1
Период разъяснений
с 29.06.2021 10:42
по 05.07.2021 12:00
2
Подача предложений
с 05.07.2021 12:00
по 10.07.2021 12:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Оценка
Оценочная стоимость без НДС 1 437 445 MDL
Период уточнений: 29 июн 2021, 10:42 - 5 июл 2021, 12:00
Подача предложений: 5 июл 2021, 12:00 - 10 июл 2021, 12:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Lucrări de reparație în bucătăriile și spălătoriile căm.N3

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str.Banulescu Bodoni, 61
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Iulia Braniste
Контактный номер
+37322402920
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
29 июн 2021, 10:20
Дата последних изменений
30 июн 2021, 13:18
Achizitii.md ID
21041310
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Тип процедуры
Запрос ценовых оферт (работы)
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Документы процедуры закупок
DUAE 15
Техническая спецификация
Document Unic de Achiziții European
29.06.21 10:42
DOCUMENTAȚIA STANDARD lucr cam 3
Документация к предложению
Documentația Standard
29.06.21 10:42
ANUNȚ DE PARTICIPARE LUCRARI cam 3
Документация к предложению
Anunț de participare
29.06.21 10:42
Дата:
30 июн 2021, 13:18
Название вопроса:
Clarificari
Вопрос:
Buna ziua vrem sa va inormam că cerința pentru certificate precum ISO contravine prevederilor legislației actuale ale Republicii Moldova și încalcă principiile asigurării concurenței și combaterii practicilor anticoncurențiale în domeniu de achiziții publice, tratament egal, imparțialitate și nediscriminare în raport cu toți furnizorii și operatorii economici, în cadrul procedurilor de achiziții publice, consacrate în articolul 7 din Legea Republicii Moldova „Despre achizițiile publice”. Certificatele solicitate nu sunt obligatorii pentru desfășurarea activităților pe teritoriul Republicii Moldova, prezența lor nu este prevăzută de legislația actuală a țării, sunt voluntare, însă prezența lor creează avantaje competitive nerezonabile pentru firmele care participă la licitații și primirea acestor certificate Ținând cont de costul ridicat (100.000 lei) al acestor certificate, de inaccesibilitatea acestora pentru agenții economici care își desfășoară activitatea pe piața țării, acesta este și unul dintre obstacolele atât în dezvoltarea acestor companii, cât și în industria construcțiilor din țară. Aceste certificate sunt necesare pentru acele companii care urmează să își desfășoare activitățile comerciale pe teritoriul Uniunii Europene. În legătură cu cele de mai sus, vă rog să anulați cerințele de la furnizori pentru furnizarea acestor certificate.
Ответ (1 июл 2021, 13:07):
Bună ziua! Vă aducem la cunoștință că Certificatele ISO sunt emise de către organizații acreditate în domeniul certificării, în conformitate cu standardele europene, iar solicitarea acestora de către autoritatea contractantă are la bază prevederile art. 22, art. 23 și art. 24 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, potrivit cărora în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita acestora, în funcție de specificul, de cantitatea și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie efectuate, informații referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune, în special pentru asigurarea controlului calității, informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru execuția lucrărilor. În această ordine de idei, autoritatea contractantă, pe lângă alte cerințe de calificare, solicită și respectarea standardelor de calitate, de mediu și de securitate și sănătate în muncă, deoarece existența și implementarea acestora dau dovadă de un sistem de management integrat, care oferă calitate, siguranță și eficacitate. Totodată, punctul 19 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020, stipulează că ”Autoritatea contractantă are dreptul de a stabili în documentația de atribuire condiții speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmărește obținerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecția mediului și dezvoltării durabile”. În același Regulament, punctul 42 stipulează că ”stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”. În acest context și luând în considerare cele menționate mai sus, precum și importanța, statutul, gradul de complexitate al obiectului supus reparației, autoritatea contractantă solicită ca cerințe obligatorii în vederea asigurării calității, siguranței și eficacității în realizarea obiectivului dat, dovada certificării ISO 9001 Sistemul de Management al calității lucrărilor, ISO 14001 Sistemul de Management al protecției mediului și ISO 45001 Sistemul de Management al siguranței și sănătății ocupaționale.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.