Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21455767
1
Perioada de actualizare
de la
16.07.2025 14:33
până la 28.07.2025 09:30
până la 28.07.2025 09:30
2
Propunerea ofertelor
de la
28.07.2025 09:30
până la 06.08.2025 10:00
până la 06.08.2025 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
39 600 400 MDL
Perioada clarificărilor:
16 iul 2025, 14:33 - 28 iul 2025, 9:30
Perioada de depunere a ofertelor:
28 iul 2025, 9:30 - 6 aug 2025, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Restaurarea imobilului cu nr. cadastral 0100520074.01 are statut de monument de arhitectură, artă și istorie de categorie locală, fiind înscris cu denumirea Sediul Administrației Zemstvei județene (cu adresa Sfatul Țării nr.16 A, B) la Compartimentul Strada Sfatul Țării, în Registrul monumentelor istorice de categorie locală din municipiul Chișinău, în același timp este parte componentă a Nucleului istoric al Chișinăului.
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Sfatul Țării, nr.16
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
16 iul 2025, 14:33
Data ultimilor modificări
16 iul 2025, 15:48
Achizitii.md ID
21455767
MTender ID
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare repetat (1).semnat.pdf
anunt de participare repetat (1).semnat.pdf
Documentele la ofertă
-
16.07.25 14:33
caiet de sarcini partea i .semnat.semnat.semnat.semnat.semnat.semnat. fin.pdf
caiet de sarcini partea i .semnat.semnat.semnat.semnat.semnat.semnat. fin.pdf
Documentele la ofertă
-
16.07.25 14:33
Data:
16 iul 2025, 15:48
Subiectul întrebării:
Criterii de calificare. Lucrări similare.
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă. Având în vedere cerința din documentația de atribuire, conform căreia:
Ofertantul va demonstra că în ultimii 5 ani, calculați până la data limită de depunere a ofertelor, a executat lucrări similare cu cele ce fac obiectul contractului....
Vă rugăm să ne oferiți o clarificare privind înțelesul termenului „lucrări similare”. Concret, vă rugăm să precizați, Ce tipuri de lucrări sunt considerate similare cu cele ce fac obiectul contractului:
lucrări de restaurare monumente istorice sau lucrări de construcții civile?
Răspuns (16 iul 2025, 16:08):
Buna ziua,
Prin sintagma „lucrări similare” se întelege efectuarea lucrărilor de construcție (reconstrucție) civile și restaurarea monumentelor de istorie și arhitectură.
Totodată operatorul economic va demonstra că în ultimii 5 ani, calculați până la data limită de depunere a ofertelor, a executat lucrări de restaurare a minim unui monument de istorie și arhitectură în valoare de 10 000 000,00 lei (vedeți pct.16 din anunț).
Data:
16 iul 2025, 18:18
Subiectul întrebării:
Dragă autoritate contractantă,
Întrebare:
Dragă autoritate contractantă,Dar dacă o companie dispune de un contract cu experiență la monumente istorice dar…avem un contract de 7 000 000 și la moment finisam altul tot de așa tip de aproximativ 10 000 000 ?
Nu avem acces la licitația dată?
Răspuns (17 iul 2025, 07:38):
Buna ziua,
Ofertantul trebuie să prezinte proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor emis pînă la data limită de depunere ofertelor, ceea ce va demonstra că a executat lucrări de restaurare a minim unui monument de istorie și arhitectură în valoare de 10 000 000,00 lei.
Data:
16 iul 2025, 18:19
Subiectul întrebării:
Repetat
Întrebare:
Buna,ce a stat la baza și de ce a fost anulată prima procedură?
Răspuns (17 iul 2025, 07:31):
În temeiul art. 71 alin.(1) lit.c), lit.d) și lit.f) din Legea nr.131/2015, procedura de achiziții publice Achiziționarea lucrărilor de restaurare a clădirii administrative cu nr. cadastral 0100520074.01. – sediul Oficiului Avocatului Poporului, din str. Sfatul Țării nr. 16, mun. Chișinău, nr.ocds-b3wdp1-MD-1740141221776 a fost anulată. Operatorii economici participanți nu au întrunit cerințele de calificare și selecție și necorespunderea cu specificațiile tehnice.
Data:
21 iul 2025, 15:40
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Bună ziua, Stimată autoritate contractantă,
solicitam publicarea formularului nr 1 desfășurat
Răspuns (21 iul 2025, 16:41):
Bună ziua!
Toate formalarele anexate sunt constituitre din 2 părți, partea a doua conține lucrările desfășurate care urmează a fi executate. Respectiv, documentele publicate cu inițialele cs (caiet de sarcini II) conțin în partea a doua (mai jos) descriere desfășurată.
Vă rog sa prezentați oferta conform caietului de sarcini publicat. Toți operatorii economici urmează să prezinte oferta conform caietului de sarcini publicat, respectiv toți sunt pe poziții egale, au aceleași documente pentru pregătirea și depunerea ofertelor. Respectiv, toți operatorii economici urmează să prezinte oferta conform formularelor publicate.
În conformitate cu cerințele de eligibilitate operatorii/agenții economici sunt obligați să se prezinte la sediul Oficiului Avocatului Poporului pentru a face cunoștință cu proiectul. În aceste condiții vă așteptăm pe adresa mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor 11/3, între orele 08:30 - 16:30, de luni până vineri pentru a face cunoștință fizic cu proiectul.
În prealabil telefonați pentru a organiza prezentarea proiectul la următoarele numere de telefon: - 060002683 Ceban V.
Data:
22 iul 2025, 14:11
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini Partea II
Întrebare:
Formularul F1 conține divergențe față de formularul F1 desfășurat. De exemplu, la poziția 52 din CS 2.1.4, k = 2 este menționată, însă în formularul desfășurat această valoare nu este aplicată. Există și alte poziții cu neconcordanțe similare.
Vă rugăm să precizați în baza cărui formular trebuie elaborată oferta
Răspuns (22 iul 2025, 16:30):
bună ziua !
Caietul de sarcini inclus în Formularul nr. 1 conține cerințele tehnice și normele care trebuie respectate în procesul de elaborare a ofertei și constituie documentul de referință principal.
Formularul nr. 5 prezintă valorile unitare aferente pozițiilor din deviz; cu toate acestea, coeficienții (k) nu sunt menționați în mod expres, fiind considerați aplicați implicit conform structurii inițiale a Formularului nr. 1.
Prin urmare, în caz de divergențe între formulare, vă rugăm să elaborați oferta ținând cont cu prioritate de specificațiile și coeficienții prevăzuți în Caietul de sarcini (Formularul nr. 1).
Data:
22 iul 2025, 14:55
Subiectul întrebării:
Formlarul F1
Întrebare:
În partea a doua a caietelor de sarcini este anexat formularul nr 5 in care nu este descris pe deplin cantitatea totală a resurselor per pozoitie și deasemenea nu este vizibilă aplicarea coificienților. Solicitam anexarea formularului F1 desfășurat
Răspuns (22 iul 2025, 16:32):
Bună ziua !
prezentați oferta conform caietului de sarcini publicat. Documentație de proiect cât și caietul de sarcini a fost elaborată de persoane autorizate, inclusiv a fost verificată.
Toți operatorii economici urmează să prezinte oferta conform caietului de sarcini publicat (documentelor publicate), respectiv toți sunt pe poziții egale, au aceleași documente pentru pregătirea și depunerea ofertelor.
Data:
22 iul 2025, 16:46
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Foarte multe discutii pe marginea publicarii formularului nr.1 desfasurat. Asta se face din doua clicuri, solicitati persoanelor autorizate cu care lucrati sa faca asta, mai ales ca este sugerat si de catre ANSC si Agentia Achizitii Publice, pentru evitarea neclaritatilor sa fie publicat formularul nr.1 desfasurat. Multumim!
Răspuns (23 iul 2025, 13:12):
Bună ziua,
Reiterăm faptul că documentația de atribuire conține informațiile detaliate solicitate, acestea regăsindu-se în partea a doua a anexelor – unde sunt specificate: denumirea lucrărilor, cheltuielile și resursele necesare.
Toate documentele formularului nr.1 publicate sub inițialele CS (Caiet de sarcini – partea a II-a) conțin și informația desfășurată (exemplu: în caietul de sarcini 6.1.3, paginile 1–2 conțin denumirea lucrărilor, iar paginile 2–4 includ detalii privind lucrările, cheltuielile și resursele (informația desfășurată).
Prin urmare, vă rugăm să prezentați oferta în strictă conformitate cu caietul de sarcini publicat.
Toți operatorii economici participanți la această procedură de achiziție trebuie să respecte aceeași documentație, ceea ce asigură egalitate de tratament și condiții egale pentru pregătirea și depunerea ofertelor.
Astfel, oferta trebuie elaborată utilizând formularele puse la dispoziție prin documentația publicată.
Totodată, menționăm că această procedură de achiziție este una repetată, sens în care e de menționat că nu au fost formulate obiecții sau observații din partea ANSC, în privința documentației de atribuire.
Data:
24 iul 2025, 12:01
Subiectul întrebării:
Intrebari pozitii CS 2.1.4
Întrebare:
- la poz 265 polisterenul a fost aplicat in 2 straturi insa nu a fost aplicat nici un coificient, e o scăpare?
- la poz 296 este aplicat coificientul 3.33 si este indicat si consumul de material 4.5 kg/m2 . Aplicam coificientul dupa punem consumul 4.5 sau mai întâi punem consumul 4.5 după care aplicam coificintul si obtinem un consum de 14,9850
Răspuns (25 iul 2025, 08:40):
Bună ziua,
Poziția 265 – IzF55D
Termoizolarea exterioara glafurilor a cladirilor cu tencuieli fine pe termoizolant (sisteme cu fixare rigida a termoizolantului), suprafata peretilor neteda: cu placi de polistiren expandat (soclu, gr.50 mm in 2 straturi).
Deși norma de deviz prevede explicit aplicarea în două straturi, menținem această poziție conform prevederilor din caietul de sarcini, fără aplicarea vreunor coeficienți suplimentari, întrucât la nivelul soclului este necesară aplicarea termoizolației și pe glafuri in cazuri exceptionale, soluție impusă de neconformitățile constructive.
Poziția 296 – CF30A k=3.33
Norma prevede:
Tencuieli exterioare de 10 mm. grosime, executate manual. cu amestec "Сeresit" la pereti (K=3.33 la materiale si utilaj, mortar p/u realizarea stucaturilor profilate CR 42, consum 4.5 kg/m2)
Se aplică coeficientul K = 3,33 la materiale și utilaj, conform normei.
Se menține la materialul de bază: Mortar pentru realizarea stucaturilor profilate tip CR 42, cu un consum de 4,5 kg/m².
Astfel, coeficientul K = 3,33 se aplică la toate celelalte materiale și utilaje, iar consumul specific pentru mortarul CR 42 rămâne nemodificat, conform prevederilor normei.
Dacă mai aveți întrebări nu ezitați să le adrrsați.
Data:
25 iul 2025, 11:38
Subiectul întrebării:
Intrebari CS
Întrebare:
- poz 289 R8A15B: cantitatea moficicata pentru tablă zincata indicată in descriere este - 0,23kg insă in varianta desfășurată a fost introdus 0.14kg, este o scăpare?
- poz 35 CF57A: cum se face ca grosimea stratului este de 5 mm insa coificientul se aplica doar la manopera si utilaj iar cantitatea ramane 1.8kg/m2/1mm? daca creste stratul, atunci si consumul la fel. Exemplu de pozitie similara sa regasit in CS 2.1.4 poz 151 si 275 unde coificentul a fost aplicat integral.
Răspuns (26 iul 2025, 10:20):
bună ziua !
Poziția 289 R8A15B
Confectionarea sablonului cu lungimea pina la 10 cm: numarul de muluri de la 5 pina la 10 ( Sablon 40 cm, K=1,9 la manopera, se adauga cherestea - 0.004 m3, tabla zincata - 0.23 kg )
Conținutul indică faptul că este vorba despre o poziție normativă pentru confecționarea unui șablon:
Descrierea poziției:
Confecționarea șablonului cu lungimea până la 10 cm:
Numărul de muluri: 5–10
Dimensiune șablon: 40 cm
Coeficient K = 1,9 aplicat la manoperă
Se adaugă:
Cherestea: 0,004 m³
Tablă zincată: 0,23 kg
Concluzie:
Este vorba de tablă zincată folosită în confecționarea unui șablon (matriță), pentru muluri./elemente decorative.
Greutatea de 0,23 kg pe poziție este corectă în contextul elementului de dimensiuni reduse (șablon de 40 cm).
Poziția 35 – CF57A
Aplicarea manuala a chitului pe baza de ipsos "Ceresit CR 64 " grosime 1,0 mm pe suprafetele peretilor, coloanelor ( gr. 5 mm, K=5 la manopera si utilaj, consum 1.8 kg/m2/1 mm )
· Stratul aplicat are grosimi variabile între 1 mm și 5 mm, în funcție de planeitatea suportului și nivelul de corecție necesar;
· Zona de aplicare este fațada – suprafețe verticale exterioare, ceea ce implică expunere la factori climatici și cerințe suplimentare de aderență și durabilitate;
· Coeficientul K = 5 a fost aplicat doar la manoperă și utilaj, fără ajustarea poziției de bază și a consumului de material, care rămâne raportat la 1 mm.
Concluzie:
Aplicarea pe fațadă în strat de 5 mm nu mai este doar o ajustare a grosimii, ci duce la schimbarea poziției normative de bază, întrucât:
· Norma CF57A este dedicată aplicării stratului de 1 mm, ceea ce implică o anumită tehnologie (frecvent de finisaj).
· La 5 mm, vorbim deja de o altă etapă tehnologică, mai apropiată de o nivelare grosieră sau strat de egalizare, nu de simplă chituire.
· Normele de deviz pentru 5 mm (cum ar fi poziții din CF58, CF59 sau altele dedicate tencuielilor și straturilor medii) prevăd alt consum, altă manoperă, alt coeficient de dificultate.
prezentați oferta conform caietului de sarcini publicat.
Toți operatorii economici urmează să prezinte oferta conform caietului de sarcini publicat (documentelor publicate), respectiv toți sunt pe poziții egale, au aceleași documente cu același conținut pentru pregătirea și depunerea ofertelor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK