1
Perioada de actualizare
de la 15.08.2025 16:44
până la 25.08.2025 17:25
au rămas 7 zile
2
Propunerea ofertelor
de la 25.08.2025 17:25
până la 18.09.2025 15:00
3
Licitaţie
19.09.2025 15:00
4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Activ
Valoarea estimată fără TVA 1 628 499,93 MDL
Perioada clarificărilor: 15 aug 2025, 16:44 - 25 aug 2025, 17:25
Perioada de depunere a ofertelor: 25 aug 2025, 17:25 - 18 sept 2025, 15:00
Începutul licitației: 19 sept 2025, 15:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Somatropinum ≥ 3,33 mg
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Macari Doina
Telefonul de contact
+37322222490
Datele achizitiei
Data publicării
Data ultimilor modificări
16 aug 2025, 16:35
Valoarea estimată (fără TVA)
1 628 499,93 MDL
Pasul minim de micşorare a ratei de licitaţie
1 629 MDL
Achizitii.md ID
21467477
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, IMSP Institutul Mamei și Copilului.
Durata contractului
1 ian 2026 02:00 - 31 dec 2026 02:00
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
“Achiziționarea medicamentelor necesare pentru realizarea Programului Național Insuficiența hipofizară/Nanism hipofizar, pentru anul 2026” CPV: 33600000-6 - Produse farmaceutice
Cantitatea: 137.0
Unități de măsură: Bucata
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
Declaratie beneficiari efectivi_Model
Documentele la ofertă
Declaratie beneficiari efectivi_Model
15.08.25 16:44
Documentatia standard.signed
Documentele la ofertă
Documentatia standard.signed
15.08.25 16:44
Anunt de participare.signed
Documentele la ofertă
Anunt de participare.signed
15.08.25 16:44
contract model
Documentele la ofertă
contract model
15.08.25 16:44
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
Documentele la ofertă
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
15.08.25 16:44
Propunerea financiară
Specificaţie tehnică
Propunerea financiară
15.08.25 16:44
Scrisoare de garantie bancara_Model
Documentele la ofertă
Scrisoare de garantie bancara_Model
15.08.25 16:44
Cerere de participare_Model
Documentele la ofertă
Cerere de participare_Model
15.08.25 16:44
Propunerea tehnică
Specificaţie tehnică
Propunerea tehnică
15.08.25 16:44
Documentatia standard.signed
Documentele la ofertă
Documentatia standard.signed
15.08.25 16:44
Somatropinum ≥ 3,33 mg
Data:
16 aug 2025, 16:35
Subiectul întrebării:
Clarificare și solicitare privind asigurarea cu consumabile medicale aferente licitației pentru "Achiziționarea medicamentelor necesare pentru realizarea Programului Național Insuficiența hipofizară/Nanism hipofizar, pentru anul 2026".
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă, În calitate de potențial ofertant la procedura de achiziție publică menționată mai sus, dorim să solicităm o clarificare și, totodată, să propunem o măsură menită să asigure o concurență loială și să protejeze interesele pacienților. Tenderul permite depunerea de oferte pentru medicamentul Somatropinum în trei forme farmaceutice: "pulbere și solvent pentru soluție injectabilă", "pulbere pentru soluție injectabilă" și "soluție injectabilă în stilou injector (pen) preumplut". Conform specificațiilor tehnice, tratamentul este prevăzut pentru 137 de pacienți pe o perioadă de 365 de zile. Dat fiind faptul că administrarea medicamentului este zilnică, numărul total de injecții necesare pe durata tratamentului va fi de 50,005 (137 pacienți x 365 zile). Forma farmaceutică "soluție injectabilă în stilou injector (pen) preumplut" oferă o soluție completă, ce include și dispozitivul de injectare. În schimb, celelalte două forme ("pulbere și solvent pentru soluție injectabilă" și "pulbere pentru soluție injectabilă") necesită utilizarea de seringi și ace pentru fiecare injecție, consumabile care nu par a fi incluse în specificațiile tehnice ale lotului. Achiziționarea acestor consumabile ar reprezenta un cost suplimentar și o povară pentru pacienți, contrar principiilor de accesibilitate și eficiență a programului național. Pentru a asigura un cadru de concurență echitabil și pentru a garanta că pacienții beneficiază de toate materialele necesare pentru tratament, propunem ca operatorii economici care depun oferte pentru formele farmaceutice care necesită utilizarea de seringi și ace separate să includă în oferta lor și provizionarea unui număr suficient de seringi și ace pentru toate cele 50,005 injecții. Considerăm că această cerință este crucială pentru a asigura transparența costurilor și pentru a oferi o soluție completă, indiferent de forma farmaceutică câștigătoare. O astfel de abordare ar corespunde cu practicile anterioare ale autorității contractante. Spre exemplu, în cadrul procedurii de achiziție publică de Oncologie 2026 (ID tender: ocds-b3wdp1-MD-1748268762024 din 24.07.2025), pentru lotul nr. 40 "Filgrastimum 30 MUI sau 300 mcg" CAPCS a solicitat expres formă de "Seringă preumplută/flacon+ seringă": "Oferta trebuie să conțină seringi pentru administrarea medicamentului în raport de 1:1 (1 flacon - 1 seringă), cu excepția cazului în care medicamentul contractat este ambalat în seringi preumplute." Acest precedent confirmă că asigurarea cu consumabile este o cerință justificată pentru a garanta că pacienții primesc un produs complet. O solicitare similară a fost făcută și pentru DCI Interferonum alfa-2a 3 MUI, Leuprorelinum 3.75 mg. Vă mulțumim pentru promptitudinea cu care veți examina această solicitare.
Subiectul întrebării
Întrebare
Clarificări