în lista de repartizare este 1. Care este cifra corectă?
Ответ (9 дек 2025, 12:37):
Bună ziua. Pentru loturile nr.12 și 13 sunt solicitate cîte un analizator în comodat, în cazul ofertelor echivalente. Vă mulțumim pentru clarificare.
Analiza generală a urinei în conformitate cu norma metodologică 1535 (echivalent pentru Acon Laboratories, Mission U500,
Urine Analyzer)
Дата:
9 дек 2025, 12:29
Название вопроса:
Cantitatea analizatoarelor
Вопрос:
Bună ziua! Cu care scop sunt solicitate 2 analizoare în comodat doar pentru o instituție? Vă mulțumim.
Ответ (9 дек 2025, 12:40):
Bună ziua. Numărul de analizatoare indicat în cadrul loturilor corespunde numărului de dispozitive aflate în dotarea instituției. În consecință, ofertele echivalente nu pot diminua performanța sau eficiența activității instituției. Vă mulțumim pentru clarificare.
Дата:
9 дек 2025, 13:11
Название вопроса:
Ce inseamna toate cheltuielile care ar putea aparea?
Вопрос:
In specificatia: "Respectiv, se vor lua în calculul toate cheltuielile care ar putea apărea în întreaga perioada a
contractului." nu este clar la care cheltuieli se refera CAPCS. Va rugam sa concretizati.
Pe de alta parte, ce va fi cu controalele de calitate? CAPCS trebuie sa specifice cu fiecare IMSP cate controale are nevoie fiecare IMSP. Careva din IMSP poate face controale in fiecare zi, careva de 2 ori pe zi, careva o data in an, careva o data in 5 ani. Respectiv CAPCS impreuna cu IMSP trebuie sa specifice clar cantitatile care sunt nevoie si sa adapteze bugetul in conformitate cu aceasta
Дата:
9 дек 2025, 13:18
Название вопроса:
Răspuns (9 dec 2025, 12:32):
Вопрос:
În continuarea discuției noastre:
Care sunt acțiunile agenților economici în cazul în care între agentul economic și instituția medicală există un contract direct de închiriere pentru analizatorul menționat în această licitație? Apar contradicții, în principal de natură juridică.
De exemplu, contractul de închiriere este valabil de astăzi încă 3 ani, iar dumneavoastră solicitați același aparat pentru anul 2026. Ne confruntăm cu o problemă serioasă.
Дата:
9 дек 2025, 13:22
Название вопроса:
Bugete
Вопрос:
Pentru multe loturi bugetele nu reflecta realitatea. Rugam sa clarificati cum CAPCS a stabilit bugetele si de ce ele nu corespund nici pe departe cu preturile cu care IMSP cumparau anterior aceste produse
Ответ (9 дек 2025, 13:50):
Bună ziua. Bugetul a fost alocat luând în calcul toate datele transmise de către instituții, și a fost ales prețul minim care a fost contractat anterior în dependență de analizatorul utilizat.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK