1
Период разъяснений
с 26.10.2020 15:33
по 15.11.2020 13:59
2
Подача предложений
с 15.11.2020 13:59
по 11.12.2020 13:59
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Оценка
Оценочная стоимость без НДС 11 813 791,20 MDL
Период уточнений: 26 окт 2020, 15:33 - 15 ноя 2020, 13:59
Подача предложений: 15 ноя 2020, 13:59 - 11 дек 2020, 13:59

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Servicii de curățenie
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Chirosca Irina
Контактный номер
022504658
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
26 окт 2020, 15:33
Дата последних изменений
29 окт 2020, 12:36
Achizitii.md ID
21029860
CPV
90910000-9 - Servicii de curăţenie
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Servicii de curățenie
Бюджет: 11813791.2 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
duae.signed.pdf duae.signed.pdf
Документация к предложению
26.10.20 15:33
duae.docx
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anexa nr. 1.docx
Документация к предложению
26.10.20 15:33
documentatia standard servicii.signed.pdf documentatia standard servicii.signed.pdf
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anunt de participare.signed.pdf anunt de participare.signed.pdf
Документация к предложению
26.10.20 15:33
documentatia standard servicii.docx
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anexa nr. 2.signed.pdf anexa nr. 2.signed.pdf
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anexa nr. 2.docx
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anexa nr. 3.signed.pdf anexa nr. 3.signed.pdf
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anexa nr. 3.docx
Документация к предложению
26.10.20 15:33
anexa nr. 1.signed.pdf anexa nr. 1.signed.pdf
Документация к предложению
26.10.20 15:33
Дата:
29 окт 2020, 12:36
Название вопроса:
Cerinte obligatorii de calificare
Вопрос:
1.Conform p.8 Demonstrarea Calității Prestării al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți 3 scrisori de recomandare, dintre care una să fie eliberată de la o companie/instituție cu ramificare națională. Întrebare: în cazul în care lipsește o scrisoare de recomandare cu acoperire națională, oferta respectivă va fi respinsă?? 2.Conform p.4 Deținerea Tehnicii Specializate al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți o declarație pe propria răspundere prin intermediul careia agentul economic confirmă deținerea tehnicii specializate. Volumul de muncă este unul impunător prin urmare și investiția va fi pe măsură și dăcă se respectă cerințele Dvs de a asigura cu tehnică profesională, atunci solicitarea respectivă este opartună să o inaintați ofertantului desemnat cîștigător, prin intermediu unei scrisori de garanție sau declarație pe propria răspundre. Cel puțin dacă nu se dorește favorizarea unui anumit ofertant care deja vă prestează servicii de curățenie, pt că respectivul întrunește ambele condiții.
Ответ (3 ноя 2020, 10:50):
1. Conform p.8 Demonstrarea Calității Prestării al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți 3 scrisori de recomandare, dintre care una să fie eliberată de la o companie/instituție cu ramificare națională. Întrebare: în cazul în care lipsește o scrisoare de recomandare cu acoperire națională, oferta respectivă va fi respinsă?? Răspuns: Potrivit pct. 8 din Anunțul de participare şi în conformitate cu prevederile art. 22 alin (5) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, Agenția Servicii Publice (ASP) solicită demonstrarea calității prestării serviciilor similare prin prezentarea a minim 3 (trei) recomandări, dintre care o recomandare de la o companie cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova, confirmate prin semnătura electronică a operatorului economic. În cazul în care copiile recomandărilor nu vor fi prezentate la data deschiderii ofertelor, ASP, potrivit prevederilor art. 20 alin (8) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, va solicita prezentarea acestora în termen de 3 zile lucrătoare, conform prevederilor DUAE și cadrului normativ în vigoare. În cazul neprezentării documentelor solicitate în termenul-limită stabilit, operatorul economic va fi descalificat. 2. Conform p.4 Deținerea Tehnicii Specializate al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți o declarație pe propria răspundere prin intermediul careia agentul economic confirmă deținerea tehnicii specializate. Volumul de muncă este unul impunător prin urmare și investiția va fi pe măsură și dăcă se respectă cerințele Dvs de a asigura cu tehnică profesională, atunci solicitarea respectivă este opartună să o inaintați ofertantului desemnat cîștigător, prin intermediu unei scrisori de garanție sau declarație pe propria răspundre. Cel puțin dacă nu se dorește favorizarea unui anumit ofertant care deja vă prestează servicii de curățenie, pt că respectivul întrunește ambele condiții. Răspuns: Potrivit pct. 4 din Anunțul de participare şi în conformitate cu prevederile art. 22 alin (2) lit. b) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, ASP a stabilit cerinţa privind prezentarea declarației pe proprie răspundere, confirmată prin semnătura electronică a operatorului economic privind deținerea tehnicii şi a echipamentului specializat. Astfel, cerința stabilită de către autoritatea contractantă este obligatorie, fiind formulată în documentaţia de atribuire cu scopul ca operatorul economic participant la procedura de licitaţia deschisă să-şi asume responsabilitatea (prin declaraţie pe propria răspundere) ca în cazul câştigării concursului de licitaţie publică să poată asigura prestarea calitativă a serviciilor de curățenie a oficiilor și edificiilor ASP pe întreg teritoriul Republicii Moldova.
Дата:
5 ноя 2020, 08:53
Название вопроса:
Cerinte cu privire la clarificari
Вопрос:
1. Cu privire la deţinerea tehnicii şi a echipamentului specializat de curăţenie: 1. titlu ”deținerii tehnicii și a echipamentului specializat” impune existența unui drept real sau a unui drept de folosință? 2. dacă dreptul de folosință trebuie înscris în Registrul public ? 3. care perioadă de termen în exploatarea bunului nu trebuie să fie valorificat, pentru a respecta regulile de funcționalitate și normele tehnice de exploatare ? 2. Cu privire la personal suficient: 1. Care sunt criteriile după care autoritatea au determinat nr. minim de 250 persoane, raportată la marja de apreciere rezultată din normele și jurisprudența europeană? 2. Titularii muncii au îndatorirea să fie parte a contractului individual de muncă sau a prestării de servicii? 3. Calificarea titularului muncii este necesară să fie confirmată? 3. Referitor la capacitatea economică-financiară: 1. Care sunt criteriile după care autoritatea a determinat volumul cifrei de afaceri de 20 mln. cumulativ pentru perioada de 3 ani, raportată la cifra de afaceri cerută pentru licitațiile anterioare? 2. Admisibilitatea cifrei de afaceri de 20 mln. cumulativ pentru perioada de 3 ani, raportată la prevederile Legii concurenței, în special art.12? 3. Marja de apreciere rezultată din normele și jurisprudența europeană? 4. Care sunt garanțiile de asigurare a confidențialității, ”secretului comercial”, a altor informații restrictive devenite cunoscute și neplata unui sume compensatorii pentru eventuala neasigurare? 4. Cu privire la ”calitatea prestării serviciilor similare”: 1. Dacă recomandarea de la o companie cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova exclude prezentarea de la entități aflat în stânga Nistrului? 5. Referitor la pct.13 - Capacitatea economică şi financiară a operatorului economic: 1. Prezentarea în copie a ultimului raport financiar cu ștampila Biroului Național de Statistică sau cu prezentarea unei recipise privind confirmarea înregistrării și verificării on-line, confirmată prin semnătura electronică a operatorului economic, se suprapune cu informația contabilă regăsită la pct.6. Care sunt motivele și cauzele?
Ответ (6 ноя 2020, 11:15):
La întrebarea formulată referitor la cerința autorității contractante de ”deținere tehnicii și a echipamentului specializat de curățenie”, comunicăm că în Anunțul de participare este indicat clar că modul de demonstrare a îndeplinirii cerinței respective este prezentarea obligatorie a declarației pe proprie răspundere, confirmată prin semnătura electronica a operatorului economic. Este important ca operatorul economic să dețină cu dreptul de folosință tehnica și echipamentul specializat de curățenie, pentru a asigura prestarea serviciilor de curățenie pe toată durata contractului conform cerințelor expuse în anexa la anunțul de participare. La întrebarea formulată cu privire la ”asigurarea cu personalul suficient”, comunicăm că nu a fost solicitată și nu necesită confirmarea calificării persoanelor antrenate în prestarea serviciilor de curățenie, precum și a raporturilor juridice dintre aceștia și operatorul economic care va încheia contractul de achiziționare a serviciilor de curățenie cu autoritatea contractantă. Demonstrarea calității prestării serviciilor similare urmează a fi înfăptuită prin prezentarea a minim 3 (trei) recomandări, dintre care o recomandare de la o persoană juridică (cu capacitate de folosință), cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova (inclusiv și raioanele din stânga Nistrului), confirmate prin semnătura electronica a operatorului economic. Restul întrebărilor formulate, prin prisma prevederilor art. 35 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, nu pot fi calificate ca „clarificări privind documentația de atribuire”, din care motiv rămân fără răspuns. Astfel, perioada de clarificări este perioada în care operatorii economici interesați pot adresa autorității contractante întrebări pentru clarificarea documentației de atribuire în sensul întocmirii corecte a ofertei (specificațiilor tehnice, de preț, condițiilor de participare, etc.). Cerințele Agenției Servicii Publice reflectate în documentația de atribuire sunt expuse în conformitate cu legislația în vigoare, iar autoritatea contractantă nu are obligația de a se justifica față de operatorii economici despre oportunitatea includerii acestora.
Дата:
8 ноя 2020, 11:09
Название вопроса:
declaratie
Вопрос:
Sub ce forma trebuie sa fie declaratia pentru salariul declarat al personalului minim garantat pe economie in cazul in care personalul activeaza cu program flexibil? In anexa nr1, trebuie sa fie declarat pe m 2 ?
Ответ (10 ноя 2020, 10:28):
Răspuns la întrebarea 1: Conform art.131 din Codul Muncii al RM nr 154/2003, salariul minim reprezintă mărimea minimă a retribuţiei evaluată în monedă naţională, mărime stabilită de către stat pentru o muncă simplă, necalificată, sub nivelul căreia angajatorul nu este în drept să plătească pentru norma de muncă pe lună sau pe oră îndeplinită de salariat. În salariul minim nu se includ adaosurile, sporurile, plăţile de stimulare şi compensare. Din 1 mai 2019, cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real este stabilit în mărime de 16,42 lei pe oră sau 2775 lei pe lună (Hotărârea de Guvern nr.165 /2010). Răspuns la întrebarea 2: În Anexa nr. 1 (în tabel) este scris clar că "Suprafaţa de deservire" pentru "Interior" şi "Exterior" se calculează în metri patraţi.
Дата:
12 ноя 2020, 10:24
Название вопроса:
declaratie
Вопрос:
1.Referitor la cifra de afaceri de 20 mln lei cumulativ pu 3 ani facind trimitere la art 12.din legea concurentei am primit un raspuns vag?2.Referitor la prezentarea a min 3 recomandari dintre care cel putin una sa fie cu ramificare teritoriala in regiunile Republicii Moldova,este necesar sa aiba ramificare din toate regiunile unde ASP are reprezentanta ?
Ответ (13 ноя 2020, 13:59):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 04.11.2020 ora 10:28.
Дата:
15 ноя 2020, 13:38
Название вопроса:
Declarație
Вопрос:
Ce se presupune diferența prețului unitar și prețul total din formularul F 4.2,
Ответ (15 ноя 2020, 13:57):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 04.11.2020 ora 10:28.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.