Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21463252
Статус
Закупка не состоялась
Оценочная стоимость без НДС
750 000 MDL
Период уточнений:
4 авг 2025, 17:32 - 14 авг 2025, 16:11
Подача предложений:
14 авг 2025, 16:11 - 25 авг 2025, 16:11
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Servicii de proiectare pentru sistemele interioare de încălzire și apă caldă menajeră, sistemele de apă și canalizare, electricitate, rețea locală internet/intranet și securitate antiincendiară a Centrului de Medicină Legală (Dialog competitiv - etapa I)
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2025, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Vl.Korolenko,8
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
4 авг 2025, 17:32
Дата последних изменений
25 авг 2025, 16:11
Achizitii.md ID
21463252
MTender ID
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение цена - качества
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Servicii de proiectare pentru sistemele interioare de încălzire și apă caldă menajeră a Centrului de Medicină Legală
Бюджет: 280000.0 MDL
Закупка не состоялась
Лот № 2 - Servicii de proiectare pentru sistemele interioare de apă și canalizare a Centrului de Medicină Legală
Бюджет: 200000.0 MDL
Закупка не состоялась
Лот № 3 - Servicii de proiectare pentru sistemele interioare de electricitate a Centrului de Medicină Legală
Бюджет: 150000.0 MDL
Закупка не состоялась
Лот № 4 - Servicii de proiectare pentru rețelele locale internet/intranet a Centrului de Medicină Legală
Бюджет: 60000.0 MDL
Закупка не состоялась
Лот № 5 - Servicii de proiectare pentru sistemele interioare de securitate antiincendiară a Centrului de Medicină Legală
Бюджет: 60000.0 MDL
Закупка не состоялась
Дата:
11 авг 2025, 09:07
Название вопроса:
Revizuirea și excluderea din grila de evaluare a subpunctului 1 din p.22
Вопрос:
Ne exprimăm dezacordul ferm privind formularea și aplicarea anumitor factori de evaluare incluși în documentația de atribuire, întrucât aceștia nu reflectă un criteriu obiectiv, proporțional și nediscriminatoriu și pot conduce la favorizarea nejustificată a unor operatori economici în detrimentul altora, în contradicție cu principiile de bază ale achizițiilor publice.
1. Factorul de evaluare: „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” – 15 puncte
Considerăm că acest factor este vădit subiectiv și discriminatoriu, întrucât:
• Nu există o corelație tehnico-funcțională clară între numărul mai mare de specialiști și calitatea sau eficiența lucrării.
• Proiectele de natură inginerească sunt reglementate de cerințe tehnice și standarde de calitate, iar volumul sau complexitatea acestora nu necesită în mod obligatoriu mai mult de 1-2 specialiști calificați, atâta timp cât se respectă cerințele de competență, experiență și livrabile.
• Acordarea punctajului maxim exclusiv pentru echipe de „mai mult de 3 specialiști” exclude operatorii economici de talie mică sau medie, încălcând principiul tratamentului egal.
2. Factorul de evaluare: „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” – 15 puncte
Acest criteriu:
• Nu garantează performanța într-un proiect specific sau în contextul tehnic particular al procedurii actuale.
• Este un indicator istoric, nu unul de capacitate actuală sau de inovație tehnologică.
• Penalizează nedrept operatorii economici care activează eficient dar nu au portofoliu extins, precum și entitățile nou înființate, care deși dispun de resurse, echipamente și know-how actual, sunt excluse automat de la punctajul competitiv.
Conform art. 7 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a trata toți operatorii economici:
• în mod egal și nediscriminatoriu,
• în baza unor criterii obiective și verificabile.
Mai mult, criteriile de evaluare trebuie să fie:
• justificate prin natura și complexitatea contractului,
• relevante pentru performanța contractului și
• să nu favorizeze indirect anumiți operatori.
Având în vedere cele menționate, solicităm revizuirea și excluderea din grila de evaluare a subpunctului 1 din p.22:
• „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului”
• „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani”
Astfel, se va asigura un proces de achiziție transparent, echitabil și orientat către performanță, în conformitate cu standardele legale și bunele practici inginerești.
Ответ (14 авг 2025, 14:14):
Stimate operator economic,
Vă mulțumim pentru observațiile transmise în legătură cu factorii de evaluare incluși în documentația de atribuire.
În ceea ce privește solicitarea dumneavoastră de revizuire și excludere a subpunctului 1 din punctul 22 – respectiv factorii de evaluare „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” și „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” – vă comunicăm următoarele:
1. Cu privire la factorul de evaluare: „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” – 15 puncte
Scopul includerii acestui factor în grila de evaluare este de a încuraja formarea unor echipe multidisciplinare, adecvate specificului și complexității proiectului. Se urmărește asigurarea unei capacități operaționale mărite, suficiente pentru implementarea contractului în termenele stabilite și cu respectarea cerințelor de calitate.
Menționăm că acest factor are ca scop asigurarea capacității organizatorice demonstrabile, ceea ce permite o evaluare obiectivă. În același nu exclude operatorii de dimensiuni mai mici, întrucât se acordă punctaj proporțional, conform grilei prezentate, în funcție de numărul specialiștilor, fără impunerea unui prag minim obligatoriu pentru calificare.
Așadar, acest criteriu nu este discriminatoriu, ci reflectă o abordare proporțională și justificabilă în raport cu obiectul contractului.
2. Cu privire la factorul de evaluare: „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” – 15 puncte
Acest factor este utilizat pe scară largă în procedurile de atribuire, fiind un indicator verificabil al experienței relevante. Deși este un indicator istoric, el servește ca referință pragmatică privind capacitatea ofertantului de a gestiona proiecte de natură și complexitate similară.
Relevanța sa este justificată prin:
1.Necesitatea asigurării unei experiențe demonstrabile;
2.Diferențierea între niveluri de experiență comparabilă, fără a impune o barieră de participare;
3. Acordarea punctajului se face gradual, pe baza unui număr rezonabil de proiecte, fără impunerea unui portofoliu excesiv.
Subliniem că procedura permite participarea și a operatorilor noi sau mai puțin experimentați, dar în mod proporțional cu nivelul lor de experiență demonstrată.
Autoritatea contractantă apreciază poziția dumneavoastră și asigură că factorii de evaluare au fost stabiliți în conformitate cu principiile legii 131/2015 (egalitate de tratament, proporționalitate, transparență), aceștia sunt obiectivi, relevanți pentru performanța contractului și nu au ca efect favorizarea unui anumit operator economic.
Prin urmare, considerăm oportun de a nu efectua careva modificări a documentației de atribuire, astfel grila de evaluare rămâne aplicabilă în forma publicată.
Vă mulțumim pentru interesul manifestat și pentru contribuția la clarificarea procedurii.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK