1
Perioada de actualizare
de la 25.06.2025 16:36
până la 13.07.2025 11:54
2
Propunerea ofertelor
de la 13.07.2025 11:54
până la 03.08.2025 11:54
au rămas 14 zile
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 2 916 667 MDL
Perioada clarificărilor: 25 iun 2025, 16:36 - 13 iul 2025, 11:54
Perioada de depunere a ofertelor: 13 iul 2025, 11:54 - 3 aug 2025, 11:54

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicitate
Abonează-te
Publicitate

servicii de elaborare a documentației de proiect și de deviz pentru construcția noului sediu al Judecătoriei Orhei

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, 31 August 1989 nr.82
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ana Schibin
Telefonul de contact
022820868
Datele achizitiei
Data publicării
25 iun 2025, 16:20
Data ultimilor modificări
7 iul 2025, 9:23
Achizitii.md ID
21439060
CPV
71200000-0 - Servicii de arhitectură şi servicii conexe
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
202506251626_duae_ro_0.doc
Documentele la ofertă
-
25.06.25 16:36
202506251626_anunt de participare (Orhei ADJAJ) (1).semnat.pdf
Documentele la ofertă
-
25.06.25 16:36
202506251626_caiet de sarcinii (1).semnat.pdf
Documentele la ofertă
-
25.06.25 16:36
servicii de elaborare a documentației de proiect și de deviz pentru construcția noului sediu al Judecătoriei Orhei
Data:
7 iul 2025, 09:23
Subiectul întrebării:
Revizuirea unor criterii de participare
Întrebare:
Referitor la cerința nr. 6 din anunțul de participare cu privire la "Realizarea pe parcursul ultimilor trei ani a unei cifre medii de afaceri egală sau mai mare de 2916667 lei" solicităm micşorarea acestui plafon pînă la maxim 2 000 000 lei avînd în vedere că acest fapt exclude competitivitatea şi minimizează şansele de participare pentru unii participanţi, totodată favorizînd alţi participanţi. Posibilitatea de execuţie a unui astfel de obiect poate fi demonstrată prin experienţa similară şi proiecte deja dealizate pentru acest domeniu (justiţie-administrativ etc.), cu un volum de proiectare similar sau mai mare, dar cu preţuri mai mici (pot fi anexate contractele de proiectare şi procesele verbale de transmitere a documentaţiei realizate).
Răspuns (8 iul 2025, 17:25):
Stimate operator economic, Referitor la solicitarea Dumneavoastră privind modificarea cerinței nr. 6 din anunțul de participare — „Realizarea pe parcursul ultimilor trei ani a unei cifre medii de afaceri egală sau mai mare de 2 916 667 lei”, vă informăm următoarele: Cerința respectivă a fost stabilită în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Cifra medie de afaceri a fost calculată proporțional cu valoarea estimată a contractului, cu scopul de a asigura capacitatea financiară necesară pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale și pentru a diminua riscul neexecutării corespunzătoare a contractului. Totodată, subliniem că această cerință nu are caracter discriminatoriu și se aplică în mod egal tuturor operatorilor economici interesați, nefiind menită să favorizeze sau să excludă în mod nejustificat vreun participant. Aceasta este justificată prin complexitatea, amploarea și importanța obiectivului vizat — proiectarea unei instituții judiciare de importanță națională, conform normativelor în vigoare pentru construcții publice în domeniul justiției. În consecință, solicitarea de diminuare a plafonului privind cifra de afaceri nu poate fi acceptată, întrucât nu ar mai reflecta în mod adecvat capacitatea economică și financiară minim necesară pentru realizarea obiectului achiziției. Vă mulțumim pentru interesul manifestat și vă încurajăm să participați la procedura de achiziție în măsura în care îndepliniți cerințele de calificare.
Data:
10 iul 2025, 16:21
Subiectul întrebării:
Concretizari suplimentare procedura
Întrebare:
Referitor la prevederile art. 22 alin. (3) lit. b) din Legea 1321/2015 "Privind achiziţiile publice" menţionăm, că aici sunt stabilite cerinţe referitor la "echipamentele tehnice şi măsuri aplicate în vederea asigurării calităţii " fapt cu care suntem total deacord. Doar că aceasta nu are careva legătură cu stabilirea/plafonarea unor cifre medii de afaceri etc. Astfel solicităm şi considerăm posibilă micşorarea cifrei medii de afaceri sau solicitarea acesteia doar pentru ultimul an (2024) avînd în vedere că pot fi întreprinderi noi etc. Totodată, referitor la diminuarea riscului neexecutării corespunzătoare a contractului, aceasta poate fi demonstrată prin contracte şi obiecte deja realizate cu capacitate şi importanţă similară şi mai mare (avînd în vedere că ,,instituţii judiciare de importanţă naţională" la care faceţi Dvs. referinţă nu sunt numeroase: Curtea Supremă de Justiţie, Curţile de Apel), însă realizate cu custuri mai mici. Astfel, aplicarea cerinţei solicitate de către noi va face posibilă participarea mai multor întreprinderi cu experienţă în domeniu, cu oferte mai mici, astfel fiind posibilă şi economisirea banilor publici şi realizarea unui obiectiv important (sediul unei judecătorii raionale).
Răspuns (11 iul 2025, 11:54):
Stimate operator economic, Ca răspuns la solicitarea Dumneavoastră depusă în etapa de clarificări, referitoare la cerința privind realizarea unei cifre medii de afaceri în ultimii 3 ani, vă comunicăm următoarele: Stabilirea acestei cerințe are temei expres în cadrul normativ aplicabil în domeniul achizițiilor publice. Astfel, potrivit punctului 30 subpunctul 1) din Anexa nr. 1 la Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115/2021 privind aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii: „Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor sau serviciilor”. Prin urmare, includerea acestei cerințe este fundamentată pe reglementări în vigoare și nu constituie o barieră nejustificată în calea participării, ci un criteriu legal de verificare a capacității economico-financiare, menit să prevină eventuale riscuri legate de neexecutarea sau executarea defectuoasă a contractului. Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție și rămânem disponibili pentru orice alte clarificări necesare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.