1
Perioada de actualizare
de la 03.09.2025 11:19
până la 21.09.2025 14:22
2
Propunerea ofertelor
de la 21.09.2025 14:22
până la 11.10.2025 17:22
au rămas 11 zile
3
Licitaţie

4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Activ
Valoarea estimată fără TVA 5 000 000 MDL
Perioada clarificărilor: 3 sept 2025, 11:19 - 21 sept 2025, 14:22
Perioada de depunere a ofertelor: 21 sept 2025, 14:22 - 11 oct 2025, 17:22
Începutul licitației: nu va fi folosită

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicați oferta
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Serghei Lazo 17/1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sargarovschi Mariana
Telefonul de contact
068001962
Datele achizitiei
Data publicării
3 sept 2025, 11:13
Data ultimilor modificări
4 sept 2025, 14:52
Valoarea estimată (fără TVA)
5 000 000 MDL
Achizitii.md ID
21472001
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Serghei Lazo 17/1
Durata contractului
21 oct 2025 11:15 - 31 dec 2025 11:15
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM” CPV: 48900000-7 - Diverse pachete software şi sisteme informatice
Cantitatea: 1.0
Unități de măsură: Unitate
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
duae formularul.doc
Documentele la ofertă
-duae formularul.doc
3.09.25 11:19
caiet de sarcini.docx
Documentele la ofertă
-caiet de sarcini.docx
3.09.25 11:19
caiet de sarcini.pdf caiet de sarcini.pdf
Documentele la ofertă
-caiet de sarcini.pdf
3.09.25 11:19
anunt de participare actualizat.pdf anunt de participare actualizat.pdf
Documentele la ofertă
anunt de participare actualizat.pdf
4.09.25 09:10
anunt de participare actualizat.docx
Documentele la ofertă
-anunt de participare actualizat.docx
4.09.25 09:10
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:52
Subiectul întrebării:
Ref. pt. 3.2 Metodologia de livrare iterativă
Întrebare:
Ref. pt. 3.2 Metodologia de livrare iterativă: Dacă se prevăd cicluri de dezvoltare de 2-4 săptămâni, ar însemna că se așteaptă livrarea integral a sistemului în doar 2-3 cicluri de lucru?
Răspuns (8 sept 2025, 14:54):
Nu. Livrarea sistemului se va realiza în mai multe cicluri iterativ-incrementale, conform metodologiei Agile. Fiecare sprint va include un subset de funcționalități complet operaționale. Numărul total de sprinturi va fi stabilit în funcție de complexitatea cerințelor și prioritizarea backlog-ului de către SA „Energocom”. În 3 luni se pot executa 6 sprinturi de 2 săptămâni.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:53
Subiectul întrebării:
Ref. pt. 3.3. Consultarea părților interesate
Întrebare:
Ref. pt. 3.3. Consultarea părților interesate: Cine va efectua analiza proceselor de afaceri existente și la ce etapă, ținând cont că se solicită metodologie Agile și echipa solicitată nu include BA?
Răspuns (8 sept 2025, 14:54):
Analiza proceselor de afaceri va fi realizată colaborativ între echipa Prestatorului și personalul operațional/tehnic al SA „Energocom”, în etapa de inițiere și pe parcursul sprinturilor. Rolul de Business Analyst poate fi acoperit de Managerul de Produs sau de membri ai echipei cu experiență relevantă, chiar dacă nu este definit formal ca poziție separată.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:53
Subiectul întrebării:
Ref. 3.5 Integrarea cu sisteme existente
Întrebare:
Ref. 3.5 Integrarea cu sisteme existente: care sunt sistemele cu care se prevede integrarea, câte sunt?
Răspuns (8 sept 2025, 14:55):
Numărul exact va fi confirmat în etapa de inițiere, în funcție de infrastructura existentă.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:54
Subiectul întrebării:
Ref. 4.1 Raport de inițiere și evaluare, 4.2 Document de proiectare a sistemului, 6.1 Durata și etapele proiectului
Întrebare:
Ref. 4.1 Raport de inițiere și evaluare, 4.2 Document de proiectare a sistemului, 6.1 Durata și etapele proiectului: Toate aceste livrabile se prevede să fie elaborate și livrate timp de 1 săptămână (etapa de inițiere și analiză)?
Răspuns (8 sept 2025, 14:55):
Etapa de inițiere (1 săptămână) include: Raport de inițiere cu analiza cerințelor și părților interesate Document de proiectare preliminară cu arhitectura pe microservicii Stabilirea fluxurilor de lucru și interfețelor API Evaluarea provocărilor și riscurilor tehnice Livrabilele vor fi validate în termen de 5 zile lucrătoare de către SA „Energocom”.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:54
Subiectul întrebării:
Ref. 5.3.4 Adaptare la procesele SA Energocom
Întrebare:
Ref. 5.3.4 Adaptare la procesele SA Energocom: Procesele existente sunt descrise, inclusive cu estimarea numărului curent de click-uri necesare pentru comparație și evaluarea rezultatului proiectului?
Răspuns (8 sept 2025, 14:55):
Procesele vor fi descrise în detaliu în etapa de inițiere. Estimarea numărului de click-uri și interacțiuni va fi realizată în cadrul analizei UX, folosind: prototipuri interactive simulări de fluxuri de lucru măsurători de eficiență operațională (timp, pași, erori)
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:55
Subiectul întrebării:
Ref. USR-08
Întrebare:
Ref. USR-08: Utilizatorul cum se înregistrează/ autentifică? Este necesară completarea unei cereri de înregistrare utilizator? Ce conține cabinetul personal?
Răspuns (8 sept 2025, 14:56):
Utilizatorii se vor înregistra prin email sau număr de telefon cu SMS-OTP (în cazul în care au fost indicate în contract sau transmise în alt fel de către ei). Nu este necesară completarea unei cereri separate. Cabinetul personal va include funcționalități pentru gestionarea cererilor, vizualizarea statusurilor, istoric interacțiuni, descărcarea documentelor și notificări prin email/SMS.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:55
Subiectul întrebării:
Ref: USR-09
Întrebare:
Ref: USR-09: Câte tipuri de cereri sunt pentru utilizatori? Câte date/câmpuri conțin cererile? Cererile se semnează prin Msign, sau nu este necesar?
Răspuns (8 sept 2025, 14:56):
Tipurile de cereri vor fi definite în etapa de proiectare, dar se preconizează cel puțin cereri de conectare, modificare date, deconectare. Fiecare cerere va conține câmpuri standardizate (IDNP, adresă, contact etc.). Semnătura prin Msign nu este obligatorie, dar poate fi integrată opțional.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:55
Subiectul întrebării:
Ref: USR-22
Întrebare:
Ref: USR-22: Import clienți: Câte câmpuri/tipuri de date conține o înregistrare din ”primul Excel”? Notă! Informație necesară pentru estimarea efortului/timpului necesar pentru elaborarea instrumentului de import date.
Răspuns (8 sept 2025, 14:56):
O înregistrare conține în medie 10–15 câmpuri: IDNP/IDNO, nume, adresă, telefon, email, tip consumator, loc de consum, NLC, etc. Structura exactă va fi furnizată în etapa de inițiere. Importul se va realiza prin instrument dedicat cu validări, jurnalizare și raportare (reușite, erori, duplicate).
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
4 sept 2025, 14:56
Subiectul întrebării:
Ref: USR-23
Întrebare:
Ref: USR-23: Import clienți: Lunar datele clienților se vor încărca tot din fișiere excel, sau este necesar și funcțional de înregistrare a clienților direct în sistem, la ghișeu?
Răspuns (8 sept 2025, 14:57):
Sistemul va permite: import lunar de delta (Excel) înregistrare manuală la ghișeu validări automate și prevenirea duplicatelor trasabilitate completă a modificărilor
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
8 sept 2025, 17:16
Subiectul întrebării:
Ref. pct.6,1 Durata și etapele proiectului
Întrebare:
Etapa de inițiere este preconizată a fi de 1 săptămână și urmează a fi livrate conform Caietului de sarcini și clarificărilor la această etapă următoarele: - descrierea proceselor curente - identificarea nr. și tipurilor de cereri, - identificarea sistemelor terțe pentru integrare, - definirea arhitecturii - analiza lacunelor în procesele actuale, - definirea fluxurilor de lucru și structurilor de date, considerați că o săptămână este un termen suficient, dacă încă nici fluxurile curente nu sunt definite, nici lista sistemelor necesare pentru integrare, informații de care depinde arhitectura sistemului? Cum pot ofertanții să efectueze estimările de efort și costuri fără a înțelege măcar estimativ volumul de lucru?
Răspuns (11 sept 2025, 14:20):
Etapa de inițiere are rolul de a colecta și valida informațiile esențiale pentru demararea sprinturilor. Deși durata este de o săptămână, aceasta include activități intensive de consultare cu părțile interesate, utilizarea metodologiilor Agile și instrumente de modelare rapidă (ex. BPMN, wireframeuri). Prestatorul va avea acces la personalul S.A. Energocom” pentru clarificări, iar fluxurile curente vor fi definite de comun acord. Estimările de efort și costuri se vor baza pe cerințele funcționale și non-funcționale deja detaliate în Caietul de Sarcini, iar ajustările vor fi posibile în cadrul sprinturilor.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
8 sept 2025, 17:20
Subiectul întrebării:
Ref. pt. 3.2 Metodologia de livrare iterativă
Întrebare:
În răspunsul la clarificări este indicat termenul de dezvoltare - 3 luni, în caietul de sarcini -2 luni (pct 6,1 Dezvoltare software - 2luni). Care termen trebuie să fie considerat ? Energocom își rezervează un termen de 5 zile pentru a valida livrabilele etapei de inițiere. Termenul de 2 luni/ 3 luni de dezvoltare va începe după validarea livrabilelor?
Răspuns (11 sept 2025, 14:21):
Termenul oficial de dezvoltare este de 2 luni, conform pct. 6.1 din Caietul de Sarcini. Perioada de dezvoltare începe după validarea livrabilelor etapei de inițiere, care se face în termen de 5 zile lucrătoare. Termenul de 3 luni menționat anterior include și etapele de testare, pilotare și implementare, dar dezvoltarea propriu-zisă este de 2 luni.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
8 sept 2025, 17:24
Subiectul întrebării:
Terminologie
Întrebare:
În contextul Caietului de sarcini și clarificărilor de mai sus termenul de utilizatori este utilizat pentru consumatori sau pentru angajații Energocom?
Răspuns (11 sept 2025, 14:21):
Termenul "utilizatori” este utilizat în două sensuri: Utilizatori interni: angajații S.A.”Energocom” care vor opera sistemul (manageri, operatori, administratori). Utilizatori externi: consumatori (persoane fizice și juridice) care vor interacționa cu sistemul prin cabinetul personal.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
11 sept 2025, 17:12
Subiectul întrebării:
Ref. Modul Rapoarte
Întrebare:
Ați specificat în clarificări ”Tipologia rapoartelor acoperă aspecte financiare, operaționale, de conformitate și securitate energetică, fiind structurate pe frecvențe lunare, trimestriale și anuale, în funcție de cerințele fiecărei autorități.” Înțelegem că asta ar presupune un număr semnificativ de rapoarte complexe. Câte rapoarte urmează a fi elaborate în cadrul celor 2 luni de dezvoltare? Nota! Este important de știut pentru estimarea resurselor/costurilor.
Răspuns (12 sept 2025, 13:29):
Numărul de rapoarte care urmează a fi elaborate în cele 2 luni de dezvoltare nu este unul fix prestabilit, întrucât acesta depinde de solicitările și termenele impuse de autoritățile competente (ANRE, Ministerul Energiei, Ministerul Finanțelor, Biroul Național de Statistică etc.). În practică, în perioada respectivă se pot solicita câteva rapoarte lunare și, eventual, unul sau două rapoarte trimestriale/adiționale, în funcție de calendarul legal. Prin urmare, nu se preconizează un volum excesiv, ci un număr rezonabil de rapoarte periodice, care pot fi încadrate în procesul de dezvoltare fără a afecta termenele sau resursele alocate.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
11 sept 2025, 17:23
Subiectul întrebării:
Ref. cerințe de compoziție a echipei/ poziția 1
Întrebare:
Echipa dezvoltatorului trebuie să includă Manager de Produs, sau Manager de Proiect?
Răspuns (15 sept 2025, 10:58):
Caietul de Sarcini menționează poziția „Manager de Produs” în compoziția echipei (Capitolul 6.6.1 și tabelul aferent). Această poziție include atribuții de coordonare, prioritizare backlog și comunicare cu Beneficiarul. La Capitolul 6.6.3 Calificările Personalului Cheie, e menționat Personal Cheie 1: Manager de Proiect (Scrum Master). Prestatorii pot propune în ofertă titulatura și responsabilitățile corespunzătoare, cu condiția ca acestea să acopere cerințele funcționale și de management specificate în documentație.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
15 sept 2025, 11:39
Subiectul întrebării:
Ref. Priorități cerințe din CS vs răspunsuri la întrebări
Întrebare:
Ați indicat în clarificări că ”ofertanții pot include două estimări separate: una cu ghiduri interactive integrate (per modul sau global), una fără, bazată strict pe cerințele minime din Caietul de Sarcini.” În același timp, Anunțul de participare prevede expres (pt.10) că nu sunt admise oferte alternative. Atunci când răspunsurile din clarificări contravin specificațiilor din documentație, care din prevederi trebuie considerate prioritare de către ofertanți pentru a evita descalificarea?
Răspuns (17 sept 2025, 15:40):
Mențiunea privind estimările separate (cu și fără ghiduri interactive) nu constituie o ofertă alternativă ci o recomandare pentru transparență în estimarea costurilor, fără a afecta structura unică a ofertei. Deciziile finale privind includerea acestor funcționalități vor fi luate în etapa de inițiere, în colaborare cu S.A. "Energocom".
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
15 sept 2025, 12:10
Subiectul întrebării:
Ref. Cerințe funționale: USR-01
Întrebare:
Pentru integrarea MPass există deja un acord semnat cu AGE sau urmează a fi negociat și semnat la etapa de inițiere?
Răspuns (17 sept 2025, 15:41):
Acordul cu AGE urmează a fi negociat și formalizat în etapa de inițiere, în colaborare cu S.A. "Energocom". Prestatorul va trebui să asigure compatibilitate tehnică cu MPass și să includă în ofertă estimarea efortului pentru integrare, cu înțelegerea că accesul la serviciile AGE va fi gestionat de Beneficiar.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
15 sept 2025, 12:14
Subiectul întrebării:
Ref: USR- 16
Întrebare:
Pentru verificări automate în bază de IDNP și date cadastrale există acord privind schimbul de date? Dezvoltatorul va avea asigurat acces la sistemele terțe prevăzute pentru integrare la inițierea fazei de dezvoltare?
Răspuns (17 sept 2025, 15:41):
Acordurile urmează a fi stabilite. Prestatorul trebuie să prevadă în ofertă capacitatea tehnică de integrare (API-uri, validări), iar detaliile privind accesul efectiv vor fi clarificate înainte de faza de dezvoltare.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
15 sept 2025, 14:11
Subiectul întrebării:
Manager de produs vs Manager de proiect
Întrebare:
Manager de produs vs Manager de proiect Întrebarea a apărut anume din motiv că la compoziția echipei se solicită Manager de produs, iar la calificari Manager de proiect. Ce anume trebuie să propună ofertantul ca să acopere cerințele? Calificările pentru aceste 2 poziții sunt diferite. În clarificări indicați că Managerul de produs va prioritiza backlogul, în timp ce în caietul de sarcini scrie ”backlog-ul - va fi administrat de SA Energocom", care va stabili ordinea de prioritate și va putea modifica conținutul...”. Cine totuși va gestiona backlog-ul? Toate aceste aspecte influiențează costurile și definirea resurselor necesare.
Răspuns (17 sept 2025, 15:42):
Pentru conformitate, ofertantul trebuie să propună o poziție care acoperă atribuțiile de coordonare, comunicare cu Beneficiarul și management de livrabile, indiferent de titulatura utilizată. Managerul propus de ofertant va avea rolul de coordonare a echipei de dezvoltare, comunicare cu Beneficiarul, management de livrabile, facilitare a procesului Agile și raportare. Diferențele de titulatură nu afectează eligibilitatea atât timp cât responsabilitățile sunt acoperite conform cerințelor.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
15 sept 2025, 14:18
Subiectul întrebării:
Ref. Responsabilități privind mediile de test și producție
Întrebare:
Resursele pentru mediul de test vor fi oferite de către beneficiar? Cine este responsabil de configurarea mediilor de test și producție?
Răspuns (17 sept 2025, 15:42):
Prestatorul va fi responsabil de configurarea mediilor de test și producție, inclusiv instalarea, parametrizarea și testarea componentelor. S.A."Energocom" va pune la dispoziție resursele necesare (infrastructură, acces, conturi), iar detaliile privind specificațiile tehnice vor fi stabilite în etapa de inițiere. Prestatorul trebuie să includă în ofertă estimarea efortului pentru configurare, testare și suport în medii controlate.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
17 sept 2025, 13:06
Subiectul întrebării:
Cerinte business
Întrebare:
În urma analizei caietului de sarcini, precum și a răspunsurilor furnizate la solicitările de clarificare anterioare, constatăm că există în continuare aspecte esențiale care nu sunt definite cu suficientă precizie. Această lipsă de claritate poate influența în mod semnificativ atât estimarea corectă a bugetului, cât și planificarea realistă a termenelor de execuție. Având în vedere și constrângerile legislative aplicabile în materie de achiziții publice, vă rugăm respectuos să clarificați următoarele aspecte: 1. Estimarea bugetului și a termenelor de execuție - Care a fost fundamentul utilizat pentru stabilirea valorii estimate a contractului, în condițiile în care caietul de sarcini nu definește în mod detaliat și exhaustiv perimetrul proiectului? - Cum au fost stabilite termenele solicitate pentru implementare (1 săptămână pentru analiza inițială și 2–3 luni pentru dezvoltare), având în vedere lipsa unei liste clare și exhaustive a funcționalităților care urmează a fi realizate? 2. Mecanisme de ajustare a bugetului și/sau a funcționalităților - În situația în care, în urma analizei detaliate, se va constata că volumul de activități necesare depășește ipotezele inițiale, ce mecanisme legale și contractuale sunt prevăzute pentru ajustarea corespunzătoare a bugetului? - În lipsa unei posibilități de ajustare a valorii contractului, există cadrul de negociere pentru prioritizarea și/sau redefinirea funcționalităților solicitate, astfel încât proiectul să rămână realizabil în termenii bugetari stabiliți?
Răspuns (19 sept 2025, 10:29):
Bugetul și termenele au fost stabilite în baza constrângerilor operaționale și financiare existente. Alocarea bugetară este fixă și nu poate fi majorată în cadrul acestei proceduri. Documentația a fost elaborată într-un interval limitat de timp, iar detalierea suplimentară va fi realizată în etapa de inițiere. În acest context, prioritizarea funcționalităților se va face astfel încât proiectul să rămână realizabil în limitele stabilite.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
19 sept 2025, 11:49
Subiectul întrebării:
Cerinte business
Întrebare:
Cu referire la răspunsul din 19.09.2025, ora 10:35: "Bugetul și termenele au fost stabilite în baza constrângerilor operaționale și financiare existente. Alocarea bugetară este fixă și nu poate fi majorată în cadrul acestei proceduri. Documentația a fost elaborată într-un interval limitat de timp, iar detalierea suplimentară va fi realizată în etapa de inițiere. În acest context, prioritizarea funcționalităților se va face astfel încât proiectul să rămână realizabil în limitele stabilite." Vă rugăm să precizați în mod concret: Care sunt mecanismele de prioritizare a funcționalităților și/sau de estimare a efortului astfel încât acestea să fie corelate cu bugetul și timpul alocate? În situația în care, pe parcursul etapei de analiză, se constată că bugetul, termenul sau efortul necesar sunt subdimensionate sau supradimensionate, cum va fi ajustat proiectul, având în vedere că documentația de licitație nu conține elemente precum rata om/oră sau alte repere de calcul? Se va proceda la prioritizarea sau înlocuirea unor funcționalități? Se va ajusta bugetul? Sau se vor modifica termenele de execuție? Vă solicităm ca răspunsul să nu conțină formulări generale de tipul „constrângerilor operaționale și financiare existente” sau „prioritizarea funcționalităților se va face astfel încât proiectul să rămână realizabil în limitele stabilite”, ci să indice mecanismele exacte prevăzute de Legea privind achizițiile publice, cu menționarea articolelor și alineatelor relevante. Vă mulțumim.
Răspuns (19 sept 2025, 14:22):
Stimați participanți, Operatorii economici pot solicita clarificări doar asupra documentației de atribuire (specificații tehnice, criterii, condiții contractuale). Autoritatea contractantă nu are obligația de a răspunde la întrebări privind modul de implementare sau eventuale ajustări ulterioare, iar la aspectele menționate deja s-a răspuns în întrebările anterioare.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Data:
19 sept 2025, 11:53
Subiectul întrebării:
Cerinte functionale
Întrebare:
Noi înțelegem corect că, în cadrul etapei de dezvoltare software (prevăzută cu o durată de 2 luni calendaristice, respectiv aproximativ 22 de zile lucrătoare), precedată de o săptămână pentru analiza de business și elaborarea Caietului de sarcini, se solicită implementarea unui Sistem Informațional care să includă cel puțin următoarele module și funcționalități de bază: Evidența consumatorilor – gestionarea completă a datelor despre consumatori (adăugare, editare, salvare, ștergere), administrarea contractelor aferente, menținerea versiunilor și trasabilitatea modificărilor. Evidența locurilor de consum – operații de adăugare, editare, salvare, ștergere, menținerea versiunilor și a modificărilor, asocierea locurilor cu consumatorii și sincronizarea acestora cu operatorii sistemelor de distribuție a gazelor. Procesarea datelor de consum – colectarea și importul datelor de la operatorii de distribuție (citiri, încălcări ale condițiilor contractuale, lipsă aparat de măsură, deconectări parțiale etc.), validarea conform regulilor de business, reconcilierea și confirmarea acestora. Calcularea consumului și a obligațiilor financiare – determinarea costurilor, penalităților, datoriilor, avansurilor, compensațiilor, recalculările pentru perioade anterioare și modificările de tarif, cu trasabilitate completă pentru toate calculele și modificările. Evidența și verificarea plăților – monitorizarea încasărilor pentru volumele consumate, utilizarea acestora în calculul sumelor curente de plată și determinarea datoriilor active. Integrarea cu sistemul de facturare – generarea, evidența, gestionarea și tipărirea facturilor. Modul de raportare – configurarea și generarea rapoartelor tipizate, statistice și de evidență, precum și rapoarte ad-hoc, cu export în multiple formate și instrumente de analiză pentru identificarea tendințelor și anomaliilor. Managementul utilizatorilor și al accesului – administrarea conturilor, rolurilor și permisiunilor utilizatorilor. Jurnalizare și audit – monitorizarea și înregistrarea detaliată a evenimentelor tehnice și a acțiunilor utilizatorilor, pentru asigurarea transparenței, securității și conformității. Integrare și schimb de date – interoperabilitate și consistență a informațiilor prin schimb de date cu sisteme terțe. Dashboard-uri interactive și configurabile – monitorizare în timp real a datelor și proceselor, precum și organizarea activității utilizatorilor. Având în vedere complexitatea și amploarea funcționalităților enumerate, considerăm că termenul de o săptămână pentru analiză și aproximativ 22 de zile lucrătoare pentru dezvoltare software este nerealist în raport cu bunele practici de implementare a sistemelor informatice de asemenea anvergură. În acest context, vă solicităm: Să indicați temeiul legal și normativ care a stat la baza stabilirii acestor termene, cu referire expresă la prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice și ale actelor normative subsecvente. Să clarificați mecanismele prin care autoritatea contractantă consideră că poate fi asigurată implementarea tuturor funcționalităților obligatorii într-un termen atât de redus, cu respectarea principiilor de eficiență, transparență și utilizare conformă a fondurilor publice. Să confirmați dacă există posibilitatea ajustării termenelor, conform art. 68 și art. 74 din Legea nr. 131/2015, care prevăd posibilitatea modificării contractului în cazul în care, pe parcursul executării, se constată necesitatea extinderii duratei sau adaptării obiectului, fără a afecta principiile concurenței și tratamentului egal. Să justificați modul în care aceste termene respectă bunele practici recunoscute în domeniul IT (inclusiv metodologiile de tip waterfall sau agile), care prevăd etape distincte de analiză, proiectare, dezvoltare, testare, acceptanță și instruire a utilizatorilor. Subliniem că solicitarea unei implementări cu funcționalități atât de complexe într-un termen atât de scurt comportă un risc major de neîndeplinire a obiectivelor proiectului și de utilizare ineficientă a resurselor publice.
Răspuns (19 sept 2025, 14:22):
Stimați participanți, Operatorii economici pot solicita clarificări doar asupra documentației de atribuire (specificații tehnice, criterii, condiții contractuale). Autoritatea contractantă nu are obligația de a răspunde la întrebări privind modul de implementare sau eventuale ajustări ulterioare, iar la aspectele menționate deja s-a răspuns în întrebările anterioare.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări