Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21446495
1
Perioada de actualizare
de la
07.07.2025 16:33
până la 17.07.2025 16:30
până la 17.07.2025 16:30
au rămas 4 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
17.07.2025 16:30
până la 28.07.2025 16:30
până la 28.07.2025 16:30
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
3 333 333,33 MDL
Perioada clarificărilor:
7 iul 2025, 16:33 - 17 iul 2025, 16:30
Perioada de depunere a ofertelor:
17 iul 2025, 16:30 - 28 iul 2025, 16:30
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Lucrări de defrișare a arborilor pe teritoriile aferente instituțiilor de învățământ municipale conform caietului de sarcini
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mitropolit Dosoftei, 99
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
7 iul 2025, 16:33
Data ultimilor modificări
11 iul 2025, 13:31
Achizitii.md ID
21446495
MTender ID
CPV
77200000-2 - Servicii pentru silvicultură
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Data:
11 iul 2025, 13:31
Subiectul întrebării:
Echipamente
Întrebare:
De ce echipamnetul închiariat nu este eligibil, atît timp cît legislația în vigoare permite acest fapt. De ce se impus cerințe abuzive și se eschivează de la respectarea prevederilor legale?
Răspuns (11 iul 2025, 15:31):
În conformitate cu prevederile art. 37 alin. (14) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are dreptul de a stabili condiții speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmărește obținerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecția mediului, cu respectarea principiilor transparenței, proporționalității, tratamentului egal și nediscriminării. Cerința privind deținerea în proprietate a echipamentelor a fost impusă în mod justificat, luând în considerare natura lucrărilor ce urmează a fi executate, respectiv:
• lucrări de defrișare, tăieri, manipulare și evacuare a masei lemnoase, în proximitatea instituțiilor de învățământ municipale, unde este implicată securitatea fizică a copiilor și a personalului școlar;
• nevoia de a avea control operațional deplin asupra echipamentelor implicate în execuția lucrărilor, inclusiv în ceea ce privește întreținerea, funcționarea în parametri tehnici optimi și adaptabilitatea în condiții meteo variabile;
• reducerea riscului de întârzieri sau întreruperi cauzate de indisponibilitatea echipamentelor închiriate sau de clauze contractuale care nu permit utilizarea acestora la capacitate maximă.
În plus, în cazul unor incidente sau daune (accidente de muncă, avarii, pagube aduse proprietății instituției de învățământ), utilizarea echipamentelor proprii asigură:
• trasabilitate clară a răspunderii;
• intervenție promptă pentru remediere;
• asigurarea garanției integrale a lucrării.
Menționăm că legislația nu interzice utilizarea echipamentelor închiriate, însă nu obligă autoritatea contractantă să le accepte. Aceasta are discreția de a stabili condiții suplimentare în măsura în care ele sunt justificate, proporționale și fundamentate obiectiv. Prin urmare, considerăm că cerința privind deținerea în proprietate a dotărilor este legală, proporțională și justificată în contextul specific al contractului de față.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK