Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
01.08.2025 11:31
până la 11.08.2025 10:00
până la 11.08.2025 10:00
au rămas 5 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
11.08.2025 10:00
până la 14.08.2025 10:00
până la 14.08.2025 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
1 402 800 MDL
Perioada clarificărilor:
1 aug 2025, 11:31 - 11 aug 2025, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
11 aug 2025, 10:00 - 14 aug 2025, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Achiziționarea unui tractor multifuncțional
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
6422, MOLDOVA, Hînceşti, s.Ciuciuleni, Ciuciuleni, Hînceşti
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
1 aug 2025, 11:31
Data ultimilor modificări
1 aug 2025, 15:12
Achizitii.md ID
21462497
MTender ID
CPV
16700000-2 - Tractoare
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Data:
1 aug 2025, 15:12
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua
In caietul de sarcini solicitati: Cutia de viteze: mecanica, 4 trepte( inainte si inapoi);
Spuneti-ne va rog daca vom oferi un utilaj dotat cu o cutie de viteze Automata cu 6 trepte inainte si 3 inapoi care este net superioara si mai moderna decit o cutie mecanica, va fi acceptata oferta noastra?
Achiziționarea unui tractor multifuncțional
Data:
2 aug 2025, 23:40
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Complet de instrumente (chei) min 20 buc ( inclusiv cheie de ro!i) qi aparat de gresat; Cereți garanție 3 ani si 20 chei, de ce nu 10 sau 30? În termenul de garantie servisul se asigura de servis autorizat in caz contrar se perde garantia. Masinistului in expluatarea utilajului pe garanție ii trebue doar cheia la roti. De unde vine numarul de minim douzeci?
Răspuns (4 aug 2025, 08:24):
Bună Ziua! completul de 20 de chei va fi utilizat pentru necesități de reparații curente inopinate.
Achiziționarea unui tractor multifuncțional
Data:
2 aug 2025, 23:42
Subiectul întrebării:
Garantie
Întrebare:
3 ani la utilaje e un termen exagerată care urmează sa aibă si a doua parte ,,sau 1000-1500 ore functionale" in situația ca înțelegem ce se doreste
Răspuns (4 aug 2025, 08:25):
Bună ziua! Acestea sunt solicitările noastre.
Achiziționarea unui tractor multifuncțional
Data:
2 aug 2025, 23:45
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Cutia 4 în fata 4 în spate, va doriți un Belarus sau un chinez, veacul 21 cutie mecanica pentru mos gerila ?
Data:
4 aug 2025, 09:10
Subiectul întrebării:
RASPUNSURI
Întrebare:
Bună Ziua! completul de 20 de chei va fi utilizat pentru necesități de reparații curente inopinate. Ointerventie ,,inopinanta" cum o numiti, va scoate automat din garantie. Cereti 20 chei dar nici o surubelnita, doar no sa schimbe un bec cu cheia de 24x32? utilajele vin cu completul de chei prevazut de uzina pentru ceia ce spuneti inopinant, cerinta data cu cheiele e o rusine, Legea 131 va indica:
Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încât fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
(2) Specificațiile tehnice pot descrie și caracteristici referitoare la procesul sau metoda specifică de producție sau de execuție a lucrărilor, furnizare a bunurilor sau prestare a serviciilor solicitate sau la un proces specific pentru o altă etapă a ciclului de viață al acestora chiar și în cazul în care astfel de factori nu fac parte din substanța lor materială, cu condiția să aibă legătură cu obiectul contractului și să fie proporționale cu valoarea și obiectivele acestuia.
(3) Specificațiile tehnice pot preciza totodată dacă este necesar transferul drepturilor de proprietate intelectuală.
(4) Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire.
(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale.
(6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
(7) Specificaţiile tehnice se vor baza pe standardele naționale și internaţionale, pe reglementările tehnice şi normativele naţionale, după caz.
(8) Specificaţiile tehnice se definesc astfel încât să corespundă, atunci când este posibil, necesităţilor/exigenţelor oricărui utilizator, inclusiv ale persoanelor cu dizabilităţi.
(9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici.
(10) Fără a aduce atingere normelor tehnice obligatorii la nivel național, în măsura în care sînt compatibile cu reglementările internaționale, specificațiile tehnice se formulează în unul din următoarele moduri:
a) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale, incluzând caracteristici de mediu, cu condiția ca parametrii să fie suficient de exacți pentru ca ofertanții să poată stabili obiectul contractului și pentru ca autoritățile contractante să poată atribui contractul;
b) făcând trimitere la specificații tehnice și, în ordinea preferinței, la standardele naționale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naționale/europene, specificații tehnice comune, standarde internaționale, alte sisteme de referință tehnice instituite de către organismele de standardizare naționale/europene sau – în lipsa oricăror dintre acestea – la standarde naționale, la agremente tehnice naționale sau specificații tehnice naționale referitoare la proiectarea, calcularea și execuția lucrărilor și la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoțită de mențiunea „sau echivalent”;
c) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale prevăzute la lit. a), făcînd trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) ca mijloc de prezumție a conformității cu respectivele performanțe sau cerințe funcționale;
d) făcând trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) pentru unele caracteristici și făcând trimitere la performanțele sau cerințele funcționale menționate la lit. a) pentru alte caracteristici.
(11) În cazul în care o autoritate contractantă utilizează opțiunea prevăzută la alin. (10) lit. a) de a formula specificațiile tehnice în termeni de performanță sau cerințe funcționale, aceasta nu respinge o ofertă de bunuri, lucrări sau servicii conforme cu un standard național care transpune un standard european, cu un agrement tehnic european, cu o specificație tehnică comună, cu un standard internațional sau cu un sistem tehnic de referință elaborat de un organism european de standardizare, dacă aceste specificații vizează performanțele sau cerințele funcționale pe care le-a impus autoritatea respectivă.
(12) În cazul în care autoritatea contractantă defineşte specificaţiile tehnice din caietul de sarcini prin precizarea performanţelor şi/sau cerinţelor funcţionale solicitate, nicio ofertă nu poate fi respinsă dacă ofertantul demonstrează, prin orice mijloc adecvat, că bunurile, lucrările sau serviciile oferite asigură îndeplinirea performanţelor sau cerinţelor funcţionale solicitate deoarece sînt conforme cu:
a) un standard naţional/european:
b) o omologare tehnică naţională/europeană;
c) o specificaţie tehnică comună;
d) un standard internaţional;
e) alte reglementări tehnice elaborate de organismele de standardizare europene.
(13) Un mijloc adecvat de a dovedi conformitatea cu specificaţiile tehnice solicitate îl poate reprezenta dosarul tehnic al producătorului sau un raport de încercare/testare emis de un organism recunoscut, cum ar fi, după caz, un laborator neutru de încercări şi calibrare sau un organism de certificare şi inspecţie care asigură respectarea standardelor naţionale/europene aplicabile. Autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificate emise de organisme recunoscute în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene.
(14) Autoritatea contractantă are dreptul de a impune în documentaţia de atribuire, în măsura în care acestea sînt compatibile cu dreptul comunitar, condiţii speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmăreşte obţinerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecţia mediului şi promovarea dezvoltării durabile.
(15) În cazul în care intenționează să achiziționeze bunuri, lucrări sau servicii cu anumite caracteristici de mediu, sociale sau de altă natură, autoritatea contractantă are dreptul să solicite în specificațiile tehnice, criteriile de atribuire sau condițiile de executare a contractului o etichetă specifică drept dovadă că bunurile, lucrările sau serviciile corespund cerințelor solicitate, dacă sînt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) cerințele de etichetare se referă numai la criterii care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile lucrărilor, bunurilor sau serviciilor care fac obiectul contractului;
b) cerințele de etichetare se bazează pe criterii nediscriminatorii și verificabile în mod obiectiv;
c) etichetele sînt create printr-o procedură deschisă și transparentă, în cadrul căreia au dreptul să participe toate părțile interesate, inclusiv organisme guvernamentale, consumatori, parteneri sociali, producători, distribuitori și organizații neguvernamentale;
d) etichetele sînt accesibile tuturor părților interesate;
e) cerințele de etichetare sînt stabilite de o parte terță asupra căreia operatorul economic care solicită acordarea etichetei nu exercită o influență decisivă.
(16) În cazul în care nu impune ca bunurile, lucrările sau serviciile să îndeplinească toate cerințele de etichetare, autoritatea contractantă precizează cerințele de etichetare la care se face trimitere.
(17) Autoritatea contractantă care impune o etichetă specifică acceptă toate etichetele care confirmă că bunurile, lucrările sau serviciile îndeplinesc cerințe echivalente.
(18) În cazul în care operatorul economic demonstrează că, din motive care nu îi sînt imputabile, nu are nicio posibilitate de a obține eticheta specifică indicată de autoritatea contractantă sau o etichetă echivalentă în termenele stabilite, autoritatea contractantă acceptă și alte mijloace de probă adecvate, care includ un dosar tehnic al fabricantului, cu condiția ca operatorul economic în cauză să demonstreze că bunurile, lucrările sau serviciile pe care urmează să le furnizeze/ execute/presteze îndeplinesc cerințele de etichetare specifice sau cerințele specifice indicate de autoritatea contractantă.
(19) În cazul în care o etichetă îndeplinește condițiile prevăzute la alin. (15) lit. b)-e), dar stabilește și cerințe care nu sînt legate de obiectul contractului, autoritatea contractantă nu solicită eticheta respectivă, dar definește specificațiile tehnice prin referire la specificațiile detaliate ale etichetei respective sau, dacă este necesar, la părțile acestora care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile obiectului contractului.
Modul in care sunteti obligati sa raspundeti este stabilit si el in Articolul 35. Legea 131/2015. Clarificări
(1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
b) 6 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este mai mică decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
c) 3 zile – în cazul procedurii de cerere a ofertelor de prețuri.
(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguități, cât mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic, cu excepţia procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, caz în care această perioadă nu trebuie să depăşească o zi lucrătoare. Autoritatea contractantă are dreptul de a accepta clarificări privind documentația de atribuire după expirarea termenului de solicitare a clarificărilor dacă prezentarea răspunsurilor la aceste solicitări se încadrează în termenele stabilite la alin.(4). În cazul nerespectării perioadei de prezentare a răspunsului la clarificări privind documentația de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să prelungească termenul de depunere a ofertelor sau a cererilor de participare pentru operatorii economici, ținând cont de perioada de întârziere.
(3) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite fiecărui operator economic care a depus o cerere de participare răspunsurile la orice solicitare de clarificare, însoţite de întrebările aferente, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective, precum și de a publica aceste răspunsuri în SIA „RSAP”.
(4) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (2), în măsura în care clarificările sînt solicitate în timp util, răspunsurile autorităţii contractante la aceste solicitări trebuie să fie publicate în SIA „RSAP” și transmise operatorilor economici care au depus cereri de participare nu mai târziu de:
a) 6 zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
b) 4 zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea candidaturilor, în cazul licitaţiei restrânse sau în cazul negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare;
c) 3 zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este mai mica decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
d) o zi înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor, în cazul procedurii de cerere a ofertelor de preţuri.
(5) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. În cazul în care autoritatea contractantă decide transmiterea răspunsului la solicitarea de clarificare, aceasta are obligaţia de a extinde termenul de depunere a ofertelor, astfel încât să se respecte termenele prevăzute la alin. (4). În acest caz, extinderea termenului de depunere a ofertelor nu extinde dreptul de a solicita clarificări.
(6) Autoritatea contractantă are obligaţia de a deschide candidaturile/ofertele la data, ora şi adresa indicate în anunţul/invitaţia de participare, în măsura în care nu a devenit incidentă obligaţia privind extinderea termenului de depunere a ofertelor, cu excepţia cazului în care termenul de depunere a ofertelor a fost extins în urma suspendării procedurii de atribuire.
Va solicitam totusi sa raspundeti la intrebarile de clarificare 1. Chei de care se cer 10x12, 6x8, 17x19, concret de care?
2. In situatia in care scrim garantia de trei ani dar nu mai mult de 1000 ore se va accepta?
3. Urmeaza ca furnizorul sa fie distribuitor oficial sau merge cine va depune oferta?
4 Garantia o ofera ofertantul sau productorul, ofertantul dupa livrare poate sa nu mai fie in stare?
Data:
5 aug 2025, 08:52
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua
In caietul de sarcini solicitati: Cutia de viteze: mecanica, 4 trepte( inainte si inapoi);
Spuneti-ne va rog daca vom oferi un utilaj dotat cu o cutie de viteze Automata cu 6 trepte inainte si 3 inapoi care este net superioara si mai moderna decit o cutie mecanica, va fi acceptata oferta noastra?
Va rugam insistent sa ne raspunde-ti la aceasta intrebare in caz contrar v-om contesta caietul de sarcini!!!
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK