Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21455584
1
Perioada de actualizare
de la
16.07.2025 13:34
până la 04.08.2025 10:00
până la 04.08.2025 10:00
au rămas 16 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
04.08.2025 10:00
până la 21.08.2025 10:00
până la 21.08.2025 10:00
3
Licitaţie
22.08.2025 13:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
64 879 403 MDL
Perioada clarificărilor:
16 iul 2025, 13:34 - 4 aug 2025, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
4 aug 2025, 10:00 - 21 aug 2025, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Conform Caietului de sarcini
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
16 iul 2025, 13:34
Data ultimilor modificări
18 iul 2025, 10:06
Achizitii.md ID
21455584
MTender ID
CPV
39140000-5 - Mobilier de uz casnic
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - LOT 1: Echipamente pentru prelucrarea mecanică a alimentelor
Buget: 7617000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 2 - LOT 2: Echipamente pentru gătit și tratament termic
Buget: 25823252.0 MDL
Activ
Lotul nr. 3 - LOT 3: Depozitare frigorifică și echipamente auxiliare de păstrare
Buget: 7394416.0 MDL
Activ
Lotul nr. 5 - LOT 5: Mobilier și mese de inox pentru preparare/spălare
Buget: 7662015.0 MDL
Activ
Lotul nr. 6 - LOT 6: Echipamente pentru distribuție, servire și auxiliare Horeca
Buget: 3263646.0 MDL
Activ
Lotul nr. 7 - LOT 7: Echipamente de ventilare, condiționare și prepararea apei calde.
Buget: 3031042.0 MDL
Activ
Lotul nr. 8 - LOT 8: Echipamente electrice auxiliare pentru confort și igienă.
Buget: 2254410.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
caiet de sarcini.signed (9).pdf
caiet de sarcini.signed (9).pdf
Documentele la ofertă
-
16.07.25 13:34
anunț de participare.signed (11).pdf
anunț de participare.signed (11).pdf
Documentele la ofertă
-
16.07.25 13:34
lista instituții beneficiare.pdf
lista instituții beneficiare.pdf
Documentele la ofertă
-
18.07.25 10:06
Data:
16 iul 2025, 14:58
Subiectul întrebării:
Lot 7 AISI 403
Întrebare:
Bună ziua, Cre-i scopuș folosirii AISI 403? AISI 304 alimentar va fi acceptat? Sa-u AISI 430 inox tehnic (nu este recomandat)
Răspuns (17 iul 2025, 09:42):
Bună ziua. Se va accepta atât AISI 403 cât și AISI 304.
Data:
16 iul 2025, 15:50
Subiectul întrebării:
Buna ziua
Întrebare:
Nu este posibil sa faceti mai multe loturi? sunt loturi care ati amestecat si aparate de aer conditionat, si boilere, si hote, nu toate companiile au asa tip de produse, ca sa poata participa mai multe companii - rugam ca fiecare produs in parte sa faceti cite un lot aparte. Plus ca si garantia pentru oferta nu va fi asa mare, vor avea posibilitatea sa participe la aceasta licitatie mai multe companii...
Răspuns (16 iul 2025, 16:41):
Bună ziua. Rugăm frumos să respectați cerințele expuse în DA de către AC.
Data:
17 iul 2025, 11:07
Subiectul întrebării:
Divizarea loturilor
Întrebare:
Vă rugăm să reanalizați structura loturilor 1–8, întrucât includ poziții necorelate tehnic sau funcțional, ceea ce restricționează concurența și favorizează nejustificat doar operatorii economici de dimensiuni foarte mari. Divizarea acestora ar permite participarea unui număr mai mare de ofertanți, ar reduce riscul de anulare și ar asigura o utilizare eficientă a fondurilor publice, în conformitate cu principiile achizițiilor publice.
Ce au in comun ca funcționalitate: masinile de curatat cu cele de feliat si cu cântarele? cuptoarele cu cazanele si plitele?? masinile de spalat vase cu mobilierul de inox?? boilerele cu conditionele...???s.a.m.d
Va rugam divizati loturile, altfel se va contesta procedura la ANSC si se va tergiversa procesul de aprovizionare, care tot copiii pana intr-un final vor avea de suferi.
Răspuns (17 iul 2025, 15:03):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor.
Data:
17 iul 2025, 11:09
Subiectul întrebării:
Respectarea principiului proportionalitatii
Întrebare:
Cerințele privind experiența similară și cifra medie anuală de afaceri, raportate la valoarea totală a contractului sau a loturilor cumulate, sunt disproporționate și neconforme cu principiul proporționalității. Solicităm ajustarea acestora în funcție de valoarea estimată a fiecărui lot, pentru a nu restricționa nejustificat accesul operatorilor economici eligibili.
Răspuns (17 iul 2025, 15:05):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Data:
17 iul 2025, 11:18
Subiectul întrebării:
Loturi structurate
Întrebare:
Fiecare școală este în măsura să facă procurările, deoarece experiența achizițiilor prin licitație nu este o noutate. Astfel, loturile ar fi mai mici și structurate. Deservirea și montările echipamentelor mai rapide și monitorizate mai ușor.
Răspuns (17 iul 2025, 15:18):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
Data:
17 iul 2025, 11:22
Subiectul întrebării:
participare
Întrebare:
companii peste hotare ar putea participa? si care sunt condițiile?
Răspuns (17 iul 2025, 15:06):
Bună ziua. Potrivit prevederilor de la art. 16 alin (1) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice”. Pentru mai multe detalii la acest aspect, vă încurajăm să consultați prevederile actului legislativ menționat supra.
Data:
17 iul 2025, 13:14
Subiectul întrebării:
Cerinta cifra medie de afaceri si experienta similara.
Întrebare:
Conditia expusa de Dvs ca fiind din valoarea viitorului contract sa o intelegem ca fiind valoarea ofertei pentru fiecare lot in parte?
Adica daca se participa la 2 sau 3 loturi, cerintele privind cifra medie de afaceri si experienta similara nu va fi cumulativa, asa sa intelegem?
Răspuns (17 iul 2025, 15:06):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Data:
17 iul 2025, 15:19
Subiectul întrebării:
Instalarea. Conectarea. Punerea în funcțiune
Întrebare:
Bună ziua, care sunt cerințele privind punerea în funcțiune a utilajelor, instalarea, conectarea lor?
Răspuns (17 iul 2025, 15:38):
Bună ziua. Rugăm frumos să citiți cu atenție Caietul de sarcini. Acolo sunt expuse cerințele de livrare/instalare.
Data:
17 iul 2025, 15:23
Subiectul întrebării:
Condiții. Termenii de achitare
Întrebare:
Care sunt termenii de achitare? Este posibil un avans?
Răspuns (17 iul 2025, 15:34):
Bună ziua. Avansul, în cazul achiziției de bunuri/servicii, nu este permis de legislația în vigoare.
Data:
17 iul 2025, 15:24
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție
Întrebare:
Care este termenul de valabilitate a acesteia și condițiile de rambursare?
Răspuns (17 iul 2025, 15:37):
Bună ziua. Garanția de bună execuție se restituie după executarea integrală a contractului. De obicei, garanția se restituie în termen de 1-2 săptămâni de la solicitare, dar desigur mai contează și forma garanției agreată de părți.
Data:
17 iul 2025, 15:29
Subiectul întrebării:
Cerințele tehnice
Întrebare:
Ca să nu facem referire la mai multe poziții și pentru a primi un răspuns mai generalizat aplicabil la toate, cazul în care oferta tehnică va conține abateri, fiindcă câteva utilaje fac referire la anumite brand uri firește în urma analizei voastre de piață, atunci în cazul dat care este ponderea exactității cu parametri tehnici solicitați coraportat la nivelul de preț. De exemplu o ofertă avantajoasă ar putea prevala la o abatere de +\- 10% de la caracteristici precum dimensiuni, putere, volum, productivitate și alte în aceeași idee
Răspuns (17 iul 2025, 15:46):
Bună ziua. Rugăm frumos să formulați întrebări de clarificare mai precise.
Data:
17 iul 2025, 15:55
Subiectul întrebării:
Termeni de achitare
Întrebare:
Care sunt termenii în zile de achitare a viitorului contract?
Răspuns (17 iul 2025, 16:11):
Bună ziua. În termen de aproximativ 15-20 zile din data semnării facturii de ambele părți. AC va accepta și livrări/facturări eșalonate.
Data:
17 iul 2025, 16:04
Subiectul întrebării:
Cerințe tehnice
Întrebare:
Ca să fim mai concreți, privind abateri: la majoritatea pozițiilor puterea este desemnată ca interval, se acceptă o putere superioară intervalului? Același lucru se referă la capacități precum încărcare, productivitate, și caracteristici cheie marcate la urma cu sintagma până la… la fel sunt admisibile oferte cu date superioare celor solicitate?
Răspuns (17 iul 2025, 16:14):
Bună ziua. Rugăm frumos să faceți referire la poziția exactă din lot.
Data:
17 iul 2025, 17:02
Subiectul întrebării:
Cuptor cu microunde
Întrebare:
Puterea solicitata la cuptorul cu microunde e corecta? minim 2000W?
Răspuns (18 iul 2025, 13:39):
Puterea minimă de 2000W la cuptorul cu microunde este corectă și a fost stabilită pentru a corespunde necesităților de utilizare intensivă în context profesional.
În ceea ce privește interpretarea specificațiilor tehnice, în mod general se acceptă abateri de ±10% față de valorile indicate pentru dimensiuni, putere, volum și productivitate, atât timp cât acestea nu afectează negativ funcționalitatea echipamentului și rămân în cadrul unor parametri comparabili din punct de vedere tehnic și calitativ.
Pentru cazurile în care valorile sunt exprimate „până la...” sau ca interval (ex. „1800–2200W” ori „volum minim 25 litri”), se acceptă oferte cu specificații superioare celor menționate, fără penalizare, dacă acestea aduc valoare adăugată și respectă cerințele generale de utilizare, spațiu și eficiență.
Data:
18 iul 2025, 09:55
Subiectul întrebării:
Documentatia depunere nr 14
Întrebare:
Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 - corect intelegem ca aceste certificate se refera la producatorii de utilaj si nu la operatorii economici care vor participa la procedura de achizitie? Or, asa certificare nu este necesara pentru a efectua vinzari de utilaj pe teritoriul R.Moldova..
Data:
18 iul 2025, 12:03
Subiectul întrebării:
Forma garantiei de buna executie
Întrebare:
Ati indicat 4 forme de garantie de buna executie. Sa intelegem ca toate sunt agreate deja de autoritate, respectiv operatorul economic va alege una din cele 4 la momentul semnarii contractului?
Răspuns (18 iul 2025, 13:40):
Bună ziua. Ați înțeles corect.
Data:
18 iul 2025, 12:11
Subiectul întrebării:
Schimbati modalitatea de evaluare
Întrebare:
Va rugam respectuos sa modificati criteriul de evaluare: din cel mai mic pret pe lot in cel mai mic pret pe pozitie din lot!
Este cea mai buna solutie, deoarece un mic detaliu/cerinta tehnica necorespunzatoare din oferta va aduce la anularea intregului lot!
Totodata, nu veti limita concurenta
Va multumim
Răspuns (18 iul 2025, 13:42):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
Data:
18 iul 2025, 12:19
Subiectul întrebării:
Decizia de a nu diviza pe loturi
Întrebare:
Având în vedere contextul electoral actual, considerăm că impunerea unor cerințe restrictive, care pot fi interpretate ca favorizând anumiți operatori economici, va atrage atenția publicului și mass-mediei, afectând imaginea de imparțialitate și corectitudine a autorității contractante. O eventuală mediatizare negativă a procedurii în această perioadă sensibilă ar fi de natură să pună sub semnul întrebării transparența și echitatea procesului de achiziție, cu implicații asupra încrederii cetățenilor și a eficienței utilizării banilor publici
Vă solicităm respectuos să mai examinati in cadrul grupului de lucru aceste aspecte.
Va multumim
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK