1
Период разъяснений
с 21.12.2023 14:56
по 07.01.2024 15:00
2
Подача предложений
с 07.01.2024 15:00
по 30.01.2024 15:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Оценка
Оценочная стоимость без НДС 920 000 MDL
Период уточнений: 21 дек 2023, 14:56 - 7 янв 2024, 15:00
Подача предложений: 7 янв 2024, 15:00 - 30 янв 2024, 15:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Servicii de inginerie
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2069, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, Ion Creanga,1
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Guțu Mihaela
Контактный номер
+37322358586
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
21 дек 2023, 14:16
Дата последних изменений
5 янв 2024, 13:08
Achizitii.md ID
21134328
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Obiectul achiziției
Бюджет: 920000.0 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
ds_lucrari proiectare
Техническая спецификация
ds
21.12.23 14:56
anunt de participare (camin)
Техническая спецификация
anunț de participare
21.12.23 14:56
duae_ro_ Creangă
Техническая спецификация
duae
21.12.23 14:56
anunt de participare (camin)
Техническая спецификация
anunț
28.12.23 14:46
anunt de participare camin modificat
Техническая спецификация
anunț
5.01.24 13:08
duaero creang
Техническая спецификация
duae
5.01.24 13:08
duae_modificat
Техническая спецификация
duae modificat
5.01.24 13:08
Дата:
26 дек 2023, 15:44
Название вопроса:
Familiarizare cu schita aprobata de proiect
Вопрос:
Unde si cand putem familiariza cu schita aprobata de proiect indicata in caiet de sarchini pentru proiectare?
Ответ (27 дек 2023, 09:13):
Participanții la licitație vor lua cunoștință cu schița de proiect aprobată. Schița de proiect se află în MD, mun. Chisinau, str. Ion Creangă 1, Blocul nr. 2, et.2, bir. 30.
Дата:
26 дек 2023, 15:47
Название вопроса:
Expertiza tehnica?
Вопрос:
A fost deja facuta expertiza tehnica privind posibilitatii reale tehnica de realizarea reconstructiei prevazute de schita de proiect aprobata, indicata in caiet de sarcini? Unde si cand putem familiariza cu expertiza tehnica?
Ответ (27 дек 2023, 09:14):
Este făcută expertiza tehnică. Puteți lua cunoștință cu expertiza tehnică la adresa: MD, mun. Chisinau, str. Ion Creangă 1, Blocul nr. 2, et.2, bir. 30.
Дата:
26 дек 2023, 15:51
Название вопроса:
Plata pentru Expertiza Tehnica
Вопрос:
Daca Expertiza tehnica inca nu este facuta - cine va plati pentru realizare Expertizei Tehnice?
Ответ (27 дек 2023, 09:14):
Este făcută.
Дата:
26 дек 2023, 16:09
Название вопроса:
afisare Schitei aprobate de Proiect, mentinute in Caiet de Sarcini pentru proiectare
Вопрос:
De ce Schita aprobata de Proiect si indicata in Caiet de Sarcini, care document principal care stipuleaza concept, cerinte si conditii si ca rezultat - pretul de proiectare inca nu este deja prezentata aici la platforma? Prezentare incompleta si selectiva a acestui document provoaca suspectii, ca participantii licitatiei nu vor fi puse in conditii similare competitive...Solicitam sa scanati si afisati toate documente!
Ответ (29 дек 2023, 11:35):
Din considerente tehnice nu este posibilă publicarea schiței de proiect scanată, deoarece este voluminoasă pe format A3. Puteți lua cunoștință cu schiță de proiect la adresa: MD, mun. Chisinau, str. Ion Creangă 1, Blocul nr. 2, et.2, bir. 30.
Дата:
26 дек 2023, 18:50
Название вопроса:
Documentația de atribuire nelegală.
Вопрос:
Bună ziua. Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, secțiunea 2 art. 50 Citez ”Structura şi conţinutul documentației de atribuire sînt stabilite în documentaţia standard aprobată de Ministerul Finanţelor.” Documentația Standard anexată de voi și prin urmare Anunțul de Participare și toate anexele indicate în el nu corespund cu Documentația Standard oficială publicată pe saitul Achizițiilor Publice al Ministerului FInanțelor RM tender.gov.md. Prin urmare vă atenționez că este încălcată legislația în vigoare a achizițiilor publice. Solicitați anexe și documente ce nu corespund Documentației Standard și deci nu sunt legale, spre exemplu; - Grafic calendaristic (anexa 11 ) indicată de către voi în anunț ca obligatorie, nu există în Documentația Standart oficială și respectiv solicitarea ei este nelegală. Aceeași situație cu anexa nr. 15. - Tabela Specificațiilor Tehnice și Tabela Specificațiilor de Preț nu corespunde Documentație Standard. Solicit Actualizarea Documentației de Atribulire în conformitate cu legislația în vigoare. P.S. Studiați vă rog esența DUAE și documentația minimă conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice și anume articolul 65.
Ответ (29 дек 2023, 17:41):
Buna ziua. Ținem să Vă comunicăm că documentația de atribuire a fost elaborată în conformitate cu cerințele normative în vigoare. Astfel, formularul documentației standard îl puteți regăsi pe pagina AAP, accesând următorul link: https://tender.gov.md/ro/content/documenta%C8%9Bia-standard-pentru-realizarea-achizi%C5%A3iilor-publice-de-lucr%C4%83ri, autoritatea contractantă a complectat doar ceea ce ține de competența sa. Cât ține de graficul de executare a documentației de proiect, rugăm în mod repetat să fie complectat în conformitate cu anexa nr. 11 din documentație. O situație analogică și în cazul anexei nr. 15, la caz, declarația privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului, rugăm să o completați conform documentației standard.
Дата:
27 дек 2023, 16:11
Название вопроса:
Raport Financiar 2023
Вопрос:
În tabela din pucntul 15 al anunțului de participare, nr. d/o 11, cereți raportul financiar pentru anul 2023. Anul 2023 încă nu s-a încheiat nici calendaristic nici financiar. Deci acest criteriu nu poate fi îndeplinit. Solicit corectarea și actualizare anunțului de participare.
Ответ (28 дек 2023, 15:43):
A fost corectat anunțul de participare.
Дата:
27 дек 2023, 16:19
Название вопроса:
Cifra de afaceri mai mare sau egală de 4 000 000 lei.
Вопрос:
Legea Nr. 131 din 03-07-2015, capitolul IV art. 21 al.2 spune că citez ”...cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului,..”. Cifra indicată de autoritate contractantă în anunț depășește valoarea estimată mai mult de 4 ori. Consider această condiție nejustificată. Solicit corectarea acestei valori în anunțul de participare și actualizarea lui pe platformă.
Ответ (29 дек 2023, 17:41):
Buna ziua, rugăm să interpretați cadrul legal corect și să nu rupeți din context. Art. 21, alin. 2 prevede „În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor, lucrărilor sau serviciilor.”. Rugăm să respectați prevederile documentației de atribuire.
Дата:
27 дек 2023, 16:29
Название вопроса:
Schița de proiect.
Вопрос:
În cazul câștigului licitației, autoritatea contractantă o să transmită schița de proiect deplină și completă în format electronic operatorului economic câștigător ?
Ответ (29 дек 2023, 11:27):
Atoritatea contractantă o să pună la dispoziția operatorului economic câștigător schița de proiect deplină și completă pe suport de hârtie.
Дата:
27 дек 2023, 17:29
Название вопроса:
Expertiza tehnică
Вопрос:
Datele din expertiza tehnică influențează direct costul proiectării și face paerte din caietul de sarcini. Datele (recomandările și soluțiile) din expertiza tehnică au fost incluse în caietul de sarcini ? Expertiza prezintă un document format A4 care poate fi scanat cu telefonul iar cel mai probabil o aveți în format electronic. Solicit respectuos să publicați pe platformă expertiza tehnică, măcar partea scrisă. În caz de refuz vă rog să justificați.
Ответ (29 дек 2023, 11:30):
Vă rugăm să respectați cerințele documentației de atribuire Puteți lua cunoștință cu expertiza tehnică la adresa: MD, mun. Chisinau, str. Ion Creangă 1, Blocul nr. 2, et.2, bir. 30
Дата:
27 дек 2023, 17:41
Название вопроса:
Caietul de sarcini lipsește.
Вопрос:
Conform legii autoritate contractantă este obligată să publice pe platformă caietul de sarcini. Conform Documentației Standard Caietul de sarcini prezintă anexa nr. 21. Pe plarformă nu este publicat Caietul de Sarcini anexa nr. 21 din Documentația Standard. Solicit Publicare Caietului de Sarcini conform anexei nr.21 a Documentație Standard.
Ответ (29 дек 2023, 17:42):
Buna ziua. Conform legii, autoritatea contractantă a publicat caietul de sarcini, pe care-l în contextul documentației standard publicat pentru procedura în cauză, la anexa nr. 24.
Дата:
29 дек 2023, 13:19
Название вопроса:
Schița de proiect.
Вопрос:
Cum justificați faptul că nu o să prezentați proiectul în format electronic operatorului economic care va câștiga proiectul, cea ce va duce la mărirea cheltuielelor din bugetul de stat ? Schița prezentată în format electronic (în special dacă este în format redactabil precum dwg;pln;ifc) o să contribuie la micșorarea prețului pentru serviciile de proiectare deoarece se va micșora timpul și volumul de lucru necesar pentru elaborarea desenelor.
Ответ (3 янв 2024, 14:31):
Am obținut proiectul în format electronic și prin urmare vom prezenta proiectul în format electronic operatorului economic care va câștiga proiectul.
Дата:
29 дек 2023, 20:03
Название вопроса:
Cifra de afaceri mai mare sau egală de 4 000 000 lei.
Вопрос:
Foarte corect. În legislație scrie ”...cu excepția cazurilor bine justificate”, iar dumneavoastră nu ați justificat nicicum. Cum justificați această abatere impunătoare de la norma legală ? Solicit respectați condiția manționată în legea 131 de a justificarea bine aceast caz, ori să o corectați să nu depășească de două ori valoarea contractului ori să ajustați valoarea contractului. În caz contrar această condiție duce la favorizarea neargumentată a companiilor de proiectări cu finanțe mari, iar asta duce la încălcarea legii nr. 131 și anume Art.7 c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;
Ответ (4 янв 2024, 16:11):
Vă rugăm să respectați cerințele documentației de atribuire.
Дата:
29 дек 2023, 20:18
Название вопроса:
Documentația Standard.
Вопрос:
Lincul publicat de dumneavoastră duce către documentația standard pentru lucrări, iar aceast este o licitație de Servicii. Scrie chiar în tema licitației; anunț și cod CPV - Servicii. Respectiv și Documentația Standard trebuie să corespundă Serviciilor nu Lucrărilor. În acest sens solicit să respectați legislația și să actualizați licitația dată conform Documentație Standard pentru prestări de Servicii. Astfel, formularul documentației standard îl puteți regăsi pe pagina AAP, accesând următorul link: https://tender.gov.md/ro/content/documenta%C5%A3ia-standard-pentru-realizarea-achizi%C8%9Biilor-publice-de-bunuri-%C8%99i-servicii
Ответ (3 янв 2024, 14:47):
Vă rugăm să respectați cerințele documentației de atribuire. Documentația standard pentru lucrări include formulare pentru servicii de proiectare.
Дата:
29 дек 2023, 20:53
Название вопроса:
Servicii nu numai de Inginerie.
Вопрос:
Din tema de proiect, anunțul de participare și caietul de sarcini este clar că se solicită nu numai servicii de inginerie ci și Servicii de arhitectură cu servicii conexe precum proiect de rețele și altele. Consider că publicarea licitației sub codul CPV 71300000-1 - ”Servicii de inginerie” este greșită și conside că duce la încălcarea legii nr. 131 articolul 7, b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; Solicit publicarea licitației sub codul CPV 71000000-8 - ”Servicii de arhitectură, de construcţii, de inginerie şi de inspecţie.”
Ответ (3 янв 2024, 14:50):
Platforma nu permite selectare codului CPV detailiat.
Дата:
29 дек 2023, 21:25
Название вопроса:
DUAE
Вопрос:
În DUAE a rămas cererea petnru raportul financiar pe 2023. Solicit să Corectați. Formularul DUAE este unul standard și nu poate fi modificat dacât unde se permite. Formularul completat de autoritate contractantă este modificat în mai multe locuri unde nu se permite deoarece, se încalcă principiul standartizării. Vă rog să solicitați o consultație de la APP în vedere complectării DUAE. Solicit corectare și actualizarea DUAE. Exemple de greșeli: 1. Capitolul III din DUAE scrie clar ”Compartimentul se completează de către operatorii economici” necătând la aceasta autoritatea contractantă a introdus aici modificări. 2 Capitolul IV autoritatea contractantă completează coloana 2, dar numai acolo unde e specificat cu ”Nota. Se completează de către autoritatea contractantă...” percum în punctul 4B.2 iar deja 4B.4 este greșit.
Ответ (4 янв 2024, 16:10):
A fost modificat
Дата:
29 дек 2023, 21:51
Название вопроса:
DUAE vs Anunț de participare.
Вопрос:
DUAE este o declarație pe propria răspundere. Cu alte cuvinte este un act juridic semnîndul pe care operatorul economic se iscălește (promite) că are toate acele documente enumărate în declarație. Asta înseamnă că prezența acestor documente pot fi omise la etapa participării la licitație și pot fi cerute de la câștigătorul ei după anunțul câștigătorului sau la etapa de evaluare. Deci în anunțul de participare puteți să cereți numai documentația minimă necesară și anume primele șase punte pe care le-ați indicat în anunț în tabela din punctul 15. Tot ce ați indicat după este asigurat prin declarația pe propria răspundere - DUAE. Puteți să le cereți la etapa licitației dacă considerați că este justificați dar puteți și să nu lecereți. Atenționez că în tabela din pucntul 15 a anunațului de particiapre, poziția 14. Este o contradicție. ”Obligatoriu” înseamnă că trebuie să fie prezentat la depunerea ofertei, iar în paranteze dumneavoastră scriți (Se va prezenta în termen de 5 zile de către ofertantul declarat învingător) cea ce poate duce la anularea licitației la diferite etape. Luând în considerente că documentul cerut în poziția 14 din tabel, este garantat de DUAE, puteți exclude acest punct din naunț sau, dacă îl păstrați, solicit să-l corectați să nu aibă contradicții.
Ответ (5 янв 2024, 09:00):
A fost modificat
Дата:
5 янв 2024, 18:27
Название вопроса:
Documentația Standard.
Вопрос:
”Documentația standard pentru lucrări include formulare pentru servicii de proiectare.” Documentația standard pentru lucrări diferă față de cea pentru servicii. Documentațiza standard pentru lucrări conține formulare care nu se referă la servicii (nu sunt relevante) iar dumneavoastră le cereți obligatoriu. Tot odată în ea lipsesc formulare necesare pentru prestări de servicii. Nu puteți cere de la prestatori de servicii formulare declarații și grafice ce se referă la licitații pentru bunuri și lucrări. Solicit repetat să respectați legislația și să actualizați licitația dată conform Documentație Standard pentru prestări de Servicii. Documentația de atribuire în forma actuală va fi contestată.
Ответ (7 янв 2024, 14:48):
Buna ziua. În contextul documentației pentru lucrări se prevăd și formularele necesare pentru serviciile de proiectare a lucrărilor. Rugăm să respectați cerințele documentației de atribuire și să prezentați o ofertă conformă cerințelor autorității contractante.
Дата:
5 янв 2024, 18:59
Название вопроса:
Contradicție în anunțul de participare.
Вопрос:
Atenționez repetat că în tabela din pucntul 15 a anunațului de particiapre, poziția 14. Este o contradicție. ”Obligatoriu” înseamnă că trebuie să fie prezentat la depunerea ofertei, lipsa lor la etapa propunerii ofertei va duce la descalificarea participantului. Iar în paranteze dumneavoastră scriți (Se va prezenta în termen de 3 zile de către ofertantul declarat învingător). Duceți în eroare operatorii economici ! Recomand să corectați. Ori este obligatoriu la depunere pentru toți participanții (cum scrie în punctul 15 al anunțului), ori nu este obligatoriu - se prezintă peste 3 zile numai de către câștigător și se exclude din tabela punctului 15. Corect ar fi de exclus din anunț și se se prezinte numai de către învingătorul licitației. Această condiție este specificată în DUAE pe care toți participanții îl semnează.
Ответ (7 янв 2024, 14:51):
Special pentru D-voastră răspundem repetat. La momentul depunerii ofertei, OBLIGATORIU veți depune actele specificate la pct. 15, sub-pct. 1-6 și la dorință restul actelor specificate la sub-pct. 7-15. Dar, ofertantul clasat pe primul loc va prezenta (prin mijloace electronice, cu aplicarea semnăturii electronice) OBLIGATORIU în termen de 3 zile, documentele justificative actualizate și specificate la sub-pct. 7-15, prin care va demonstra îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare și selecție. Respectați prevederile documentației de atribuire și nu interpretați distorsionat conținutul acesteia.
Дата:
5 янв 2024, 19:36
Название вопроса:
Experiența Similară anexa 12
Вопрос:
Cerința indicată în anunțul de participare ”să existe cel puțin un contract de servicii similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract” se referă la achiziții publice de lucrări (legea 131 art. 22 (punctul 3) și nu poate fi aplicată la achiziții publice pentru servicii. Datele de calificare și criteriile de atribuire pentru achiziții publice de servicii sunt stipulate în legea 131 art. 22 (2). Solicit să vă conformați legislației și să excludeți acest criteriu din anunțul de participare și DUAE (4C.13).
Ответ (7 янв 2024, 14:54):
Cerința privind demonstrarea experienței similare nu va fi exclusă. Respectați prevederile documentației de atribuire.
Дата:
5 янв 2024, 20:35
Название вопроса:
Garanția de bună execuție 5 % din valoarea viitorului contract
Вопрос:
În anunțul de participare solicitați obligatoriu ca toți participanții la licitație să transfere 5% din valoarea viitorului contract, sau numai entitatea economică câștigătoare ? Dacă numai câștigătorul, atunci vă rog să scoateți această poziție din tabela pnctului 15.
Ответ (7 янв 2024, 14:56):
Garanția de buna execuție va fi prezentată de către OE desemnat câștigător, până la semnarea contractului, în conformitate cu Legea nr. 131/2015, privind achizițiile publice, la caz, art. 68, alin. 9), care prevede că „Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului”. Prin urmare, aceasta cerință OBLIGATORIE va fi îndeplinită de câștigătorul desemnat și nu poate fi exclusă din anunț.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.