Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
19.09.2025 10:41
până la 24.09.2025 10:46
până la 24.09.2025 10:46
2
Propunerea ofertelor
de la
24.09.2025 10:46
până la 27.09.2025 10:46
până la 27.09.2025 10:46
3
Licitaţie
de la
29.09.2025 15:00
până la 29.09.2025 15:23
până la 29.09.2025 15:23
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 
 125 000 MDL
Perioada clarificărilor:
19 sept 2025, 10:41 - 24 sept 2025, 10:46
Perioada de depunere a ofertelor:
24 sept 2025, 10:46 - 27 sept 2025, 10:46
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Servicii de audit extern al situației financiare 2025
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2038, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd.Dacia 5/2
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
19 sept 2025, 10:41
Data ultimilor modificări
22 sept 2025, 21:58
Achizitii.md ID
21477967
MTender ID
CPV
79200000-6 - Servicii de contabilitate, servicii de audit şi servicii fiscale
Tipul procedurii
Achiziții cu costuri mici
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Servicii de audit extern al situației financiare 2025
Buget: 125000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
anunț de participare - 2025 - audit financiar.semnat.pdf
anunț de participare - 2025 - audit financiar.semnat.pdf
Istoricul documentului
- 
anunț de participare - 2025 - audit financiar.semnat.pdf
anunț de participare - 2025 - audit financiar.semnat.pdf
ID: 23b63ae5-ad61-49bd-91d0-9caded4c8dd9 tenderNotice 
- 
anunt_de_participare_2025_abonare (1).semnat.pdf
anunt_de_participare_2025_abonare (1).semnat.pdf
ID: 23b63ae5-ad61-49bd-91d0-9caded4c8dd9 tenderNotice 
tenderNotice
-
22.09.25 09:20
Data:
22 sept 2025, 21:58
Subiectul întrebării:
Neadecvarea licitației electronice pentru contracte ce necesită componenta intelectuală
Întrebare:
Potrivit art. 63 alin. 1) din Legea nr. 131 din 03.07.2017 privind achizițiile publice, anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice.
Menționăm că Legea nr. 131 din 03.07.2017 transpune Directiva 2014/24/UE care în p. 67 stabilește neadecvarea  licitațiilor  electronice  pentru contracte ce necesită  servicii  cu  componentă  intelectuală.
De asemenea, conform p. 28 din Hotărîrea Guvernului nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, atribuirea unui contract de achiziţie publică de valoare mică de bunuri şi servicii, desfășurată prin SIA „RSAP”, poate fi efectuată cu utilizarea licitației electronice în conformitate cu prevederile actelor normative cu incidență în domeniul achizițiilor publice, cu excepția achizițiilor care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări etc.
Dat fiind faptul că activitatea de audit presupune expres doar activitate intelectuală, realizată de auditori ce dețin certificatul de auditor (în urma susținerii examenelor de calificare profesională, care presupune cunoștințe teoretice și practice), solicităm excluderea (neaplicarea) licitației electronice de la procedura de achiziție a serviciilor de audit.
Răspuns (23 sept 2025, 10:46):
În articolul menționat este scris că nu toate contractele privind achiziționarea servicii lorși lucrărilor care au ca obiect activităţi intelectuale nu pot fi obiectul licitațiilor electronice, doar anumite (spre ex. servcii de proiectare). Grupul de lucru a decis pentru toate procedurile de achiaiție de a utiliza licitație electronică
Data:
23 sept 2025, 12:51
Subiectul întrebării:
Cerere prealabilă privind excluderea licitației electronice
Întrebare:
Conform răspunsului Dvs, doar serviciile de proiectare sunt servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, iar serviciile de audit nu sunt considerate servicii intelectuale. Legea nu poate conține toată lista acestor servicii, dar este clar pevăzut serviciile care au ca obiect activităţi INTELECTUALE nu pot face obiectul licitaţiilor electronice. Reieșind din prevederile pct. 74 din Regulamentul achizițiilor  publice  de  valoare  mică,  aprobat  prin  Hotărârea  Guvernului  nr.  870  din 14.12.2022, litigiile apărute în procesul realizării achizițiilor publice de valoare mică se  soluționează  de  către  instanța  judecătorească  competentă.  Actele  administrative individuale  emise  de  către  autoritățile  publice  în  procesul  realizării  achizițiilor  de valoare  mică  ce  încalcă  un  drept  legitim  sau  o  libertate  stabilită  prin  lege  pot  fi revendicate printr-o acțiune în contenciosul administrativ. Potrivit art. 20 din Codul Administrativ, dacă printr-o activitate administrativă se încalcă un drept legitim sau o libertate stabilită prin lege, acest drept poate fi revendicat printr-o acțiune în contencios administrativ, cu privire la care decid instanțele de judecată competente pentru examinarea procedurii de contencios administrativ, conform prezentului cod. Totodată, potrivit art. 19 din Codul Administrativ, Cererea prealabilă este instituția care oferă o cale de soluționare prejudiciară a litigiilor administrative. De asemenea, conform art. 162 alin. 1) din Codul Administrativ, procedura prealabilă urmărește scopul de a verifica legalitatea actelor administrative individuale. Reieșind din prevederile enunțate, înaintăm cererea prealabilă prin care solicităm autorității contractante (grupului de lucru) modificarea deciziei cu excluderea din procedura de achiziție a licitației electronice, care contravine art. 63 alin. 1) din Legea nr. 131 din 03.07.2017, p. 28 din Hotărîrea Guvernului nr. 870 din 14.12.2022, p. 67 din Directiva 2014/24/UE.
Răspuns (24 sept 2025, 09:40):
Legea nu interzice utilizarea licitației electronice. Instituția a deciz că fiecare procedură va fi desfășurată cu utilizarea licitației electronice
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK