Выберите тип процедуры
Статус
Отменен
Оценочная стоимость без НДС
18 600 440 MDL
Период уточнений:
7 мар 2024, 13:33 - 5 апр 2024, 8:47
Подача предложений:
5 апр 2024, 8:47 - 30 май 2024, 11:47
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Bunuri și servicii pentru modernizarea posturilor de supraveghere a circulației rutiere, conform documentației de atribuire
Информация об отмене
Причина отмены
Analizând complexitatea procedurii de achiziție și anume, luând în calcul termenul de evaluare a ofertelor, termenul pentru încheierea contractului, semnarea și înregistrarea lui la Ministerul Finanțelor, în coraport cu termenii de importare a bunurilor în Republica Moldova, executarea serviciilor de instalare/montare a acestora precum și serviciile de configurare și integrare a echipamentelor (hardware, software) pentru asigurarea funcționalității depline a sistemului, s-a stabilit că există riscul inevitabil de neexecutare în termeni contractul de achiziție publică până la finele anului bugetar 2024, ca consecință a prelungirii termenului limită de depunere a ofertelor, urmare a deciziei nr. 03D- 209- 24 din 10.04.2024 emisă de către ANSC.
Reieșind din cele menționate supra, în temeiul art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă a decis anularea procedurii de achiziție publică din proprie inițiativă din motiv că, se face imposibilă încheierea contractului și se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7 din aceeași lege, în special, principiul de utilizare eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorităților contractante.
Reieșind din cele menționate supra, în temeiul art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă a decis anularea procedurii de achiziție publică din proprie inițiativă din motiv că, se face imposibilă încheierea contractului și se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7 din aceeași lege, în special, principiul de utilizare eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorităților contractante.
Дата отмены
23 апр 2024, 16:07
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Vasile Alecsandri nr.42
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
7 мар 2024, 13:33
Дата последних изменений
23 апр 2024, 16:25
Achizitii.md ID
21183148
MTender ID
CPV
32500000-8 - Echipament de telecomunicaţii
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение цена - качества
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Modernizarea posturilor de supraveghere a circulației rutiere
Бюджет: 18600440.0 MDL
Отменена
Дата:
11 мар 2024, 13:49
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
C.15 Obligatorie Unitatea de supraveghere va asigura stabilirea și diferențierea categoriilor de vehicule, cel puțin următoarelor: autoturism, camion, etc.
Vă rugăm să specificați la ce vehicule sau obiect de mişcare vă referiți prin abrevierea - etc.
Ответ (11 мар 2024, 15:13):
Ca urmare la întrebare vă comunicăm că, prin abrevierea - etc., ne referim și alte mijloace de transport care detin placute de inmatriculare. (minivan, SUV, Truck, Bus)
Дата:
11 мар 2024, 13:52
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
C.6 Opțională Unitățile de supraveghere trebuie să fie capabile de a identifica contravenția de utilizarea contrar prevederilor Regulamentului circulației rutiere a echipamentelor terminale de comunicații electronice mobile în timpul conducerii vehiculului.
Vă rugăm să precizați pe baza cărui cadru juridic și de reglementare ați inclus această cerință în termenii de referință.
Ответ (11 мар 2024, 15:15):
Ca urmare la întrebare vă comunicăm că, aceasta cerință este opțională, ținând cont că cadrul juridic urmează a fi modificat, in vederea identificării contravențiilor sus menționate.
Дата:
11 мар 2024, 14:11
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
C.4 Obligatorie Unitățile de supraveghere a circulației rutiere trebuie să poată fi asigurate cel puțin următorul spectru de funcționalități de supraveghere: 5. Înregistrarea traversărilor.
Ce înțelegeți prin această cerință?
Ответ (11 мар 2024, 15:21):
prin această cerință se subînțelege că, pe lingă înregistrarea încălcărilor din domeniul CR, unitatea de supraveghere urmează înregistrarea și fluxului mijloacelor de transport.
Дата:
11 мар 2024, 14:49
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
C.27 Obligatorie Unitatea de supraveghere va utiliza în calitate de timp etalon NTP serverele
puse la dispoziție de beneficiar sau se vor utiliza GPS receptoare
Vă rugăm să descrieți mai detaliat această cerință. Nu-i aşa сontrolul traficului nu folosește încă servere NTP?
Ответ (13 мар 2024, 09:59):
Cerința în cauză se referă la capabilitatea unității de supraveghere de a utiliza serviciul NTP. În cazul specific achiziției se va utiliza serverul NTP dedicat din cadrul rețelei guvernamentale (după IP sau după domen).
Дата:
11 мар 2024, 15:20
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
C.1 Obligatorie Unitatea de supraveghere a circulației rutiere presupune un set de componente hardware și software, inclusiv cu funcțional de stocare hardware backup & cloud Mstorage, care funcționează ca un tot întreg și care acoperă cerințele minime funcționale și non-funcționale. Softul este inclus și nu necesită plăți periodice și licențe periodice.
Am fi recunoscători dacă ați putea comenta paragraful de mai sus, deoarece conținutul acestuia nu pare a fi o cerință, ci o declarație de fapt sau un material publicitar.
În cazul până la urmă în care aveți în vedere furnizarea de echipamente noi pentru înregistrarea și stocarea datelor de la camerele de luat vederi instalate în cadrul modernizării, vă rugăm să precizați cerințele pentru aceste echipamente, inclusiv capacitatea de stocare, ținând cont de cantitatea și calitatea datelor înregistrate, precum și de perioada de stocare obligatorie (de obicei 90 de zile).
Ответ (12 мар 2024, 14:59):
Potrivit cerinței C.1 obligatorii, „ Unitatea de supraveghere a circulației rutiere presupune un set de componente hardware și software, inclusiv cu funcțional de stocare hardware backup & cloud Mstorage, care funcționează ca un tot întreg și care acoperă cerințele minime funcționale și non-funcționale. Softul este inclus și nu necesită plăți periodice și licențe periodice”. În context este expres prevăzut faptul ca unitatea de supraveghere să dețină funcțional (capacități tehnice) de asigurare a transmiterii informațiilor înregistrate către serverele și Cloud- ul benificiarului.
Cu referire la capacitatea de stocare este prevăzută cerința C.12 „ Unitatea de supraveghere va dispune de memorie de stocare internă a datelor în caz de pierderea conexiunii cu Postul Central de Dirijare. La restabilirea conexiunii unitatea va asigura transmiterea informației în regim automatizat”.
Дата:
11 мар 2024, 15:24
Название вопроса:
Răspuns (11 mart 2024, 15:15)
Вопрос:
Dacă nu este obligatorie și nu este reglementată (!!!!) prin reglementări, vă rugăm să o excludeți din cerințe.
Ответ (13 мар 2024, 07:15):
Cu referire la Cerința C.6 ce este una Opțională, comunicăm că potrivit art.235 alin.2 al Codului Contravențional al RM încălcarea respectivă este pasibilă de răspundere contravențională. Totodată având în vederea că cadrul normativ este în permanență modificat și completat, este oportună deținerea capacităților de detectare și captare în regim automatizat a încălcărilor RCR.
Дата:
14 мар 2024, 14:55
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
Conform specificațiilor caietului de sarcini, și cerințelor din capitolul V.02 Livrabile, prestatorul va asigura funcționalul de transmitere/livrare a datelor privind toate evenimentele de la sistemul ofertat către postul central de dirijare al sistemului beneficiarului, precum și va elabora și livra un web serviciu (aplicație de integrare). Rugam sa ne comunicati daca ofertantul trebuie sa includa in oferta componente hardware (servere) sau aceste aplicatiii vor fi instalate pe infrastructura beneficiarului?
Ответ (15 мар 2024, 16:25):
Aplicațiile vor fie instalate pe infrastructura beneficiarului.
Дата:
14 мар 2024, 14:56
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Cerința C4 descrie un spectru de funcționalități de supraveghere. Rugăm să explicați cerinta "4.Respectarea/nerespectarea culorii semaforului." - Se referă la culoarea carcasei semaforului? sau la semnalizarea luminoasă a dispozitivuli de dirijare a traficului rutier?
Ответ (15 мар 2024, 16:26):
Cerința dată se referă la semnalizarea luminoasa a dispozitivului de dirijare a traficului rutier(semafor)
Дата:
14 мар 2024, 14:56
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Cerința C4 pct 8 - Depășire cu ieșire a liniei STOP. Rugăm să explicați ce presupune această funcționalitate depășire cu ieșire a liniei stop, și care este corelarea acesteia cu pct. 3 din aceași cerință - Respectarea/Nerespectarea marcajului rutier.
Ответ (15 мар 2024, 16:27):
potrivit RCR este necesară detectarea autovehiculului in momentul traversării liniei STOP, in momentul includerii semnalului roșu a dispozitivului de dirijare a traficului rutier, in vederea constatării contravenției de neglijare a culorii semaforului.
Дата:
14 мар 2024, 14:57
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Cerința C4 pct 9
Ce presupune funcționalitatea de Flux Video. Formularea în sine nu reprezintă o cerință. Rugăm sa detaliați și să explicați funcționalitatea solicitată.
Ответ (15 мар 2024, 16:28):
pe lingă capacitatea de constatare a încălcărilor RCR, realizarea secvențelor foto, este necesara ca dispozitivul sa aibă capacitați de înregistrare si a secvențelor video.
Дата:
14 мар 2024, 14:57
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
C5 - folosirea centurii de siguranță.
Rugăm să ne comunicați cum se corelează această cerință cu C.43 - funcționalitatea de blurare. Daca aceste functionalitati trebuie sa functioneze concomitent, atunci care trebuie sa fie fluxul de lucru?
Ответ (15 мар 2024, 16:29):
capacitățile tehnice ale echipamentului sa permită conectarea/deconectarea funcționalului de blurare la necesitate.
Дата:
14 мар 2024, 14:58
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Вопрос:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
C14. Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector in IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte.
Ce reprezintă un reflector suplimentar IR?
Luînd în considerație cerința C2 - Unitatea de capturare (camera, radar, IR) preferabil să fie integrată într-o construcție unică (form factor: All-in-one), care este necesitatea și explicația pentru dotarea suplimentare cu reflector IR pentru fiecare bandă în parte? Cum trebuie să funcționeze aceste dispozitive?
Cerința respectivă pare a fi una lipsită de logică, mai mult ca atît crează confuzie. De regula cerintele apar ca urmare unor nevoi sau probleme, va rugam sa detalizati ce se doreste defapt a acoperi cu aceasta cerinta.
Ответ (15 мар 2024, 16:34):
principiul All-in-One nu este o cerință obligatorie, dar e o cerința preferabilă. Totodată pentru obținerea si ridicarea vizibilității secvențelor foto/video in condiții de iluminare scăzută, este necesara adăugarea dispozitivului IR suplimentar per banda.
Дата:
14 мар 2024, 16:31
Название вопроса:
Soft
Вопрос:
Buna ziua, pentru a putea corect oferta solutii,
indicati softul utlizat pentru monitorizarea sistemului,
si ce dispozitive accepta acest soft?
Ответ (19 мар 2024, 07:42):
Cerințele pentru interconexiunea cu platforma sistemului este indicata la C.47.
Дата:
15 мар 2024, 12:52
Название вопроса:
Condiții tehnice
Вопрос:
În scrisoarea AGE Nr. 3011-141 din 19.02.2024 se menționează, printre altele, următoarele:
3. Cum este evaluată competiția în acest sector, pentru a fi siguri că vor putea participa minimum doi ofertanți?
Răspuns: Potrivit caietului de sarcini expediat spre coordonare și avizare, Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere, au fost luate în calcul și prevăzute cerințele obligatorii și opționale ce permit participarea a mai multor agenți economici ce au posibilitatea de a oferta mai multe tipuri de sisteme de supraveghere a circulației rutiere cu capacități de măsurare a vitezei instantanee
de deplasare a unității de transport conform principiului Doppler sau LiDAR
După ce am studiat în detaliu toate cerințele (obligatorii și opționale), există toate motivele pentru a afirma că termenii de referință nu prevăd participarea a doi sau mai mulți ofertanți într-un mediu echitabil și competitiv. Unele cerințe obligatorii, și cu atât mai mult cele opționale împreună cu integrarea soluției în infrastructura de control existentă fac lipsită de sens participarea la licitație a oricărui echipament de bază (camera+radar). Absolut toate caracteristicile echipamentului sunt copiate din descrierea echipamentului Hikvision. Cu condiția ca sistemul de control al monitorizării traficului să fie bazat pe software-ul Hikvision, care în principiu nu permite integrarea normală a niciunuia dintre producătorii de camere și sisteme de înregistrare, nu puteți pretinde că mandatul dumneavoastră îndeplinește cerințele Legii 131/2015 și Recomandări AGE.
Astfel, vă solicităm să revizuiți și să modificați cerințele în mod holistic și să începeți prin modernizarea sistemului de control, asigurând integrarea în sisteme de diferiți producători, nu doar în echipamentele Hikvision.
Ответ (19 мар 2024, 07:50):
Cerințele înaintate întrunesc condițiile de participare a mai multor ofertanți.
Дата:
15 мар 2024, 13:15
Название вопроса:
С14.
Вопрос:
Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte.
Despre câte benzi vorbim? Înțelegem corect că solicitați iluminarea cu infraroșu pentru toate benzile - adică 4 benzi, similar cu cerințele pentru radar? Și, pe baza acestui fapt, înțelegem corect că orice captură de date (înregistrarea încălcărilor, de exemplu) ar trebui să fie prevăzută, de asemenea, pentru toate cele 4 benzi?
Ответ (19 мар 2024, 07:51):
Distanta de acoperire a dispozitivului IR trebuie sa acopere până la 50m.
Дата:
15 мар 2024, 13:17
Название вопроса:
С14.
Вопрос:
Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte.
Ce distanță trebuie să acopere iluminarea IR?
Ответ (19 мар 2024, 07:54):
Distanta de acoperire a dispozitivului IR trebuie sa acopere până la 50m.
Дата:
15 мар 2024, 14:01
Название вопроса:
Cerințe tehnice
Вопрос:
Postul T-15 bd. Dacia - str. Valea Crucii
În această intersecție nu există benzi dedicate pentru transportul public. Cu toate acestea, voi solicitați să se potrivească camerele de luat vederi cu funcționalitatea de la C8, ceea ce, în primul rând, este opțional și, în al doilea rând, fără sens, deoarece nu există nimic de controlat. Vă rugăm să efectuați modificările.
Ответ (20 мар 2024, 14:39):
Cerința C8, este opționala si se refera la toate dispozitivele si intersecțiile.
Дата:
15 мар 2024, 14:05
Название вопроса:
Cerințe tehnice
Вопрос:
Postul T-15 bd. Dacia - str. Valea Crucii
Numărul de benzi pentru direcțiile de deplasare 3/2/4/2
Pe baza condițiilor, voi solicitați să asigurați controlul pentru 4 benzi de circulație dinspre partea orașului spre Aeroport. Înțelegem corect că trebuie asigurate toate cerințele de la punctul C4-C7 pentru toate 4 benzi?
Ответ (19 мар 2024, 07:55):
Cerințele minime funcționale C.4 necesar a fi întrunite de către toate dispozitivele de supraveghere. C5-C7 sunt creițe opționale.
Дата:
15 мар 2024, 15:28
Название вопроса:
Cerințe tehnice
Вопрос:
Postul -21 bd. Ștefan cel Mare – bd. Negruzzi – str. Ciuflea, mun. Chișinău
Numărul de benzi pentru direcțiile de deplasare 3/3/4
Pe baza condițiilor, voi solicitați să asigurați controlul pentru 4 benzi de circulație dinspre partea bd. Negruzzi spre Centru. Înțelegem corect că trebuie asigurate toate cerințele de la punctul C4-C7 pentru toate 4 benzi?
Ответ (19 мар 2024, 07:56):
Cerințele minime funcționale C.4 necesar a fi întrunite de către toate dispozitivele de supraveghere. C5-C7 sunt creițe opționale.
Дата:
15 мар 2024, 15:33
Название вопроса:
Cerințe tehnice
Вопрос:
Postul T47 com. Stăuceni obiect semaforic, mun. Chișinău
În această intersecție nu există benzi dedicate pentru transportul public. Cu toate acestea, voi solicitați să se potrivească camerele de luat vederi cu funcționalitatea de la C8, ceea ce, în primul rând, este opțional și, în al doilea rând, fără sens, deoarece nu există nimic de controlat. Vă rugăm să efectuați modificările.
Numărul de benzi pentru direcțiile de deplasare 4/4. Pe baza condițiilor, voi solicitați să asigurați controlul pentru 4 benzi în ambele sensuri. Înțelegem corect că trebuie asigurate toate cerințele de la punctul C4-C7 pentru toate 4 + 4 benzi?
Ответ (19 мар 2024, 07:57):
Cerințele minime funcționale C.4 necesar a fi întrunite de către toate dispozitivele de supraveghere. C5-C7 sunt creițe opționale, in vederea corespunderii acestora eventualelor modificări a infrastructurii rutiere.
Дата:
15 мар 2024, 16:41
Название вопроса:
С3.
Вопрос:
Vă rugăm să enumerați infracțiunile rutiere specifice care trebuie să fie înregistrate în mod obligatoriu
Ответ (19 мар 2024, 07:58):
În mod obligatoriu este necesar ca unitatea de supraveghere să corespundă Cerniței obligatorii C.4, funcționalități care permit nemijlocit constatarea contravențiilor din domeniul circulației rutiere menționate la cerința dată.
Дата:
16 мар 2024, 11:44
Название вопроса:
Răspuns (15 mart 2024, 16:29)
Вопрос:
Vă rugăm să precizați cum se corelează răspunsul dvs. (activarea/dezactivarea funcției de estompare a imaginii după bunul plac) cu Legea nr. 133 din 08-07-2011 "Cu privire la protecția datelor cu caracter personal" și Regulamentul (UE) 2016/679 (Regulamentul general privind protecția datelor)
Ответ (20 мар 2024, 12:59):
Activitățile realizate prin intermediul SASCR „Controlul traficului” prevăd expres respectarea prevederilor actelor normative privind protecția datelor cu caracter personal. Totodată, scopul principal al SASCR „Controlul traficului” nu se limitează doar la constatarea încălcărilor din domeniul traficului rutier comise de conducătorii de vehicule ci și la acumularea probelor pentru soluționarea cauzei și tragerea la răspundere contravențională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare.
Дата:
16 мар 2024, 12:06
Название вопроса:
Garanție pentru echipamente
Вопрос:
În conformitate cu Hot Air Guvernului nr. 941 din 22.12.2020 cu privire la aprobarea Catalogului mijloacelor fixe și activelor nemateriale pentru aparate fotografice digitale și camere video cu înregistrare, durata de funcționare utilă este de până la 6 ani.
Cu toate acestea, solicitați o garanție de numai 2 ani, cu condiția ca costul camerelor și echipamentelor aferente este mai mult decât ridicat. Prin urmare, repararea camerelor și a elementelor de infrastructură după 2 ani de funcționare va fi, de asemenea, costisitoare, sau va trebui să treceți echipamentul la pierderi, deoarece eventualele costurile de reparație vor fi neprofitabile. Astfel, după 2 ani, STI va trebui, teoretic, să revină din nou la problema reînnoirii camerelor, și, din nou, să plătească o mulțime de bani pentru camerele de luat vederi în comparație cu costul extinderii garanției pentru echipamentele achiziționate în cadrul licitației actuale.
Pe această bază, de ce STI nu solicită o perioadă de garanție de, de exemplu, 4 ani pentru a minimiza potențialul prejudiciu adus bugetului de stat și pentru a asigura funcționarea normală a soluției.
Solicităm să se facă modificările relevante.
Ответ (20 мар 2024, 13:00):
Potrivit prevederilor HG nr. 941/2020, aceasta prevede expres duratele de funcționare utilă a echipamentelor și nu se referă la termenul de garanție. Totodată beneficiarul solicită Certificat de granițe pentru bunurile livrate cel puțin 24 luni, în vederea respectării principiului concurenței și participării mai multor operatori economici, dat fiind faptul că garanția oferită de mai mulți producători este de 2 ani.
Дата:
16 мар 2024, 12:18
Название вопроса:
ANUNȚ DE PARTICIPARE, Par.24
Вопрос:
În conformitate cu art. 26 alin. (18) din Legea 131/2015 achizițiilor publice, autoritatea contractantă va aplica un criteriu de atribuire suplimentar în cazul în care două sau mai multe oferte sânt echivalente, și anume: Greutatea maximă a unității de capturare foto-video nu va depăși 16 Kg., ponderea va fi de – 10 prc.
Vă rugăm să explicați pe baza căror criterii se stabilește cifra de 16 kg și coeficientul de 10 prc. De ce nu 20 kg și 5 prc sau alte cifre? Cum pot afecta câteva kilograme în plus performanța camerei?
Ответ (20 мар 2024, 13:01):
A fost luat în calcul caracteristicile tehnice a pilonilor metalici și anume a sarcinii admisibile pe brațul acestora, în cazul instalării pe acesta a mai multor dispozitive de monitorizare precum și echipamente auxiliare. Totodată greutatea unităților de capturare joacă un rol important în procesul de asigurare a montării/ demontării și transportare către autoritatea responsabilă de realizarea verificării metrologice, fiind optimizate astfel cheltuielile suplimentare de atragere a unui număr mai mare de personal și utilaj specializat . În cazul prezentării unor unități de capturare pentru fiecare bandă în parte, se v-a lua în calcul masa individuală a fiecărei unități de capturare în parte și nu masa comună a acestora.
Дата:
16 мар 2024, 12:39
Название вопроса:
ANUNȚ DE PARTICIPARE, p. 39. Alte informații relevante, l.18
Вопрос:
Ați putea explica în ce scop este necesară furnizarea de CV-uri ale specialiștilor, în special ale muncitorilor necalificați sau ale electricienilor? Din punctul dumneavoastră de vedere, care este diferența dintre un electrician și un electrician sau un inginer de telecomunicații și un inginer IT? Ce rol - esențial - pot îndeplini în cadrul licitației muncitorii necalificați sau electromontor?
Să elimine această cerință vă rog ciudată și ilogică, deoarece orice companie autorizată de producător să vândă astfel de soluții va avea, în mod implicit, personalul necesar pentru a efectua lucrările respective.
Ответ (20 мар 2024, 13:07):
conform art. 22 alin. (2) lit. ) și lit. d) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, de cantitatea și de complexitatea bunurilor/serviciilor, informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru îndeplinirea contractului, deci Declarație privind personalul de specialitate are un rol esențial pentru implementarea contractului, în vederea asigurării serviciilor/ lucrărilor la un nivel calitativ și în termen.
Дата:
16 мар 2024, 12:55
Название вопроса:
С.44
Вопрос:
Camerele suplimentare specificate trebuie să fie conectate la centrul de management al traficului sau trebuie să aibă doar memorie locală? Dacă trebuie conectate, ar trebui să fie acceptate în modul Live? Ce lățime de canal va fi asigurată de STI pentru un trafic de date fără întreruperi? De ce solicitați o versiune rezistentă la vandalism a camerelor, dacă acestea sunt montate direct pe pilon, lângă camerele de trafic? Este mai logic să se solicite o protecție IP similară cu cea a camerelor de supraveghere a traficului.
Ответ (20 мар 2024, 14:40):
Este necesar ca camerele suplimentare anti vandal să dispună de memorie locală iar conectare către acestea se v-a realiza direct prin IP. Se solicită camere de tip anti vandal în vederea sporirii securității și integrității unității de supraveghere.
Дата:
16 мар 2024, 13:02
Название вопроса:
C.44
Вопрос:
Ar trebui să se furnizeze un software separat pentru camerele de supraveghere sau ar trebui să fie integrate în soluția existentă? În cazul în care există, despre ce software este vorba?
Dorim să vă reamintim că unii producători de camere de supraveghere nu permit utilizarea altor mărci de hardware în software-ul lor, ceea ce ar putea reprezenta un avantaj ilegal pentru vânzătorii unei soluții existente.
Ответ (20 мар 2024, 14:42):
Platforma de interconectare prezentată de către ofertant trebuie să corespundă cerinței C.47.
Дата:
16 мар 2024, 13:04
Название вопроса:
С.12
Вопрос:
Câtă capacitate de stocare ar trebui să aibă camerele de supraveghere a traficului?
Ответ (20 мар 2024, 14:42):
Capacitatea de stocare locală a unităților de captare trebuie să asigure spectrul de funcționalități obligatorii în cazul pierderii conexiunii cu Postul central de dirijare.
Дата:
16 мар 2024, 13:11
Название вопроса:
C.14
Вопрос:
Vă rugăm să clarificați din nou această cerință:
Înțelegem corect că furnizorul de soluții trebuie să asigure iluminarea cu infraroșu pentru toate rândurile de trafic care urmează să fie monitorizate? Dacă da, ce importanță are modul în care se va realiza acest lucru și câte surse de infraroșu vor fi utilizate? Vă rugăm să descrieți acest punct în mod corespunzător, astfel încât să nu fie un motiv de descalificare a participantului.
Ответ (20 мар 2024, 14:44):
Potrivit cerinței C.14, unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte, faptul dat v-a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport.
Дата:
16 мар 2024, 14:43
Название вопроса:
C.28
Вопрос:
Solicitați sprijin pentru monitorizarea a până la 4 benzi (opțional, cu 5 puncte suplimentare în cazul în care propunerea este calificată). Cu toate acestea, conform listei de locuri în care ar trebui organizată monitorizarea pe 4 benzi, aceasta este limitată la 4 puncte din 57. Pe ce bază stabiliți -costul- acestei funcționalități la 5 puncte?
Vă rugăm să clarificați, atunci când solicitați monitorizarea a 4 benzi de circulație - aceasta înseamnă furnizarea tuturor funcționalităților specificate la punctele C.4 - C.8? Ce înseamnă pentru dumneavoastră confirmarea anumitor caracteristici ale camerei și ale componentelor sistemului - ce documente trebuie să includă participantul la propunere??
Ответ (20 мар 2024, 13:09):
Cerința dată prevede capacitatea de asigurarea până la 4 benzi simultan indiferent de direcția deplasării autovehiculelor, în vederea conformării actualei infrastructuri ale intersecțiilor precum și pentru eventualele modificări a infrastructurii rutiere pentru acestea. cu furnizarea tuturor funcționalităților specificate la punctele C.4 - C.8.
Дата:
16 мар 2024, 15:03
Название вопроса:
Evaluarea propunerilor ofertanților
Вопрос:
Pe baza cerințelor tehnice ale soluției, precum și a metodologiei de evaluare, rezultă că valoarea funcționalității opționale (C.2, C.5 - C.8, C.16, C.28) este de aproximativ 600000 lei cu un buget de proiect de 18000000 lei. Cât de justificat este sistemul de acordare a punctelor pentru funcționalități/beneficii opționale discutabile în raport cu valoarea acestora la evaluarea propunerilor?
Ответ (20 мар 2024, 14:43):
Deținerea unui funcțional prevăzut în cerințele opționale menționate, creează un potențial de asigurare a necesităților de asigurarea a securității circulației rutiere și a participanților la trafic în procesul de dezvoltarea a infrastructurii rutiere și a eventualelor modificări a cadrului legislativ.
Дата:
16 мар 2024, 15:14
Название вопроса:
C.2, C.4
Вопрос:
Participantul ar trebui să ofere o soluție în care verificarea metrologică a radarului să nu întrerupă procesul de fixare video/foto a posibilelor infracțiuni care nu au legătură cu viteza?
Ответ (20 мар 2024, 13:09):
În cazul propunerii unor unități de capturare în construcții separate, în procesul de verificare metrologică a dispozitivului de măsurare a vitezei, activitatea dispozitivelor foto/video nu v-a fi întreruptă, cu continuarea procesului de constatare a încălcărilor cu excepția regimului de viteză.
Дата:
17 мар 2024, 10:22
Название вопроса:
Clarificare pentru Anexa nr20 Postul T46 bd. Dacia – str. Băcioii Noi, mun.Chișinău;T-46: Tipul construcției Infrastructură metalică dedicată
Вопрос:
Buna ziua,Rugăm sa specificati tipul construcției dedicate si pașaportul tehnic necesar pentru proiectarea instalatiei de echipamente : unitatea de supraveghere RCA , corpurile de iluminat IR , Camera antivandal si dulapul communicational si estimarea în contextul rigidității construcției dedicate sau întărirea aceștia.
Ответ (20 мар 2024, 13:10):
În cazul postului de supraveghere respectiv T-46, se optează pentru instalarea unității de captare pe pilonii de iluminat stradal existenți ce sunt dotați cu braț pentru fixarea unității de captare în cazul furnizării de către operatorul economic a dispozitivelor într-o carcasă unică, în cazul furnizării unităților de captare în carcase separate, unitățile de captare vor fi instalate pe infrastructura metalică dedicată ( obiectivul semaforic) prezent în intersecția menționată.
Дата:
17 мар 2024, 10:50
Название вопроса:
C.45 Clarificare
Вопрос:
Rugăm să specificați , care este numărul exact al dulapurilor telecomunicaționale, pentru care se solicită asigurarea rulării în regim automat a un mesaj audio predefinit de avertizare, sau transmiterea unei notificări SMS în cazul deschiderii dulapului.Câte dulapuri telecomunicaționale sunt prevăzute a fi instalate la cele 21 de posturi , care vor fi modernizate?
Ответ (20 мар 2024, 13:11):
Posturile respective actualmente sunt dotate cu dulapuri telecomunicaționale instalate la sol, în procesul de modernizare urmează a fi instalate adițional dulapuri telecomunicaționale pentru fiecare locație/pilon separat, instalate pe piloni, în vederea acoperirii cerințelor beneficiarului și protejării echipamentelor auxiliare instalate.
Дата:
17 мар 2024, 21:26
Название вопроса:
Punctul C47, C48
Вопрос:
Bună seara, vă rugăm să ne informați dacă beneficiarul garantează funcționarea corectă a aplicației web în conformitate cu algoritmii specificați în sistemul existent de management și monitorizare a traficului? Vă rugăm să ne informați ce software (nume și producător) este utilizat în prezent. Merci
Ответ (20 мар 2024, 14:47):
Platforma de interconectare prezentată de către ofertant trebuie să corespundă cerinței C.47.
Дата:
17 мар 2024, 21:43
Название вопроса:
Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere, Răspuns (15 mart 2024, 16:27)
Вопрос:
Bună seara, răspunsul la această întrebare este ambiguu, deoarece dacă camera este amplasată în spatele liniei STOP, precizia determinării unei infracțiuni prin trecerea acesteia pare a fi incorectă. Rezultatul corect poate fi asigurat dacă camera este amplasată direct deasupra sau în fața liniei STOP. Vă rugăm să clarificați această situație
Ответ (20 мар 2024, 13:11):
În conformitate cu prevederile pct. 20 al Regulamentului circulației rutiere și anume în cazul contravențiilor de neglijare a culorii semaforului, în aria de detectare este obligatoriu de a fi vizibil marcajul transversal 1.12 (linia STOP), indicatorul de orientare 5.73 (loc de oprire) cu inscripția stop pe fundal alb și nemijlocit dispozitivul de semnalizare luminoasă (semafor).
Дата:
18 мар 2024, 11:31
Название вопроса:
Cerința tehnică, punctul C.13 - principiului Doppler sau LiDAR
Вопрос:
Bună ziua, onorabila autoritate contractantă, puteți confirma faptul că radarele cu tehnologie LiDAR pot fi certificate de un serviciu de metrologie? În caz afirmativ, poate fi asigurat procentul de precizie necesar (plus sau minus 2 prc)? Dacă nu, de ce vă referiți în scrisoarea AGE la această tehnologie ca fiind o opțiune pentru a oferi un mediu competitiv?
Ответ (19 мар 2024, 08:03):
Potrivit prevederilor Ordinului Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării nr.118 din 14.09.2023, NML 10-18:2023 „Aparate/Sisteme pentru măsurarea vitezei de mișcare a autovehiculelor, etc” cap. V „Modalități de control metrologic legal” pct. 10 „Verificarea metrologică a aparatelor/sistemelor pentru măsurarea vitezei de mișcare a autovehiculelor, prin efectul Doppler, în baza cadrelor video efectuate cu interval stabil de timp şi Lidare se efectuează de către laboratoarele de verificări metrologice desemnate pentru domeniul respectiv, conform Legii metrologiei nr.19/2016.”
Дата:
19 мар 2024, 16:00
Название вопроса:
Răspuns (19 mart 2024, 07:54): Distanta de acoperire a dispozitivului IR trebuie sa acopere până la 50m
Вопрос:
Stimați domni, suntem puțin confuzi în legătură cu comentariile dumneavoastră privind distanța de lucru pentru iluminarea IR. Pe de o parte, solicitați o rază de acțiune de la 5 la 25 de metri pentru fixarea încălcărilor și obținerea de date analitice, iar pe de altă parte, ați stabilit raza de acțiune a IR iluminării de fundal la 50 de metri. De asemenea, ar putea fi util să vă informăm că, în condițiile în care înălțimea specificată a pilonilor pentru instalarea camerelor - 7,5 metri, raza de acțiune corectă pentru camerele de urmărire și radar este de la 7 la 30-35 de metri în funcție de producător, dar în niciun caz de 50 de metri. Raza de acțiune solicitată de 5 metri este înălțimea pilonului de 6 metri; desigur, totul va funcționa în intervalul 5m - 25m, dar 7m - 30m va fi optim.
Vă rugăm să modificați cerințele
Ответ (20 мар 2024, 13:24):
Raza de acțiune până la 50 de metri
Дата:
19 мар 2024, 16:11
Название вопроса:
Tipuri de vehicule
Вопрос:
Vă rugăm să precizați dacă sistemul de control ar trebui să capteze vehicule precum bicicletele, motocicletele?
Ответ (20 мар 2024, 13:25):
SASCR captează vehicule care au plăcuțe de înmatriculare, daca sistemul DVS are posibilitate să capteze motociclete si biciclete este bine venit
Дата:
20 мар 2024, 14:23
Название вопроса:
Răspuns (20 mart 2024, 13:00)
Вопрос:
Pe baza răspunsului dumneavoastră, nu doriți și nu veți solicita o perioadă de garanție adecvată, ținând cont de prețul echipamentului și de costul unei eventuale reparații, de condițiile de funcționare și de recomandările privind durata de utilizare, deoarece unii dintre producători nu oferă o garanție mai mare de 2 ani. Dar, pe de altă parte, dragă autoritate contractantă, la alți producători (cu excepția Hikvision, desigur), pot lipsi funcționalități solicitate, care au fost estimate de dvs. la circa 600 mii lei. Vă recomandăm în continuare cu insistență să modificați cerințele tehnice și să obligați participanții să acopere echipamentele cu suport de garanție pentru cel puțin 4 ani. Dacă vă este teamă/nu doriți să faceți această cerință obligatorie, pentru că unii producători nu oferă o garanție mai mare de 2 ani (ce fel de echipamente sunt atunci !!!), atunci includeți-o măcar ca opțională cu procentul corespunzător (și cu siguranță nu de 5%, ci de 2-3 ori mai mare).
Ответ (20 мар 2024, 14:49):
Potrivit prevederilor HG nr. 941/2020, aceasta prevede expres duratele de funcționare utilă a echipamentelor și nu se referă la termenul de garanție. Totodată beneficiarul solicită Certificat de granițe pentru bunurile livrate cel puțin 24 luni, în vederea respectării principiului concurenței și participării mai multor operatori economici, dat fiind faptul că garanția oferită de mai mulți producători este de 2 ani.
Дата:
20 мар 2024, 14:24
Название вопроса:
Răspuns (20 mart 2024, 13:25):
Вопрос:
S-ar putea să fiți surprinși, dar o să vă dezvăluim un mic secret: motocicletele au numere de înmatriculare. Și dacă avem în vedere că majoritatea motocicliștilor depășesc de foarte multe ori limita de viteză și creează situații de urgență, atunci poate că mai este nevoie de funcționalitate și pentru înmatricularea acestor vehicule?
Ответ (20 мар 2024, 15:34):
: Potrivit cerințelor C.19 - C.21, pentru unitățile de supraveghere este obligatorie recunoașterea, capturarea și procesarea automată a numerelor de înmatriculare a vehiculelor. În cazul în care vă referiți la cerința C.15 „ Unitatea de supraveghere va asigura stabilirea și diferențierea categoriilor de vehicule, cel puțin următoarelor: autoturism, camion.”, ca fiind o funcționalitate separată, în dependență de capacitățile funcționale ale unității de capturare este utilă și diferențierea celorlalte categorii de vehicule decât cele menționate.
Дата:
20 мар 2024, 14:54
Название вопроса:
Răspuns (20 mart 2024, 14:42)
Вопрос:
Haideți să repetăm întrebarea într-un mod diferit. Ce perioadă de timp (30 de minute, 1 oră, 3 ore etc.) trebuie înregistrată pe suportul de stocare încorporat atunci când se pierde comunicarea cu centrul de control? Ce date specifice și cu ce caracteristici (de exemplu, rezoluția fluxului video) ar trebui să fie înregistrate?
Ответ (20 мар 2024, 16:29):
Memorie interna trebuie sa fie nu mai puțin de 128Gb. 1. Main stream 4096*2160 2. Sub-stream 1280*720P 3. Third stream 704*576
Дата:
20 мар 2024, 22:06
Название вопроса:
Сerințe tehnice generale
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă, în multe răspunsuri faceți referire la faptul că 7 cerințe (C2, C5 - C8, C16, C28) sunt opționale. Costul lor total este însă de peste 4 milioane de lei, după cum se menționează în una din întrebări (mai mult de 600.000 de lei pe poziție). Prin urmare, aceste cerințe opționale nu pot fi numite de fapt opționale - sunt prea scumpe - pe baza bugetului de licitație planificat, acestea sunt de aproximativ 22%. Astfel, pentru a asigura un mediu competitiv, vă îndemnăm să REVIZIONAȚI principiile de evaluare a cerințelor funcționale, precum și necesitatea acestora în exploatarea efectivă. După cum vedem din descrierea tehnică a soluțiilor și din răspunsurile dvs. la întrebări, din anumite motive sunt confortabile doar pentru un singur producător - Hikvision
Ответ (22 мар 2024, 14:00):
Cerințele respective nu sun obligatorii și evident nu impun conformarea autorității contractante la acestea. Totodată , Beneficiarul optează pentru deținerea unui spectru larg de funcționalități, în vederea realizării atribuțiilor funcționale pentru a face față provocărilor în timp și a corespunde necesităților nu doar pentru infrastructura actuală dar și pentru posibilele reorganizări a infrastructurii în viitorul apropiat, precum și a eventualelor modificări a cadrului legislativ din domeniul circulației rutiere.
Дата:
21 мар 2024, 13:17
Название вопроса:
Întrebare 16/03/2021; 13:11 / Răspuns 20/03/2024; 14:44
Вопрос:
În cerințele dumneavoastră se precizează foarte clar indicare că soluția propusă trebuie să asigure controlul pentru trafic în intervalul cuprins între 5 și 25 de metri (a se vedea cerința C29). Adică această cerință cere concurentului să propună o soluție care să permită îndeplinirea setului de cerințe din C4 în intervalul 5-25m. Vă rugăm să clarificați de ce trebuie ca participantul să includă unități suplimentare de iluminare IR în setul de echipamente, dacă echipamentul de bază asigură toate cerințele și funcționalitățile specificate? De asemenea, solicităm clarificări dacă un dispozitiv AiO set cu cameră, radar, iluminare IR integrată + componente suplimentare de iluminare IR separate și instalate pe fiecare bandă de circulație va fi considerat un dispozitiv AiO?
Ответ (22 мар 2024, 13:58):
Ofertantul v-a propune o soluție ce v-a asigura cel puțin cerințele prevăzute în cerința C.4. Cu referire la cerința C.14 „Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte”, menționăm că pe lângă reflectorul de bază IR al unității de captare, persistă necesitatea asigurării și dotării fiecărei benzi în parte cu un reflector în IR suplimentar pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluționarea cauzei și tragerea la răspundere contravențională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare. În cazul furnizării unui dispozitiv AiO (camera, radar, IR) integrate într-o construcție unică acesta este considerat unitate de capturare, componentele suplimentare de iluminare IR precum și echipamentele auxiliare fac parte din unitatea de supraveghere.
Дата:
21 мар 2024, 14:38
Название вопроса:
Concretizare
Вопрос:
Solicitați necesitatea monitorizării mișcării vehiculelor în intervalul 5 - 25 de metri de la instalarea verticală a camerei și a radarului cu o înălțime de instalare a camerei de 7,5 metri. Numărul de benzi de circulație pentru control este de la 2 la 4. Înțelegem corect că un set de echipamente ar trebui să asigure controlul complet și înregistrarea posibilelor încălcări pe 2, 3 sau 4 benzi la o distanță de 5 metri pina la 25 de metri de la verticala instalarii?
Ответ (22 мар 2024, 13:56):
Unitatea de supraveghere cu tot setul de utilaj specializat trebuie să asigure supravegherea și controlul integral al zonei monitorizate potrivit cerinței C.29 , precum și înregistrarea încălcărilor în mod simultan de până la 4 benzi de circulație.
Дата:
22 мар 2024, 14:15
Название вопроса:
Răspuns (22 mart 2024, 13:58)
Вопрос:
Bună ziua ! Adică, Hikvision iDS-TCV907-BIR ANPR All-Rounder Traffic Camera (sunt instalate în majoritatea locațiilor), pe baza răspunsului dvs., nu necesită IK reflectoare și o singură astfel de cameră este suficientă pentru a satisface COMPLET toate cerințele (C1 - C48) pentru 1, 2, 3 și 4 benzi de circulație?
Ответ (22 мар 2024, 14:56):
În răspunsul precedent, a fost expres menționt că : pe lângă reflectorul de bază IR al unității de captare, este necesară asigurarea și dotarea fiecărei benzi în parte cu un reflector în IR suplimentar pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluţionarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare. Conținutul cerinței C.14 „Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte”. Astfel, indiferent de unitatea de captare propusă de operator, unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu reflectoare IR suplimentare pentru fiecare bandă în parte.
Дата:
22 мар 2024, 15:43
Название вопроса:
Precisare
Вопрос:
Conform C.4 Unitatea de supraveghere trebuie sa asigure detectarea mai multor încălcări așa cum sunt listate de la 1-9.
În același timp conform prevederilor caietului de sarcini înțelegem că un Post de Supraveghere poate fi constituit din 2 și mai multe unități de supraveghere-camere (de exemplu cum ar fi in cazul unei intersecții).
Vă rugăm să explicați cum trebuie depistată și prelucrată o încălcare captată de 2 și mai multe camere diferite din aceeași intersecție, adică din cadrul aceluiași post de supraveghere.
Se vor considera ca fiind 2 sau mai multe încălcări diferite?
Spre exemplu pentru un vehicul care depășește viteza de deplasare, iar aceasta încălcare este captată de 2 sau mai multe camere care de fapt au perimetre de monitorizare diferite.
Ответ (25 мар 2024, 18:29):
Fiecare unitate de supraveghere în mod separat v-a capta și înregistra încălcările circulației rutiere din zona supusă monitorizării, indiferent de numărul de unități de supraveghere ale unui post de supraveghere. Sistematizarea și analiza încălcărilor înregistrate de către unitățile de supraveghere se realizează în cadrul Postului central de dirijare al SASCR „Controlul traficului”, iar în cazul pluralității de încălcări înregistrate, decizia cu privire la caracterul contravențional al faptei și încadrarea juridică a acesteia, potrivit atribuțiilor funcționale îi revine agentului constatator prin prisma prevederilor legislației în vigoare.
Дата:
22 мар 2024, 16:29
Название вопроса:
Întrebare: (22 mart 2024, 14:15) - Răspuns (22 mart 2024, 14:56)
Вопрос:
Îmi pare rău, dar nu ați răspuns la o întrebare foarte concretă: trebuie să adăugați la dispozitiv iDS-TCV907-BIR ANPR All-Rounder Traffic Camera reflectoare IK pentru fiecare bandă de circulație? Pe baza numărului de camere de acest tip instalate puteți răspunde foarte ușor la această întrebare.
Ответ (25 мар 2024, 18:31):
În răspunsul precedent, a fost expres menționt că : pe lângă reflectorul de bază IR al unității de captare, este necesară asigurarea și dotarea fiecărei benzi în parte cu un reflector în IR suplimentar pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluţionarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare. În cadrul procedurii de achiziții respective este necesară conformarea la cerințele înaintate, inclusi cerința C.14 doar pentru posturile de supraveghere menționate în Tabelul nr. 1 „Lista locațiilor pentru instalarea unităților fixe de monitorizare” cap.VI și Anexele 1-21.
Дата:
23 мар 2024, 11:18
Название вопроса:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere Cerința C17 și C18
Вопрос:
Solicităm să explicați principiul de setare a regimului diferențiat de viteză pentru diferite tipuri de vehicule (autoturism, camion). Ce principiu necesită aplicat? Valoare minimă/maximă sau un diapazon definit sau pondere deviere de la normativ?
Ответ (25 мар 2024, 18:34):
Pentru un răspuns mai clar vom face referire la cadrul normativ , unde potrivit pct.26 subpct. 4) al RCR aprobat prin HG.357/2009 „Indicatoarele de sens obligatoriu prescriu direcţiile de deplasare, permit pe unele sectoare de drum circulaţia numai anumitor participanţi, precum şi obligă să se circule cu viteza prescrisă sau mai mare”. În cazul respectiv în dependență de tipul vehicolului autoturism sau camion, de către unitatea de captare propusă urmează a se realiza diferențierea regimului de viteză ex:indicatorul de interzicere și restricție 3.29 (viteză maximă limitată pe categorii de vehicole) al RCR. Iar în cazul cerinței C.18, indicatorul 5.37.5 (Viteză maximă limitată pe benzi) al RCR.
Дата:
23 мар 2024, 11:19
Название вопроса:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere Cerința C18 in raport cu cerinta C17
Вопрос:
Solicităm să ne comunicați dacă aceste posibilitati functionale de setare trebuie sa poata fi realizate cumulativ/combinat (în functie de Tip Vehicul si Banda de Deplasare si/sau culoare vehicul)?
Ответ (25 мар 2024, 18:41):
Unitatățile de supraveghere urmează să realizeze înregistrarea simultană a încălcărilor pentru fiecare bandă în parte în funcție de tipul vehicolului, banda de deplasare și viteza stabilită pentru banda respectivă.
Дата:
23 мар 2024, 11:20
Название вопроса:
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere C36 - cerința cu privire la dotarea cu convertoare optice.
Вопрос:
1. Ce tip de convertoare? care sunt specificatii tehnice dorite ale acestora?
2. Rugăm sa ne oferiti detalii cu privire la necesitatea si modul de utilizare a acestora. Unde se presupun a fi agregate conexiunile?
Ответ (28 мар 2024, 11:02):
Fiber Ethernet Media Converter de 1000 Gb, combinarea retelelor pe perechi rasucite si optice. adregarea conexiunii intre Post de supraveghere si CTA a STISC. cu SFP modul de o distanta de cel putin 20KM
Дата:
23 мар 2024, 11:22
Название вопроса:
Глава V
Вопрос:
В соответствии с техническим заданием, глава V "Объект приобретения", таблица списка товаров и услуг, столбец "примечание" содержит: В соответствии с главой VII; В соответствии с главой VIII; В соответствии с главой IX.
Пожалуйста, укажите, где можно найти и каковы требования ГЛАВЫ IX?
Ответ (25 мар 2024, 15:55):
Determinare numerică corectă este: Conform Capitolului VI; Conform Capitolului VII; Conform Capitolului VIII. Documentația va fi ajustata corespunzător.
Дата:
23 мар 2024, 11:25
Название вопроса:
Глава VII. Требования и технические характеристики для постов наблюдения.
Вопрос:
Согласно C44, необходимо обеспечить оборудование системой видеонаблюдения для антивандальной защиты и хранение видеозаписей локально. Поскольку это специфическое требование области безопасности, мы просим вас подтвердить, что это относится исключительно к локальному хранению видеозаписей и не предполагает централизованной передачи и хранения на выделенном ресурсе, как было бы согласно лучших практик сферы безопасности особенно для систем такой важности.
Ответ (25 мар 2024, 15:56):
Este necesar ca camerele suplimentare antivandal să dispună de memorie locală, iar conectare către acestea se v-a realiza direct prin IP.
Дата:
25 мар 2024, 21:51
Название вопроса:
Сerințe tehnice
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă !
1. Cerințele dumneavoastră prevăd că domeniul de lucru pentru măsurători, control și monitorizare a traficului se desfășoară în intervalul 5 - 25 de metri. Prin urmare, soluția oferită de ofertant trebuie să asigure toate funcționalitățile necesare și cerințele STI conform caietului de sarcini cel puțin în acest interval - 5 - 25 metri. Repetăm încă o dată: ofertantul trebuie să asigure funcționarea normală a soluției, inclusiv fixarea încălcărilor în condiții de vizibilitate redusă și pe timp de noapte în intervalul de 5 - 25 de metri de la verticala instalației de camere și radare. În cazul în care sunt necesare componente suplimentare, inclusiv iluminarea IK, pentru a asigura funcționalitatea solicitată, acesta va face acest lucru. Soluțiile și baza de componente ale diferiților producători pot fi diferite și, prin urmare, dacă, de exemplu, camerele sau radarele Hikvision nu sunt atât de sensibile pentru a detecta corect viteza și numerele de fixare pe timp de noapte, nu înseamnă că toți producătorii ar trebui echivalat cu soluțiile Hikvision și să solicite dispozitive suplimentare de iluminare IK de la toți. Vă rugăm să modificați cerințele și să renunțați la practica de rescriere a specificațiilor echipamentelor specifice care avantajează doar unele personaje și nu Statul.
2. Dacă solicitați o rază de reglaj de 5 - 25 de metri, pe ce bază solicitați o rază de până la 50 de metri pentru sursele de iluminare IK? Trebuie să obțineți o imagine de calitate în intervalul de 5 - 25 de metri, nu-i așa? Dorim să reiterăm din nou: soluțiile complete pot varia foarte mult, atât la nivel de componente, cât și în ceea ce privește tipul de execuție. Nu puteți pretinde ca toată lumea să respecte întocmai specificațiile echipamentelor Hikvision. Aveți cerințe față de soluția finală - vă rugăm să vă așteptați la această soluție complexă din partea participanților. Vă rugăm să excludeți cerințele care contrazic termenii de referință inițiali și care reflectă interesele și capacitățile unui singur producător.
3. Ce reprezintă pentru dumneavoastră un dispozitiv All-in-One? Dacă sunteți de părere că pentru unii producători de echipamente este necesară o iluminare IK suplimentară pentru a obține un rezultat de calitate, atunci se pare că, pentru a îndeplini cerința opțională a factorului de formă All-in-One, o singură carcasă ar trebui să includă camere, radare, patru dispozitive iluminate IK separate (dacă vorbim de 4 benzi)? Vă rugăm să confirmați sau să infirmați această afirmație.
4. Și, în final, să repetăm încă o dată întrebarea unuia dintre potențialii ofertanți pentru a evita insinuările pe viitor: pentru Hikvision iDS-TCV907-BIR ANPR All-Rounder Traffic Camera sunt sau nu necesare module suplimentare de iluminare IK? Din pacate nu ai raspuns la aceasta intrebare mai devreme
Ответ (27 мар 2024, 11:56):
În mod repetat vă comunicăm că, indiferent de unitatea de capturare propusă în construcții separate sau în construcție unică, este necesară asigurarea și dotarea fiecărei benzi în parte cu un reflector în IR suplimentar pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate, astfel în cazul când persistă necesitatea monitorizării a 4 benzi - vor fi prezentate 4 IR suplimentare, IR-urile respective nu vor face parte din factorul: All-in-one. Cu referire la zona de control cu lungimea de minim 5m până la 25 metri, în zona respectivă v-a fi asigurate funcționalitățile minime de supraveghere menționate la cerința C.4, însă pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluţionarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare precum și având în vedere că posturile de supraveghere monitorizează intersecțiile din mun.Chișinău în cadrul cărora persistă riscuri de producere a accidentelor rutiere s-a solicitat dotarea cu IR-uri separate, cu iluminarea până la 50 m.
Дата:
27 мар 2024, 12:49
Название вопроса:
Răspuns (27 mart 2024, 11:56)
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă,
Camera și radarul conform cerințelor dumneavoastră ar trebui să funcționeze pe o rază de 5-25 de metri. Chiar dacă insistați asupra unor componente suplimentare ale soluției de iluminare din spate IK, deoarece dispozitivele Hikvision nu sunt capabile să ofere calitatea de imagine necesară în condiții de vizibilitate redusă, de ce 50 de metri și nu 25 de metri? La urma urmei, în conformitate cu cerințele, tot nu puteți conta pe monitorizarea, controlul și înregistrarea încălcărilor după 25 de metri. Vă solicităm să modificați cerințele și să specificați că furnizorul de soluții trebuie să asigure observarea, controlul și înregistrarea posibilelor infracțiuni rutiere în conformitate cu punctul C4, în orice moment al zilei și în condiții de vizibilitate redusă, cu ajutorul unor dispozitive suplimentare, dacă este necesar. În plus, pe baza celor de mai sus, nu există niciun motiv pentru a recunoaște soluția AiO ca fiind prioritară și, cu atât mai puțin, pentru a acorda un procent suplimentar de 5% (sau mai mult de 600000 lei în echivalent bănesc) pentru prezența acesteia la evaluarea ofertelor.
Ответ (28 мар 2024, 17:11):
Potrivit celor invocate, ținem a Vă comunica că beneficiarul nu impune și nu a solicitat automatizarea procesului de constatare a accidentelor rutiere și a infracțiunilor, acumularea probatoriului pentru aceste cauze se realizeză de către operatorii autorizați ce realizează analiza informațiilor necesare prin funcționalitatea de supraveghere „Flux Video” prevăzută la pct.9 al cerinței C.4. Astfel, unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu reflectoare în IR suplimentare pentru fiecare bandă în parte, potrivit cerinței obligatorii C.14 înaintată de beneficiar.
Дата:
29 мар 2024, 10:04
Название вопроса:
Răspuns (28 mart 2024, 17:11)
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă, nu ați răspuns la întrebările adresate pe 27 martie la ora 12:94.
Îmi pare rău, dar comentariile dvs. pe această temă se referă la altceva. Noi vă cerem să răspundeți la întrebări specifice pe care le ignorați din anumite motive.
Ответ (1 апр 2024, 08:13):
Suplimentar la înrebarea adresată, Vă comunicăm că potrivit cerințelor înaintate de beneficiar unitatea de supraveghere v-a monitoriza zona de control cu lungimea de minim 5 m până la 25 m, cu asigurarea minimă a spectrului de funcționalități de supraveghere prevăzute în cerința C.4. Totodată, unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu reflectoare în IR suplimentare pentru fiecare bandă în parte, potrivit cerinței obligatorii C.14 înaintată de beneficiar, în vederea acoperirii depline a necesităților beneficiarului menționate anterior.
Дата:
29 мар 2024, 10:23
Название вопроса:
Clarificare
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă, vă rugăm să vă revizuiți răspunsul la întrebarea de clarificare cu referire la cerința c36, prin care dați un răspuns greșit si duceți în eroare ofertanții. Totodată vă rugăm să confirmați dacă clarificarea adusă nu schimbă cerințele caietului de sarcina ? Ajustați cerințele corespunzător și ajunge să încălcați cadrul normativ cu privire la achiziții publice. Dar din principiu înțelegem ca sunteți limitați în viziune dar vă sugerăm ca mai corect ar fi să expuneți tipul de conexiune care oferiți iar ofertantul va prezenta oferta care va include totul necesar, ajungeți să cheltuiți banii publici fără rost și fără viziune!
Ответ (1 апр 2024, 08:14):
Potrivit întrebărilor adresate, remarcăm că conținutul descrierii cerinței C.36 și răspunsul anterior acordat reflectă specificațiile tehnice, detaliile cu privire la necesitatea, modul de utilizare a acestora și locurile de agregare a conexiunilor.
Дата:
29 мар 2024, 10:23
Название вопроса:
Clarificare
Вопрос:
Clarificare la clarificare la cerința c44 va rugam sa răspundeți la întrebare punctat! Ajunge sa va eschivati de la întrebări! Și sa ne spuneți ce fel de sistem antivandal cu stocare locală ? Dacă aveți nevoie de suport în stabilirea viziunelor faceți mai intii o achiziție pentru scrierea specificațiilor tehnice corecte!
Ответ (1 апр 2024, 08:16):
Reiterăm ca camerele suplimentare antivandal să dispună de memorie locală cu posibilitatea conectării către acestea direct prin IP, iar alternativele de externalizare, stocare și sistematizare a informațiilor de la camerele respective îi revin beneficiarului. Astfel solicităm conformarea la cerința C.44 înaintată.
Дата:
29 мар 2024, 10:23
Название вопроса:
Clarificare
Вопрос:
Clarificare la clarificare c17 și c18 : va rugam să răspundeți la întrebare foarte clar, ce scrie RCR toți cunosc foarte bine.
Ответ (1 апр 2024, 08:17):
Cu referință la întrebarea adresată, menționăm că, în dependență de tipul vehiculului autoturism sau camion, de către unitatea de supraveghere urmează a se realiza diferențierea regimului de viteză pentru fiecare bandă în parte cu asigurarea detectării vitezei de deplasare a vehiculelor cel puțin în diapazonul 30 Km/h până la 250 Km/h potrivit cerinței C.24 înaintate.
Spre consultare Ex: indicatorul de interzicere și restricție 3.29 (viteză maximă limitată pe categorii de vehicule) al RCR, indicatorul 5.37.5 (Viteză maximă limitată pe benzi) al RCR.
Дата:
2 апр 2024, 19:44
Название вопроса:
Clarificare repetată
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă !
Sunt deja 59 întrebări de clarificare la această procedură.. REPET – 59 !!! Deși probabil această cifra, extraordinar de mare, poate fi cumva motivată ”rezonabil” de complexitatea proiectului, totuși cât o să continue bătaia asta de joc???
Mai corect zis cît o să continue eschivarea intenționată de a oferi un răspuns clar și complet la întrebări, și nu unui interpretativ. Răspunsurile la cel puțin 90% din întrebările adresate sunt INCOMPLETE, INEXACTE și INTERPRETABILE. Această situație poate fi explicată doar prin lipsa totală de capacitate și viziune la nivel de responsabili și lipsa totală de monitorizare și control la nivel de management și instituții ierarhic superioare.
Reiterăm totuși și rugăm să mai depuneți un efort în a ne oferi un răspuns clar și exact la întrebarea cu referire la cerința C17 și C18:
VALOAREA DE DEVIERE (abatere) DE LA RCR SE ACCEPTĂ/TREBUIE SĂ FIE PONDERE (procentaj - %) sau VALOAREA MAXIMĂ CONSIDERATĂ ABATERE DE LA NORMATIV?
Ответ (3 апр 2024, 08:38):
Cu referință la întrebarea adresată, reiterat menționăm că, în dependență de tipul vehiculului autoturism sau camion, de către unitatea de supraveghere urmează a se realiza diferențierea regimului de viteză pentru fiecare bandă în parte cu asigurarea detectării vitezei de deplasare a vehiculelor cel puțin în diapazonul 30 Km/h până la 250 Km/h potrivit cerinței C.24 înaintate.
Дата:
2 апр 2024, 21:51
Название вопроса:
Răspuns (1 apr 2024, 08:13)
Вопрос:
Suntem de acord cu colegii noștri în ceea ce privește ignorarea totală a întrebărilor și răspunsurilor. Există o înțelegere că învingătorul a fost deja ales și că toate procedurile sunt doar de dragul procedurii. Pentru a nu fi acuzați de corupție. Și prin simplul fapt al așa-ziselor dvs. răspunsuri, acest lucru este deja evident. Vă cerem încă o dată să ne explicați de ce aveți nevoie de echipamente cu iluminare IK cu o rază de acțiune de 50 de metri, când zona de control este între 5 și 25 de metri (așa cum ați confirmat). Puteți explica acest fenomen? Și dacă dispozitivele "all-in-one" propuse (cameră, radar, emițător IK) pot detecta clar plăcuțele de înmatriculare, mașinile etc. pe timp de noapte, de ce aveți nevoie de un emițător IK suplimentar? Care sunt criteriile pentru alegerea corectă a echipamentului? Nu ați oferit nicio modalitate de a evalua partea tehnică a soluției. Funcționarea echipamentului Hikvision nu este un punct de referință pentru a vă orienta cerințele către calitatea de lucru a acestei soluții. Se are impresia că STI nu are unde să pună banii publici. Sau se întâmplă altceva aici?
Ответ (3 апр 2024, 08:41):
Cu referire la zona de control cu lungimea de minim 5m până la 25 metri, în zona respectivă v-a fi asigurate funcționalitățile minime de supraveghere menționate la cerința C.4, însă pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluționarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare precum și având în vedere că posturile de supraveghere monitorizează intersecțiile din mun. Chișinău în cadrul cărora persistă riscuri de producere a accidentelor rutiere s-a solicitat dotarea cu IR-uri separate, cu iluminarea până la 50 m.
Дата:
3 апр 2024, 01:09
Название вопроса:
C.48
Вопрос:
Referitor la cerintele din C.48 "Modulul conform C.47 trebuie să fie destul de configurabil astfel încât să fie
posibil de a gestiona articolele contravenționale aferente acestuia și stabilirea
sancțiunii." Solicitam sa specificati exact facilitatile dorite pentru dezvoltare
Ответ (3 апр 2024, 08:42):
Modulul web serviciu elaborat, v-a avea capacități de gestionare a articolelor contravenționale aferente acestuia potrivit cerinței C.4 și stabilirea sancțiunii respective potrivit prevederilor Codului Contravențional al RM, cu transmiterea acestora în Postul central de dirijare al SASCR „Controlul traficului”.
Дата:
3 апр 2024, 01:11
Название вопроса:
C.47 C.48
Вопрос:
Care sunt cerințele de actualizare și de întreținere web serviciu-ului dezvoltat pe termen
lung?
Ответ (3 апр 2024, 08:47):
Prestatorul va asigura înlăturarea tuturor neajunsurilor depistate în perioada de garanție și remiterea în adresa Beneficiarului a descrierii tehnice și codului sursă a acestuia.
Дата:
3 апр 2024, 12:35
Название вопроса:
Răspuns (3 apr 2024, 08:41):
Вопрос:
Încăpățânarea ta, scuză-mă, nu cunoaște limite. Și nici măcar nu mai este amuzant. Conform cererii dumneavoastră, camera trebuie să poată înregistra autovehicule la o distanță de până la 25 de metri. Din nou, maxim 25 de metri. Dacă camera sau radarul NU ÎNREGISTRĂ nicio infracțiune sau NU furnizează un flux video la o distanță de 26 de metri de la locul de instalare - aceasta este o soluție care ÎNDEPLINEȘTE CUMPLIMENTUL cerințelor din caietul de sarcini. De ce solicitați ca raza de iluminare în infraroșu să fie la o distanță de 50 de metri dacă, conform caietului de sarcini, camera nu trebuie să înregistreze nimic dincolo de 25 de metri? Înțelege cineva de la STI că cerința privind iluminarea în infraroșu la o distanță de 50 de metri, în condițiile în care camera și radarul funcționează în intervalul de 5-25 de metri, este o absurditate totală?
Pentru a arăta mai mult sau mai puțin decent în această situație, așa cum am scris deja, excludeți din cerințe condițiile de furnizare a dispozitivelor suplimentare de iluminare cu infraroșu și includeți în caietul de sarcini condiția ca operatorul economic să furnizeze o soluție care să permită controlul, monitorizarea și înregistrarea infracțiunilor în intervalul de 5-25 de metri în condiții de vizibilitate redusă, inclusiv în întuneric. Definiți în caietul de sarcini nivelul de Calitate a Imaginii pe care îl solicitați și modul în care acesta va fi verificat.
De asemenea, vă solicităm să excludeți factorul de formă All-In-One din lista de opțiuni preferate, cu un cost de 5 %, dacă soluția necesită instalarea unor dispozitive suplimentare pentru a obține rezultatul dorit, de exemplu iluminatoare cu infraroșu.
Ответ (5 апр 2024, 08:45):
Reiterăm poziția expusă anterior cu referire la zona de control cu lungimea de minim 5 metri până la 25 metri, în zona respectivă v-a fi asigurate funcționalitățile minime de supraveghere menționate la cerința C.4, însă pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluționarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare, precum și având în vedere că posturile de supraveghere monitorizează intersecțiile din mun. Chișinău în cadrul cărora persistă riscuri de producere a accidentelor rutiere s-a solicitat dotarea cu IR-uri separate, cu iluminarea până la 50 m. Indiferent de unitatea de capturare propusă în construcții separate sau în construcție unică, este necesară asigurarea și dotarea fiecărei benzi în parte cu un reflector în IR suplimentar pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate, astfel în cazul când persistă necesitatea monitorizării a 4 benzi - vor fi prezentate 4 IR suplimentare, IR-urile respective nu vor face parte din factorul: All-in-one.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK