Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21466012
1
Период разъяснений
с
12.08.2025 15:45
по 22.08.2025 10:00
по 22.08.2025 10:00
2
Подача предложений
с
22.08.2025 10:00
по 01.09.2025 10:00
по 01.09.2025 10:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Оценка
Оценочная стоимость без НДС
6 462 041,49 MDL
Период уточнений:
12 авг 2025, 15:45 - 22 авг 2025, 10:00
Подача предложений:
22 авг 2025, 10:00 - 1 сен 2025, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Оценка
Construcția acoperișului șarpant și termoizolarea blocurilor grădiniței de copii ,,Mărțișor” din orașul Șoldănești
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-7201, MOLDOVA, Şoldăneşti, or.Şoldăneşti, str. Păcii 8A
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
12 авг 2025, 15:45
Дата последних изменений
13 авг 2025, 14:31
Achizitii.md ID
21466012
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение цена - качества
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
martisor 2025 f 1.signed.pdf
martisor 2025 f 1.signed.pdf
Документация к предложению
-
12.08.25 15:45
ds_martisor_2025.signed.signed.signed.pdf
ds_martisor_2025.signed.signed.signed.pdf
Документация к предложению
-
12.08.25 15:45
Дата:
13 авг 2025, 14:31
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
Bună ziua, stimată autoritate contractantă, În urma analizei anunțului de participare, la punctul 16, subpunctul 8 privind experiența similară, menționați: „Ofertantul trebuie să demonstreze că a finalizat în ultimii 5 ani (calculaţi până la data limită de depunere a ofertelor) un contract ce a avut ca obiect execuţia unor lucrări similare cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, prezentând copia contractelor, copia proceselor-verbale de recepţie a lucrărilor executate.” Pentru a evita interpretări ulterioare și pentru a asigura conformitatea deplină cu prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, vă rugăm să reformulați cerința respectivă astfel încât aceasta să corespundă exact textului legal în vigoare, Pentru ca ulterior sa nu apara neclaritati solicitam sa corectati anuntul de participare adaugand pragul de acceptare al experientei similare propuse sa fie de cel putin 75% din valoarea ofertei
Ответ (14 авг 2025, 14:13):
Art. 22 alin.(3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice stabilește drepturile autorității contractante privind cerințele pentru verificarea capacităților tehnice al ofertanților în masura în care aceste informații sînt relevante.
Pentru asigurarea principiului concurenței, pentru a nu stăvili sau a nu împiedica participarea la licitație a unui grup mai larg de ofertanți și posibilitatea de înaintare a mai multor oferte la licitație de către diverși agenți economici, Autoritatea contractantă stabileste principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice, art.7 al Legii nr.131/2015:
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
Astfel punctul 16, subpunctul 8, rămîne în vigoare fără schimbări.
Дата:
13 авг 2025, 16:06
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
Solicităm respectuos să modificați subpct.11 din anunț de participare (DECLARAŢIE PRIVIND EXPERIENŢA SIMILARĂ, Sau DECLARAŢIE PRIVIND LISTA PRINCIPALELOR LUCRĂRI EXECUTATE ÎN ULTIMUL AN DE ACTIVITATE). Conform art. 22 alin.(3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexa nr. 12 ); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexa nr. 13).
Ответ (14 авг 2025, 14:19):
Art. 22 alin.(3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice stabilește drepturile autorității contractante privind cerințele pentru verificarea capacităților tehnice al ofertanților în masura în care aceste informații sînt relevante.
Pentru asigurarea principiului concurenței, pentru a nu stăvili sau a nu împiedica participarea la licitație a unui grup mai larg de ofertanți și posibilitatea de înaintare a mai multor oferte la licitație de către diverși agenți economici, Autoritatea contractantă stabileste principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice, art.7 al Legii nr.131/2015:
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
Astfel criteriile/cerintele din anuntul de participare rămîn în vigoare fără schimbări.
Дата:
14 авг 2025, 15:34
Название вопроса:
Concretizare
Вопрос:
Deci reiesind din raspunsul dvs o companie care va prezenta ca experienta similara un obiect executat de 1 000 000 lei in care aexecutat lucrari aproximtiv similare cu procedura data, va fi acceptata ?
Ответ (15 авг 2025, 14:04):
Lucrarea privind construcția unui acoperiș șarpant cu învelitoare din țiglă metalica pe grinzi din lemn în valoare de 1 000 000,0 lei, tehnologic nu se deosbește de construcția unui acoperiș similar mai mare, care este de 5 ori mai mare și va valora respectiv 5 000 000,0 lei.
Nu avem intenția să discriminăm nici un ofertant,respectiv va fi selectat un ofertant care dispune de specialiști atestați și va demonstra o experiență similară în domeniu care va fi examinată documental și dacă va fi necesar cu ieșirea la fața locului pentru examinarea lucrărilor similare executate.
Дата:
14 авг 2025, 15:43
Название вопроса:
Solicitare
Вопрос:
In primul rand publicati documentul care lipseste la setul de docunmentru care trebuie incarcate pe platforma, acesta fiind (Documente Standard). In acest documet standard la punctul 40 este clar mentionat principiile legii precum ca: Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Solicitam sa respectati conditiile legislative pentru ca ulterior sa nu va treziti cu un raport de monitorizare pentru procedura data si sa fiti obligati sa anulti procedura.
Ответ (15 авг 2025, 14:52):
Documentatia standard este incarcata pe platforma.
Дата:
15 авг 2025, 14:52
Название вопроса:
Răspuns (15 aug 2025, 14:04)
Вопрос:
Bună ziua, În primul rând, dorim să subliniem că valoarea estimativă a obiectului, inclusiv TVA, este de 7.754.449,79 lei, ceea ce evidențiază faptul că nu vorbim despre o lucrare de mică amploare. În consecință, pentru executarea unui astfel de obiect este necesar un numar anumit de personal calificat cu experiență, conform cerințelor legale. Legea prevede că ofertantul trebuie să facă dovada experienței prin prezentarea unui contract sau a unor contracte care însumează minimum 75% din valoarea estimată a achiziției, demonstrând astfel capacitatea de a executa lucrări de o asemenea anvergură. În al doilea rând, dorim să adresăm o întrebare: există cumva intenția de a favoriza o companie care nu deține experiența minimă cerută de lege (adică un contract de cel puțin 75% din valoarea estimată) ???
Nu ne dorim reinterpretări sau inovații artificiale ale cerințelor legale. Solicităm ca prevederile privind confirmarea experienței similare să rămână formulate clar, așa cum sunt stipulate în legislația în vigoare, fără a fi eliminate sau modificate într-un mod care ar putea crea avantaje nejustificate pentru anumită companie. Mulțumim pentru înțelegere și rugăm să respectaţi principiile de transparență și legalitate.
Ответ (16 авг 2025, 13:06):
Nu este intentia de a crea avantaje nejustificate pentru o anumita companie.
Дата:
15 авг 2025, 14:57
Название вопроса:
Răspuns (15 aug 2025, 14:52): Documentatia standard este incarcata pe platforma.
Вопрос:
In acest documet standard la punctul 40 este clar mentionat principiile legii precum ca: Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Solicitam sa respectati conditiile legislative pentru ca ulterior sa nu va treziti cu un raport de monitorizare pentru procedura data si sa fiti obligati sa anulti procedura.
Ответ (16 авг 2025, 13:13):
Formularea „75% din valoarea viitorului contract, în ultimii 5 ani” este o cerință posibilă, dar nu obligatorie. Autoritatea contractantă decide procentul, perioada și forma cerinței, cu condiția să respecte principiile de proporționalitate și nediscriminare.
Дата:
15 авг 2025, 19:26
Название вопроса:
Sursa finanțării
Вопрос:
Stimată autoritate,spune-ți va rog care este: 1) sursa finanțării și dacă are careva tangențe cu ONDRL ?
2) care este repartizarea financiară pentru 2025-2026?
Mulțumesc anticipat.
Ответ (16 авг 2025, 13:34):
1. sursa finantarii este bugetul local (nu are tangente cu ONDRL)
2. pentru anul 2025 sint alocati 2 210 000,00 lei. Suma ramasa o vom cauta in anul 2026.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK