1
Perioada de actualizare
de la 21.10.2025 14:02
până la 21.11.2025 16:44
2
Propunerea ofertelor
de la 21.11.2025 16:44
până la 01.12.2025 16:44
3
Licitaţie
02.12.2025 13:00
4
Evaluare

5
Contract

Statut Licitaţie
Valoarea estimată fără TVA 23 702 378 MDL
Perioada clarificărilor: 21 oct 2025, 14:02 - 21 nov 2025, 16:44
Perioada de depunere a ofertelor: 21 nov 2025, 16:44 - 1 dec 2025, 16:44

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Publicitate
Publicitate

Conform Anunțului de participare

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Eugeniu Abașev
Telefonul de contact
(022)27-74-76
Datele achizitiei
Data publicării
21 oct 2025, 14:02
Data ultimilor modificări
5 nov 2025, 8:57
Achizitii.md ID
21499281
CPV
30200000-1 - Echipament şi accesorii pentru computer
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
documentația standard.docx
Documentele la ofertă
-
3.11.25 20:32
anunț de participare (04.11.2025).signed.pdf anunț de participare (04.11.2025).signed.pdf
Documentele la ofertă
-
5.11.25 08:57
caiet de sarcini (04.11.2025).docx
Documentele la ofertă
-
5.11.25 08:57
caiet de sarcini (04.11.2025).signed.pdf caiet de sarcini (04.11.2025).signed.pdf
Documentele la ofertă
-
5.11.25 08:57
Data:
21 oct 2025, 14:53
Subiectul întrebării:
Lot 3
Întrebare:
Buna ziua. Va rugam sa indicati numarul institutiilor in care trebuie instalate panourile interactive?
Răspuns (22 oct 2025, 10:07):
Bună ziua. 131 instituții.
Data:
21 oct 2025, 14:54
Subiectul întrebării:
Lot 3 - panouri interactive
Întrebare:
Termenul de 20 zile calendaristice din data semnării contractului este doar pentru livrare, sau si instalarea tuturor 393 bucati?
Răspuns (22 oct 2025, 10:08):
Bună ziua. Va include și instalarea.
Data:
21 oct 2025, 15:33
Subiectul întrebării:
Sistem de operare: Licențiat Microsoft Windows 11
Întrebare:
Cu referire la cerința: Sistem de operare: Licențiat, preinstalat, cu licență perpetuă, compatibil cu aplicațiile educaționale (ex.: Microsoft Windows 11 Education și Microsoft Office 2024). Va rugam sa anexați la documentația scrisoarea privind acceptul Microsoft de a va oferi licentele menționate. Aceasta este o cerința obligatorie din partea Microsoft si a producătorilor de echipamente IT.
Răspuns (22 oct 2025, 10:09):
Bună ziua. Găsiți atașat.
Data:
21 oct 2025, 15:38
Subiectul întrebării:
Cerere de clarificare privind termenul de livrare și montare pentru panouri interactive
Întrebare:
În legătură cu termenul de 20 de zile calendaristice pentru livrarea și montarea celor 393 de panouri interactive specificate în documentația de atribuire, dorim să vă solicităm o clarificare privind acest termen. Având în vedere complexitatea acestui proiect, achiziționarea, transportul, și instalarea unui astfel de volum de panouri interactive necesită o pregătire prealabilă considerabilă, iar procurarea echipamentelor din timp este un proces logistic greu de realizat în termenul specificat. În acest context, vă rugăm să analizați posibilitatea extinderii termenului de livrare și montare la cel puțin 90 de zile calendaristice, astfel încât operatorii economici să aibă suficient timp pentru a asigura livrarea și instalarea corespunzătoare a acestora. Considerăm că această ajustare ar asigura o mai bună executare a contractului, în concordanță cu cerințele tehnice impuse și cu standardele de calitate. Așteptăm răspunsul dumneavoastră și vă mulțumim anticipat pentru înțelegere.
Răspuns (21 oct 2025, 16:44):
Bună ziua. Sursele financiare sunt disponibile pentru anul bugetar 2025. Luând în considerare termenul redus de execuție, în situația în care nu va fi depusă nicio ofertă pentru întregul volum solicitat (pentru fiecare lot în parte), autoritatea contractantă va examina și accepta ofertele cu volum parțial, în ordinea crescătoare a prețului unitar. Ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat nu vor fi acceptate. Operatorul economic care va prezenta o ofertă pentru întregul volum solicitat va avea prioritate față de operatorii care propun oferte parțiale, iar contractul va fi atribuit acestuia, cu condiția respectării cerințelor documentației de atribuire. Important: aceste prevederi se aplică doar pentru Lotul 2, 3 și 4.
Data:
21 oct 2025, 15:50
Subiectul întrebării:
Clarificare privind tipul de panou solicitat
Întrebare:
Doresc să solicit o clarificare referitoare la tipul de panou pentru panoul interactiv (Lot 3). Caietul de sarcini specifică faptul că tipul de panou solicitat este ADS-IPS. Întrebarea noastră este dacă tipul VA poate fi acceptat ca alternativă, având în vedere că acesta oferă performanțe comparabile, inclusiv unghiuri de vizualizare similare, acuratețe a culorilor și standarde de rezoluție, și se încadrează în specificațiile generale de calitate și tehnice așteptate pentru panourile interactive. Vă rugăm să ne confirmați dacă tipul de panou VA ar putea fi considerat o alternativă acceptabilă față de ADS-IPS în acest context. Vă mulțumim pentru atenția acordată. Așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră.
Răspuns (22 oct 2025, 10:18):
Bună ziua. Se va accepta doar ADS/IPS.
Data:
21 oct 2025, 15:56
Subiectul întrebării:
clarificare Termenul de valabilitate a contractului: 31.12.2025
Întrebare:
Stimată autoritate contractantaă: Termenul final de livrare 31.12.2025, indiferent de data semnării contractului, este neadecvat și restrictiv, deoarece: procedura are termen de depunere 21 noiembrie 2025, astfel semnarea contractului ar putea avea loc în decembrie 2025; termenul de valabilitate expirat la 31.12.2025 ar însemna maxim 10–15 zile de execuție; aceasta nu asigură predictibilitate și încalcă principiul eficienței și bunei administrări a fondurilor publice (art. 7 lit. f)). În practică, conform art. 68 alin. (3) din Legea 131, termenul de execuție trebuie corelat cu durata necesară livrării și recepției, nu cu sfârșitul exercițiului bugetar.
Răspuns (21 oct 2025, 16:57):
Bună ziua. Luând în considerare termenul redus de execuție, în situația în care nu va fi depusă nicio ofertă pentru întregul volum solicitat (pentru fiecare lot în parte), autoritatea contractantă va examina și accepta ofertele cu volum parțial, în ordinea crescătoare a prețului unitar. Ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat nu vor fi acceptate. Operatorul economic care va prezenta o ofertă pentru întregul volum solicitat va avea prioritate față de operatorii care propun oferte parțiale, iar contractul va fi atribuit acestuia, cu condiția respectării cerințelor documentației de atribuire. Important: aceste prevederi se aplică doar pentru Lotul 2, 3 și 4.
Data:
21 oct 2025, 16:05
Subiectul întrebării:
Clarificare suplimentară privind cerința deținerea unui service-centru autorizat propriu sau contract cu acesta
Întrebare:
(referință: punctul 11 din Anunțul de participare / Documentația de atribuire) - Această prevedere restrânge în mod nejustificat accesul operatorilor economici și contravine dispozițiilor legale fundamentale privind concurența și tratamentul egal.. Solicităm respectuos autorității contractante să revizuiască sau elimine cerința de la punctul 11, în vederea alinierii acesteia la principiile art. 7, art. 17 alin. (2) și art. 18 alin. (2) din Legea 131/2015; Să confirme că statutul de partener/reseller autorizat al producătorului este echivalent cu deținerea unui contract de service valid, întrucât garanția și întreținerea sunt asigurate prin canalele OEM oficiale; Să precizeze dacă operatorii economici pot demonstra conformitatea prin prezentarea unei scrisori de parteneriat OEM sau a certificării de reseller autorizat, fără a fi obligați să prezinte un contract cu un centru de service local.
Răspuns (22 oct 2025, 10:19):
Bună ziua. Nu se acceptă.
Data:
21 oct 2025, 16:25
Subiectul întrebării:
Clarificare privind dimensiunea panoului solicitat
Întrebare:
Doresc să solicit o clarificare referitoare la dimensiunea panoului pentru panoul interactiv (Lot 3). Caietul de sarcini specifică faptul că dimensiunea panoului trebuie să fie între 65 și 75 inch. Întrebarea noastră este dacă se poate accepta o dimensiune de panou mai mică sau mai mare, având în vedere că alte dimensiuni ar putea oferi performanțe tehnice similare și să corespundă cerințelor specifice ale proiectului. Vă rugăm să ne confirmați dacă dimensiunile de 65 sau 75 inch sunt obligatorii sau există flexibilitate în acest sens.
Răspuns (22 oct 2025, 10:21):
Bună ziua. Se acceptă dimensiunile 65-75 inch.
Data:
21 oct 2025, 16:50
Subiectul întrebării:
Solicitare de clarificare – termeni de livrare și posibilitatea depunerii unei oferte mixte
Întrebare:
Având în vedere că: termenul-limită de depunere a ofertelor este 21 noiembrie 2025, perioada de evaluare și semnare a contractelor va coincide cu sărbătorile și blocajele logistice de sfârșit de an, livrarea echipamentelor TIC implică volume considerabile și import internațional, considerăm că termenul impus este foarte restrâns și poate limita participarea operatorilor economici care nu dispun de stocuri locale imediate. Pentru a asigura respectarea termenelor menționate, unii ofertanți pot propune livrarea produselor din mai multe modele și/sau mărci (toate conforme cu specificațiile tehnice minime solicitate), oferite: la același preț unitar și total pentru fiecare poziție din lot, cu livrare integrală conform compoziției indicate în ofertă, fără opțiuni de alegere ulterioară din partea autorității contractante. În acest context, solicităm respectuos clarificarea oficială dacă o asemenea ofertă: — va fi acceptată ca ofertă conformă și evaluabilă, sau — va fi considerată ofertă alternativă și, respectiv, respinsă. Multumim!
Răspuns (22 oct 2025, 10:39):
Bună ziua. IMPORNAT: Reieșind din termenul foarte scurt disponibil pentru executarea contractului, pentru Loturile 2, 3 și 4 se vor accepta oferte care includ mai multe modele de tehnică propusă, dar nu mai mult de două modele.
Data:
21 oct 2025, 18:01
Subiectul întrebării:
Explicati Sintagma
Întrebare:
Ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat nu vor fi acceptate Cum poate fi asa solicitare, daca bunurile au fost impartite pe loturi ? Sunt comapnii care oferteaza doar pe un singur lot. Astfel se primeste ca ofertam pe minim 30% din lot sau cum e ideea?
Răspuns (22 oct 2025, 10:42):
Bună ziua. Evaluarea se va face pentru fiecare lot separat. Deci, dacă propune oferta pentru Lotul 2 atunci aceasta trebuie să cuprindă min. 30% din volumul total solicitat de AC la Lotul 2..
Data:
21 oct 2025, 18:03
Subiectul întrebării:
Serviicii Montare
Întrebare:
Bun a ziua Care sunt locatiile de montare a bunurilor si care e termenul limita de montare si darea in folosinta a bunurilor?
Răspuns (22 oct 2025, 10:49):
Bună ziua. IMPORTANT: Loturile 1, 2 și 4 vor fi livrate într-un singur punct, în raza mun. Chișinău. Lotul 3 care necesită și instalare, se va livra și instala în 131 instituții de învățământ în raza mun. Chișinău.
Data:
21 oct 2025, 18:09
Subiectul întrebării:
Logistică
Întrebare:
Stimate autoritate contractantă! Înainte de a vă adresa cu privire la cerințele tehnice, vă rugăm să ne permiteți să clarificăm următoarele aspecte legate de producția de echipamente și logistică. 1. Licențele MS Windows și MS Office pentru instituțiile de învățământ pot fi instalate în mod normal numai la producția de laptopuri (nu vrem să credem că Ministerul Educației a contactat și a convenit asupra tranzacției cu singura firmă care poate furniza separat licențe și computere). Procesul de comandă și producție a laptopurilor, în condiții ideale, poate dura 10 zile (dar nu este vorba despre sfârșitul anului calendaristic). Livrarea din China (iar laptopurile ieftine sunt fabricate în China) nu poate dura mai puțin de 2 săptămâni, din păcate, chiar și în cele mai bune și rapide variante. Adică producția și livrarea durează cel puțin 25 de zile într-o perioadă normală de timp, nu la sfârșitul anului. Și dorim să vă atragem din nou atenția asupra faptului că licențele educaționale Microsoft pot fi instalate numai în fabrică sau furnizate de singura firmă din Moldova care, teoretic, le poate comanda separat și le poate furniza împreună cu laptopurile (în al doilea caz, nu mai este vorba de o licitație, cum înțelegeți). 2. În plus, în prezent, compania Intel are anumite probleme cu livrarea procesoarelor, în special a versiunilor ușoare. Acest lucru poate afecta negativ termenele de producție a echipamentelor. Astfel, nu există nici măcar șanse teoretice de livrare a echipamentelor în termen de 20 de zile în mod oficial și corect. Vă rugăm să luați în considerare posibilitatea de a amâna termenele de livrare pentru anul viitor, deși înțelegem că acest lucru este dificil. Dar cel puțin există șanse, spre deosebire de lipsa acestora în cazul termenelor de livrare solicitate.
Răspuns (27 oct 2025, 14:28):
Bună ziua. Condiția privind livrarea echipamentelor cu Licență Windows Educațională preinstalată reprezintă o cerință standard pentru achizițiile de laptopuri destinate instituțiilor de învățământ. Mai mult decât atât, instituțiile de învățământ general pot beneficia de licențe educaționale în condiții preferențiale, conform LOE. În acest context, ofertanții urmează să propună o soluție corespunzătoare acestei cerințe, care să asigure preinstalarea și activarea legală a licenței Windows Educațională pe fiecare echipament livrat. Totodată, termenele de livrare stabilite în documentația de achiziție nu pot fi extinse, întrucât condițiile tehnice și calendarul de implementare trebuie respectate integral.
LOT 1 Stații de lucru/echipamente TIC
Data:
22 oct 2025, 09:21
Subiectul întrebării:
Livrare, instalare
Întrebare:
Buna ziua, specificați vă rog locasțiile de livrare pentru toate loturile& Unde v-a fi livrarea și instalare, în special pentru Lotul 3-393 Panouri interactive&
Răspuns (22 oct 2025, 10:52):
Bună ziua. IMPORTANT: Loturile 1, 2 și 4 vor fi livrate într-un singur punct, în raza mun. Chișinău. Lotul 3 care necesită și instalare, se va livra și instala în 131 instituții de învățământ în raza mun. Chișinău.
Data:
22 oct 2025, 10:43
Subiectul întrebării:
Clarificare scrisoare Microsoft LOE
Întrebare:
Simtata AC, pentru loturile 1.1, 2.1 in caietul de sarcini la cerinta cu referiel la Sistem de operare si aplicatii a-ti solicitat urmatoarele "Sistem de operare: Licențiat, preinstalat, cu licență perpetuă, compatibil cu aplicațiile educaționale (ex.: Microsoft Windows 11 Education și Microsoft Office 2024)" in scrisoare LOE "shape the future letter of eligibility for moldova ministry of education (1).pdf anexata pe 22.10.25 10:13" este exress specificat ca Ministerul Educației din Republica Moldova poate comanda de la producătorul de echipamente originale (OEM) dispozitive preinstalate cu maximum 5000 de licențe pentru SKU-ul enumerat mai jos sau orice produs ulterior. Toate dispozitivele distribuite în conformitate cu această Scrisoare de Eligibilitate trebuie să îndeplinească cerințele de configurație hardware pentru SKU-ul corespunzător: Windows® 11 Pro (doar pentru Academic Național) (Standard) dar nu este mentionat pachetul "Microsoft Office 2024". Va rugam sa clarificati si confirmati ca echipaemntele mentionate la aceste loturi vor dispune doar de licenta Windows® 11 Pro (doar pentru Academic Național) (Standard). sau in cazul in care trebuie sa fie asigurat si pachetul MS Office va rugam sa anexati scrisoare care demonstreaza acordul producatorului cu mentiunea acetui pachet de aplicatii.
Răspuns (23 oct 2025, 10:05):
Bună ziua. Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows. Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Data:
22 oct 2025, 11:00
Subiectul întrebării:
30%
Întrebare:
Bună ziua. Evaluarea se va face pentru fiecare lot separat. Deci, dacă propune oferta pentru Lotul 2 atunci aceasta trebuie să cuprindă min. 30% din volumul total solicitat de AC la Lotul 2 Cum ? Oferta se face pe tot lotul, nu doar pe 30% din Lot, cum sa inteleg sintagma cu 30%?
Răspuns (22 oct 2025, 13:56):
Deci, la lotul 2 AC a solicitat 524 buc de laptop-uri. Astfel, OE este obligat să propună o ofertă de minim 157 buc, ceea ce ar constitui 30% din volumul total solicitat. Sperăm să vă fie de folos acest exercițiu.
Data:
22 oct 2025, 14:04
Subiectul întrebării:
Întrebare din 21 octombrie 2025, ora 18:09
Întrebare:
Vă rugăm să anulați întrebările puse.
Răspuns (23 oct 2025, 09:59):
Bună ziua. AC nu are așa instrumente.
Data:
22 oct 2025, 14:46
Subiectul întrebării:
Lotul 1 si altele
Întrebare:
Bună ziua ! 1. Pentru a asigura confortul și fiabilitatea funcționării, dispozitivele solicitate (laptop, monitor, stație de andocare) trebuie să fie de la același producător sau se pot oferi dispozitive de la diferiți producători pe baza principiului „ce este mai ieftin”? 2. Vă rugăm să explicați care este motivul pentru care termenele de garanție pentru cele 4 tipuri de dispozitive din lot sunt diferite. Conform recomandării Ministerului Finanțelor, perioada de amortizare pentru echipamentele informatice (monitoare, laptopuri, stații de andocare, tastaturi etc.) este de 3 ani, iar pentru dispozitivele de imprimare este de 5 ani. Toți producătorii normali oferă o extindere a garanției până la 3, 4, 5 și chiar 7 ani. Vă rugăm să introduceți modificări și să obligați furnizorii să ofere o garanție OFICIALĂ a producătorului de 3 ani pentru toate categoriile de echipamente achiziționate în cadrul acestui proiect. Acest lucru va avea un impact extrem de pozitiv asupra asigurării materiale și tehnice a școlilor, fără modificări semnificative ale prețurilor, cu atât mai mult cu cât bugetul anunțat permite acest lucru fără nicio problemă.
Răspuns (23 oct 2025, 10:55):
Bună ziua. 1. Se acceptă echipamente provenite de la diferiți producători, cu condiția respectării tuturor specificațiilor tehnice și cerințelor de interoperabilitate prevăzute (de ex. doc station va fi conectat cu laptop). 
 2. Termenele de garanție indicate pentru fiecare tip de echipament reprezintă valori minime, stabilite în funcție de categoria și destinația echipamentului. Aceste cerințe au fost coordonate cu AGE și sunt considerate adecvate pentru asigurarea durabilității echipamentelor
Data:
22 oct 2025, 14:53
Subiectul întrebării:
Lotul 1, Monitor
Întrebare:
Bună ziua, stimată autoritate contractantă ! Pentru monitoarele cu diagonala de 27", cea mai eficientă rezoluție din toate punctele de vedere este QHD (2560x1440). De ce aveți nevoie de o rezoluție FHD (1920x1080) pentru un monitor cu diagonala de 27„? Când utilizați rezoluția FHD, este mai convenabil și mai ieftin să achiziționați monitoare cu diagonala de 23,8”, deoarece volumul imaginii va fi absolut identic cu cel al unui monitor cu diagonala de 27". Pentru confortul personalului instituțiilor de învățământ, vă rugăm să modificați rezoluția monitorului de 27" (FHD -> QHD) sau să schimbați diagonala la o dimensiune mai mică (23.8") cu rezoluție FHD
Răspuns (23 oct 2025, 13:32):
Bună ziua. Cerințele față de monitor sunt formulate în conformitate cu necesitățile identificate și cu Regulile privind cerințele tehnice și configurațiile minime ale stațiilor de lucru pentru angajații din sectorul public, aprobate prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 36/2025, și rămân neschimbate.
LOT 1 Stații de lucru/echipamente TIC
Data:
22 oct 2025, 15:04
Subiectul întrebării:
clarificari la raspuns
Întrebare:
Răspuns: 22.10.2025 10:47 Bună ziua. Se va accepta doar ADS/IPS. Advanced Super Dimension Switch (ADS) - este o tehnologie îmbunătățită a IPS (In-Plane Switching) Adica nu este analog, dar e practic aceeasi. Ce sa avut in vedere la raspunsul dumneavoastra, putem propune ADS sau IPS?
Răspuns (23 oct 2025, 13:33):
Bună ziua. Da, se acceptă panouri bazate pe tehnologie ADS sau IPS
Data:
23 oct 2025, 10:05
Subiectul întrebării:
Montare bunuri
Întrebare:
Buna ziua Rugam de a oferi lista de instiitutii unde se solicita instalarea bunurilor. Localtiile si cantitatea de bunuri care trebuie sa fie instalat la fiecare institutie.
Răspuns (23 oct 2025, 13:36):
Bună ziua. Cum am menționat mai sus, bunurile de la Lotul 3 vor fi livrate în 131 instituții de învățământ din mun. Chișinău. Lista va fi prezentată după definitivarea acesteia.
Data:
23 oct 2025, 11:09
Subiectul întrebării:
Termeni reduși
Întrebare:
Puțin timp pentru importul și montarea bunurilor de la data de 21.11 plus timp pentru evaluare. Fără a cunoaște licitația va fi câștigată. De parcă echipamentele sunt deja aduse de compania ”câștigăroare” și așteaptă startul pentru montare.
Răspuns (23 oct 2025, 13:38):
Bună ziua. Nu este clar care este întrebarea de clarificare.
Data:
23 oct 2025, 11:43
Subiectul întrebării:
Răspuns (23 oct 2025, 10:05): Bună ziua. Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows. Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Întrebare:
Stimati reprezentanti ai Ministerului, va rugam sa confimrati ca pretul pentru laptopuri trebuie sa includa doar Licenta pentru Microsoft Windows 11 Education. nu si licenta pentru Microsoft Office 2024. Va multumim!
