1
Perioada de actualizare
de la 24.04.2025 08:43
până la 14.05.2025 09:31
2
Propunerea ofertelor
de la 14.05.2025 09:31
până la 23.05.2025 09:31
au rămas 7 zile
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 2 259 170,83 MDL
Perioada clarificărilor: 24 apr 2025, 8:43 - 14 mai 2025, 9:31
Perioada de depunere a ofertelor: 14 mai 2025, 9:31 - 23 mai 2025, 9:31

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicitate
Abonează-te
Publicitate

Lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 166
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
SIS SIS
Telefonul de contact
022-239-391
Datele achizitiei
Data publicării
24 apr 2025, 8:43
Data ultimilor modificări
6 mai 2025, 10:07
Achizitii.md ID
21411595
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
caiet de sarcini panouri fotovoltaice, sediul central 1.docx
Specificaţie tehnică
-
24.04.25 08:43
caiet de sarcini panouri fotovoltaice, sediul central 2.docx
Specificaţie tehnică
-
24.04.25 08:43
ds_lucrari.docx
Documentele la ofertă
-
24.04.25 08:43
duae_new.doc
Documentele la ofertă
-
24.04.25 08:43
propunerea financiara (oferta).docx
Documentele la ofertă
-
24.04.25 08:43
declaratie beneficiar efectiv.docx
Documentele la ofertă
-
24.04.25 08:43
formularul desfasurat.pdf formularul desfasurat.pdf
Specificaţie tehnică
-
6.05.25 10:07
formularul desfasurat 2.pdf formularul desfasurat 2.pdf
Specificaţie tehnică
-
6.05.25 10:07
Data:
29 apr 2025, 15:39
Subiectul întrebării:
Module fotovoltaice
Întrebare:
Module Fotovoltaice TOMATECH 545W - Va fi permisa utilizarea modulelor fotovoltaice cu o putere mai mare spre exemplu Module fotovoltaice >>>>>>> 590W ?
Răspuns (30 apr 2025, 11:08):
Ar fi posibilă utilizarea și altor module fotovoltaice cu o putere mai mare, cu condiția respectării compatibilității cu întregul sistem.
Data:
29 apr 2025, 15:52
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare - este o solicitare foarte abuziva, solicitam sa argumentati care este motivul unei astfel de cerinte
Răspuns (30 apr 2025, 09:43):
Bună ziua! Dacă vă referiți la criteriul de eligibilitate stabilit în anunțul de participare (Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare), Vă menționăm următoarele. Având în vedere complexitatea proiectului, recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat, ci doar finală. Astfel, în scopul asigurării riscului financiar, operatorul economic va demonstra că deține resursele financiare necesare pentru a susține toate costurile până la recepția finală a lucrărilor. Operatorul economic va demonstra că dispune de resursele financiare necesare (excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă) pentru executarea totală a lucrărilor, fără a solicita de la autoritatea contractantă mijloace financiare pe parcursul executării lucrărilor. Vă mulțumim pentru înțelegere!
Data:
30 apr 2025, 12:31
Subiectul întrebării:
Recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat
Întrebare:
Conform doc. publicat "ds_lucrari.docx Documentele la ofertă- 24.04.25 08:43" Anexa nr. 25 la Documentația standard nr._____din “____” ________ 20___ , CONTRACT DE ANTREPRIZĂ Nr. privind achiziţia prin, 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ, este mentionat achitarile "3.2.Achitările vor fi efectuate" , Această abordare contravine principiilor de echitate și proporționalitate, prevăzute de legislația achizițiilor publice, și impune un risc financiar excesiv asupra antreprenorului, mai ales în contextul în care se prevede că recepția va fi una unică și nu etapizată, considerăm că această prevedere este excesiv de restrictivă și creează un dezechilibru contractual major în defavoarea operatorului economic, solicitam sa revizim aceasta solicitare
Răspuns (30 apr 2025, 13:29):
În pct. 3.2. din modelul contractului este specificat că ”Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar”. Prin urmare, procesul verbal de recepție finală a lucrărilor va fi acceptat de către autoritatea contractantă după instalarea și recepționarea întregului sistem de panouri fotovoltaice. Beneficiarul nu poate achita pentru unele lucrări parțial executate, neștiind dacă acestea vor fi funcționale cu întregul sistem. Cerința ”Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA - excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă” nu este una restrictivă, deoarece oricare operator economic care ar putea executa asemenea lucrări își estimează cheltuielile proprii fără a apela la careva achitări prealabile ale Beneficiarului. Totodată, vă menționăm că în scopul prezentării ofertelor, operatorii economici au dreptul de a se asocia, respectând condițiile prevăzute de legislație. Vă mulțumim!
Data:
2 mai 2025, 15:44
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Bună ziua, vă rugăm să atașați formularul F5 fără prețuri sau F1A desfășurat. Mulțumim pentru înțelegere
Răspuns (2 mai 2025, 16:50):
Bună ziua. Pentru informații în privința consumului de resurse aferent normelor de deviz, apelați la nr. de contact 022-239-769.
Data:
6 mai 2025, 08:54
Subiectul întrebării:
Răspuns (2 mai 2025, 16:50):
Întrebare:
Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare) publicati forma 1 desfasurata
Răspuns (6 mai 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Data:
6 mai 2025, 08:55
Subiectul întrebării:
F1A desfășurat
Întrebare:
Pentru a efectua o oferta cit mai corecta va rugam sa anexati F1 desfasurata a caietului de sarcini cu normele de resurse a pozitiilor.
Răspuns (6 mai 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Data:
6 mai 2025, 08:55
Subiectul întrebării:
F1A desfășurat
Întrebare:
Rugam sa încărcați Formularul de deviz nr. 1 - Lista cu cantitatile de lucrari descifrat sunt intrbari la resurse. Dupa introducerea caietului de sarcini avem o multime de intrebari (Devizul depaseste suma alocata) ce tine de normele de consum a unor pozitii .Pentru a nu face incomoditate dra la fiecare pozitie,ce tine norma de consum cu intrebari suplimentare . Va rugam respectuos sa anexati F1 desfasurata.
Răspuns (6 mai 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Data:
6 mai 2025, 08:55
Subiectul întrebării:
F1A desfășurat
Întrebare:
Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131, cu nepublicarea F1 desfasurate riscati sa fie contestata documentatia
Răspuns (6 mai 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Data:
6 mai 2025, 08:56
Subiectul întrebării:
F1A desfășurat
Întrebare:
D E C I Z I E Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022, Pretențiile contestatorului: În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, „Polimer Gaz Construcții” SRL formulează următoarele pretenții: Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa că în runda întrebări/răspunsuri în data de 08-07-2022 am solicitat publicarea formei (F1) desfășurată, însă AC intenționat tergiversează să răspundă la solicitarea expusă pe platformă, urmărind scopul de a eși din terminul de depunere a contestațiilor. Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. d e c i d e: 1. Se admite contestația nr. 02/516/22 din 12.07.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcții” SRL, depusă pe marginea documentației de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676 privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”, inițiată de către Agenția de Dezvoltare Regională Centru; 2. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ca măsură de remediere, în termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, nr. MD- 1657181465676, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei decizii; 3. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, în termen de 3 zile din data adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea remediilor impuse, cu anexarea documentelor confirmative în acest sens.
Răspuns (6 mai 2025, 10:03):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Data:
6 mai 2025, 08:56
Subiectul întrebării:
Răspuns (30 apr 2025, 13:29):
Întrebare:
Modificati documentatia sa corespunda solicitarilor
Răspuns (6 mai 2025, 10:04):
Documentatia corespunde cerintelor solicitate de autoritatea contractanta.
Data:
6 mai 2025, 09:03
Subiectul întrebării:
19. Garanția de bună execuție a contractului, garanție bancară sau transfer pe contul autorității contractante, cuantumul 15%.
Întrebare:
LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publiceArticolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului(12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. Nu puteti solicita 15% garantie de buna executie, maxim 6 %
Răspuns (6 mai 2025, 10:01):
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Data:
6 mai 2025, 11:11
Subiectul întrebării:
În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ
Întrebare:
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Răspuns (7 mai 2025, 13:10):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
6 mai 2025, 11:13
Subiectul întrebării:
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Întrebare:
adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Răspuns (7 mai 2025, 13:11):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 10:07
Subiectul întrebării:
Doc de atribuire
Întrebare:
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens. vă rugăm să precizați dacă documente precum: contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului; documente care atestă existența stocurilor disponibile; angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;
Răspuns (7 mai 2025, 13:15):
Oferta va fi prezentată în conformitate cu cerințele expuse în anunțul de participare.
Data:
7 mai 2025, 10:19
Subiectul întrebării:
Documentatie de atribuire
Întrebare:
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ 3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere) 3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar. 3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale. Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Răspuns (7 mai 2025, 13:11):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 10:39
Subiectul întrebării:
Doc atribuire
Întrebare:
Prin solicitarea de a deține în cont 100% din valoarea lucrărilor, încercați să introduceți o cerință neprevăzută în documentația de atribuire, care are ca efect limitarea participării operatorilor economici la procedura de achiziție, Această cerință, nefiind prevăzută expres în documentație și neavând corespondent în condițiile de plată stipulate în contract (care prevede decontarea etapizată), nu va putea produce efecte juridice după atribuirea contractului, HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrăriSecţiunea 3. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire 17. Documentația de atribuire cuprinde orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire., modificati documentatia de atribuire
Răspuns (7 mai 2025, 13:12):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 14:50
Subiectul întrebării:
Răspuns (7 mai 2025, 13:12):
Întrebare:
Prin solicitarea de a deține în cont 100% din valoarea lucrărilor, încercați să introduceți o cerință neprevăzută în documentația de atribuire, care are ca efect limitarea participării operatorilor economici la procedura de achiziție, Această cerință, nefiind prevăzută expres în documentație și neavând corespondent în condițiile de plată stipulate în contract (care prevede decontarea etapizată), nu va putea produce efecte juridice după atribuirea contractului, HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrăriSecţiunea 3. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire 17. Documentația de atribuire cuprinde orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire., modificati documentatia de atribuire
Răspuns (8 mai 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 14:51
Subiectul întrebării:
Răspuns (7 mai 2025, 13:11):
Întrebare:
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ 3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere) 3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar. 3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale. Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Răspuns (8 mai 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 14:51
Subiectul întrebării:
Răspuns (7 mai 2025, 13:15):
Întrebare:
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens. vă rugăm să precizați dacă documente precum: contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului; documente care atestă existența stocurilor disponibile; angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;
Răspuns (8 mai 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 14:52
Subiectul întrebării:
Răspuns (7 mai 2025, 13:11):
Întrebare:
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Răspuns (8 mai 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 14:54
Subiectul întrebării:
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Întrebare:
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Răspuns (8 mai 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
7 mai 2025, 16:06
Subiectul întrebării:
Răspuns (7 mai 2025, 13:12)
Întrebare:
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ 3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere) 3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar. 3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale. Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Răspuns (8 mai 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
8 mai 2025, 09:20
Subiectul întrebării:
LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice
Întrebare:
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens. vă rugăm să precizați dacă documente precum: contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului; documente care atestă existența stocurilor disponibile; angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;, ni se va permite sa prezentam dovezi privind asigurarea riscului profesional altele decit declaratii bancare?
Răspuns (8 mai 2025, 09:24):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Vă mulțumim.
Data:
8 mai 2025, 09:21
Subiectul întrebării:
Proiect de executie
Întrebare:
Proiect de executie , publicati proiectele de executie, daca sunt
Răspuns (12 mai 2025, 09:19):
Oferta se va depune conform cantităților de lucrări expuse în caietul de sarcini.
Data:
8 mai 2025, 09:21
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 6 Tub termocontractabil CR 9.5-4.7 -15 buc , Care este lungimea unei bucati?
Răspuns (12 mai 2025, 09:21):
Se vinde la metru. 1 bucată = 1 metru.
Data:
8 mai 2025, 09:22
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 26 Sina Din -4 buc , insa conform formularului desfasurat se solicita resursa Sina PE- 4 buc, Care este lungimea resursa solicitata?
Răspuns (12 mai 2025, 09:22):
Este șina Din.
Data:
8 mai 2025, 09:22
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 35 Sina Din -2 buc , insa conform formularului desfasurat se solicita resursa Sina PE- 2 buc, Care este lungimea resursa solicitata?
Răspuns (12 mai 2025, 09:22):
Este șina Din.
Data:
8 mai 2025, 09:22
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 45 tablou electric 18Module -4 buc , Specificati va rugam Dimensiuni (L x W x H x Ø), Gradul de protecţie, Tip material confectionat?
Răspuns (12 mai 2025, 09:24):
18 module dimensiunea poate fi diferita de aceea si am specificat 18 module. Tip material ABS plastic IP65
Data:
8 mai 2025, 09:23
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 46 tablou electric 36Module -2 buc , Specificati va rugam Dimensiuni (L x W x H x Ø), Gradul de protecţie, Tip material confectionat?
Răspuns (12 mai 2025, 09:25):
36 module dimensiunea poate fi diferita de aceea si am specificat 36 module. Tip material ABS plastic IP65
Data:
8 mai 2025, 09:23
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 61 Smart enrgy manager -2 buc , conform formularului desfasurat se solicita resursa Smart meter - 2 buc, ce ofertam?
Răspuns (12 mai 2025, 09:26):
Denumirea generală și desfășurată este aceiași.
Data:
8 mai 2025, 09:23
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 23 Montare Dispozitiv - Limitator Supratensiune ОПС 1-C 4P 10/30kA 400V -2 buc , insa in poz. 51 Utilaj Limitator supratensiune ОПС 1 4P C 20kA 400V -2 buc, ce ofertam?
Răspuns (12 mai 2025, 09:27):
Limitator Supratensiune ОПС 1-C 4P 10/30kA 400V -2 buc
Data:
8 mai 2025, 09:24
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 30 Montare CH 10*38 1P 20A 100 V DC -28 buc , insa in poz. 54 Utilaj CH 10*38 1P 20A 1000V DC -28 buc, ce ofertam?
Răspuns (12 mai 2025, 09:28):
CH 10*38 1P 20A 1000V DC -28 buc
Data:
8 mai 2025, 09:25
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI 2-1-2
Întrebare:
CAIET DE SARCINI 2-1-2 Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166/ Poz. 4 Profil zincat 43*80 – 66.6m , conform formularului desfasurat se solicita resursa Profil zincat 43*50 – 66.6m , ce ofertam?
Răspuns (12 mai 2025, 09:28):
Profil zincat 43*80 – 66.6m
Data:
8 mai 2025, 09:25
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI 2-1-2
Întrebare:
CAIET DE SARCINI 2-1-2 Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 – lipsesc conectoare profil, cum procedam?
Răspuns (12 mai 2025, 09:30):
Oferta se va depune conform caietului de sarcini.
Data:
8 mai 2025, 09:25
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 – caietul de sarcini nu prevede nici un metru de jgheab metallic- sa fie asa correct?
Răspuns (12 mai 2025, 09:31):
Prevede furtun metalic. Oferta se va depune conform caietului de sarcini.
Data:
12 mai 2025, 12:44
Subiectul întrebării:
Garantie buna executie
Întrebare:
onform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respectiva
Răspuns (12 mai 2025, 13:26):
Autoritatea contractantă s-a expus anterior asupra acestui fapt. Totodată, Vă aducem la cunoștință că potrivit prevederilor art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege. Vă rugăm nu mai insistați cu aceste solicitări. Mulțumesc.
Data:
12 mai 2025, 17:45
Subiectul întrebării:
Răspuns (30 apr 2025, 09:43):
Întrebare:
Vă rugăm să ne explicați care este raționamentul solicitării unei garanții de bună execuție în cuantum de 15% din valoarea contractului, în condițiile în care plata lucrărilor se va efectua integral doar după finalizarea și recepția acestora, conform pct. 15 din anunt de participare Considerăm că, în acest caz, riscul autorității este deja acoperit prin plata unică la final, iar impunerea suplimentară a unei garanții de 15% apare ca o măsură disproporționată, care descurajează participarea și încalcă principiul proporționalității.
Răspuns (13 mai 2025, 09:49):
Bună ziua! Garanția de bună execuție a lucrărilor are rolul de a proteja autoritatea contractantă împotriva eventualelor neconformități sau întârzieri în toate etapele executării lucrărilor. Prin urmare, aceasta reduce riscul ca operatorul economic să abandoneze lucrările în toate fazele executării acestora.
Data:
12 mai 2025, 17:47
Subiectul întrebării:
Răspuns (12 mai 2025, 13:26):
Întrebare:
Vă rugăm să ne explicați care este raționamentul solicitării unei garanții de bună execuție în cuantum de 15% din valoarea contractului, în condițiile în care plata lucrărilor se va efectua integral doar după finalizarea și recepția acestora, conform pct. 15 din anunt de participare Considerăm că, în acest caz, riscul autorității este deja acoperit prin plata unică la final, iar impunerea suplimentară a unei garanții de 15% apare ca o măsură disproporționată, care descurajează participarea și încalcă principiul proporționalității., si nici macar nu aveti drep legal sa solicitati 15%
Răspuns (13 mai 2025, 09:50):
Bună ziua! Garanția de bună execuție a lucrărilor are rolul de a proteja autoritatea contractantă împotriva eventualelor neconformități sau întârzieri în toate etapele executării lucrărilor. Prin urmare, aceasta reduce riscul ca operatorul economic să abandoneze lucrările în toate fazele executării acestora.
Data:
12 mai 2025, 17:59
Subiectul întrebării:
Garantie buna executie
Întrebare:
CONFORM "ds_lucrari.docx" publicat de dumnevoastra 54. Oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă: b) documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări. CONFORM CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6% legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv.
Răspuns (13 mai 2025, 09:57):
Autoritatea contractantă s-a expus anterior asupra acestui fapt. Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia. Totodată, Vă aducem la cunoștință că potrivit prevederilor art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege. Vă rugăm nu mai insistați cu aceste solicitări. Mulțumesc.
Data:
12 mai 2025, 18:10
Subiectul întrebării:
Propunere financiara
Întrebare:
CONFORM "anunt de participare lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice.docx" pct. 16 subpunct 2 solicitati sa prezentam Propunerea financiară Conform formularului atașat în SIARSAP tot aici solicitati sa prezentam Perioada de garanție a lucrărilor: minim 36 luni. Perioada de garanție panouri fotovoltaice: minim 120 luni Perioada de garanție invertor: minim 60 luni INSA CONFORM "propunerea financiara (oferta).docx" nu conține rubrici pentru prezentarea acestor perioade de garanție, ceea ce creează neclaritate și riscul interpretărilor diferite la evaluare. Prin urmare, vă rugăm să publicați un formular actualizat care să reflecte în mod clar toate cerințele menționate în anunțul de participare.
Răspuns (13 mai 2025, 09:56):
Bună ziua! Perioadele de garanție pentru toate componentele menționate se vor expune în formă liberă, în anexa la Formularul "propunerea financiara (oferta).docx". Vă mulțumim
Data:
12 mai 2025, 18:38
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
În documentația de atribuire specificați că toate contractele prezentate ca experiență similară trebuie confirmate prin procesul-verbal de recepție finală a lucrărilor CONFORM HG nr. 285/1996 – Norme privind recepția lucrărilor Art. 36: „Recepția finală este convocată de investitor în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanție. Perioada de garanție este cea prevăzută în contract. CONFORM LEGE Nr. 721 din 02-02-1996 privind calitatea în construcţii garantie pentru lucrarile executate minim 5 ani , ADICA nici un operator economic care respecta aceste prevederi legale corespunde solicitarilor voastre, or nu cumva INTENTIONATI A ATRIBUI UN CONTRACT UNUI OPERATOR ECONOMIC CARE A EXECUTAT O LUCRARE SI A EFECTUAT RECEPTIA FINALA inainte expirarii perioadei de garantie a contractului
Răspuns (13 mai 2025, 14:10):
În cazul în care operatorul economic nu va dispune de proces verbal de recepție finală, se va accepta și procesele verbale de recepție la terminarea lucrărilor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.