Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 2 302 730 MDL
Perioada clarificărilor: 19 aug 2025, 11:19 - 29 aug 2025, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 29 aug 2025, 11:00 - 9 sept 2025, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform cerințelor caietului de sarcini

Informația despre anulare
Motivul anulării
În baza deciziei grupului de lucru al Î.S. ,,Administrația de Stat a Drumurilor”, nr. ocds-b3wdp1-MD-1755590510753 din 10.09.2025 ce ține de evaluarea rezultatelor licitației publice nr. ocds-b3wdp1-MD-1755590510753 din 09.09.2025, ce vizează achiziționarea lucrărilor de constructie a suportului pentru drapel (Catarge pentru fixarea drapelelor) - 3 buc, pozitionate pe drumurile publice: M5 Fr. cu Ucraina -Criva -Balti - Chisinau -Tiraspol -fr. cu Ucraina, km 133,70 (nodul rutier Balti, intersectia drumurilor M5 cu R6) r-nul Riscani, s. Corlateni, extravilan; R6 Chisinau -Orhei -Balti, km 11,00, mun. Chisinau, com. Stauceni (nodul rutier Cricova, intersectia drumurilor R6 si R4); M3 -Chisinau -Comrat - Giurgiulesti - fr. cu Rominia, km 175,45 (nodul rutier Vulcanesti, intersectia drumurilor M3 cu R32) or. Vulcanesti, extravilan, vă comunicăm următoarele.
Oferta câștigătoare este cea care întrunește toate cerințele de calificare şi are cel mai mic preț fără TVA. Criteriul de apreciere a ofertei câștigătoare a fost comunicat operatorului economic prin documentația de atribuire.
Oferta operatorului economic Primaterax-nord.S.R.L. cu prețul de 2 647 568,65 lei (două milioane șase sute patruzeci și șapte de mii cinci sute șaizeci și opt lei, 65 bani) fără TVA și 3 177 082,38 lei (trei milioane o sută șaptezeci și șapte de mii optzeci și doi lei, 38 bani) inclusiv TVA, nu poate fi acceptată deoarece în rezultatul examinării ofertei tehnice prezentată de către ofertant, au fost depistate necorespunderi cu caietului de sarcini, și anume:
1. Cheltuielile de transportare pentru cap. 2:
Conform scrisorii informativ-normative nr.10/1-0086 din 15.06.2018 al Ministerului Economiei și Infrastructurii Republicii Moldova, ”Cu privire la determinarea valorii obiectelor de construcții începând cu 01.mai 2018, la determinarea prin metoda de resurse a valorii obiectelor de construcții, finanțate din contul bugetului public național”, cotele de cheltuieli pentru transportarea materialelor (din costul de procurare a materialelor, fără TVA): a) pentru obiectivele de construcții, situate în mun. Chișinău, trebuie să fie în valoare de 7% „la întocmirea de către investitor sau de organizația de proiectare a valorii estimate de deviz a obiectivelor de construcții”. La întocmirea de către antreprenor a valorii devizelor-oferte a obiectivelor de construcții se va respecta metodologia în vigoare și nu se acceptă depășirea valorilor sus menționate. Care a fost realizat de către antreprenor din cheltuieli directe suportate pentru materiale în mărimea de 10%. Valoarea erorii depistate a condus la majorarea costului ofertei S.C. „PRIMATERAX-NORD” S.R.L. cu cca. 24 098,90 lei, inclusiv TVA.
2. Cheltuielile de regie pentru cap. 1.5.1, 2.5.1 și 3.5.1:
Conform scrisorii informativ-normative nr.10/1-0086 din 15.06.2018 al Ministerului Economiei și Infrastructurii Republicii Moldova, ”Cu privire la determinarea valorii obiectelor de construcții începând cu 01.mai 2018, la determinarea prin metoda de resurse a valorii obiectelor de construcții, finanțate din contul bugetului public național”, cotele de cheltuieli de regie: b) din salariul muncitorilor-constructori (pentru lucrări de montare a utilajelor, instalațiilor electrotehnice etc.) , trebuie să fie în valoare de 76% „la întocmirea de către investitor sau de organizația de proiectare a valorii estimate de deviz a obiectivelor de construcții”. La întocmirea de către antreprenor a valorii devizelor-oferte a obiectivelor de construcții se va respecta metodologia în vigoare și nu se acceptă depășirea valorilor sus menționate. Care a fost realizat de către antreprenor din cheltuieli directe în mărimea de 14,5%. Valoarea erorii depistate a condus la majorarea costului ofertei S.C. „PRIMATERAX-NORD” S.R.L. cu cca. 6 506,94 lei, inclusiv TVA.
3. Cheltuielile indirecte pentru cap. 1.5.2, 2.5.2 și 3.5.2:
Pentru capitolele cu utilaj, este necesar de aplicat doar cheltuielile de achiziționare depozitare în valoare de 1,2%, din valoarea utilajelor „la întocmirea de către investitor sau de organizația de proiectare a valorii estimate de deviz a obiectivelor de construcții”. La întocmirea de către antreprenor a valorii devizelor-oferte a obiectivelor de construcții se va respecta metodologia în vigoare și nu se acceptă depășirea valorilor sus menționate.
Care a fost realizat de către antreprenor ca cheltuieli indirecte pentru lucrări de construcție cu următorii indici: Asigurarea socială 24%, Cheltuieli de transport 10%, Cheltuieli de regie 14,5% și Beneficiu de deviz 6%. Valoarea erorii depistate a condus la majorarea costului ofertei S.C. „PRIMATERAX-NORD” S.R.L. cu cca. 15 119,68 lei, inclusiv TVA.
Valoarea cumulată a erorilor sus menționate constituie cca: 45 725,52 lei, inclusiv TVA.
Oferta operatorului economic SRL Zepto, cu prețul de 2 977 777,77 lei (două milioane nouă sute șaptezeci și șapte de mii șapte sute șaptezeci și șapte lei, 77 bani) fără TVA și 3 573 333,33 lei (3 573 333 lei, 33 bani) inclusiv TVA, nu poate fi acceptată deoarece oferta depășeste cu 29,32 % valoare estimată a procedurii de ahiziție, depășind astfel și valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice.Din aceste considerente oferta operatorului economic SRL Zepto se respinge ca fiind neconformă.
Ținând cont de prevederile art.7 lit. (a) al Legii privind achizițiile publice nr.131 din 03.07.2015, “Utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităților contractante” dar și a art. 71 alin.1 lit (d) și alin.(3) al Legii pre citate, potrivit cărora ”Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică (...) Decizia de anulare a procedurii de achiziție publică nu generează vreo obligație a autorității contractante faţă de participanții la procedura respectivă, cu excepția returnării garanției pentru ofertă şi a garanției de bună execuție a contractului”, grupul de lucru a decis anularea procedurii de achiziție publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1755590510753 din 09.09.2024.
Din aceste considerente, informăm că garanțiile pentru oferte vor fi returnate operatorilor economiic în conformitate cu prevederile legale.
Data anulării
25 sept 2025, 10:53
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Cristian Dragalin
Telefonul de contact
-
Datele achizitiei
Data publicării
19 aug 2025, 11:19
Data ultimilor modificări
25 sept 2025, 10:54
Achizitii.md ID
21468224
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
19 aug 2025, 13:13
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Publicati va rog proiectul de executie, mulțumesc
Răspuns (19 aug 2025, 14:52):
Proiectul de executie se poate de accesat pe următorul link https://www.andsa.md/achizitii-curente2025/lucrari-de-constructie-suportului-pentru-drapel-catarge-pentru-fixarea-drapelelor-3-buc-pozitionate-pe-drumurile-publice-m5-fr-cu-ucraina-criva-balti-chisinau-tiraspol-fr-cu-ucraina-km-133-70-nodu/
Data:
25 aug 2025, 15:33
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Nu se deschide linkul indicat, așteptăm să avem acces la proiect.
Răspuns (25 aug 2025, 15:50):
apasati cu tasta dreapta si alegeci ”salvează linc ca” apoi descarcati arhiva zip
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.