1
Perioada de actualizare
de la 10.11.2025 13:09
până la 22.12.2025 16:00
au rămas 10 ore
2
Propunerea ofertelor
de la 22.12.2025 16:00
până la 12.01.2026 16:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA 9 887 500 MDL
Perioada clarificărilor: 10 nov 2025, 13:09 - 22 dec 2025, 16:00
Perioada de depunere a ofertelor: 22 dec 2025, 16:00 - 12 ian 2026, 16:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicitate
Abonează-te
Publicitate

Lucrări de amenajare a teritoriului și instalarea sistemului de irigare în Parcul Francez, din municipiul Ungheni

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3600, MOLDOVA, Ungheni, locality, Nationala nr.7
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Tatiana Racovița
Telefonul de contact
+37369729897
Datele achizitiei
Data publicării
10 nov 2025, 13:02
Data ultimilor modificări
11 nov 2025, 10:38
Achizitii.md ID
21506680
CPV
45100000-8 - Lucrări de pregătire a şantierului
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
DUAE
Documentele la ofertă
DUAE
10.11.25 13:09
Anexe
Documentele la ofertă
Anexe model
10.11.25 13:09
Declarație pe propria răspundere privind criteriile de excludere și criteriile de selecție
Documentele la ofertă
Declarația pe propria răspundere
10.11.25 13:09
Anunț de participare
Documentele la ofertă
Anunț de participare
10.11.25 13:09
Contract_model
Documentele la ofertă
Contract model
10.11.25 13:09
Caiet_sarcini_Lucrari_parc
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
10.11.25 13:09
Anunț de participare_actualizat_11.11
Documentele la ofertă
Anunț participare actualizat
11.11.25 10:38
Caiet_sarcini_Lucrari_parc_act._11.11.
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini Actualizat
11.11.25 10:38
Data:
11 nov 2025, 08:59
Subiectul întrebării:
Experienta similara
Întrebare:
Buna ziua! Va rugam sa revizuti pct.12 din anuntul de participare, legislatia prevede cu totul alte prevederi!
Răspuns (11 nov 2025, 10:37):
Bună ziua, procedura dată de achiziție se ghidează de Regulamentul UE, și nu de legislația națională.
Data:
12 nov 2025, 13:52
Subiectul întrebării:
Cuantumul garanției bancare de bună execuție
Întrebare:
Bună ziua, care este Cuantumul garanției bancare de bună execuție 5% sau 10% căci conform anunțului de participare solicitați ambele ???
Răspuns (13 nov 2025, 10:09):
Bună ziua, garanția bancară de bună execuția se va depune în conformitate cu pct. 19 al anunțului de participare și caietul de sarcini, și este de 5 %.
Data:
21 nov 2025, 16:26
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Buna ziua , rugam sa ne informati ce modificari ati operat in anuntul de participare publlicat pe data de 11.11.2025 la ora 10;36 fata de cel publicat initial deoarece si in cel initial si in acesta nou la punctul 16 subpunctul 19 garabtia de buna executie este 10% si la punctul 19 Garantia de buna executie 5%
Răspuns (23 nov 2025, 10:44):
Bună ziua, a fost modificată criteriul ”Declarație privind experienţa similară”, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani). Garanția de buna execuție pentru prezenta licitație va fi prezentată conform pct. 19 din anunțul de participare, precum și garanția stipulată în caietul de sarcini, asa cum este indicat și în raspunsul de clarificari din data de 13.11.2025 / 10:10
Data:
21 nov 2025, 16:28
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
La fel rugam sa specificati ce modificari sau operat la documentul caiet de sarcini.
Răspuns (23 nov 2025, 10:40):
Bună ziua, a fost modificată criteriul privind competența profesională și tehnică, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani).
Data:
21 nov 2025, 16:35
Subiectul întrebării:
Documente standard
Întrebare:
Buna ziua, solicitam publicarea documentului standard al achizitiilor publice.
Răspuns (23 nov 2025, 10:46):
Bună ziua, procedura dată de achiziție se ghidează de Regulamentul UE, și nu de legislația națională. Pentru a prezenta o ofertă, vă rugăm să analizați anexele model publicate.
Data:
24 nov 2025, 08:42
Subiectul întrebării:
Răspuns (23 nov 2025, 10:40): Bună ziua, a fost modificată criteriul privind competența profesională și tehnică, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani).
Întrebare:
CItiti va rog inca o data intrebarea carea a fost depusa. 21 nov 2025, 16:28
Răspuns (25 nov 2025, 14:26):
Bună ziua, a fost efectuată următoarea modificare la criteriul privind competența profesională și tehnică și anume sintagma ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani” a fost modificată în ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare cumulativă de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani)”
Data:
25 nov 2025, 18:03
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
Deoarece la întrebarea cu privire la justificarea cerinței expuse în anunțul de participare, referitor la experiența similară, ați dat un răspuns evaziv (ați indicat Regulamentul UE), în scopul evitării careva suspiciuni de facilitare a unui anumit participant la licitație (suspiciune ce pare a fi evidentă), solicităm respectuos anunțarea articolului (subarticulul, punctul, etc) al regulamentului UE (1059/2021) de care s-a ghidat autoritatea contractată la elaborarea cerințelor. Am revăzut repetat acest regulament, însă așa cerințe nu au fost identificate. Totodată, vă informăm că, Regulamentul (EU) 1059/2021 prevede: ”Art. 58, Achiziții, (1) Dacă implementarea unei operațiuni necesită contracte de achiziții de servicii, bunuri sau lucrări de către un beneficiar, se aplică următoarele reguli: (a) – atunci când beneficiarul este situat într-un stat membru și este o autoritate contractantă sau o entitate contractantă în înțelesul dreptului Uniunii aplicabil procedurilor de achiziție publică, se aplică actele cu putere de lege și actele administrative naționale”.
Răspuns (27 nov 2025, 08:59):
Bună ziua, în cadrul prezentei proceduri de achiziții, Autoritatea Contractantă se reglementează de art. 9, pct. 9.2 și 9.3 al Contractului de Grant semnat între Primăria mun. Ungheni și finanțator, în care se menționează că legislația națională va fi aplicată doar de către statele membre (la momentul actual Republica Moldova nu este stat membru), iar în toate celelalte cazuri partenerii publici și privați vor aplica prevederile prevăzute la articolul 58.2 din Regulamentul nr. 2021/1059, prevederile Regulamentului nr. 2509/2024 și Anexa II Achiziții Publice din Acordul de Finanțare dintre Republica Moldova, România și Comisia Europeană.
Data:
25 nov 2025, 18:07
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
În contextul celor expuse anterior, reiese că această achiziție ar urma să respecte cerințele legislației Republicii Moldova în vigoare, adică Legea 131/2015 privind achizițiile publice.
Răspuns (27 nov 2025, 09:01):
Bună ziua, această achiziție se ghidează de Contractul de Grant semnat între Primăria municipiul Ungheni și finanțator și Regulamentul UE.
Data:
15 dec 2025, 14:33
Subiectul întrebării:
document caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua ati publicat Caiet_sarcini_Lucrari_parc si Caiet_sarcini_Lucrari_parc_act._11.11. Clarificati va rog daca exista careva diferenta dintre aceste 2 documente sau sunt la fel ? De ce ati publicat 2 documete
Răspuns (16 dec 2025, 11:51):
Bună ziua, în Caiet_sarcini_Lucrari_parc_act._11.11 a fost efectuată o modificare la pct. 5.1. Competența profesională și tehnică și anume sintagma ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani” a fost modificată în sintagma ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare cumulativă de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani”. Astfel, valoarea de 10.000.000 lei se referă la experiența cumulată a proiectelor executate.
Data:
15 dec 2025, 14:36
Subiectul întrebării:
Răspuns (23 nov 2025, 10:44): Bună ziua, a fost modificată criteriul ”Declarație privind experienţa similară”, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani). Garanția de buna execuție pentru prezenta licitație va fi prezentată conform pct. 19 din anunțul de participare, precum și garanția stipulată în caietul de sarcini, asa cum este indicat și în raspunsul de clarificari din data de 13.11.2025 / 10:10
Întrebare:
La fel spuneti referitor la garantie de buna executie sa ne orienta dupa pct 19 al anuntului de participare unde este stipulat - 10 % si tot la raspunsul dvs din data de 13.11.2025 / 10:10 unde scrieti - 5%. Nu este clar in oferta Garantia de buna executie cat indicam 5% sau 10%
Răspuns (16 dec 2025, 11:52):
Bună ziua, garanția de buna execuție pentru prezenta procedură de achiziție va fi prezentată conform pct. 19 din anunțul de participare, precum și garanția stipulată în caietul de sarcini, în valoare de 5%. Vă rog să nu confundați cu pct. 16 subpct. 19 din anunțul de participare.
Data:
16 dec 2025, 13:48
Subiectul întrebării:
Declarație pe propria răspundere privind criteriile de excludere și criteriile de selecție
Întrebare:
Buna ziua, Clarificati referitor la semanrea acestei declaratii , obligarea semnarii cu semnatura electronica calificata QES ???? Daca este acceptat sa fie toate actele pentru oferta semnate cu semnatura electronica MoldSign ? Declarația trebuie semnată cu: 1. Semnătură electronică (opțiune recomandată): În cazul în care aveți posibilitatea de a semna declarația folosind o semnătură electronică calificată (QES), vă rugăm să o semnați electronic de către reprezentantul (reprezentanții) autorizat(i). Vă rugăm să rețineți că va fi acceptată numai semnătura electronică calificată (QES) în sensul Regulamentului (UE) nr. 910/2014 (Regulamentul eIDAS). Înainte de a trimite înapoi documentul semnat electronic, vă rugăm să verificați semnătura și valabilitatea certificatului cu unul dintre următoarele instrumente: • Instrumentul de validare DSS Demonstration disponibil la https://ec.europa.eu/cefdigital/DSS/webapp-demo/validation vă poate ajuta să verificați valabilitatea unui certificat indicând numărul și tipul de semnături valide într-un document. • EU Trusted List Browser poate fi consultat pentru a verifica dacă furnizorul de semnături electronice și serviciul de încredere pe care îl furnizează fac parte din Lista de încredere a Uniunii Europene: https://esignature.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/home Pentru a vă asigura că utilizați un QES conform cu Regulamentul eIDAS, trebuie să verificați dacă atât furnizorul de servicii, cât și serviciul calificat de generare a certificatelor utilizat sunt incluse în EU Trusted List Browser.
Răspuns (17 dec 2025, 11:32):
Bună ziua, în conformitate cu prevederile Anunțului de participare și ale documentației de atribuire, Declarația pe propria răspundere privind criteriile de excludere și criteriile de selecție trebuie să fie confirmată prin semnătura electronică a Participantului, fără a fi prevăzută în mod expres obligația utilizării exclusive a unei semnături electronice calificate (QES) în sensul Regulamentului (UE) nr. 910/2014 (eIDAS). Având în vedere că procedura de achiziție se desfășoară prin intermediul SIA RSAP, iar ofertele și documentele aferente se depun în format electronic, este acceptată semnarea Declarației, precum și a tuturor documentelor ofertei, cu semnătura electronică MoldSign, cu condiția ca aceasta să fie: • valabilă la momentul depunerii ofertei • aplicată de către reprezentantul legal sau persoana împuternicită a operatorului economic Utilizarea unei semnături electronice calificate (QES) conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 este acceptată, însă nu este obligatorie în cadrul prezentei proceduri.
Data:
16 dec 2025, 15:47
Subiectul întrebării:
Anunt de particiapre
Întrebare:
Bună ziua, punctul 16 subpunctul 9 Cazierul juridic / Detali despre istoricul litigiilor din ultimii 3 ani. Clarificati va rog, ce anume se solicita la acest punct, deoarece Certificatul Cazier Judiciar care se elibereaza de catre Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova are termen de valabilitate de 3 luni.
Răspuns (17 dec 2025, 11:33):
Bună ziua, referitor la punctul 16 subpunctul 9 – „Cazierul juridic / Detalii despre istoricul litigiilor din ultimii 3 ani”, vă aducem următoarele clarificări: Informații privind istoricul litigiilor din ultimii 3 ani, respectiv o declarație pe propria răspundere a operatorului economic, în care se vor indica: • existența sau inexistența litigiilor relevante (civile, comerciale, administrative) din ultimii 3 ani • părțile implicate, obiectul litigiului și stadiul acestuia (finalizat/în curs), după caz.
Data:
17 dec 2025, 13:33
Subiectul întrebării:
Referitor la Răspuns (17 dec 2025, 11:33):
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspuns. Totodată, am dori să concretizăm dacă este acceptată depunerea Declarației privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani. Această declarație presupune că ofertantul declară pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicabile faptei de fals în acte publice, faptul că beneficiarul/beneficiarii efectivi ai operatorului economic, în ultimii 5 ani, nu au fost condamnați prin hotărâre judecătorească definitivă pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani. Vă rugăm să ne confirmați dacă această declarație este suficientă inclusiv şi cu prezentarea cazierului judiciar, având în vedere că acesta are o valabilitate de 3 luni.
Răspuns (18 dec 2025, 13:12):
Bună ziua, va fi acceptată orice declarație pe propria răspundere, care va conține informația cu referire la istoricul litigiilor operatorului economic din ultimii 3 ani, în care se vor indica: * existența sau inexistența litigiilor relevante (civile, comerciale, administrative) din ultimii 3 ani * părțile implicate, obiectul litigiului și stadiul acestuia (finalizat/în curs), după caz.
Subiectul întrebării
Întrebare
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.