1
Perioada de actualizare
de la 23.10.2025 16:34
până la 03.11.2025 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 03.11.2025 10:00
până la 13.11.2025 10:00
3
Licitaţie
14.11.2025 13:00
4
Evaluare

5
Contract

Statut Licitaţie
Valoarea estimată fără TVA 2 458 333,33 MDL
Perioada clarificărilor: 23 oct 2025, 16:34 - 3 nov 2025, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 3 nov 2025, 10:00 - 13 nov 2025, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Publicitate
Publicitate

Servicii de elaborare a documentației tehnice pentru construcția a 5 porțiuni de drum:
Servicii de elaborare a documentației tehnice (inclusiv proiect tehnic și deviz de cheltuieli formularele 1,3,5,7) -Lucrări de stabilizare a alunecărilor de teren la drumul L241 – Bălți Comorovca;
Servicii de elaborare a documentației tehnice (inclusiv proiect tehnic și deviz de cheltuieli formularele 1,3,5,7) Lucrări de construcție a trotuarului din zona de protecție a drumului L239 R16-drum de acces spre satul Pîrlița km 1+100 – 2 +100 și montarea a 2 stații de așteptare a transportului public;
Servicii de elaborare a documentației tehnice (inclusiv proiect tehnic și deviz de cheltuieli formularele 1,3,5,7) Lucrări de reparație capitală prin asfaltarea tronsonului de drum L246 Ilenuța –Pînzărenii Noi, tronsonul km 1+400 – 3+800 km, 4+00-7+50 km;
Servicii de elaborare a documentației tehnice (inclusiv proiect tehnic și deviz de cheltuieli formularele 1,3,5,7) -Lucrări de asfaltare a tronsonului de drum L260 drum de acces spre s. Valea Rusului lm 00+000-1+500;
Servicii de elaborare a documentației tehnice (inclusiv proiect tehnic și deviz de cheltuieli formularele 1,3,5,7) Lucrări de reparație capitală prin asfaltarea tronsonului de drum L258 Sarata Nouă-Ciolacul Nou-Pocrovca km 3+600 - 8+00 km

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 5902, MOLDOVA, Făleşti, or.Făleşti, str.Ștefan cel Mare, 50
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Prodan Alexandr
Telefonul de contact
+37325922915
Datele achizitiei
Data publicării
23 oct 2025, 16:34
Data ultimilor modificări
29 oct 2025, 11:29
Achizitii.md ID
21500715
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
Data:
29 oct 2025, 11:29
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Solicitare de clarificare privind Caietul de sarcini și condițiile de participare În urma analizei detaliate a Caietului de sarcini aferent procedurii de achiziție (aspect aplicabil tuturor loturilor), formulăm prezenta solicitare de clarificare, în scopul asigurării unei interpretări corecte și coerente a cerințelor, precum și a corelării între complexitatea serviciilor solicitate, termenul de livrare și valoarea estimativă prevăzută în documentația de atribuire.
Neconcordanța dintre cerințele tehnice și valoarea estimativă
Conform NCM L.02.11–2013 și Amendamentului A1:2024, estimarea valorii serviciilor de proiectare trebuie să se bazeze pe durata normativă și complexitatea lucrărilor, incluzând cercetările de teren, expertizele tehnice, evaluările de mediu și coordonările interdisciplinare. Valoarea estimativă prevăzută în documentația de atribuire este cu aproximativ 40% mai mică decât nivelul rezultat din aplicarea metodologiei normate și a catalogului de prețuri pentru proiectare. Aceasta nu acoperă: • volumul extins al investigațiilor de teren (topo, geotehnic, structuri existente etc.); • costurile subcontractării specialiștilor (evaluare de mediu, rețele edilitare, iluminat public etc.); • cheltuielile suplimentare generate de termenul restrâns de livrare și mobilizarea accelerată a resurselor. Această subevaluare riscă să conducă la oferte nefundamentate și la diminuarea calității documentațiilor tehnice livrate. 2. Lipsa transparenței privind devizul estimativ al beneficiarului Documentația de atribuire nu include devizul estimativ care a stat la baza valorii contractului. Devizul estimativ constituie un element esențial pentru înțelegerea structurii bugetare și a nivelului așteptat al serviciilor. În lipsa acestuia, operatorii economici pot formula oferte subevaluate sau necorelate cu cerințele tehnice, ceea ce afectează competitivitatea și calitatea finală a serviciilor. 3. Cerința ca ofertantul să suporte verificarea proiectelor de execuție Potrivit legislației și practicii naționale, contractarea și suportarea costurilor pentru verificarea documentației de proiect revin beneficiarului. Transferarea acestei obligații asupra ofertantului generează un conflict de interese, întrucât proiectantul ar trebui să identifice și să achite un verificator pentru propria documentație, afectând imparțialitatea procesului. ________________________________________ 4. Termenul de execuție nerealist Durata solicitată pentru livrarea serviciilor de proiectare este insuficientă și nu reflectă complexitatea etapelor tehnice obligatorii, precum: • efectuarea prospectiunilor și cercetărilor de teren (topografice, geotehnice, hidrologice, de mediu etc.); • obținerea certificatului de urbanism, avizelor și acordurilor; • elaborarea și coordonarea soluțiilor tehnice între specialități; • procesul de verificare a proiectelor de execuție, care necesită minimum 30 zile calendaristice. Totodată, Amendamentul A1:2024 la NCM L.02.11–2013 prevede aplicarea coeficienților de majorare a costurilor pentru reducerea termenului de execuție, aspect omis în estimarea actuală. Prin urmare, termenul propus denotă fie o abordare superficială a complexității lucrărilor, fie faptul că anumite companii pot avea convingerea că termenul va fi ulterior extins, ceea ce ridică suspiciuni privind egalitatea de tratament și transparența procedurii. ________________________________________ 5. Neaplicarea coeficienților de actualizare conform Ordinului MIDR nr. 172/29.11.2023 și Scrisorii MIDR nr. 10/1-2088/20.04.2022 Determinarea valorii estimate a lucrărilor de proiectare și prospecțiuni topo-geodezice nu reflectă actualizarea prețurilor în baza indicilor oficiali stabiliți de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR). Conform Ordinului MIDR nr. 172 din 29.11.2023, pentru lucrările de prospecțiuni geodezice se aplică un coeficient de actualizare (Ki) determinat ca raport între salariul minim garantat actual în sectorul real și cel în vigoare la data aprobării indicatoarelor din NCM L.02.12:2018. De asemenea, conform Scrisorii MIDR nr. 10/1-2088 din 20.04.2022, pentru lucrările de proiectare se utilizează un coeficient de actualizare corespunzător raportului dintre salariul minim garantat actual și cel din anul de referință al NCM L.02.11-2013. Nerespectarea acestor prevederi conduce la subestimarea costurilor reale și la imposibilitatea elaborării unor oferte fundamentate. Prin urmare, valoarea estimativă trebuie ajustată în conformitate cu aceste acte normative, care sunt obligatorii pentru determinarea prețului curent al lucrărilor de proiectare și prospecțiuni. ________________________________________ II. Propuneri și recomandări • Recalibrarea valorii estimate Solicităm ajustarea valorii estimative în conformitate cu NCM L.02.11–2013, A1:2024, Ordinul MIDR nr. 172/29.11.2023 și Scrisoarea MIDR nr. 10/1-2088/20.04.2022, cu aplicarea coeficienților de actualizare stabiliți oficial pentru lucrările de proiectare și prospecțiuni geodezice. Estimarea trebuie să reflecte complexitatea, durata normativă și condițiile economice actuale. • Retragerea cerinței privind verificarea pe cheltuiala prestatorului Solicităm eliminarea acestei prevederi, întrucât verificarea documentației de proiect este în competența și responsabilitatea beneficiarului. • Recalibrarea termenului de execuție Termenul de livrare trebuie stabilit în baza duratelor normative prevăzute de NCM L.02.11–2013 și A1:2024, incluzând timpul pentru avize, coordonări , etc.. • Asigurarea transparenței Solicităm publicarea devizului estimativ și a ipotezelor de calcul ale beneficiarului, pentru o mai bună înțelegere a structurii bugetare și pentru asigurarea unei competiții corecte și echitabile. III. Concluzie Implementarea propunerilor de mai sus va contribui la: • asigurarea unei competiții loiale și echilibrate între operatorii economici; • corelarea cerințelor tehnice cu resursele financiare și temporale reale; • evitarea riscului de neexecutare sau de calitate necorespunzătoare a serviciilor; • garantarea utilizării eficiente și transparente a fondurilor publice.
Răspuns (3 nov 2025, 08:53):
Cu referire la valoarea estimativă, a documentației de proiect va informăm, că sursele financiare au fost alocate în urma deciziei Consiliului Raional Fălești din data de 14.10.2025, mijloacele financiare fiind aprobate în limitele bugetului disponibil. Sursele financiare alocate pentru realizarea lucrărilor de proiectare aferente porțiunilor de drum provin din Fondul Rutier pentru anul 2025, cauză, care a dus la indicare unui termen scurt de executare a lucrărilor de proiectare. În scopul recepționării lucrărilor de proiectare, Autoritatea Contractantă, va efectua plata necesară conform ofertei depuse în cadrul procedurii de achiziție, până la data de 31 decembrie a anului bugetar.
Data:
29 oct 2025, 11:30
Subiectul întrebării:
Licitație
Întrebare:
Articolul 63, partea (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice prevede că „Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. Mai mult, Articolul 7 din Regulamentul privind achizițiile de bunuri și servicii prin solicitarea ofertelor de preț aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10/10/2018 prevede că contractele de achiziții publice pentru achiziționarea de bunuri sau prestarea de servicii care nu pot face obiectul licitației electronice sunt aprobate de desfășurarea altor tipuri de proceduri de achiziții publice, respectiv licitație deschisă și limitată, negocieri cu publicarea prealabilă a unui anunț privind participarea și dialogul competitiv. Având în vedere faptul că la publicarea unei licitații pentru solicitarea de oferte de preț pentru achiziționarea de servicii pe platformă, nu este posibilă eliminarea funcției de „licitație electronică”, va trebui să anunțați o procedură de achiziție publică repetată, dar nu solicitând oferte de preț, ci prin efectuarea de licitații deschise. Este demn de remarcat faptul că, în acest fel, programul vă permite să utilizați licitația după bunul plac.
Răspuns (3 nov 2025, 08:55):
Procedura de achizitie este desfășurată prin metoda ”Licitație Deschisă”, cu referire la PCT. 20 din Anunțul de participare, Anexa nr. 2 la Documentația standard nr.115 din 15.09.2021, Autoritatea Contractantă a ales ca tehnică utilizare instrumentului Licitație Electronică, scopul utilizării acestui instrument este oferirea posibilității ofertanților de a micșora ofertele depuse la procedura de achizitie, conform criteriului de atribuire stabilit. Cu referire la instrumentul Licitației Electronice, ofertantul nu are obligatia șă micșoraeza valoarea ofertei depuse, conform condițiilor licitației electronice. Procedura de achiziție este elaborată în conformitate cu cadrul legal cerințele specificate în documentația de atribuire sunt elaborate in conformitate cu pct/ 28 din HG nr. 10 din 20-01-2021
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.