Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21457422
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
6 655 526,46 MDL
Perioada clarificărilor:
20 iul 2025, 11:12 - 30 iul 2025, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor:
30 iul 2025, 9:00 - 11 aug 2025, 17:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Achiziția are ca obiect executarea lucrărilor de construcție a sistemului de aprovizionare cu apă potabilă în satul Fîrlădenii Noi, comuna Fîrlădeni. Lucrarea prevede realizarea infrastructurii necesare pentru asigurarea accesului locuitorilor la apă potabilă, în conformitate cu normele de calitate și standardele tehnice în vigoare.
Informația despre anulare
Motivul anulării
Scrisoare de răspuns nr.131/02-1.11 din 07.08.2025, la raportul de monitorizare nr.252, de la Agenția Achiziții Publice
Data anulării
7 aug 2025, 16:23
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4314, MOLDOVA, Căuşeni, s.Fîrlădeni (r-l Căuşeni), str. Ștefan cel Mare și Sfînt nr. 281
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
20 iul 2025, 11:12
Data ultimilor modificări
7 aug 2025, 16:24
Achizitii.md ID
21457422
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
23 iul 2025, 17:57
Subiectul întrebării:
Termenul de depunere a ofertei
Întrebare:
Buna ziua. Conform legii 131/2015, art.47 al.2, termenul minim pentru depunerea ofertelor este de 20 zile. Prelungiti va rog perioada depunerii ofertelor. Multumesc
Răspuns (24 iul 2025, 07:49):
Stimate(ă) ofertant(ă)!Vă mulțumim pentru solicitarea de prelungire a termenului de depunere a ofertelor.Fiind banii contractați din surse extrabugetare, contractul se epuizează la 31 decembrie, astfel încît este absolut necesar să contractăm operatorul economic cît mai rapid, pentru ca obiectul să fie executat înainte de începerea sezonului rece. Prin urmare, nu ne aflăm în posibilitatea de a prelungi perioada de depunerea ofertelor.
Pentru orice alte clarificări, rămînem la dispoziția dumneavoastră!
Data:
23 iul 2025, 17:57
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Rugam publicarea proiectului de executie
Răspuns (24 iul 2025, 07:50):
Stimat(ă) ofertant(ă),
Vă informăm că Primăria nu dispune de proiectul de execuție în format electronic. Pentru consultarea documentației tehnice, puteți efectua o vizită la șantier, unde veți avea acces la planuri și documente în format fizic.
Așa cum este specificat în Anunțul de participare la această licitație, punctul 16: „Până la data limită de depunere a ofertelor vor fi organizate vizite la șantier”. Înscrierea și coordonarea vizitelor se va face la telefonul: +373 60 348 153.”
Vă rugăm să confirmați participarea și să prezentați actul de identitate la fața locului.
Pentru orice alte clarificări, rămânem la dispoziția dumneavoastră.
Data:
23 iul 2025, 18:14
Subiectul întrebării:
Certificat ISO 50001 Sistemul de Management al energiei - Sisteme de management al energiei
Întrebare:
Ce referinta are acest standard la achizitia lansata de dvs? Apeduct!!!
Răspuns (24 iul 2025, 07:51):
Stimat(ă) ofertant(ă),
Într-adevăr, certificatul ISO 50001 – „Sistemul de Management al energiei” figurează în Anunțul de participare, la poziția 22 din lista documentelor obligatorii pentru calificare.
Prin includerea acestui standard, autoritatea contractantă urmărește să se asigure că operatorul economic dispune de o capacitate de gestiune eficientă a energiei, recunoscută formal. Acest lucru va contribui, evident, la optimizarea consumului și la reducerea costurilor energetice pe întreaga durată a implementării prezentului proiect. Includerea acestui certificat în documentația standard, se datorează mai ales contextului în care autoritatea contractantă urmărește să sprijine eforturile de aliniere a politicilor naționale cu cele europene.
În rest, ISO 50001 nu impune cerințe tehnice asupra lucrărilor de construcție sau montaj efective, ci servește strict drept criteriu de calificare profesională.
O zi bună!
Data:
24 iul 2025, 09:28
Subiectul întrebării:
Certificat ISO 50001 Sistemul de Management al energiei
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă,
Având în vedere că în Anunțul de participare, la poziția 22 din lista documentelor obligatorii pentru calificare, se solicită certificatul ISO 50001 – Sistemul de Management al energiei, vă rugăm respectuos să reevaluați această cerință din următoarele considerente:
1. Lipsa legăturii directe cu obiectul achiziției (fapt recunoscut și de Dmv în calitate de Autoritate Contractantă).
Obiectul achiziției publice în cauză constă în construcția sistemului de aprovizionare cu apă potabilă – o lucrare de infrastructură cu caracter tehnic, fără legătură directă cu domeniul de aplicare al acestui standard. Astfel, solicitarea ISO 50001 nu este justificată prin natura, complexitatea sau specificul lucrărilor ce urmează a fi executate.
2. Cerință cu caracter abuziv și restrictiv.
Impunerea acestui certificat ca criteriu obligatoriu de calificare profesională creează o barieră nejustificată în calea participării operatorilor economici cu experiență relevantă în domeniul construcțiilor de rețele de alimentare cu apă. Cerințele de calificare trebuie să fie justificate și proporționale cu natura și complexitatea contractului, iar stabilirea unor criterii abuzive contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice, afectând concurența loială.
3. Lipsa caracterului definitoriu pentru capacitatea tehnică și profesională.
Standardul ISO 50001 nu are relevanță directă în demonstrarea capacității unui operator economic de a executa lucrări de construcție în conformitate cu cerințele tehnice și de calitate aplicabile sistemelor de alimentare cu apă.
În acest context, vă rugăm respectuos să excludeți acestă cerință, întrucât menținerea sa poate fi considerată ca o îngrădire nejustificată a accesului operatorilor economici la procedura de achiziție publică și poate atrage suspiciuni de restricționare a concurenței.
Răspuns (29 iul 2025, 18:19):
Stimat(ă) ofertant(ă),
Vă mulțumim încă o dată pentru observațiile transmise privind includerea certificatului ISO50001 în cadrul documentației solicitate pentru depunerea ofertei.
Aspecte legale
Conform Legii nr.131/2015 privind achizițiile publice, articolul18 („Criterii de calificare și selecție”) prevede că autoritatea contractantă poate stabili criterii de calificare și selecție raportate la obiectul contractului numai din lista prevăzută de lege, printre care se regăsește și „standardele de protecție a mediului” (lit.f).
Iar criteriile de calificare trebuie să reflecte natura și riscurile specifice contractului. Gestionarea eficientă a energiei reprezintă un risc tehnic și financiar important pentru acest proiect, ceea ce justifică includerea ISO50001 ca cerință de selecție a ofertanților capabili să asigure sustenabilitatea și optimizarea costurilor pe întreaga durată de viață a investiției.
Mai mult de atât, într‑adevăr, potrivit aceleiași legi nr.131/2015 privind achizițiile publice, art.24 alin.(2) („în conformitate cu principiul recunoașterii reciproce, autoritatea contractantă are obligația de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene”), astfel în calitate de AC, nu putem solicita exclusiv certificatul ISO50001; În cazul în care un operator economic deține un certificat echivalent, autoritatea contractantă îl va accepta ca îndeplinind cerința de protecție a mediului.
Conformitate cu politicile naționale şi europene de eficiență energetică
De asemenea, în procesul de racordare la acquis-ul comunitar UE/legislația UE, și anume în transpunerea Directivei (UE) 2018/2002 privind eficiența energetică (în cadrul căreia la Art.43, se impune reducerea consumului de energie şi promovarea surselor regenerabile inclusiv în sectorul construcțiilor, pentru atingerea obiectivelor climatice şi energetice pentru 2030 şi ulterior), Ministerul Energiei a propus un set de politici, programe și strategii, adoptate ulterior de Guvernul Republicii Moldova (vezi Strategia Energetică a Republicii Moldova până în 2050; Planul național integrat privind energia și clima; etc.) ce urmăresc implementarea reală de măsuri de eficienţă energetică în TOATE SECTOARELE ECONOMIEI NAȚIONALE. Iar noi, în calitate de AC, după cum am mai menționat anterior, sprijinim eforturile de aliniere a politicilor naționale cu cele europene.
Prin urmare, includerea ISO50001 în documentaţia aferentă prezentei licitații, nu doar respectă cadrul legal naţional (Legea131/2015), ci şi se aliniază politicilor europene şi naţionale de eficienţă energetică şi protecţie a mediului.
Cu stimă,
Autoritatea Contractantă
Data:
24 iul 2025, 09:39
Subiectul întrebării:
Buna ziua. Conform legii 131/2015, art.47 al.2, termenul minim pentru depunerea ofertelor este de 20 zile. Prelungiti va rog perioada depunerii ofertelor. Multumesc
Întrebare:
Buna ziua. Ideea din raspunsul dvs dat la intrebare e clara, dar incalca legislatia in vigoare. Va rugam sa va conformati legislatiei si sa modificati termenii. Riscurile sunt mari de a nu reusi pina la sezonul rece sau 31.12.2025 din mai multe puncte de vedere, incepind de la faptul ca abia acum ati lansat licitatia, ulterior sunt posibile contestatii, etc. Asa ca termenul minim de depunere conform legii nu este un rosc, ci o obligatiune. De asta rugam sa va conformati si sa prelungiti termenii conform legii. Multumesc!
Răspuns (28 iul 2025, 07:55):
Perioada depunerii ofertelor a fost modificata, va multumim pentru receptivitate!
Data:
25 iul 2025, 08:30
Subiectul întrebării:
Garantia de buna executie
Întrebare:
Buna dimineata. Garantia de buna executie este posibil de emis si sub forma de retineri succesive sau o alta forma expres mentionata in punctul 93 din Documentatia Standard incarcata de dvs la aceasta licitatie?
Răspuns (28 iul 2025, 07:56):
Buna , multumim pentru intrebare Garanția de bună execuție a contractului, se constituie din formă de garanţie bancară de la o instituţie licenţiată conform anexa nr.10, a fost modificat și documentatia .
Data:
25 iul 2025, 08:35
Subiectul întrebării:
Termen de depunere
Întrebare:
Vreau si eu sa ma expun despre termenul foarte mic dat de dvs pentru depunere, ceea ce e contrar legii. Dvs doriti urgent sa fie executate lucrarile, dar la termen de valabilitate a ofertei cereti 90 zile!!! Adica dvs aveti posibilitate 3 luni sa analizati si sa alegeti cistigatorul, dar nou ne dati de 2 ori mai putin timp sa ne pregatim de licitatie! Asta nu e corect si nu e legal! Deatita, faceti dupa lege, o consultati si mariti termenul de depunere asa cum se cuvine!!!
Răspuns (28 iul 2025, 07:57):
Perioada depunerii ofertelor a fost modificata, va multumim pentru receptivitate!
Data:
25 iul 2025, 09:10
Subiectul întrebării:
Deviz-oferta Nr. 2-1
Întrebare:
Poz.1 Hidrant, D=80 mm, h=1000 mm- ce tip?
Răspuns (28 iul 2025, 13:57):
Așa cum este specificat în Anunțul de participare la această licitație, punctul 16: „Până la data limită de depunere a ofertelor vor fi organizate vizite la șantier”. Înscrierea și coordonarea vizitelor se va face la telefonul: +373 60 348 153.
Data:
28 iul 2025, 15:44
Subiectul întrebării:
"...Garanția de bună execuție a contractului, se constituie din formă de garanţie bancară de la o instituţie licenţiată conform anexa nr.10, a fost modificat și documentatia"
Întrebare:
Buna ziua. Ati dat raspuns la intrebarea "Garantia de buna executie este posibil de emis si sub forma de retineri succesive sau o alta forma expres mentionata in punctul 93 din Documentatia Standard incarcata de dvs la aceasta licitatie?", insa totusi nu e clar. Intrebarea se refera la modalitatea/tipul garantiei. E posibil si de emis garantie de buna executie prin retineri succesive, de exemplu? Cum e mentionat si in punctul 93 din Documentatia Standard. Totodata ati mentionat ca ati modificat si documentatia. Rugam sa specificati care anume modificari si unde le-ati aplicat. Multumesc
Răspuns (29 iul 2025, 08:03):
Va mulțumim pentru interes , si revenim cu concretizări ca conform anunțului de participare este clar stipulat ca Garanție de bună execuție va fi in cuantum de 10 % din valoarea de deviz a contractului de achiziții publice si va fi emis printr-o scrisoare bancară și se va prezenta de către ofertantul desemnat câștigător la momentul încheierii contractului de la o BANCA acreditata in Republica Moldova , aceasta mențiune se regaseste si in punctul 93 din documentația standard modificata . Va mulțumim!
Speram ca acum am fost destul de expliciți !
Data:
29 iul 2025, 14:30
Subiectul întrebării:
Deviz-oferta Nr. 2-1
Întrebare:
Poz.1 Hidrant, D=80 mm, h=1000 mm- ce tip?
Răspuns (29 iul 2025, 18:21):
Pentru a afla ce tip de hidrant aveti nevoie, așa cum este specificat în Anunțul de participare la această licitație, punctul 16: „Până la data limită de depunere a ofertelor vor fi organizate vizite la șantier”. Înscrierea și coordonarea vizitelor se va face la telefonul: +373 60 348 153.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK