Статус Отменен
Оценочная стоимость без НДС 62 285 000 MDL
Период уточнений: 29 сен 2022, 15:44 - 11 окт 2022, 10:00
Подача предложений: 11 окт 2022, 10:00 - 31 окт 2022, 10:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801

achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B ) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească și IMSP SCM Gheorghe Paladi (repetat 3)

Информация об отмене
Причина отмены
în temeiul art. 71 alin. (1) lit.d)
Дата отмены
21 ноя 2022, 8:44
Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Sergiu Balta
Контактный номер
+ 373 022 222 364
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
29 сен 2022, 15:44
Дата последних изменений
21 ноя 2022, 8:44
Achizitii.md ID
21064760
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Ambulanțe de tip B 4x4
Бюджет: 60785000.0 MDL
Отменена
Лот № 2 - Ambulanțe de tip B 4x2
Бюджет: 1500000.0 MDL
Отменена
Дата:
5 окт 2022, 11:41
Название вопроса:
Referitor la marja de eroare de +/- 10% la specificațiile tehnice pentru echipamente și dispozitive medicale.
Вопрос:
Bună ziua! În sinteza obiecțiilor și propunerilor (recomandărilor) privind achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) a fost acceptată pentru fiecare cerință tehnică la echipamente și dispozitive medicale cît și la autovehicol marja de eroare de +/- 5% sau 10%, însă în caietul de sarcini aprobat este indicată o marjă de eroare de doar +/- 5%. Rugăm respectuos să efectuați modificările necesare. Vă mulțumim.
Ответ (7 окт 2022, 16:45):
Ca urmare a clarificării depuse de dvs. menționăm următoarele: s-a acceptat o marjă de eroare pentru fiecare cerință tehnică la echipamente și dispozitive medicale cât și la autovehicul. Totodată, pentru fiecare cerință tehnică s-a indicat fie maxim/minim sau +/- 5% sau 10%.
Дата:
5 окт 2022, 14:13
Название вопроса:
Referitor la selectarea loturilor
Вопрос:
Bună ziua! La pct. 9 din Anunțul de participare este indicat faptul că în cazul în care contractul este împărțit pe loturi, operatorul economic depune ofertă pentru mai multe loturi. Conform cerinței impuse, se stabilește obligațiunea ofertării bunurilor solicitate obiectului achiziției pentru mai multe loturi. Respectiv, în cazul cînd un operator economic are capacități depline de a oferta și furniza bunuri doar pentru un singur lot, oferta acestuia va fi respinsă din motive că nu este pentru mai multe loturi? Solicităm clarificare și în caz de necesitate de a efectua amendamente dacă se impun în redacția anunțului de participare publicat. Vă mulțumim.
Ответ (7 окт 2022, 16:51):
Conform punctului nr. 9 din anunțul de participare este indicat că operator economic poate depune oferta 1) Pentru mai multe loturi, respectiv, nu obligă operatorul economic să depună ofertă pentru ambele loturi.
Дата:
5 окт 2022, 14:56
Название вопроса:
Privind excluderea unei cerințe solicitate care este improprie furnizării de unitate de ambulanță funcțională.
Вопрос:
Conform pct. 4 al Cerințelor de calificare facultative (vor fi solicitate suplimentar de la potențialii cîștigători) din Anunțul de Participare va fi solicitat de la eventualii potențiali cîștigători dovada înregistrării dispozitivelor medicale în Registrul de stat al Dispozitivelor Medicale. Această cerință este improprie tranzacției respective, ce va genera un mare impas pentru desemnarea corectă a unui cîștigător eligibil, reieșind din faptul că obiectul achiziției și eventual bun al furnizării/livrării constituie: ambulanță drept unitate integră și funcțională (autovehicol+echipament) ce include componentele conform descrierilor tehnice și a parametrilor solicitați. Prin urmare, nu se tranzacționează careva dispozitive medicale separat drept poziții comerciale, sau elemente distincte din ambulanță individuale și separate. Mai mult ca atît, importul ambulanțelor se realizează drept unitate completă funcțională ce se supune accizării, reieșind din volumul cilindric al motorului, dar nu este supusă TVA din valoarea separată a fiecărei componente din ambulanță. Prin urmare, o astfel de cerință generează o situație de impas și de imposibilitate a desemnării unui careva operator economic participant, reieșind din faptul că o astfel de cerință în astfel de împrejurări și termeni calendaristici sunt imposibili a fi realizabili. În caz de neauzire și nemodificare a acestei solicitări, se naște suspiciunea intenției favorizării a unui anumit operator economic care această cerință recent impusă în ultimul moment prin surprindere, i-a fost adusă la cunoștință pînă la publicarea acestui anunț, deoarece procedurile de achiziții precedente o astfel de cerință nu figura, iar grupul de lucru nici nu a luat-o în aprobare în timpul clarificărilor formulate (vezi clarificările procedurile precedente). Așteptăm să acționați corect și echidistant față de toți operatorii economici potențiali de furnizare a ambulanțelor.
Ответ (7 окт 2022, 17:18):
Conform punctului 15 din anunțul de participare s-au divizat în cerințe obligatorii ce urmează a fi prezentate de participanții la procedura de achiziție publică până la termenul limită de depunere a ofertelor și cerințele de calificare facultative, care pot fi solicitate suplimentar de la potențialii câștigători. La stabilirea cerinței respective, s-a luat în considerare prevederile Hotărârii de Guvern nr. 702 din 11.07.2018 pentru aprobarea Regulamentului privind condițiile de introducere pe piață a dispozitivelor medicale. Totodată, cerința a fost indicată în scopul asigurării situații cât, dispozitivele vor fi importate separat de autovehicol.
Дата:
5 окт 2022, 16:18
Название вопроса:
Clarificare referitor la statutul acordat de licitație electronică în trei runde
Вопрос:
Anunțul de participare aferent procedurii de achiziții publice în cauză relevă intenția organizării și desfășurării a respectivei achiziții propuse prin procedura de achiziție: ,,licitație deschisă” sau așa-zisa tradițională ,,licitația publică” care este reglementată prin reguli descrise exact și precise față de prețul oferit. Astfel, SIA RSAP raportează această procedură de achiziții a fi realizată prin mecanismele și instrumentele strict a unei licitații deschise. Respectiv, tehnica de atribuire a acestei proceduri este una tipică licitației deschise și anume a prețului cel mai mic ofertat o singură dată pînă la limit timpului indicat. Însă, în pofida acestora, conținutul anunțului de participare atribuie statut la pct. 19, citez: ,,licitație electronică, trei runde, pasul minim 0,001% conform platformei electronice de achiziții”. Așadar, constatăm că platforma electronică de achiziții pentru această procedură nu facilitează tehnica ofertării în trei runde cu pasul minim 0,001% a bunurilor solicitate. Astfel, solicităm grupului de lucru să ne clarifice statutul respectivei proceduri de achiziție și a includerii în SIA RSAP a facilităților specifice de atribuire a contractelor pentru respectiva licitație în trei runde.
Ответ (7 окт 2022, 17:41):
Articolul 2 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, reglementează pragurile de aplicare a legii. Totodată, art. 47 din Legea prenotată, reieșind din valoarea estimată, impune autorității contractate aplicarea unui anumit tip de procedură de achiziție și anumiți termeni (depunerea ofertelor, clarificări, termei de așteptare, etc.). În același timp, legea reglementează ,,Tehnici și instrumente specifice de atribuire” care pot fi: acordul-cadru, sistemul dinamic de achiziție sau licitația electronică. Astfel, întru asigurarea utilizării eficiente a banilor publici în scopul respectării prevederilor art. 63 din Legea 131/2015 cât și în SIA RSAP (MTender) s-a indicat aplicarea licitației electronice atât în documentația de atribuire cât și în SIA RSAP (MTender) și condițiile acesteia. Platforma electronică de achiziție stabilește data și ora licitației electronice reieșind din termenul limită de depunere a ofertelor, ceea ce autoritatea contractată nu poate să cunoască la momentul întocmirii documentației de atribuire. Aplicarea licitației electronice indiferent de tipul de procedură este un drept al autorității contractate.
Дата:
11 окт 2022, 09:02
Название вопроса:
Referitor la termenul de depunere a ofertelor
Вопрос:
Conform legii achiziilor publice in cazul cind bugetul licitatiei este mai mare de 2,3 milioane lei MD, termenul de depunere a ofertelor este de 45 zile. In cadrul acestei licitatii termenul de depunere a ofertelor este mai mic de 45 zile. Va rugam sa modificati termenul de depunere a ofertelor conform legislatiei in vigoare.
Ответ (11 окт 2022, 09:40):
Articolul 47 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 privind achiziții publice, în cazul achizițiilor publice în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, este egală sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3) (2300 000), în speță 62 285 000 lei, perioada cuprinsă între data publicării în Buletinul achizițiilor publice, precum și între data transmiterii anunțului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile. Totodată, aliniatul 6 din prezentul articol, prevede că în cazul în care autoritatea contractantă publică electronic întreaga documentație de atribuire şi permite, începând cu data publicării anunțului de participare, accesul direct şi nerestricționat al operatorilor economici la documentație, precum și acceptă depunerea electronică a ofertelor, aceasta are dreptul de a reduce termenul sus menționat cu 5 zile. Astfel, reieșind din cele menționate, autoritatea contractantă a respectat prevederile legislației în vigoare. Mulțumim pentru clarificare.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.