1
Период разъяснений
с 27.06.2025 18:23
по 27.07.2025 13:22
осталось 3 часа
2
Подача предложений
с 27.07.2025 13:22
по 06.08.2025 13:22
3
Аукцион
07.08.2025 15:00
4
Оценка

5
Контракт

Статус Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС 541 666,67 MDL
Период уточнений: 27 июн 2025, 18:23 - 27 июл 2025, 13:22
Подача предложений: 27 июл 2025, 13:22 - 6 авг 2025, 13:22

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801

Реклама
Подписаться
Реклама

Procedura de achiziție este realizată sub incidența actului normativ:Legea privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale 74/2020

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan Cel Mare și Sfânt, nr. 134
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Posta Moldovei
Контактный номер
+37368566244
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
27 июн 2025, 18:23
Дата последних изменений
7 июл 2025, 14:58
Achizitii.md ID
21440570
CPV
30200000-1 - Echipament şi accesorii pentru computer
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Реклама
Документы процедуры закупок
anexa nr. 22 la documentația standard pentru realizarea achizițiilor.docx
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
anunț de participare nr. 36.docx
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
anexa nr. 14 declaraţie privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului.docx
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
anexa nr.3 declaratie operator economic legea 74 legea 131.docx
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
anexa nr. 23 la documentația standard pentru realizarea achizițiilor.docx
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
anunț de participare nr. 36.pdf anunț de participare nr. 36.pdf
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
anexa nr. 2 - formularul ofertei.docx
Документация к предложению
-
27.06.25 18:23
Дата:
7 июл 2025, 14:58
Название вопроса:
Consumul curent și de energie:
Вопрос:
Specificațiile privind "Consum curent: Maxim 1.8A" și "Consum de energie: ≤50W" sunt extrem de precise. Vă rugăm să justificați necesitatea exactă a acestor valori limită și să explicați cum au fost determinate, având în vedere că acestea pot corespunde unui model specific de echipament, limitând astfel concurența. Există o frecvență mai largă de valori pentru consumul de curent și energie la echipamentele de performanță similară disponibile pe piață. Rog să modificați acest punct
Ответ (25 июл 2025, 13:21):
Acest aspect a fost analizat cu atenție, având în vedere parametrii tehnici ai rețelelor electrice existente în toate filialele Poșta Moldovei. Alegerea echipamentelor s-a făcut în mod responsabil, în corelare cu infrastructura energetică disponibilă la nivel local, astfel încât să nu fie necesare adaptări suplimentare sau investiții în modernizarea rețelei. Totodată, selecția a fost realizată ținând cont de necesitatea reducerii consumului global de energie electrică, în conformitate cu politicile naționale privind eficiența energetică și utilizarea sustenabilă a resurselor. Prin urmare, consumul de energie al echipamentelor propuse reflectă un echilibru optim între performanță tehnologică și responsabilitate energetică.
Дата:
7 июл 2025, 15:00
Название вопроса:
Numărul de porturi USB:
Вопрос:
Caietul de sarcini menționează "Interfețe: 2 porturi USB". Vă rugăm să explicați necesitatea imperativă a existenței a două porturi USB pe echipament, în contextul operațional al Poșta Moldovei, în condițiile în care, în majoritatea cazurilor, un singur port USB este suficient pentru conectivitate (PC/Imprimantă și actualizări).
Ответ (25 июл 2025, 13:21):
Dotarea echipamentului cu un port USB suplimentar reprezintă o soluție tehnică justificată, care contribuie semnificativ la asigurarea continuității operaționale și la minimizarea riscurilor de întrerupere. În situația în care portul USB principal devine nefuncțional, existența unui port alternativ permite comutarea rapidă, fără a fi necesară întreruperea activității. Această redundanță funcțională oferă flexibilitatea de a programa intervențiile de service sau reparații într-un moment convenabil — de preferință, în afara orelor de operare — evitând blocaje neplanificate în fluxul de lucru. În lipsa unui al doilea port USB, orice defecțiune a portului unic ar conduce inevitabil la oprirea completă a echipamentului, cu impact direct asupra productivității și posibilitatea generării de pierderi materiale și de timp. Prin urmare, includerea a două porturi USB în configurația echipamentului nu este un element opțional, ci o măsură de protecție logică și practică împotriva disfuncționalităților neprevăzute, aliniată la cerințele unei infrastructuri moderne, fiabile și reziliențe.
Дата:
7 июл 2025, 15:36
Название вопроса:
Dimensiunea ecranului tacti l:
Вопрос:
Solicitarea unui "Ecran tactil LCD de 7,0” minim" impune o dimensiune specifică a display-ului. Vă rugăm să detaliați rațiunea din spatele acestei cerințe precise, având în vedere că există echipamente profesionale performante cu ecrane de dimensiuni diferite, dar cu funcționalități similare sau chiar superioare în operare. Având în vedere că acestea pot corespunde unui model specific de echipament, limitând astfel concurența solicităm modificarea lui.
Ответ (25 июл 2025, 13:22):
Având în vedere vârsta medie a angajaților din cadrul filialelor Poșta Moldovei — situată, în general, între 50 și 60 de ani — specificarea unei dimensiuni minime a ecranului tactil de 7” a fost realizată în scopul facilitării procesului de operare, în concordanță cu principiile ergonomice și cu luarea în considerare a eventualelor deficiențe de vedere ale personalului. Un ecran de dimensiuni adecvate contribuie în mod direct la creșterea vizibilității informațiilor afișate și la ușurința în utilizare, reducând astfel erorile de operare și timpul de procesare. Această caracteristică sprijină operativitatea generală și manevrabilitatea echipamentului în activitatea curentă, asigurând o adaptare mai eficientă la nevoile reale ale utilizatorilor finali. Menționăm că această cerință nu are un caracter restrictiv. Sunt acceptate, desigur, și propuneri tehnice care includ ecrane tactile cu dimensiuni mai mari, atât timp cât acestea respectă cerințele generale de funcționalitate și compatibilitate.
Дата:
7 июл 2025, 15:43
Название вопроса:
Cerința: "Detectare bancnote false: CIS / UV / IR / MG / MT / SN / DB"
Вопрос:
Această gamă extinsă de metode de detecție (CIS, UV, IR, MG, MT, SN, DB) este considerată extrem de avansată și complexă pentru o mașină semi-profesională cu un singur buzunar. Având în vedere că nici chiar mașinile profesionale de înaltă clasă, utilizate de băncile din Republica Moldova, nu integrează toate aceste funcții simultan și nu sunt folosite de către bănci și schimburi valutare, vă rugăm să justificați necesitatea absolută a tuturor acestor metode de detecție pentru specificul activității Poșta Moldovei cât și descifrarea tuturor abrevierilor. Includerea tuturor acestor tehnologii, având în vedere că multe mașini profesionale de înaltă clasă nu le integrează pe toate, iar integrarea lor într-o mașină semi-profesională cu un singur buzunar este neobișnuită pentru așa tip de mașini
Ответ (25 июл 2025, 13:22):
Vă aducem la cunoștință că acest tip de echipament va avea o sarcină extinsă de lucru. Așadar prezentăm rolurile fiecărei tehnologii după cum urmează: • CIS dual: doi senzori CIS (sus și jos), pentru verificarea simultană a ambelor fețe ale bancnotei; • TDS (Thickness Detection System): 1. Detectarea suprapunerilor (double feed) – identifică dacă două sau mai multe bancnote au fost introduse împreună (eroare); 2. Identificarea obiectelor false sau străine – bancnote prea groase/subțiri, obiecte de alt tip 3. Verificarea autenticității bancnotelor – dacă grosimea nu corespunde profilului tipic, bancnota este respinsă. 4. Asigurarea uniformității în procese de ambalare/sortare. • SN (Serial Number) – Citirea și verificarea numărului de serie imprimat pe bancnotă. Util pentru trasabilitate și identificarea bancnotelor duplicate sau suspecte. • IR (Infrared) – Infrared image detection Verificarea cu lumină infraroșie a elementelor de securitate invizibile ochiului liber. Multe bancnote moderne au marcaje IR speciale care apar doar sub lumină infraroșie. • UV (Ultraviolet) Ultraviolet detection - Verificarea elementelor fluorescente cu lumină ultravioletă. Unele trăsături ale bancnotei (fire, sigle, serii) devin vizibile sub lumină UV. • MG (Magnetic) Magnetism detection - Detectarea componentelor magnetice (cerneală sau fir de siguranță) din bancnote. • MT (Magnetic Thread) – Verificarea firului magnetic de siguranță încorporat în bancnotă. • DB - Detectare bancnote false face referire la funcționalitatea unui echipament, care include sisteme automate pentru identificarea bancnotelor contrafăcute. Decizia de achiziție a fost fundamentată pe criteriul principal al unei dotări tehnologice extinse, echipamentul selectat fiind prevăzut cu un număr maxim de senzori, alături de o gamă variată de metode și algoritmi avansați pentru identificarea autenticității bancnotelor procesate. Această abordare urmărește asigurarea unui nivel ridicat de acuratețe, fiabilitate și securitate operațională, esențial într-un context în care tehnologiile de falsificare evoluează constant, iar cerințele privind detecția devin din ce în ce mai complexe. Dimpotrivă, ele asigură un cadru concurențial echitabil, bazat pe performanță tehnică, calitate și conformitate cu standardele internaționale în vigoare pentru echipamentele de procesare a numerarului.
Дата:
7 июл 2025, 15:49
Название вопроса:
În ceea ce privește conformitatea cu legislația achizițiilor publice:
Вопрос:
„Conform art. 38 din Legea nr. 131/2015, solicităm să ne comunicați dacă: a) A fost organizată o consultare a pieței, incluzând consultări cu furnizori și expertiză tehnică; b) A fost identificat un minim de 3 modele disponibile pe piața Republicii Moldova care îndeplinesc toate cerințele tehnice din caietul de sarcini; c) În absența acestor condiții, cerem reconsiderarea specificațiilor pentru a nu restrânge nedrept accesul operatorilor economici conform principiilor legii.”
Ответ (25 июл 2025, 13:22):
Conform art. 38 din Legea nr. 131/2025, autoritatea contractanta are dreptul de a organiza consultări ale pieței, acesta fiind un drept discreționar al autorității contractante, nu o obligație. Specificațiile echipamentului sunt stabilite în conformitate cu cerințele tehnice esențiale, identificate pe baza necesităților operaționale concrete ale instituției. Acestea reflectă parametrii funcționali, de performanță, compatibilitate și securitate, necesari pentru asigurarea desfășurării eficiente, continue și conforme a activităților specific Întreprinderii.
Дата:
25 июл 2025, 17:02
Название вопроса:
Consumul curent și de energie:
Вопрос:
Răspunsul primit de la autoritatea publică nu răspunde în mod adecvat și concret solicitării formulate în întrebarea inițială. În adresa dumneavoastră, ați solicitat justificarea specifică a limitelor de „Consum curent: Maxim 1.8A” și „Consum de energie: ≤50W”, precum și explicații cu privire la modul în care aceste valori au fost determinate, având în vedere existența pe piață a unor echipamente similare cu valori de consum mai largi, ceea ce ar putea permite o flexibilitate mai mare în alegerea echipamentelor. În răspuns, autoritatea publică a oferit explicații generale referitoare la compatibilitatea echipamentelor cu infrastructura energetică și la politicile naționale de eficiență energetică, însă nu a justificat în mod clar și transparent motivele pentru care aceste limite sunt atât de restrictive, în special în contextul prevederilor Legii nr. 131 pentru achiziții publice din Moldova, care stipulează principiile transparenței, egalității și nediscriminării. Mai mult, se pare că în spatele acestor limite se urmărește intenția de a procura un echipament chinezesc, care nu este utilizat de nici o instituție financiară din Republica Moldova și care provine de la un anumit vendor, fapt ce ridică suspiciuni de posibilă favorizare și restricționare a concurenței. Astfel de practici pot fi contrar principiilor de transparență și egalitate, conform legislației naționale și europene privind achizițiile publice, și pot duce la limitarea accesului la piață pentru alte oferte conforme și competitive. Solicitam un răspuns clar, care să justifice în mod tehnico-economic și legal aceste valori limitative, precum și dacă s-au efectuat analize comparative cu echipamente provenind de la alți vendori, în conformitate cu prevederile Legii nr. 131, pentru a evita orice aparentă intenție de favorizare a unui anumit furnizor sau de restricție a concurenței. Astfel, se va asigura respectarea principiilor transparenței, proporționalității și nediscriminării în procesul de achiziție publică.
Дата:
25 июл 2025, 17:19
Название вопроса:
Numărul de porturi USB:
Вопрос:
Cerința menționată în caietul de sarcini („Interfețe: 2 porturi USB”) nu este însoțită de o justificare obiectivă, proporțională și transparentă, iar răspunsul formulat de autoritatea contractantă nu satisface principiul proporționalității și al tratamentului egal, stipulate în Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, precum și în HG nr. 870/2022 privind aprobarea Regulamentului cu privire la modul de elaborare a documentației standard. Răspunsul oferit de Dvs., care invocă un presupus risc operațional și necesitatea redundanței tehnice, nu este însoțit de documente justificative sau analize tehnico-economice care să susțină caracterul obligatoriu al acestei specificații. Totodată: Utilizarea unui singur port USB este o practică standard în industrie pentru astfel de echipamente, iar cerința de a avea două porturi favorizează în mod neloial anumiți producători sau modele, restrângând artificial concurența; Existența unui singur port USB nu afectează funcționalitatea generală a echipamentului, întrucât operațiunile de actualizare, diagnosticare sau conectivitate se pot realiza alternativ (inclusiv prin rețea, port serial, WiFi etc.); Posibilitatea unei defecțiuni a portului USB nu justifică, în sine, impunerea unei cerințe suplimentare, ci poate fi acoperită prin garanție, SLA sau disponibilitate de echipamente de rezervă, conform practicilor standard. Prin urmare, solicităm reformularea cerinței tehnice în cauză, în conformitate cu principiile de nediscriminare și proporționalitate prevăzute de legislația în vigoare și eliminarea obligativității de a dispune de două porturi USB, astfel încât să se asigure accesul nediscriminatoriu la procedură pentru toți operatorii economici. În lipsa unei revizuiri, ne rezervăm dreptul de a înainta prezenta contestație către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), în termenii prevăzuți de lege.
Дата:
25 июл 2025, 17:36
Название вопроса:
Dimensiunea ecranului tactil
Вопрос:
Prin prezenta, dorim să vă aducem la cunoștință contestarea răspunsului oferit la clarificarea transmisă de către compania noastră, în legătură cu cerința privind „ecranul tactil LCD de 7,0” minim”, prevăzută în documentația de atribuire a procedurii menționate anterior. Apreciem faptul că autoritatea contractantă își fundamentează alegerea pe criterii de ergonomie și adaptare la vârsta personalului operativ. Cu toate acestea, considerăm că această cerință rămâne restrictivă și favorizează indirect anumite modele sau mărci comerciale, fapt interzis de art. 37 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care prevede că „specificațiile tehnice nu trebuie să aibă ca efect restrângerea nejustificată a concurenței”. Totodată, în practică, dimensiunea ecranului nu este unicul sau principalul element ce determină ușurința în utilizare. Sunt disponibile echipamente moderne, certificate, cu ecrane de 3” sau 3.5”, dotate cu rezoluții superioare, interfețe optimizate și funcționalități avansate de accesibilitate, care pot îndeplini aceleași cerințe ergonomice, oferind în același timp performanță crescută și fiabilitate. Prin urmare: • Solicităm revizuirea specificației privind dimensiunea minimă a ecranului tactil, înlocuind-o cu o formulare de tip: „Ecran tactil, de minimum 3”, cu rezoluție și vizibilitate adecvate operării în condiții ergonomice”. Această formulare ar permite o competiție echitabilă, păstrând standardul de calitate dorit, dar evitând limitarea nejustificată a pieței doar la anumite modele prestabilite.
Дата:
26 июл 2025, 21:39
Название вопроса:
Metode de detecție
Вопрос:
În răspunsul oferit, se justifică menținerea cerințelor extinse prin rolul tehnologiilor implicate și riscurile de falsificare. Totuși, echipamentele de tip semi-profesional cu un singur buzunar, conforme cu standardele internaționale, utilizate de bănci comerciale, BNM și instituții financiare din Republica Moldova, nu integrează simultan toate aceste metode (CIS / UV / IR / MG / MT / SN / DB) Conform art. 37 alin. (3) din Legea 131/2015 privind achizițiile publice, specificațiile tehnice nu trebuie să favorizeze sau să conducă la eliminarea concurenței prin impunerea unor cerințe restrictive care indică, direct sau indirect, un anumit produs sau producător. Solicităm modificarea cerinței, limitând metodele de detecție la cele strict necesare funcției de bază (UV, IR, MG, 2CIS), astfel încât să se asigure participarea unui număr rezonabil de operatori economici și să nu fie admisă crearea unei achiziții dedicate
Название вопроса
Вопрос
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.