Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21461143
1
Perioada de actualizare
de la
29.07.2025 19:58
până la 08.08.2025 00:00
până la 08.08.2025 00:00
2
Propunerea ofertelor
de la
08.08.2025 00:00
până la 11.08.2025 00:00
până la 11.08.2025 00:00
au rămas 2 zile
3
Licitaţie
11.08.2025 15:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA
1 740 391,67 MDL
Perioada clarificărilor:
29 iul 2025, 19:58 - 8 aug 2025, 0:00
Perioada de depunere a ofertelor:
8 aug 2025, 0:00 - 11 aug 2025, 0:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Propunerea ofertelor
Achiziționarea unui tractor multifuncțional, echipat cu utilaje conexe și a tomberoanelor
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3613, MOLDOVA, Ungheni, s.Boghenii Noi, s.Boghenii Noi
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
29 iul 2025, 19:58
Data ultimilor modificări
31 iul 2025, 15:17
Achizitii.md ID
21461143
MTender ID
CPV
16700000-2 - Tractoare
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
caietul de sarcini.signed.pdf
caietul de sarcini.signed.pdf
Specificaţie tehnică
- caietul de sarcini
29.07.25 19:58
anunț de participare.signed.pdf
anunț de participare.signed.pdf
tenderNotice
- anunț de participare
29.07.25 19:58
Data:
31 iul 2025, 15:17
Subiectul întrebării:
Divizare loturi
Întrebare:
Buna ziua!
Va rugam sa divizați procedura in 2 loturi, tomberoanele cu tractorul si echipamentele adiționale nu au nici o treaba.
Răspuns (2 aug 2025, 14:24):
Bună ziua! Mulțumim pentru întrebare. Urmează a fi făcute modificările necesare în anunțul de participare și caietul de sarcini care vor fi plasate ulterior în sistem.
Data:
4 aug 2025, 16:21
Subiectul întrebării:
Divizare loturi
Întrebare:
Este necesar să faceți modificări nu doar în caietul de sarcini și în cererea de participare, ci și în sistemul propriu-zis, deoarece procedura se desfășoară sub formă de licitație
Răspuns (5 aug 2025, 11:30):
Bună ziua! Vă mulțumim pentru întrebare. În urma examinării chestiunii privind divizarea procedurii pe loturi, inclusiv modificarea documentelor, s-a decis de a nu face modificările respective, din următoarele considerente: Obiectul achiziției este planificat într-un singur lot, deoarece tractorul cu utilajele descrise inclusiv tomberoanele/pubelele sunt necesar de a fi compatibile intre ele (ex: tractorul conform specificațiilor din descriere compatibil cu dispozitiv de agățare, tomberon pubela cu un volum de 120L, inclusiv si pentru asigurarea garanției minime de 12 luni.)
Data:
5 aug 2025, 14:18
Subiectul întrebării:
tractorul cu utilajele descrise inclusiv tomberoanele/pubelele sunt necesar de a fi compatibile intre ele
Întrebare:
Desigur, ca puteți sa motivați prin asa ceva, mai era pe aici un OE, am in vedere la achiziții asemănătoare, care scria in rusa si motiva ca Primăriile sa nu gestioneze loturile si sa le pună împreuna. Presupun ca companie care intenționa sa va ofere tractor, si voia si pe linga tractor sa va împingă tomberoane turcești sau chineze fara certificate, adică certificate care lasa de dorit si ridica mai multe întrebări decât confirma calitatea.
Dar situația reala este asa, Tomberoanele se fabrica conform EN840, si sunt mai muti producători de încredere si calitate, si sistemul de ridicare trebuie sa fie conform standardului EN1501, daca tractorul va folosi utilaj de ridicare a tomberoanelor. Aceste doua standarde sunt concepute unu pentru altul si întrebări de compatibilitate nu mai rămân. Credeți ca un EU tot asa fac achiziții si motiveaza prin nu despărțim ca nu cumva sa nu fie compatibile? Da ce o sa fie peste 5 ani cind vor trebui tomberoane adaugatoare, cum va fi cu compatibilitatea? Nu mai vedem noi Europa degrabă, caci la noi e cu sapa la avioane...
Răspuns (6 aug 2025, 13:03):
Bună ziua! Mulțumim pentru întrebare. Așteptăm oferte care să corespundă întocmai condițiilor stipulate în caietul de sarcini.
Data:
6 aug 2025, 14:35
Subiectul întrebării:
Așteptăm oferte care să corespundă întocmai condițiilor stipulate în caietul de sarcini
Întrebare:
Aveți in vedere tractor si tomberoane împreuna in un singur? Știți ca nu respectați legea in acest caz? Va indemn sa citiți legea 131 Art. 39, p.3. Compatibilitatea intre tractor si tomberon nu este motiv, citi atent întrebarea mai sus referitor la standarde. Mai am o întrebare, cineva din grupul de lucru care se opune devizului in loturi are interes financiar, cunoscuți sau rude sau conflict de interese cu o companie care propune si tractor si tomberoane? Cu alte cuvinte, motivul de a nu deviza in loturi, este rezultatul coruperii si a înțelegerii prealabile? Citind caietul de sarcini vad ca indicați TS EN 840-1. Știți ce însemna TS? TS însemna Turkish Standard, cum si SM - standard moldovenesc cum si SR - standard romanesc. Eu cunosc asa companie care propune tractor si tomberoane turcești cu certificat TS EN 840-1. Sa o numesc?
Va recomand sa faceți schimbările necesare si sa conștientizați ca achizițiile publice se monitorizează.
Răspuns (7 aug 2025, 13:53):
Bună ziua! Vă mulțumim pentru întrebare. Nu cunoaștem operatori economici care intenționează să depună oferte la achiziția dată, și nu este careva înțelegere prealabilă cu nici un operator economic. Totodată, în temeiul Legii 131/2015, membrii grupului de lucru cunosc prevederile privind confidențialitatea și imparțialitatea în cadrul procedurii. Reiterăm că, obiectul achiziției este planificat într-un singur lot, deoarece tractorul cu utilajele descrise inclusiv tomberoanele/pubelele sunt necesar de a fi compatibile intre ele. Așteptăm oferte care să corespundă întocmai condițiilor stipulate în caietul de sarcini.
Data:
7 aug 2025, 14:33
Subiectul întrebării:
deoarece tractorul cu utilajele descrise inclusiv tomberoanele/pubelele sunt necesar de a fi compatibile intre ele
Întrebare:
Dar noi inca o data va scriem ca compatibilitatea este asigurata de standarde de fabricare EN840 pentru tomberoane si EN1501 pentru sistemul de ridicare a tomberoanelor. Achiziția trebuie sa fie despărțita in loturi si la obiectul lotului se solicita certificat de conformitate conform standardului care asigura compatibilitatea. Daca nu o devizati in loturi o sa fim nevoiți sa depunem plângere la ANSC, si achiziția se va tărăgăna cel putin o luna dar poate si mai mult si pina la urma o sa fiți obligați sa despărțiți loturile. Consultați primăriile care au acum achiziții in desfășurare cu tractor si tomberoane, cum credeți de ce la ei sunt împărțite in loturi? Sunt banu publici din fondurile UE si va îndemnam sa va atârnați serios cum ii cheltuiți, nu prin corupție si înțelegeri, sub motivul, asiguram compatibilitatea. Sunteți atât de încrezut ca daca ajungem la ANSC si o sa fie studiate răspunsurile de aici, o sa câștigați procesul împotriva nostra?
Răspuns (7 aug 2025, 16:48):
Bună ziua! Vă mulțumim pentru întrebare. Condițiile de participare prevăzute de Autoritatea Contractanta în anunțul de participare și în documentația de atribuire au fost stabilite în temeiul Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Cerința la desfășurarea procedurii de achiziție într-un singur lot este inclusă pentru a evita, eventualele neconcordanțe privind buna funcționare a tehnicii cu utilajul și pubelele/tomberon, si totodată asigurarea garanției la utilizarea bunurilor in procesul de funcționare a serviciului comunal.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK