1
Perioada de actualizare
de la 25.08.2025 18:27
până la 04.09.2025 12:00
au rămas 13 ore
2
Propunerea ofertelor
de la 04.09.2025 12:00
până la 15.09.2025 12:00
3
Licitaţie
16.09.2025 15:00
4
Evaluare

5
Contract

Statut Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA 846 421,76 MDL
Perioada clarificărilor: 25 aug 2025, 18:27 - 4 sept 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 sept 2025, 12:00 - 15 sept 2025, 12:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Publicitate
Abonează-te
Publicitate

Echipament (Inventar sportiv) pentru realizarea proiectului „Centrul de instruire și evaluare motrice al IEFS-Centru de formare a specialiștilor care asigură accesul persoanelor cu dezabilități la practicarea sportului” finanțat de DRRM

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Alexe Mateevici 60
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Andrei Garstea
Telefonul de contact
079571835
Datele achizitiei
Data publicării
25 aug 2025, 18:27
Data ultimilor modificări
26 aug 2025, 15:12
Achizitii.md ID
21470304
CPV
37400000-2 - Articole şi echipament de sport
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lotul nr. 1
Buget: 846421.76 MDL
Activ
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
Lotul nr. 1
Data:
26 aug 2025, 06:58
Subiectul întrebării:
1
Întrebare:
Bună ziua Din ce motiv a fost din nou publicat?
Răspuns (26 aug 2025, 09:55):
Bună ziua, a fost publicat din nou pentru ca prima procedură a fost anulată.
Lotul nr. 1
Data:
26 aug 2025, 10:57
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
Bună ziua, rugăm în cazul în care procedura anterioară a fost anulată - în temeiul Art.78 alin(1) lit(l) - solicităm atribuirea procedurei anterioare statutul achiziției - Anulat și actele respective.
Răspuns (26 aug 2025, 12:25):
Bună ziua, a fost indicat motivul in procedura anterioară și anulată pe platformă
Lotul nr. 1
Data:
26 aug 2025, 13:46
Subiectul întrebării:
Experienta
Întrebare:
Minim 3 ani de experiență specifică în livrarea bunurilor și/sau serviciilor similare: Stimată Autoritate Contractantă, În temeiul art. 33 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, vă aducem la cunoștință următoarele observații privind cerința de calificare stabilită în documentația de atribuire, potrivit căreia: „...se va prezenta minim un contract individual îndeplinit pe parcursul ultimilor 3 ani, cu o valoare egală sau mai mare decât 25% din valoarea ofertei depuse (inclusiv TVA). 1. Încălcarea principiului proporționalității și al tratamentului egal Conform art. 7 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 131/2015, autoritățile contractante au obligația de a asigura aplicarea principiului proporționalității și al tratării egale a operatorilor economici. Cerința impusă – ca experiența să fie dovedită exclusiv prin un contract individual – este disproporționată, în condițiile în care un operator economic poate dovedi experiență similară relevantă prin mai multe contracte distincte, realizate în perioada de referință, cu valori cumulate care depășesc pragul impus de 25% din valoarea ofertei. Lipsa posibilității de demonstrare cumulativă a experienței încalcă art. 33 alin. (3) din Legea nr. 131/2015, care prevede că autoritatea contractantă nu trebuie să stabilească cerințe care restricționează nejustificat participarea la procedură. 2. Discriminarea IMM-urilor și excluderea artificială a concurenței Cerința de a prezenta un singur contract de valoare mare exclude nejustificat operatorii economici care au prestat servicii similare în mod repetat, către mai mulți beneficiari, dar sub forma unor contracte separate, fiecare sub 25%, dar cumulativ mult peste acest prag. Această practică este discriminatorie și contravine art. 5 lit. f) din Regulamentul aprobat prin HG nr. 667/2016, care obligă autoritatea contractantă să adapteze cerințele în funcție de specificul pieței și să evite restricționarea artificială a concurenței. 3. Lipsa unei justificări obiective și legale Răspunsul transmis de autoritate, prin care se afirmă că impunerea unui contract unic urmărește „excluderea riscurilor privind livrarea neconformă”, nu reprezintă o justificare legală în sensul Legii 131/2015. Potrivit art. 70 alin. (1) lit. c) din Lege, autoritatea poate exclude un ofertant doar în cazul în care nu poate demonstra capacitatea de a executa contractul, ceea ce NU este aplicabil în cazul unui operator care a demonstrat prin mai multe contracte similare, finalizate cu succes, capacitatea sa profesională. Solicitare concretă În temeiul dispozițiilor legale menționate mai sus, solicităm revizuirea și reformularea cerinței privind experiența similară astfel încât să permită prezentarea unor contracte multiple în vederea cumulării valorii de referință, conform practicilor standard și principiului proporționalității. În caz contrar, vom considera că autoritatea contractantă încalcă prevederile Legii nr. 131/2015 și vom înainta o contestație la ANSC, în temeiul art. 74 alin. (1) din aceeași lege. Succese!
Răspuns (26 aug 2025, 15:11):
Bună ziua, vă informăm că a fost modificată Documentația de atribuire, totodată ținem să menționăm că referințele prevederile legislației efectuate de Dvs sunt incorecte.
Data:
27 aug 2025, 18:03
Subiectul întrebării:
Modificări în Anunț de participare.
Întrebare:
Stimată Autoritate Contractantă, solicităm excluderea următoarelor - Punctul 15 - Nr. d/o - 13, 14, 15, 16. din Anunțul de participare. Reeșind din cele solicitate - ne axăm pe faptul că achiziția publică anterioară a fost anulată cu temeiul, citez ,,În temeiul art. 71 alin. 1 lit. d, prima liniuță al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă a decis anularea procedurii de achiziție privind achiziționarea: Echipamentului (Inventar sportiv) pentru realizarea proiectului „Centrul de instruire și evaluare motrice al IEFS-Centru de formare a specialiștilor care asigură accesul persoanelor cu dezabilități la practicarea sportului” finanțat de DRRM, dat fiind faptul că au fost depuse oferte care sînt neadecvate, inacceptabile sau sînt neconforme.'' reeșind din această, operatori economici așteptă - condiți mai favorabile în anunțul de participare, și o flexibilitate mai largă în Anexa nr. 22 , pentru a permite participare a mai multor operatori economici care ar satisface cerințile minime în cadrul achiziției. Cum am menționat anterior, în anunțul de participare - Punctul 15 - Nr. d/o - 13, 14, Punctul - 29 - privitor la Declarațiile de conformitate și alte certificate - unde ați inclus prezentare acestora în citez, Punctul 15 - Nr. d/o - 13 ,,limba rămână sau traduse și autentificate de un traducător autorizat'' , cea ce încalcă Art.23, alin(2) din Legea 131, pe lângă aceasta - în impune pe operatorii economicii la cheltueli adăugătoare pentru satisfacerea cerinților dat (traducere, autorizare), la fel cum în cadrul oricărei achiziți publice operatori economici au ca scop și respectă Art.7 lit(a) din Legea 131. ,,utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante'' - am dori că și autoritățile contractante să conştientizeze și să ne scutească de cheltuieli adiționale. Conform Art. 17 alin(9) din Legea 131 ,,Autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci când stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească.'' - solicităm modificarea Anunțului de participare și a Anexei nr.22. și respectarea Art.18 și Art.7 din Legea 131.
Răspuns (29 aug 2025, 16:24):
Bună ziua, În conformitate cu prevederile p. 10 din Documentația Standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 115 din 15.09.2021, Cererea de participare (anexa nr. 7), Oferta, Documentul Unic de Achiziții European (în continuare - DUAE), documentația de atribuire, caietul de sarcini şi toată corespondenţa dintre ofertant şi autoritatea contractantă se întocmește în limba română, sau după caz, toate documentele enumerate pot fi întocmite în una din limbile de circulaţie internaţională. Documentele justificative şi literatura de specialitate tipărită, care fac parte din ofertă, pot fi întocmite și în altă limbă, specificată în documentaţia de atribuire, cu condiţia ca acestea să fie însoţite de o traducere exactă a fragmentelor relevante în limba română. Aceleași cerințe, sunt stabilite imperativ și prin Legea privind Achizițiile Publice nr. 131 din 03.07.2015. Astfel, conform art. 7, achizițiile publice trebuie să respecte principiul transparenței și accesibilității informației pentru toți participanții. Iar conform art. 40 din legea precitată: (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. (2) Documentaţia de atribuire se întocmeşte şi se publică în limba română. (4) Ofertele se prezintă în limba specificată în documentaţia de atribuire. Prin urmare, cerința stabilită operatorilor economici, de a prezenta traduceri autorizate ale documentației aferente procedurii de achiziții, care nu a fost întocmită în limba de stat, este determinată de necesitatea imperativă a autorității contractante de a avea certitudinea deplină că informațiile din documentația depusă de operatorul economic sunt complete, exacte și conforme cu documentele originale, asigurând astfel legalitatea, transparența, contracararea fraudelor sau interpretărilor eronate și echitatea sau egalitatea de tratament între participanții la procesului de achiziție publică.
Subiectul întrebării
Întrebare
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.