Răspuns (23 oct 2025, 13:42):
Bună ziua. Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows. Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Data:
23 oct 2025, 15:00
Subiectul întrebării:
Răspuns (23 oct 2025, 13:42): Bună ziua. Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows. Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Întrebare:
in acest caz licenta nu poate fi ceruta ca a fi OEM presintalata de prducator si de tip Academic. Va rugam sa efectuati modificari la sarcina tehnica si sa specificati separatat aceste pozitii
Răspuns (27 oct 2025, 14:29):
Condiția privind livrarea echipamentelor cu Licență Windows Educațională preinstalată reprezintă o cerință standard pentru achizițiile de laptopuri destinate instituțiilor de învățământ. Mai mult decât atât, instituțiile de învățământ general pot beneficia de licențe educaționale în condiții preferențiale, conform LOE. În acest context, ofertanții urmează să propună o soluție corespunzătoare acestei cerințe, care să asigure preinstalarea și activarea legală a licenței Windows Educațională pe fiecare echipament livrat.
Data:
23 oct 2025, 16:11
Subiectul întrebării:
Scutire TVA sau nu?
Întrebare:
Buna Ziua, spuneti va rog, finantarea este din careva proiect ce ar oferi scutire de TVA in baza de scrisoare pentru drepturile de import? Sau se aplica TVA 20%?
Răspuns (23 oct 2025, 17:09):
Bună ziua. Scutirea de taxe nu se aplică.
Data:
23 oct 2025, 17:28
Subiectul întrebării:
Microsoft
Întrebare:
Vă rugăm să ne clarificați dacă am înțeles corect că produsele Microsoft solicitate trebuie să fie preinstalate pe laptopuri? Sau totuși acest lucru trebuie făcut în instituțiile de învățământ care achiziționează echipamentele?
Răspuns (27 oct 2025, 14:30):
Condiția privind livrarea echipamentelor cu Licență Windows Educațională preinstalată reprezintă o cerință standard pentru achizițiile de laptopuri destinate instituțiilor de învățământ. Mai mult decât atât, instituțiile de învățământ general pot beneficia de licențe educaționale în condiții preferențiale, conform LOE. În acest context, ofertanții urmează să propună o soluție corespunzătoare acestei cerințe, care să asigure preinstalarea și activarea legală a licenței Windows Educațională pe fiecare echipament livrat.
Data:
23 oct 2025, 18:16
Subiectul întrebării:
Lotul 4
Întrebare:
Dumneavoastră solicitați simultan două tipuri de conexiune la rețea: modul WiFi și Ethernet. În același timp, condițiile de livrare sunt foarte stricte - doar 20 de zile, poziție puțin lichidă etc. Vă rugăm să precizați dacă este acceptabilă absența modulului WiFi, în cazul în care multifuncționalul poate fi conectat la rețea prin interfața RJ45 (care este utilizată în majoritatea cazurilor pentru imprimantele de rețea) sau direct la computer prin portul USB. Merci !
Răspuns (24 oct 2025, 15:55):
Bună ziua. Nu se acceptă. Wi-fi obligatoriu.
Data:
24 oct 2025, 09:19
Subiectul întrebării:
Termenul de livrare
Întrebare:
Dat fiind termenul limită de depunere a ofertelor actual (21.11.2025), termenul de așteptare de 11 zile (cel devreme pînă pe 02.12.2025 dacă decizia de atribuire se ia în aceeași zi cu deschiderea ofertelor) și termenul limită a contractului (pînă pe 31.12.2025), dar și faptul că plățile trezoreriale se acceptă pînă pe 30.12.2025, cum veți proceda în caz că la etapa de evaluare a ofertelor va fi depusă o contestație? Practic aceasta ar fi examinată aproape de sfîrșitul lunii decembrie. Și posibil nici grupul de lucru nu va reuși în ziua deschiderii ofertelor să ia o decizie de atribuire. Deci cum se va proceda în caz de contestație, căci indiferent de soluția pe marginea ei, nu va fi posibilă finalizarea contractului pînă la sfîrșitul anului 2025.
Răspuns (24 oct 2025, 09:41):
Bună ziua. La acest subiect ne-am expus mai sus.
Data:
24 oct 2025, 09:22
Subiectul întrebării:
Evaluarea ofertelor cu volum incomplet
Întrebare:
Vă rugăm să ne clarificați cum ar proceda grupul de lucru în următorul exemplu pentru a înțelege corect cum v-a avea loc evaluarea: dacă la unul din loturile unde se permite ofertarea a 30% din volum vine un ofertant cu 50% din volum la prețul de 100X, altul vine la fel cu 50% la prețul de 102X și al treilea ofertă 100% din volum la prețul de 500X. Toate ofertele sunt conforme. Înțelegem corect din clarificările Dvs. că chiar dacă primii 2 ofertanți oferă tot volumul de bunuri la prețul de 202X, grupul de lucru v-a selecta oricum pe al treilea chiar dacă prețul lui este 500X (de peste două ori mai mare)? Dacă nu înțelegem corect vă rugăm să ne clarificați și să ne prezentați regulile clare cum vor fi comparate ofertele cu volum diferit. Mai este și posibilitatea ca un ofertant să vină cu oferta de 50% din volumul total la preț foarte mic, iar altul să vină cu prețul total la un preț mult mai mare per bucată. Cum se v-a procedura în acest caz?
Răspuns (24 oct 2025, 10:03):
Bună ziua. Conform art. 44 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, „Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentației de atribuire”. În consecință, operatorul economic este ținut să depună o ofertă pentru întregul volum de bunuri/lucrări/servicii solicitat de autoritatea contractantă. Totuși, având în vedere termenul extrem de restrâns stabilit pentru executarea contractului și riscul obiectiv ca niciun operator economic să nu dispună de capacitatea necesară pentru a realiza integral volumul solicitat în termenii prevăzuți, autoritatea contractantă admite, cu titlu de excepție, posibilitatea depunerii ofertelor parțiale. Astfel, în cazul în care nu vor fi depuse oferte care să acopere întregul volum solicitat, vor fi acceptate oferte care acoperă cel puțin 30% din volumul total, cu respectarea tuturor celorlalte cerințe tehnice și de calificare prevăzute în documentația de atribuire.
Data:
24 oct 2025, 09:26
Subiectul întrebării:
oferte cu volum de 30%
Întrebare:
În baza căror norme și regulamente se vor accepta oferte cu volum incomplet (30% și mai mult)?
Răspuns (24 oct 2025, 10:13):
Bună ziua. Conform art. 44 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, „Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentației de atribuire”. În consecință, operatorul economic este ținut să depună o ofertă pentru întregul volum de bunuri/lucrări/servicii solicitat de autoritatea contractantă. Totuși, având în vedere termenul extrem de restrâns stabilit pentru executarea contractului și riscul obiectiv ca niciun operator economic să nu dispună de capacitatea necesară pentru a realiza integral volumul solicitat în termenii prevăzuți, autoritatea contractantă admite, cu titlu de excepție, posibilitatea depunerii ofertelor parțiale. Astfel, în cazul în care nu vor fi depuse oferte care să acopere întregul volum solicitat, vor fi acceptate oferte care acoperă cel puțin 30% din volumul total, cu respectarea tuturor celorlalte cerințe tehnice și de calificare prevăzute în documentația de atribuire.
Data:
24 oct 2025, 16:28
Subiectul întrebării:
Evaluarea ofertelor
Întrebare:
Bună ! Dumneavoastră ați specificat că participantul la licitație care va oferi întreaga cantitate de echipamente solicitate va avea prioritate, indiferent de preț, dacă acesta îndeplinește cerințele licitației, inclusiv bugetul. Noi înțeles corect? Pe de altă parte, este posibil ca într-un singur lot să fie oferite mai multe variante de echipamente de la diferiți producători. Există un avantaj pentru participantul care a oferit echipamente de un singur tip față de participantul care a inclus în oferta sa echipamente de la mai mulți producători? În acest caz, ne referim la loturile 2, 3, 4.
Răspuns (27 oct 2025, 14:45):
Bună ziua. Cu titlu de precizare, menționăm că, pentru loturile 2–4, operatorul economic poate propune o ofertă care să includă cel mult două modele distincte de echipamente. În ceea ce privește întrebarea dumneavoastră, vă informăm că atât oferta care conține un singur model, cât și cea care conține două modele vor fi considerate echivalente, neacordându-se prioritate ofertei care prevede un singur producător.
Data:
27 oct 2025, 15:44
Subiectul întrebării:
Evaluarea ofertelor
Întrebare:
Dacă vor fi depuse oferte conforme doar parțiale (minim 30% din volumul ofertat) la careva din loturile 2, 3 sau 4, cum v-a avea loc selecția ofertelor? De ce permiteți oferte cu minim 30%, dar nu permiteți cu 20% sau cu 10%? De ce veți accepta de la un singur operator economic oferte doar din partea a 2 producători/modele, însă permiteți oferte cu minim 30%. Dacă permiteți oferte cu 30% puteți într-un final ajunge să aveți livrate tocmai 6 modele/producători. De ce nu ar putea și un singur ofertant cu 100% să livreze 6 modele/producători? Cum se v-a proceda dacă ofertantul cîștigător nu v-a reuși pînă la sfîrșitul anului să livreze toate echipamentele? Se creează impresia că autoritatea contractantă are deja un operator economic favorit care are în stoc toate aceste table și poate să execute contractul. Or pentru operatorii economici care nu au stoc vor trebui să importe și nu vor reuși în termen de 20 de zile să importe și să instaleze aceste table.
Răspuns (27 oct 2025, 16:56):
Bună ziua. în cazul în care OE nu va executa contractul în modul prevăzut de acesta, MEC se va vedea obligat să aplice măsurile prevăzute de cadrul legal. În acest sens, potrivit pct. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 1418/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de întocmire a Listei de interdicție a operatorilor economici, în cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligațiilor contractuale, autoritatea contractantă are dreptul de a iniția procedura de includere a operatorului economic în Lista de interdicție. Totodată, în conformitate cu clauzele contractuale, în cazul neexecutării contractului, MEC va reține garanția de bună execuție constituită de către Furnizor. Această măsură are drept scop acoperirea eventualelor prejudicii cauzate autorității contractante, precum și asigurarea îndeplinirii obligațiilor asumate.
Data:
28 oct 2025, 12:00
Subiectul întrebării:
Sintagma de 30 %
Întrebare:
Buna ziua Dupa exprimarea din anuntul de intentie, intelegem ca operatorul economic care participa la doar 1 singur lot, n-are sanse de calificare, fata de ofertantii care vin cu oferta pe 2 sau mai multe loturi??? Luind in considerare ca operatorul ecoenomic vine cu oferta economica mai avantajoasa.
Răspuns (30 oct 2025, 12:51):
Bună ziua. Nu aveți dreptate. Evaluarea ofertelor se va face pe fiecare lot separat.
Data:
30 oct 2025, 13:06
Subiectul întrebării:
Sitagma de 30%
Întrebare:
Buna ziua Daca nu avem dreptate rugam de elimina din anuntul de participare sintagma: ”Ofertele care acopera mai putin de 30% din volumul solicita nu vor fi acceptate.”... fiind una generala si interpretativa.
Răspuns (30 oct 2025, 13:43):
Nu se acceptă. Această cerință a fost prevăzută ca să asigure o concurență cât mai largă, inclusiv și din motiv că termenul de executare este unul foarte mic. Citiți mai atent, ați înțeles greșit.
Data:
30 oct 2025, 15:20
Subiectul întrebării:
Clarificare LOT 3 Panouri interactive (Matrice)
Întrebare:
In sarcina tehnica la parametrul Monitor: min. 65 inch, max. 75 inch ati specificat Tip: ADS-IPS.. de asemenea in clarificare Răspuns (22 oct 2025, 10:18): a-ti sustinut Bună ziua. Se va accepta doar ADS/IPS. totusi solicităm respectuos clarificarea cerinței „Tip: ADS-IPS” din specificația pentru panoul interactiv, întrucât aceasta limitează nejustificat concurența și nu reflectă principiul eficienței utilizării fondurilor publice, prevăzut la art. 7 și art. 17 alin. (2) din Legea nr.131/2015. Menționăm că tehnologia VA oferă parametri tehnici echivalenți sau superiori (contrast, unghiuri de vizualizare, luminozitate) și este utilizată pe scară largă în domeniul educațional. Rugăm respectuos autoritatea contractantă să confirme dacă cerința poate fi modificată în „Tip: ADS-IPS sau VA”, pentru a permite participarea unui număr mai mare de ofertanți și a asigura o concurență reală.
Răspuns (31 oct 2025, 11:12):
Bună ziua. Nu se acceptă.
Data:
30 oct 2025, 16:55
Subiectul întrebării:
Clarificare republicare anunt publicare
Întrebare:
Conform platformei achizitii.md, observăm că anunțul de participare aferent procedurii a fost republicat astăzi, cu termenul de depunere a ofertelor stabilit la 30.10.2025, ora 15:00. Vă rugăm respectuos să clarificați: Ce modificări au fost efectuate în conținutul anunțului sau al documentației de atribuire față de versiunea precedentă; Care au fost motivele republicării, în condițiile în care, din analiza publică a documentelor, nu se constată modificări semnificative în urma clarificărilor transmise anterior. În temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr.131/2015, operatorii economici au dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire, iar autoritatea contractantă este obligată să ofere un răspuns clar și complet înainte de termenul-limită de depunere a ofertelor. Totodată, în baza art. 68 alin. (2) din aceeași lege, orice modificare substanțială a documentației trebuie să fie justificată și comunicată în mod transparent, pentru a asigura respectarea principiilor transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale prevăzute la art. 7. Vă mulțumim anticipat pentru clarificare.
Răspuns (31 oct 2025, 10:12):
Bună ziua. A fost modificat doar pct. 20 din Anunțul de participare.
Data:
30 oct 2025, 17:51
Subiectul întrebării:
Lotul 1, Lotul 2 - Memorie
Întrebare:
Bună ziua, vă rugăm să ne clarificați cerințele privind memoria RAM pentru laptopurile din loturile 1 și 2. Sunt specificate următoarele cerințe: Memorie RAM: minim 8 GB DDR4, cu posibilitate de extindere. Întrebări: care este capacitatea maximă de memorie acceptată - 32 GB sau mai mult? Se va lua în considerare varianta cu module de memorie integrate pe placa de bază sau trebuie să existe 2 sloturi cu posibilitatea de a înlocui modulele de memorie (astfel încât, dacă este posibil, placa de bază să nu trebuiască înlocuită în cazul apariției unor probleme de memorie)? Va multumesc mult.
Răspuns (31 oct 2025, 13:44):
Bună ziua. 1. Atâta timp cât s-a cerut min. 8GB, se va accepta orice este mai mult. 2 Trebuie să existe 2 sloturi pentru RAM cu posibilitatea de a înlocui modulele de memorie.
Data:
31 oct 2025, 08:40
Subiectul întrebării:
Clarificare publicare anunt repetat
Întrebare:
Stimată AC, dorim sa precizați care sunt schimbarile si modificările efectuate in anunțul de participare publicat repetat ieri 30.10.2025, la ora 15:00/ Conform legii 131 Autoritatea Contractanta este obligata sa informeze despre modificările făcute la documentația de atribuire.
Răspuns (31 oct 2025, 11:06):
Bună ziua. A fost modificat doar pct. 20 din Anunțul de participare.
Data:
31 oct 2025, 10:26
Subiectul întrebării:
Răspuns (31 oct 2025, 10:12):Bună ziua. A fost modificat doar pct. 20 din Anunțul de participare.
Întrebare:
Buna ziua, in punctul 20, observam ca a fost introdusă posibilitatea desfășurării licitații electronice(negocierilor). Conform modului de organizare a procedurii pe platforma MTender, pentru tipul de procedură actual (după cum este configurată), nu este prevăzută tehnic posibilitatea desfășurării unei licitații electronice. Din acest motiv, dorim să înțelegem cum va fi implementată această etapă în cadrul procedurii existente, întrucât platforma nu permite derularea acestor funcționalități daca aceasta nu a fost setata initial. Vă rugăm respectuos să confirmați modul în care autoritatea contractantă intenționează să procedeze în acest sens.
Răspuns (31 oct 2025, 11:08):
Bună ziua. Sunt detalii tehnice la care se lucrează. În scurt timp vor fi operate modificările și în SIA RSAP.
Data:
31 oct 2025, 11:09
Subiectul întrebării:
LOT 3 „Panouri interactive”
Întrebare:
Referitor la specificațiile tehnice pentru LOT 3 – Panouri interactive, la secțiunea „Accesorii de bază” este menționat: „Suport fix de perete x 655” Vă rugăm să clarificați ce se are în vedere prin această cerință: dacă „x 655” reprezintă dimensiunea standard a suportului (de exemplu, compatibilitate VESA 655 mm), sau se referă la numărul total de suporturi, ori la un cod tehnic specific. Vă rugăm să precizați interpretarea corectă pentru a formula corespunzător oferta tehnică.
Răspuns (31 oct 2025, 16:47):
Bună ziua. Vă mulțumim pentru această întrebare. Rugăm frumos toți OE interesați de acest loc să ia în considerație că s-a produs o eroare tehnică. Redacția corectă este „Suport fix de perete x 393” și presupune numărul total de suporturi.
Data:
31 oct 2025, 12:01
Subiectul întrebării:
Noua versiune a anunțului de participare
Întrebare:
Bună ziua! Am fi recunoscători dacă Ministerul Educației ar explica cum se poate utiliza licitația, dacă este permisă oferirea de cantități diferite de echipamente în fiecare lot? Din punctul nostru de vedere, acest lucru este o utopie absolută. Dacă permiteți participarea agenților economici cu cantități incomplete de echipamente, atunci excludeți varianta licitației.
Răspuns (31 oct 2025, 13:49):
Bună ziua. Evaluarea ofertelor se va face reieșind din cel mai mic preț per unitate.
Data:
31 oct 2025, 16:09
Subiectul întrebării:
Răspuns (31 oct 2025, 13:49)
Întrebare:
Mulțumim pentru comentarii. În acest caz, vă rugăm să clarificați definitiv următorul aspect: dacă un participant oferă 70% din cantitatea necesară de echipamente la cel mai mic preț pe unitate, iar altul oferă 100% din totalul echipamentelor din lot, dar la un preț mai mare, contractul va fi atribuit celui de-al doilea participant sau celui care are prețul pe unitate mai mic? O altă variantă - există doi participanți care au cel mai mic preț pe unitate și, în total, oferă 120% din echipamente; un alt agent economic oferă 100% din echipamente de o singură marcă, dar la un preț mai mare. Cui i se va propune semnarea contractului?
Răspuns (31 oct 2025, 16:41):
Bună ziua. 1. După cum am menționat anterior, prioritate va avea oferta propusă pentru volumul total solicitat de AC pe lot. Asta presupune că mai întâi vor fi evaluate ofertele ce acoperă 100% din volumul solicitat. În cazul în care nu vor exista astfel de oferte sau se va constata că acestea nu corespund cerințelor, AC va accepta și evalua ofertele incomplete. 2. Nu înțelegem care ar fi logica ca OE să propună o ofertă ce depășește volumul solicitat de AC, cum v-ați exprimat de 120%, or AC urmărește scopul (și dispune de mijloace financiare) pentru achiziția a 100% din volumul solicitat. Considerăm că răspunsul anterior răspunde și la întrebarea nr. 2.
LOT 4 Dispozitive multifuncționale
Data:
2 nov 2025, 21:10
Subiectul întrebării:
LOT 4 Copiere duplex
Întrebare:
Stimate operator, în caietul de sarcini, este indicat copiere duplex. Solicităm respectuos de a indica termenul DADF, pentru a face clar modul de alimentare a scanerului, cantitatea minimă de alimentare și că scanarea se va face pe ambele părți printr-o singură trecere, întrucât este scris general și poate fi interpretat diferit solicitarea tehnică indicată .
Răspuns (3 nov 2025, 14:00):
Bună ziua. Se confirmă că specificațiile detaliate corespund cerințelor.
LOT 4 Dispozitive multifuncționale
Data:
2 nov 2025, 21:28
Subiectul întrebării:
Viteza
Întrebare:
În lotul 1, este indicată viteza minimă de 38 ppm a echipamentului MFU A4 solicitat. Luând în considerare numărul mare de imprimante MFU A3 din lotul 4, solicităm respectuos să indicați o viteză minimă pentru lotul dat.
Răspuns (3 nov 2025, 14:15):
Bună ziua. Viteza minimă va fi de 25ppm.
Data:
3 nov 2025, 07:55
Subiectul întrebării:
Lotul 4
Întrebare:
Referitor la specificațiile tehnice a lotului 4, sunt anumite semne de întrebare. Este alocat un buget mare, dar cu o cerință tehnică vagă. La un astfel de buget este posibil de solicitat o viteză mai mare care să permită instituțiile să lucreze eficient, dar care totodată au un scaner performant ce va permite digitalizarea proceselor birocratice și arhivarea documentelor în format electronic, este posibil de cerut alimentator cu hârtie de minim 1000 pagini, cartușe de rezervă cu capacitați minim de 20 mii imprimări. Toate aceste cerințe nu doar că acoperă bugetul solicitat, dar în urma licitației va rămâne o sumă considerabilă în buget. Dacă instituția dvs. nu va schimba cerințele tehnice pentru lotul 4, licitația poate fi considerată o pierdere de bani publici. Instituțiile beneficiare direct, sunt instituțiile de învățământ public, ce au un buget mic și nu își permit să achiziționeze echipamente calitative, de aceea solicităm de a fi reevaluat lotul dat, fiind completat cu mai multe cerințe tehnice, ce ar permite instituțiile să beneficieze atât de echipament calitativ, dar totodată să fie asigurate pentru o perioadă cu consumabile, ușurându-le din punct de vedere bugetar.
Răspuns (3 nov 2025, 14:04):
Bună ziua. Viteza minimă va fi de 25ppm.
Data:
3 nov 2025, 15:15
Subiectul întrebării:
LOT 3 „Panouri interactive” Suport fix de perete
Întrebare:
Buna ziua, va rugăm să precizați ce se are in vedere prin [Tip ajustare: Reglare pe înălțime] la Suport fix de perete x 655. Nu pot fi identificate asemeni suporturi, presupun ca se are in vedere Ajustare prin Înclinare. Vă rugăm sa confirmați daca interpretam corect cerința. In cazul in care totuși este o cerința specifică vă rugăm sa oferiți un model, link, etc drept exemplu.
Răspuns (3 nov 2025, 20:34):
Bună ziua. Rugăm frumos toți OE interesați de acest loc să ia în considerație că s-a produs o eroare tehnică. Redacția corectă este „Suport fix de perete x 393” și presupune numărul total de suporturi.
Data:
3 nov 2025, 20:49
Subiectul întrebării:
Calitate/preț
Întrebare:
Bună ziua. Care criteriu va fi prioritar: calitate-preț sau cel mai mic preț? Mulțumim.
Răspuns (4 nov 2025, 10:16):
Bună ziua. Cel mai mic preț.
Data:
4 nov 2025, 10:00
Subiectul întrebării:
Răspuns (3 nov 2025, 20:34): Bună ziua. Rugăm frumos toți OE interesați de acest loc să ia în considerație că s-a produs o eroare tehnică. Redacția corectă este „Suport fix de perete x 393” și presupune numărul total de suporturi.
Întrebare:
Intrebarea in legatura cu suport nu se referea la cantitate ci la cerinta de ajustare pe inaltime. Va rugam sa accrodati mai mult atentie sensului nu doar procedurii de a raspunde. Prin urmare, va solicitam respectuos in mod repetat să precizați ce se are in vedere prin [Tip ajustare: Reglare pe înălțime] la Suport fix de perete x 655. Nu pot fi identificate asemeni suporturi, presupun ca se are in vedere Ajustare prin Înclinare. Vă rugăm sa confirmați daca interpretam corect cerința
Răspuns (7 nov 2025, 13:54):
Bună ziua. Vedeți documentația de atribuire modificată.
Data:
6 nov 2025, 09:26
Subiectul întrebării:
Clarificare referitor la Lot 3
Întrebare:
În cadrul specificațiilor tehnice este menționat parametrul Compatibil VESA: 100×100, 800×500. Vă rugăm să confirmați dacă este obligatorie respectarea exactă a acestor dimensiuni VESA sau este acceptată și utilizarea altor dimensiuni VESA, în situația în care ofertantul asigură montarea echipamentului și furnizează un suport de perete compatibil, care să permită instalarea în condiții de siguranță și funcționalitate echivalentă. Menționăm că există suporturi universale care permit adaptarea pentru mai multe configurații de prindere VESA, oferind aceeași stabilitate și conformitate tehnică. Vă rugăm să confirmați dacă astfel de soluții sunt acceptate.
Răspuns (6 nov 2025, 13:29):
Bună ziua. Se acceptă.
Data:
6 nov 2025, 10:38
Subiectul întrebării:
Clarificare referitor la Lot 3
Întrebare:
In lotul 3 se solicta "Tip ajustare: Reglare pe înălțime Diagonală minimă: 42"" Diagonală maximă: 75"" Sarcină maximă: 80 kg" Va rog sa explicati sarcina maxima 80KG la ce? Daca Fixarea pe perete poate tine greutate mai mare de 80 kg, se acceapta ?
Răspuns (6 nov 2025, 13:31):
Bună ziua. Se acceptă.
Data:
6 nov 2025, 15:12
Subiectul întrebării:
Clarificare sursă de finanțare
Întrebare:
Vă rugăm să precizați, conform achizitii.md este indicată sursa finanțării Surse de finanțare 20446822, corespunde, conform clasificării Ministerului Finanțelor, unei surse din Bugetul de Stat – Programul 468 „Învățământ general”, Subprogramul 822 „Digitalizarea procesului educațional”.Cu alte cuvinte, achiziția este finanțată din bugetul de stat (nu din fonduri externe), prin programul de digitalizare a școlilor al Ministerului Educației și Cercetării. Prin urmare puteți confirma ca aceasta este sursa de dinanțare aplicată pe fiecare lot separat?
Răspuns (7 nov 2025, 10:23):
Bună ziua. Sursa de finanțare - bugetul de stat.
Data:
6 nov 2025, 15:23
Subiectul întrebării:
Clarificare propusă – referitor la aplicarea pragului de 30% și evaluarea ofertelor parțiale în cadrul procedurii de achiziție
Întrebare:
Vă rugăm să clarificați: În etapa „AUCTION”, cum se va aplica pasul minim de micșorare a ratei de licitație dacă pentru același lot vor fi oferte ce acoperă volume diferite (ex. 30% și 90%)? Cum va fi determinat „prețul cel mai mic” – în funcție de prețul unitar sau ținând cont și de proporția volumului acoperit? Există o metodologie clară de agregare a ofertelor parțiale, pentru a evita interpretările diferite în stabilirea ofertei câștigătoare?
Răspuns (7 nov 2025, 10:03):
Bună ziua. Mai jos explicăm procedura: 1. Deschiderea și înregistrarea ofertelor Toate ofertele depuse pentru Loturile 2, 3 și 4 vor fi deschise și înregistrate în sistemul SIA RSAP (MTender). În această etapă se va constata pentru fiecare ofertă: dacă acoperă întregul volum solicitat pentru lotul respectiv; sau dacă acoperă doar o parte din volum (ofertă parțială) și în ce proporție. 2. Verificarea proporției minime de 30% Autoritatea contractantă va elimina automat din evaluare: toate ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat pentru acel lot, acestea fiind considerate neconforme cu prevederea documentației de atribuire. 3. Prioritatea ofertelor complete Dacă există cel puțin o ofertă care acoperă 100% din volumul solicitat pentru un lot: se va evalua în primul rând această ofertă integrală (sau, dacă sunt mai multe, se va aplica criteriul de preț cel mai mic); contractul se va atribui operatorului care oferă întregul volum, cu condiția ca oferta sa să fie conformă cu cerințele tehnice. 4. Evaluarea ofertelor parțiale (în lipsa uneia complete) Dacă nu a fost depusă nicio ofertă pentru întregul volum solicitat, atunci: autoritatea contractantă va accepta și evalua ofertele parțiale care îndeplinesc pragul minim de 30%; aceste oferte vor fi ordonate în ordine crescătoare a prețului unitar; atribuirea se va face începând cu oferta care are prețul unitar cel mai mic, până la acoperirea integrală (sau parțială, dacă nu se atinge 100%) a volumului solicitat. 5. Atribuirea contractelor Dacă volumul total este acoperit de mai mulți operatori economici cu oferte parțiale, vor fi atribuite mai multe contracte în funcție de cantitățile acoperite și ordinea de preț. Fiecare contract va specifica cantitatea exactă atribuită fiecărui operator, conform prețului unitar ofertat. 6. Aplicabilitate Aceste prevederi sunt valabile exclusiv pentru Loturile 2, 3 și 4. Pentru Lotul 1, atribuirea se face doar pe întregul volum solicitat, fără posibilitatea acceptării ofertelor parțiale.
Data:
6 nov 2025, 15:46
Subiectul întrebării:
Clarificare – termenul de livrare și executare a contractului
Întrebare:
Conform anunțului actualizat, termenul-limită de depunere a ofertelor este 24.11.2025, ora 08:57, Valabilitatea ofertelor este stabilită la 30 de zile, la care se adaugă o perioadă de așteptare de 10 zile. În aceste condiții, dacă decizia de atribuire va fi adoptată în ultima zi a valabilității ofertelor (24.12.2025), perioada de așteptare pentru semnarea contractului s-ar încheia abia la 03.01.2026, ceea ce înseamnă că nu mai rămân zile disponibile înainte de 31.12.2025 pentru semnarea și executarea efectivă a contractului. Totusi Într-un scenariu optimis, în care contractul s-ar semna la scurt timp după această dată, fara ca decizia sa fie contestată fapt greu de imaginat, operatorul economic ar dispune de cel mult 5 zile calendaristice (25–31 decembrie) pentru livrarea întregului volum solicitat, inclusiv pentru Lotul 3 – panouri interactive, care presupune și montarea/instalarea în 131 instituții. Având în vedere complexitatea logistică și perioada de sfârșit de an (cu zile nelucrătoare și restricții de transport), vă rugăm respectuos să confirmați dacă:autoritatea contractantă va considera îndeplinită obligația de livrare prin furnizarea fizică a echipamentelor până la 31.12.2025; iar operațiunile de instalare/montare vor putea fi efectuate ulterior, într-un termen rezonabil, stabilit de comun acord cu beneficiarii
Răspuns (7 nov 2025, 10:05):
Bună ziua. Nu se acceptă.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
7 nov 2025, 00:44
Subiectul întrebării:
Întrebări tehnice
Întrebare:
1) De ce dimensiunile diagonale ale panoului au două parametri, 65 și 75 inci? Vă rugăm să ne scrieți ce dimensiune de panouri doriți să vi se livreze. 
2) Rezoluția panoului indică două parametri: 3840x2160 și 7680x4320. Înseamnă asta că ecranul trebuie să funcționeze în acest interval? Sau fiecare rezoluție este indicată pentru dimensiunea sa de 65 și 75 inci a panoului.
Răspuns (7 nov 2025, 10:26):
Bună ziua. Este indicat destul de clar în documentația de atribuire. Sunt indicați parametri minimi și parametri maximi. Rugăm să citiți documentația cu mai multă diligență.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
7 nov 2025, 01:16
Subiectul întrebării:
Lot 3 Сроки поставки
Întrebare:
Добрый день. Исходя из создания для всех равного условия участия в государственных закупках и для поддержания среднего и малого бизнеса, исходя из обстоятельств что не у всех на складах может быть такое большое количество даже 120 шт. , а запрашиваемый срок поставки в 20 дней явно предполагает наличие товара на локальном складе и вызывает подозрение о уже имеющихся у кого-то на складах нужного количества, тем самым создавая условия нелояльной конкуренции, просим увеличить сроки поставки до 50-60 дней.
Răspuns (7 nov 2025, 10:09):
În conformitate cu prevederile art. 66 alin. (3) din Legea nr. 181/2014 privind finanțele publice și responsabilitatea bugetar-fiscală, „se permite asumarea angajamentelor multianuale pe o perioadă de până la trei ani pentru obiectele de investiții capitale”. Obiectul contractului respectiv nu constituie o investiție capitală, ci reprezintă achiziționarea de bunuri, ceea ce exclude posibilitatea asumării unor angajamente multianuale. Prin urmare, Ministerul Educației și Cercetării este instituție bugetară și nu poate extinde termenul de execuție dincolo de perioada bugetară curentă, iar prelungirea duratei contractului peste data de 31.12.2025 nu este posibilă din punct de vedere legal. Anume din acest considerent, autoritarea contractantă a prevăzut în documentația de atribuire posibilitatea acceptării ofertelor parțiale, cu condiția ca acestea să acopere cel puțin 30% din volumul total solicitat, pentru a asigura posibilitatea executării contractului în termenul-limită legal. Totodată, au fost admise până la 6 modele de echipamente diferite pentru loturile nr. 2 și 3, 4 modele de echipamente pentru lotul nr. 4, și 2 modele de echipamente pentru lotul nr. 1, cu condiția ca toate modelele propuse să fie oferite la același preț unitar și să corespundă integral cerințelor tehnice specificate.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
7 nov 2025, 01:26
Subiectul întrebării:
Lot 3 specificațiile tehnice
Întrebare:
1) În specificațiile tehnice se menționează Tip: ADS-IPS, VA. Există tehnologiile ADS , IPS , VA, PLS. Asta înseamnă că toate panourile pot fi de tip VA, fiind cele mai ieftine, dar cu caracteristici slabe? 2) În specificațiile tehnice se menționează : Suport fix de perete x 393 buc. precum și Material: Metal Tip ajustare: Reglare pe înălțime Diagonală minimă: 42„” Diagonală maximă: 75„” Sarcină maximă: 80 kg Compatibil VESA: 100 x 100, 800 x 500. Toate acestea se referă la „Suport fix de perete” ?
Răspuns (7 nov 2025, 10:11):
Bună ziua. 1) se admite ADS /IPS/VA/PLS; 2) da,
Data:
7 nov 2025, 03:38
Subiectul întrebării:
Lot 3 Panouri interactive
Întrebare:
1) Se solicită 393 PI, iar la specificatiile minime per panou suplimentar ”se solicită x393 buc” de suporturi. Cu certitudine este o eronare, si totusi Va rugăm sa concretizati in scris ca la cele 393 PI se solicită in set a cite un suport si respectiv per lot 3 sunt necesare 393 bucăti de PI, fiecare cu suportul sau nativ. N.B. si in adresa celor OE care au perturbat lucrurile referitor la aceste suporturi pe aceasta lenta de clarificari. Initial MEC a solicitat corect suport reglabil pe verticală cu ajustare discretă care in mod real consta din 3 componente, prima -placa de montare pe perete si celalte 2 braturi identic gaurite care de regula au cca 650 mm. Ș.m.a.. Astfel aceasta Licitatie trezeste multe nedumeriri fiindca ”cineva nu si-a facut la timp temele pentru acasa” si din pacate AC nu intra in situatia OE care va trebui sa investeasca eforturi enorme ca sa se conformeze cerintelor de elegibilitate, si sub aspect tehnic si financiar cu GARANTII bancare de 1% + 5% din Oferta (care-s de cca 600000 MDL fara a cunoaste dac se merită investitia). 2) Am urmărit cu atenție acest ”circ” fara precedent, dar pina la acest moment nu este clar care trebuie sa fie NUMARUL simultan de atingeri - fiindca aceasta este una din principalele caracteristici a unui PI, iar de regulă, majoritatea producatorilor de PI detin Tehnologii de 20 atingeri pentru Android si 40 pentru Windows! Precizati Va rugăm numărul minim de atingeri recunoscute simultan pentru PI de tip ”Touch Screen”. Indirect, din Analiza bugetului alocat, ar fi PI cu minim Android 14 cu ”*20 points touch” si ”4K A grade panel with Anti-glare”. 3) Foarte important este si destinatia PI ca mediu de utilizare (Mediue de afacere, Conferinte, sau ca in acest caz destinat Educatiei), si anume: intrucit PI vor fi utilizate in Scoli cu scopuri educationale era cazul sa fie nominalizate caracteristicile principale ale softului educational de lucru cu optiuni pentru disciplinaritate si interdisciplinaritate; sau cel putin inclusa cerinta pentru ”Whiteboard & Screen Share software included”. Intrebarea 3: Concretizati va rugam respectuos este necesar ca aceste 393 PI (care pot fi si de la diferiti producatori-??? si cu destinatii diferite) sa aiba incorporat de la producător soft operational destinat educatiei scolare, sau nu este necesar - fiindca in funcție de aceasta se formeaza si pret per bucata. 4) In specificatia tehnică semnata la 04.11.25 si republicata pe platforma la 05.11.25 apare optiunea ca pot fi ofertate pina la 6 modele de panouri si totodata este cerinta (pct. 16 din Anunt, N.o. 13 din Tabel) sa fie prezentate Certificare autorizata de la Producător/ri ”MAF” cu referinta la nr. procedurei de licitatie cu respectarea cerintei ca ”toate PI sa fie produse in anul lansarii licitatiei” (an de fabricare 2025). Intrebare: Concretizati va rog extinderea acestei cerinte (”... in cazul daca sunt ofertate diferite modele de PI de la diferiti producatori, atunci obligatoriu toate PI ofertate sa detine Autorizarea Producatorului MAF precum este solicitat in pct. 16 N.o. 13 ”Confirmarea calității produsului” al Tabelului din Anunt”) ca fiind una obligatorie peste toate modelele de PI ofertate de unul si acelas OE, inclusiv la formarea unei posibil JV. Fiindca va dati bine seama ca pretul per buc. depinde mult de produsele care sunt la lichidari de stocuri cu tehnologii invechite si acele produse spre exemplu sunt fabricate in luna curentă cu tehnologii mai avansate. 5) Referitor la procedura licitației electronice: Admitem ipotetic ca depun ofertele 4 OE despre care initial nu se cunoaste daca sunt eligibili, dar dintre care 2 detin 100% acoperire cantitativă (393 buc. PI cu suport nativ) si altii 2 OE care ofertează cantitativ peste 30% bucati si care, cel mai probabil, au diferite preturi mediate per bucată PI. Intrebare / Concretizare asupra ”licitațiaei electronice cu trei runde”: cum vor fi clasati OE pe platforma la prima rundă si daca se va reflecta la nominalizarea OE care este cota de acoperire procentuală? Este important ca pentru oricare OE participant in runde, (care de regula la prima rundă sunt clasificati conform criteriului ”pret/bucată in ordine crescătoare”) ca sa fie indicat din start alături de Numele OE si acoperirea cantitativă (fie bucati, fie %). Va rugăm respectuos sa aplicati criteriul ”cantitativ la nominalizarea OE participant”, fiindcă in baza aceastei clarificare sporeste transparenta procedurei pe care noi prima dată o întilnim intr-o licitatie electronică putin fortata din punctul nostru de vedere, dar si inteleasa de imprejurimile abordate. Multumim anticipat si Succese. N.B.: Vom urmari cu mare interes cu ce se va finaliza ”acesta mare POVESTE in vederea sustinerii educatiei de calitate si cu ... terminologia ... de scoli model..”. Speram sa fie clare intrebarile formulate pentru a obtine claritficarile pe potriva asteptarilor!!! Multumim si Scuzati.
Răspuns (19 nov 2025, 16:37):
Bună ziua. Vă rugăm să faceți cunoștință cu documentația de atribuire modificată și să reveniți cu întrebări de clarificare dacă mai este cazul.
Data:
7 nov 2025, 04:04
Subiectul întrebării:
In contextul intrebarii precedente de mai sus, cu titlu de Recomandare
Întrebare:
Odata ce se solicita specificatii minime, atunci nu este clar de ce AC limiteaza parametrii de performanță, asa ca: 1) ROM/RAM: capacitatea de stocare, (RAM: min. 8GB, max. 16GB); (Stocare: min. 64GB, max. 128GB) - ? de ce nu se solicită doar acoperirea cerintelor de minim,dar se limitează/plafonează si cele avansate de performanță ?, adică cu ce ar incurca profesorilor de scoală ca PI dăruit de MEC cu adevarat sa fie unul de performanta și sa aiba memorie de 256G sau 1T!!! si sa includă si OPS cu Windowss, etc, 2) sa acopere cerinta minimă de rezolutie digitală solicitata, dar nu sa fie restrictionata performanta pentru cei care doresc sa contribuie voluntar la calitatea educatiei prin imbunătățirea parametrilor tehnici minimi solicitati; 3) ar fi de inteles, dar totusi trezesc dubii de ce ati limitat dimensiunea diagonalei 65” dar nu ati inclus doar minim 65”, unde ar putea fi ofertate in nfuncție de stocuri cu 75”, 85”, 86”, 96”: intelegem ca pentru dimensiuni este argumetul ca nu ar fi loc rezervat montarii, dar si in acest caz sunt suporturi mobile ce ofera solutii educationale; sau de ce nu sau ales PI de ultimă generatie 2 in 1 sau 3 in 1 care prevede PI 65” (75”) incorporat cu Tablă Inteligentă (despre care probabil Grupul de lucru MEC nici nu stie ca exista), s.a., și iată aceste dezbateri de peste 55 intrebari si pe alocuri cu raspunsuri ”formale”, iar ca la urma sa observam redefinirea specificatiilor tehnice cu diminuarea calitatii PI, TREZESC mari dubii și chiar unii AE sau pronuntat ”ca de parca este stiut numele OE caistigator cu stocuri asigurate preliminar si doar se asteapta lansarea procedurii”. Noi suntem de părerea, ca un anume aranjament la scara inaltă- nu a fost, dar posibil si DA, fiindcă se cunoaste bine rolul BTS/ULTRA in Fraudarea esalonata a multor Licitatii Pronuntate prin decizii cu interdictii de Judecati; pe care AC le trec ”usor cu vederea”; se pot citi investigatii si interdictii CNA si istoricul investigat de Procurori, Jurnalisti si nu numai (cu titlu informativ).
Răspuns (19 nov 2025, 16:44):
Bună ziua. Suntem de acord. Cu excepția dimensiunilor solicitate, se vor accepta toate echipamentele mai performante decât plafoanele maxime solicitate. FOARTE FOARTE IMPORTANT: LA LOTUL 3 SE EXCLUDE PREVEDEREA POTRIVIT CĂREIA OPERATORUL ECONOMIC URMEAZĂ SĂ EFECTUEZE ȘI INSTALAREA ECHIPAMENTELOR ÎN CADRUL CONTRACTULUI DE FURNIZARE, ÎNTRUCÂT ACESTE SERVICII VOR FACE OBIECTUL UNEI PROCEDURI DE ACHIZIȚIE PUBLICĂ DISTINCTE, CE URMEAZĂ A FI INIȚIATĂ ÎN URMĂTORUL AN BUGETAR. PRIN URMARE, TERMENUL DE 20 ZILE CALENDARISTICE PREVĂZUT ÎN DOCUMENTAȚIA DE ATRIBUIRE SE REFERĂ EXCLUSIV LA LIVRAREA ECHIPAMENTELOR, TERMEN IMPUS DE CONSTRÂNGERILE BUGETARE AFERENTE ANULUI CURENT. LIVRAREA ECHIPAMENTELOR AFERENTE LOTULUI NR. 3 SE VA EFECTUA DIRECT CĂTRE CELE 131 DE INSTITUȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT, CONFORM LISTELOR APROBATE.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
7 nov 2025, 08:09
Subiectul întrebării:
Lot 3 specificațiile tehnice
Întrebare:
De ce sunt enumerate două dimensiuni minime și maxime în mai multe secțiuni ale specificațiilor tehnice?
Răspuns (7 nov 2025, 13:52):
Bună ziua. Nu este clar ce anume doriți să clarificați prin această întrebare. Reformulați.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
7 nov 2025, 08:12
Subiectul întrebării:
Lot 3 specificațiile tehnice
Întrebare:
sunt enumerate două dimensiuni minime și maxime în mai multe secțiuni ale specificațiilor tehnice. Este posibil să se ofere produse cu valorile minime ale parametrilor specificați în specificațiile tehnice?
Răspuns (7 nov 2025, 13:49):
Bună ziua. Da. Desigur, este posibil.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
7 nov 2025, 08:24
Subiectul întrebării:
Lot 3 specificațiile tehnice
Întrebare:
În specificațiile tehnice se menționează Tip: ADS-IPS, VA. Putem noi sa propunem produse fabricate doar in baza oricarii dintre tehnologiile enumerate? De exemplu, doar ADS, sau doar IPS, sau doar VA?
Răspuns (7 nov 2025, 13:47):
Bună ziua. Nu prea este clară întrebarea adresată. Spre exemplu, dacă propuneți 3 modele de echipamente diferite, pentru oricare din modelul propus aveți opțiunile - ADS /IPS/VA/PLS.
Data:
19 nov 2025, 17:19
Subiectul întrebării:
LOT 3 Panouri interactive (Suport fix de perete x 393 buc. Material: Metal Tip ajustare: Reglare pe înălțime)
Întrebare:
Va informam ca suport fix de perete nu dispune de reglare pe înălțime, va rugam sa eliminați aceasta cerința - care de regula este specifica Stand-urile de podea si nu suporturilor fixe de perete, or sa aduceți cel puțin câteva exemple de modele ce dispun de reglare pe înălțime. Mulțumim!
Răspuns (20 nov 2025, 10:21):
Bună ziua. Suportul se reglează pe înălțime in mod discret: - baza montată pe perete este fixă, iar cele 2 brațe se montează ajustabil prin fixarea lor pe spatele PI, si respectiv cu agățare pe baza de suport.
Data:
19 nov 2025, 17:22
Subiectul întrebării:
Oferta trebuie să includă servicii de asamblare și montare pe perete, la locul instalării."
Întrebare:
Va rugam sa efectuati modificarile necesare la caietul de sarcini si anuntul de clarificare conform Răspuns (19 nov 2025, 16:44): FOARTE FOARTE IMPORTANT: LA LOTUL 3 SE EXCLUDE PREVEDEREA POTRIVIT CĂREIA OPERATORUL ECONOMIC URMEAZĂ SĂ EFECTUEZE ȘI INSTALAREA ECHIPAMENTELOR ÎN CADRUL CONTRACTULUI DE FURNIZARE, ÎNTRUCÂT ACESTE SERVICII VOR FACE OBIECTUL UNEI PROCEDURI DE ACHIZIȚIE PUBLICĂ DISTINCTE, CE URMEAZĂ A FI INIȚIATĂ ÎN URMĂTORUL AN BUGETAR.
Răspuns (20 nov 2025, 09:59):
Bună ziua. Conform art. 35 din Legea nr. 131/15 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă este obligată să publice răspunsurile în SIA RSAP.
Data:
19 nov 2025, 17:24
Subiectul întrebării:
ziua depunerii
Întrebare:
Stimate operator, în urma anulării și ulterior reînoirii achiziției, a fost stabilită ca zi a depunerii ofertelor, ziua de 8 decembrie. Luând în considerare ziua licitației, perioada până este semnat contractul și zilele libere, nu este posibil de realizat contractul în 20 zile solicitate. Solicităm respectuos, de a fi stabilită ziua depunerilor ofertelor, fie din nou 24 noiembire, după cum a fost inițial sau în cel mai rău caz 1-2 decembrie. Astfel va fi realizabil ofertele de 100%
Răspuns (20 nov 2025, 10:02):
Bună ziua. Cu părere de rău, autoritatea contractantă nu deține asemenea instrumente tehnice. Termenul de depunere a fost deplasat automat, conform algoritmilor platformei de achiziție.
Data:
19 nov 2025, 17:29
Subiectul întrebării:
Ca raspuns pentru intrebarea de mai sus pentru OE (Lot 3, 19 noiembrie 2025, 17:19)
Întrebare:
Pentru toti OE care au mai livrat PI cu suporturi de montare pe perete trebuie sa cunoasca fiecare in parte ca acestea se reglează pe inaltime in mod discret: - baza montată pe prerte este fixă, iar cele 2 brat se monteaza ajustabil prin fixarea lor pe spatele PI, si respectiv cu agatare pe baza de suport. De avut in vedere ca de fapt este o clarificare pentru a sustine OE si nu intrebare catre AC.
Răspuns (20 nov 2025, 10:21):
Bună ziua. Da, aveți dreptate.
LOT 3 Panouri interactive
Data:
19 nov 2025, 17:52
Subiectul întrebării:
O mica eroare strecurata mecanic ”Suport fix de perete x 393 buc”. Rindul 9 de jos din Lot 3
Întrebare:
Totul este clar referitor la suport, ci doar consideram ca este o interpretare eronata ce tine de cantitate si usor poate fi omisă: In rindul 9 de jos a specificatiilor minime solicitate per fiecare Panou 86” apare cerința ”Suport fix de perete x 393 buc”; de unde ar reiesi ca per fiecare panou ar trebui ca OE sa livreze 393 suporturi, desi din context este destul de logic ca este necesar un singur suport per panou (panou cu suport nativ care să apartina cerintei VESA din rindul 3 de jos a specificatiilor minime) si ca NUMĂRUL TOTAL DE SUPORTURI să fie egal cu NUMARUL DE PANOURI. Va rugam respectuos sa faceti corectia de rigoare referitor la acest (x393 buc), ar fi asa: ”Suport cu montare fixă de perete x 1 buc/PI” și deja peste un rind mai jos (rindul 7 de jos) este nominalizata cerinta ca acesta sa fie si ajustabil, adică reglabil pe verticală. Multumim, si speram sa fie clar pentru toti OE specificatiile acestul LOT care au trecut prin multe filtre de dezbateri si in final au obtinut o claritate bună.
Răspuns (20 nov 2025, 10:08):
Bună ziua. La acest aspect AC a răspuns deja.
Data:
19 nov 2025, 18:31
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Vor fi făcute cunoscute rezultatele licitației și firmele care au obținut statutul de învingător?
Răspuns (20 nov 2025, 10:09):
Bună ziua. Desigur.
Data:
19 nov 2025, 18:37
Subiectul întrebării:
Termenul de executare a contractului
Întrebare:
Stimate autoritate contractantă, cu toții înțelegem – este necesar utilizați rapid resursele bugetare. Dar de ce în acest mod? Cum poate fi rezolvată problema livrării echipamentului (chiar dacă acesta se află pe stoc în Europa), atunci când procedura conform Legii 131/2015 impune asigurarea unui termen de 10 zile pentru eventuala contestare a deciziei privind neregulile admise în evaluarea ofertelor (08/12 + 1-2 de zile pentru evaluare + 10 de zile pentru eventuala contestare = 22/12/2025? Pe ce mizează departamentul de achiziții al Ministerului? A încercat oare vreodată cineva din Minister să organizeze la sfârșit de an logistica pentru, de exemplu, 500 de laptopuri sau 300 de panouri interactive? Dacă însă totul a fost deja convenit cu un anumit operator economic (așa cum se vede din comentarii – este vorba de compania BTS), atunci efectuați o achiziție directă și nu mai irosiți timpul altor persoane și nu încălcați în acest mod Legile. Ar fi mai corect să anulați această procedură și să desfășurați un tender corect anul viitor, fără grabă și în baza legislației statului Republica Moldova. Apropo, decizia privind contestația companiei Accent Electronic nici până acum nu a fost publicată. Prin urmare, întrebările pot persista
Răspuns (20 nov 2025, 10:16):
Bună ziua. Precizăm că aspectele menționate în solicitarea dvs reprezintă interpretări generale privind organizarea achizițiilor publice și nu au incidență directă asupra condițiilor tehnice sau procedurale descrise în documentația de atribuire aferentă prezentei proceduri. În conformitate cu art. 35 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, întrebările de clarificare trebuie să se refere explicit la cerințele documentației de atribuire (criterii de calificare, specificații tehnice, factori de evaluare, formulare solicitate, condiții contractuale etc.). Pentru a putea oferi un răspuns complet și util, vă rugăm să formulați întrebări punctuale.
Data:
19 nov 2025, 22:27
Subiectul întrebării:
Licitația MEC
Întrebare:
Peste 180 de instituții de învățământ și-au manifestat interesul față de Programul de Granturi Școlare. Numeroși profesori au dedicat săptămâni din concediul de vară pentru elaborarea proiectelor, respectând cu rigurozitate cerințele MEC privind inovația și impactul asupra calității educației. În urma evaluării, doar 121 de instituții beneficiază de granturi, fiecare în valoare de 36.000 de dolari. Este de apreciat faptul că MEC a organizat sesiuni de instruire pentru cadrele didactice privind redactarea corectă a proiectelor – un demers necesar și binevenit. Totuși, apar cîteva întrebări: - nu ar fi oportun ca școlile să gestioneze direct procesul de achiziție? Având în vedere că instituțiile au identificat echipamentele necesare în funcție de specificul proiectului, ar fi logic ca ele să organizeze licitațiile și să efectueze procurările în mod autonom. - Ce se întâmplă cu fondurile rămase după licitații? Ar putea fi utilizate pentru acordarea de sporuri salariale sau premii la final de an – o formă de recunoaștere a efortului depus de profesori. Nu ar fi meritat? De ce MEC își asumă organizarea unei licitații centralizate, cu termene de livrare extrem de restrictive? Această practică nu se regăsește printre cele nouă obiective strategice ale ministerului până în 2029. Mai mult, în statele membre ale UE, ministerele educației nu se implică direct în achiziția de echipamente pentru școli – responsabilitatea revine instituțiilor beneficiare. În plus, unul dintre obiectivele MEC este „Digitalizarea proceselor educaționale și administrative, extinderea platformelor educaționale și formarea cadrelor didactice în competențe digitale.” Acest obiectiv tocmai consolidează autonomia instituțiilor și dezvoltarea capacității lor de a gestiona procese moderne, inclusiv achiziții digitale. Dacă fiecare școală ar fi primit suma integrală de 36.000 de dolari (echivalent în lei), procesul de achiziție ar fi fost finalizat la nivel local, iar dotările ar fi reflectat fidel nevoile și obiectivele proiectelor câștigate. Această abordare ar fi permis o mai mare flexibilitate, eficiență și responsabilizare instituțională. Poate MEC împuternici școlile pentru a organiza licitațiile în regim autonom?
Răspuns (20 nov 2025, 10:17):
Bună ziua. Precizăm că aspectele menționate în solicitarea dvs reprezintă interpretări generale privind organizarea achizițiilor publice și nu au incidență directă asupra condițiilor tehnice sau procedurale descrise în documentația de atribuire aferentă prezentei proceduri. În conformitate cu art. 35 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, întrebările de clarificare trebuie să se refere explicit la cerințele documentației de atribuire (criterii de calificare, specificații tehnice, factori de evaluare, formulare solicitate, condiții contractuale etc.). Pentru a putea oferi un răspuns complet și util, vă rugăm să formulați întrebări punctuale.
Data:
20 nov 2025, 10:18
Subiectul întrebării:
data livrării
Întrebare:
care este termen limită de livrare având în vedere conform Legislației contractul ar putea fi semnat în jurul datei de 24 decembrie Este posibil și acceptabil ca livrarea să fie realizată în ianuarie conform termenului limită de livrare solicitat? Totodată, transferarea fondurilor pentru 2026, nu va îngreuna procesul de achitare cu operatorul economic?
Răspuns (21 nov 2025, 16:29):
Bună ziua. În conformitate cu prevederile art. 66 alin. (3) din Legea nr. 181/2014 privind finanțele publice și responsabilitatea bugetar-fiscală, „se permite asumarea angajamentelor multianuale pe o perioadă de până la trei ani pentru obiectele de investiții capitale”. Obiectul contractului respectiv nu constituie o investiție capitală, ci reprezintă achiziționarea de bunuri, ceea ce exclude posibilitatea asumării unor angajamente multianuale. Prin urmare, Ministerul Educației și Cercetării nu poate extinde termenul de execuție dincolo de perioada bugetară curentă, iar prelungirea duratei contractului peste data de 31.12.2025 nu este posibilă din punct de vedere legal. Anume din acest considerent, autoritarea contractantă a prevăzut în documentația de atribuire posibilitatea acceptării ofertelor parțiale, cu condiția ca acestea să acopere cel puțin 30% din volumul total solicitat, pentru a asigura posibilitatea executării contractului în termenul-limită legal. Totodată, au fost admise până la 6 modele de echipamente diferite pentru loturile nr. 2 și 3, 4 modele de echipamente pentru lotul nr. 4, și 2 modele de echipamente pentru lotul nr. 1, cu condiția ca toate modelele propuse să fie oferite la același preț unitar și să corespundă integral cerințelor tehnice specificate.
Data:
20 nov 2025, 15:03
Subiectul întrebării:
Răspuns (20 nov 2025, 09:59): Bună ziua. Conform art. 35 din Legea nr. 131/15 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă este obligată să publice răspunsurile în SIA RSAP.
Întrebare:
Articolul 29. Anunțul de participare aliniatul (7) Dacă după publicarea anunțului de participare, dar înainte de expirarea termenului-limită de depunere a ofertelor, apare necesitatea de corectare a acestuia, anunțul corectat va fi publicat în aceleaşi mijloace de informare în masă şi va avea aceeaşi valoare ca şi anunțul original. În acest caz, autoritatea contractantă va prelungi termenul de depunere a ofertelor pentru a permite potenţialilor ofertanţi să efectueze modificările necesare. În cazul în care, indiferent de motiv, caietul de sarcini şi documentele sau informaţiile suplimentare, deşi solicitate în timp util, nu au fost furnizate sau au fost furnizate incomplet în termenele stabilite de prezenta lege ori în cazul în care ofertele nu pot fi formulate decât în urma unei vizite la faţa locului sau după consultarea pe loc a unor documente anexate la caietul de sarcini, autoritatea contractantă va prelungi termenul de depunere a ofertelor astfel încât toţi operatorii economici interesaţi să poată avea acces la toate informaţiile necesare pentru formularea ofertelor.
Răspuns (21 nov 2025, 16:28):
Bună ziua. Considerăm că autoritatea contractantă a oferit clarificări suficiente cu privire la acea cerință, eliminând orice element de ambiguitate.
Data:
21 nov 2025, 07:56
Subiectul întrebării:
Răspuns (20 nov 2025, 10:21): Bună ziua. Suportul se reglează pe înălțime in mod discret: - baza montată pe perete este fixă, iar cele 2 brațe se montează ajustabil prin fixarea lor pe spatele PI, si respectiv cu agățare pe baza de suport.
Întrebare:
Buna ziua, nu este explici clarificarea AC cu referire la (Suportul se reglează pe înălțime in mod discret: - baza montată pe perete este fixă, iar cele 2 brațe se montează ajustabil prin fixarea lor pe spatele PI, si respectiv cu agățare pe baza de suport) Aceasta reglare in mod "Discret: - ce presupune din punct de vedere masură a evaluarăii. Ce diapazon de reglare va fi acceptabila ca cerinta minimă? Va mulțumim.
Răspuns (21 nov 2025, 16:25):
Bună ziua. În cazul că nu a fost solicitat un anumit diapazon, rezultă că este la discreția OE.
Data:
21 nov 2025, 08:05
Subiectul întrebării:
Clarificare LIVRAREA ECHIPAMENTELOR AFERENTE LOTULUI NR. 3 SE VA EFECTUA DIRECT CĂTRE CELE 131 DE INSTITUȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT, CONFORM LISTELOR APROBATE.
Întrebare:
Va rugam sa clarificati precizarea AC cu referire la Răspuns (19 nov 2025, 16:44): si anume (LIVRAREA ECHIPAMENTELOR AFERENTE LOTULUI NR. 3 SE VA EFECTUA DIRECT CĂTRE CELE 131 DE INSTITUȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT, CONFORM LISTELOR APROBATE.).. Din aceasta precizare reiese ca OE va depinde de acceptarea a 131 de insitutii care trebuie sa semneze actele de predare primire fiecare in parte, sau AC la livrarea va confimra prin semnarea actului de predare primire si insistutiile doar vor receptiona marfa? Aceasta intrebare vine in contextul in care, daca macar una din instituti din varii motive nu va dori sa semneze actrul de livrare automat pentru OE asta inseamna neindeplinirea obligatiunilor contractuale, care in contextul sfirsitulu asta semnifica automat consecintele conform Răspuns (27 oct 2025, 16:56): Bună ziua. în cazul în care OE nu va executa contractul în modul prevăzut de acesta, MEC se va vedea obligat să aplice măsurile prevăzute de cadrul legal. În acest sens, potrivit pct. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 1418/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de întocmire a Listei de interdicție a operatorilor economici, în cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligațiilor contractuale, autoritatea contractantă are dreptul de a iniția procedura de includere a operatorului economic în Lista de interdicție. Totodată, în conformitate cu clauzele contractuale, în cazul neexecutării contractului, MEC va reține garanția de bună execuție constituită de către Furnizor. Această măsură are drept scop acoperirea eventualelor prejudicii cauzate autorității contractante, precum și asigurarea îndeplinirii obligațiilor asumate.
Răspuns (21 nov 2025, 16:23):
Bună ziua. În situația în care, ca urmare a depunerii unor contestații sau datorită altor circumstanțe, perioada de examinare și soluționare a acestora va conduce la imposibilitatea executării contractului în termenul prevăzut, autorității contractante îi va reveni obligația de a anula procedura de achiziție pentru lotul contestat, întrucât nu va mai fi posibilă realizarea livrărilor până la data de 31.12.2025.
Data:
21 nov 2025, 09:12
Subiectul întrebării:
Cerințe suplimentare: Ofertantul trebuie să dispună de un centru de service autorizat pe teritoriul Republicii Moldova sau, alternativ, să prezinte un contract/acord valabil cu un astfel de centru
Întrebare:
Va rugam sa precizati care cerinta conform legii achizitii publice prevaleaza asupra celeilalte/ In anuntul de participare incarcat pe 05.11.2025 la punctul criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora și a criteriilor de selecție, in speta sbpunct din tabel nr. 11 Deținerea service-centrului autorizat propriu sau contract cu acesta, este mentionat in aliniatul 3 (Se acceptă posibilitatea asigurării garanției prin intermediul unui parteneriat OEM oficial, cu condiția ca ofertantul să prezinte, odată cu oferta, dovada valabilă a parteneriatului cu producătorul de echipamente (certificat de partener autorizat, scrisoare de autorizare sau alt document echivalent emis de producător).) In acelasi timp in documentatia de atribuire incarcata la aceeasi data la Specificarea tehnică deplină solicitată de către autoritatea contractantă Lot 1 Cerințe suplimentare: Ofertantul trebuie să dispună de un centru de service autorizat pe teritoriul Republicii Moldova sau, alternativ, să prezinte un contract/acord valabil cu un astfel de centru.), Aceasta creaza o neclaritate si interpretare ambigua, deoarece ambele documente sunt obligatorii pentru OE si odata acceptate au consecinte de descalificarea din cauza neindeplinirii oricarei dintre ele. Am fi recunoscatoti ca ambele documente sa contina aceeasi cerinta identica.
Răspuns (21 nov 2025, 16:21):
Bună ziua. Se acceptă posibilitatea asigurării garanției prin intermediul unui parteneriat OEM oficial, cu condiția ca ofertantul să prezinte, odată cu oferta, dovada valabilă a parteneriatului cu producătorul de echipamente (certificat de partener autorizat, scrisoare de autorizare sau alt document echivalent emis de producător). În lipsa unei astfel de dovezi, oferta va fi considerată neconformă sub aspectul asigurării garanției și service-ului post vânzare.
Data:
21 nov 2025, 10:28
Subiectul întrebării:
Răspuns (20 nov 2025, 10:16)
Întrebare:
Bună ziua, o întrebare foarte concretă: termenul de depunere a ofertelor este 8 decembrie 2025. Examinarea ofertelor și evaluarea lor tehnică, ținând cont de anumită complexitate și de lentoarea inerentă a autorităților publice, va dura cel puțin 2 zile. În consecință, în cel mai bun caz, anunțul privind câștigătorul va fi publicat pe 10 decembrie. Conform Legii, niciun contract nu poate fi încheiat înainte de expirarea termenului de depunere a eventualelor contestații, adică, în varianta ideală, 22 decembrie 2025. Trezoreria acceptă cereri de plată nu mai târziu de 24 decembrie 2025, fără excepții. Pornind de la aceasta, livrarea mărfii trebuie să fie efectuată și acceptată de către cumpărător în decurs de 2 zile, în cazul în care aceeași Trezorerie va înregistra contractul pe 23 decembrie 2025. Vă rugăm să ne clarificați în ce mod participanții pieței pot asigura livrarea cantității necesare de echipamente, dacă logistica din toate regiunile, începând cu 19 decembrie, se oprește de facto. Sau confirmați că, luând decizia de a desfășura licitația în condițiile actuale – depunerea ofertelor la 8 decembrie – înțelegeți încă de la început că vă bazați exclusiv pe echipamente deja importate, care corespund cerințelor dvs. tehnice, deoarece, din toate punctele de vedere, asigurarea livrării cantității solicitate de tehnică, în configurații foarte specifice, în aceste condiții este IMPOSIBILĂ.
Răspuns (21 nov 2025, 16:19):
Bună ziua. În situația în care, ca urmare a depunerii unor contestații, perioada de examinare și soluționare a acestora va conduce la imposibilitatea executării contractului în termenul prevăzut, autorității contractante îi va reveni obligația de a anula procedura de achiziție pentru lotul contestat, întrucât nu va mai fi posibilă realizarea livrărilor până la data de 31.12.2025.
Data:
21 nov 2025, 14:36
Subiectul întrebării:
Servicii de întreținere și asistență
Întrebare:
Bună ziua ! Un contract-cadru pentru întreținere și service cu un centru de service autorizat nu înseamnă că beneficiarul va primi nivelul și condițiile de service solicitate. În astfel de contracte nu sunt specificate condiții concrete, beneficiarul concret etc. Mai mult, unii producători nu își asumă, în principiu, nicio responsabilitate față de destinatarul suportului de garanție, ceea ce pune sub semnul întrebării respectarea obligațiilor de garanție de către participantul la licitație, cu atât mai mult cu cât această parte a serviciilor este „închisă” de un terț. "Please note that the Partner is a third party independent from XXX and any binding obligation undertaken on its behalf do not in any circumstances or for any reason represent any liability of XXX. This letter is valid for six (6) months from the date hereof. This letter is issued for the sole information purpose and without liability on XXX and/or its affiliates. This letter does not create additional legal obligations on XXX" Întrebare: În ce mod Ministerul Educației intenționează să obțină o confirmare garantată privind capacitatea participantului de a asigura serviciul solicitat cu garanția producătorului, în cazul apariției unor probleme de executare a obligațiilor de către compania cu care se va încheia contractul? Întrebarea se referă la toate pozițiile din licitație.
Răspuns (21 nov 2025, 16:16):
Bună ziua. Se acceptă posibilitatea asigurării garanției prin intermediul unui parteneriat OEM oficial, cu condiția ca ofertantul să prezinte, odată cu oferta, dovada valabilă a parteneriatului cu producătorul de echipamente (certificat de partener autorizat, scrisoare de autorizare sau alt document echivalent emis de producător). În lipsa unei astfel de dovezi, oferta va fi considerată neconformă sub aspectul asigurării garanției și service-ului post vânzare.
Data:
21 nov 2025, 15:20
Subiectul întrebării:
Microsoft
Întrebare:
Bună ! Este necesar să se confirme legalitatea provenienței și originalitatea licențelor Microsoft? Dacă da, ce documente trebuie să furnizeze participantul pentru a dovedi achiziționarea licențelor printr-un canal legal? Merci !
Răspuns (21 nov 2025, 16:13):
Bună ziua. La etapa de depunere a ofertelor OE nu este obligat să confirme/demonstreze proveniența licențelor Microsoft.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.