Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
29.04.2025 11:47
până la 08.05.2025 12:00
până la 08.05.2025 12:00
au rămas 2 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
08.05.2025 12:00
până la 23.05.2025 16:00
până la 23.05.2025 16:00
3
Licitaţie
26.05.2025 15:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
6 000 000 MDL
Perioada clarificărilor:
29 apr 2025, 11:47 - 8 mai 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor:
8 mai 2025, 12:00 - 23 mai 2025, 16:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2000, MOLDOVA, Ialoveni, locality, Ialoveni, Mileştii Mici
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Caracuian Ludmila
Telefonul de contact
+37367738434
Datele achizitiei
Data publicării
29 apr 2025, 11:14
Data ultimilor modificări
29 apr 2025, 15:50
Achizitii.md ID
21412369
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Anexa_5_Declarația_privind_neîncadrarea_în_situațiile_prevăzute_la_art.16_alin.2_lit.a_din_Legea_nr._2462017 (5)
Documentele la ofertă
Declarație
29.04.25 11:47
Data:
29 apr 2025, 15:50
Subiectul întrebării:
Vă rugăm să modificați punctul 12 din anunțul de participare.
Întrebare:
Articolul 21 din Legea nr. 131, prevede: (2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului.
Prin urmare, considerăm oportun de stabili cifra anuală de afaceri în limita valorii estimative publicate.
Răspuns (2 mai 2025, 11:47):
Întreprinderea de Stat ”Combinatul de Vinuri de Calitate ”Mileștii Mici”, achiziționează bunuri, lucrări și servicii în baza Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat prin decizia Consiliului de Administrație din 26.07.2024 (publicat pe pagina web oficială a întreprinderii www.mileștii-mici.md/blog), elaborat în conformitate cu Hotărârea Guvernului 351/2020 și nu cade sub incidența Legii 131/2015 privind achizițiile publice, deoarece conform art.13 alin. (2) persoană juridică de drept public este orice entitate care întrunește cumulativ următoarele condiții:
a) este constituită pentru a răspunde exclusiv unor necesități de interes general, fără caracter industrial sau comercial;
b) dispune de personalitate juridică;
c) activitatea acesteia este asigurată cu bani publici sau gestiunea acesteia constituie obiectul controlului din partea autorităților publice ori a altor persoane juridice de drept public, sau consiliul ei de administrație, de conducere ori de supraveghere este format, în proporție de peste 50%, din membri numiți de către entitățile menționate.
Respectiv, Î.S ”CVC ”Mileștii Mici” nu întrunește cumulativ condițiile indicate supra, și acționează în interesele economice ale întreprinderii, respectând prevederile Legii 246/2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală și Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor din 26.07.2024.
Data:
4 mai 2025, 12:56
Subiectul întrebării:
Clarificare privind cerințele ISO 45001 și ISO 37001 incluse în documentația de atribuire
Întrebare:
Având în vedere cerințele de calificare care impun deținerea certificatelor ISO 45001 și ISO 37001, dorim să formulăm următoarea observație:
Menționăm că aceste standarde nu sunt prevăzute de legislația națională a Republicii Moldova în domeniul achizițiilor publice, precum nici de Regulamentul privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat prin Decizia Consiliului de Administrație din 26.07.2024.
În acest context:
Introducerea obligației de deținere a certificărilor ISO 45001 și ISO 37001 nu este justificată legal, iar aplicarea ei poate restrânge nejustificat participarea operatorilor economici care îndeplinesc cerințele de fond, dar nu dispun de aceste certificate.
Conform principiilor achizițiilor publice – nediscriminare, proporționalitate și concurență loială – astfel de cerințe trebuie să fie relevante, necesare și proporționale cu obiectul contractului.
Subliniem că posibilitatea de a demonstra măsuri echivalente prin proceduri interne sau alte documente justificative este recunoscută de legislația și bunele practici internaționale.
Prin urmare, solicităm revizuirea cerinței privind ISO 45001 și ISO 37001, în sensul excluderii acesteia sau acceptării unor alternative echivalente, pentru a nu limita participarea nejustificată a ofertanților eligibili.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK