Status Suspended
Estimated value without VAT 1 030 000 MDL
Period of clarifications: 15 Apr 2025, 11:32 - 25 Apr 2025, 11:00
Submission of proposals: 25 Apr 2025, 11:00 - 6 May 2025, 11:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Echipament de laborator pentru necesitățile Proiectului „Îmbunătățirea Educației în Inginerie Mecanică în Moldova pentru industria 4.0/ NEEDEDU4.0 / Enhancing Mechanical Engineering Education in Moldova for Industry 4.0/ NEEDEDU4.0 (Programul Erasmus+KA2)”

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Stefan cel Mare nr. 168
Web site
---
The contact person
Full name
Esenia Turchin
Contact phone
+37378809708
Purchase data
Date created
15 Apr 2025, 11:32
Date modified
17 Apr 2025, 12:26
Achizitii.md ID
21405445
CPV
38970000-5 - Simulator tehnic de cercetare, de testare şi ştiinţific
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
DUAE.doc
Bidding Documents
-
15.04.25 11:32
Declaratia beneficiarilor efectivi.doc
Bidding Documents
-
15.04.25 11:32
Documentația standard.docx
Bidding Documents
-
15.04.25 11:32
Date:
17 Apr 2025, 12:26
Question's name:
separare lot
Question:
Buna ziua. Va aducem la cunoastinta ca modul de desfasurare a prezentei proceduri de achizitie, incalca prevederile aliniatului 2 , art 39 a legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice , care stabileste "În sensul alin. (1), autoritatea contractantă stabilește obiectul fiecărui lot pe baze cantitative, adaptînd dimensiunea contractelor individuale astfel încît să corespundă mai bine capacităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale întreprinderilor mici și mijlocii, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului." . Legislatorul a prevazut aceasta cerinta, pentru a da sanse de participare in licitatii agentilor economici specializati pe anumite domenii de activitate. In acest sens legislatorul a separat bunurile si serviciile pe coduri CPV. Lotul Dvs contine diferite coduri CPV , fapt ce contravine legislatiei in vigoare. Reiesind din cele expuse, solicitam separarea lotului actual in mai multe loturi pentru a da sanse de participare mai multor agenti economici. Mai mult ca atat, caietul de sarcini reda in cele mai mici detalii specificatii tehnice ale unor modele concrete de pe piata (la necesitate vom indica modele concrete in cazul in care veti nega acest lucru) fapt ce pune la indoiala intentia autoritatii contractante de a desfasura cu adevarat o procedura de achizitie publica , si nu doar o mimare a acesteia. Solicitam sa dati raspuns la clarificare in maxim 3 zile lucrătoare, in conformitate cu prevederile Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice .
Answer (23 Apr 2025, 14:32):
Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție publică în curs. Referitor la solicitarea Dvs. privind divizarea lotului actual în mai multe loturi, vă aducem la cunoștință că structura și organizarea lotului au fost stabilite în deplină conformitate cu prevederile Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, având în vedere necesitatea asigurării unei implementări coerente și eficiente a obiectului contractului. Totodată, facem precizarea că art. 39 alin. (2) al legii menționate oferă posibilitatea, nu obligația, autorității contractante de a stabili loturile în funcție de criterii cantitative sau calitative, în măsura în care acest lucru este justificat de natura și complexitatea achiziției. În cazul de față, gruparea produselor/subserviciilor sub același lot a fost făcută în baza unor considerente tehnico-economice care țin de coerența implementării, compatibilitatea echipamentelor/serviciilor, precum și de nevoile reale ale autorității contractante. Referitor la observația privind specificațiile tehnice din caietul de sarcini, subliniem că acestea au fost formulate în conformitate cu prevederile legale, respectând principiile transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale. Specificațiile descriu caracteristici tehnice minime necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a obiectului contractului și nu sunt restrictive, nefiind menționate denumiri comerciale, mărci sau modele concrete. În cazul în care un anumit operator economic poate oferi produse/servicii echivalente care îndeplinesc cerințele tehnice minime, participarea acestuia este pe deplin permisă și încurajată. La fel, ținem să menționăm că în conformitate cu Ghidul tehnic pentu autoritățile contractante oferit de către platforma achizitii.md, și anume pct. 12 - Procesul de redactare a procedurii de achiziție, în perioada de actualizare este disponibilă doar redactarea actelor, perioadelor și descrierea loturilor. Alte modificări precum suma bugetului, cantitatea pozițiilor, adăugarea sau ștergerea loturilor/pozițiilor, modificarea perioadei de necesitate, micșorarea perioadelor, modificarea pasului minim de micșorare, refuzarea licitației electronice și altele sunt imposibile după anunțarea procedurii.
Date:
25 Apr 2025, 08:49
Question's name:
Achizitia mimata
Question:
Уважаемый заказчик, ваш ответ на поставленный выше вопрос предвзят и свидетельствует о вашем желании закупить оборудование из одного источника. Тот факт, что вы отказываетесь разделить лот на несколько лотов, свидетельствует о том, что вы не заинтересованы в конкуренции и прозрачности процесса закупок. Наша компания имеет опыт продажи панелей ПЛК и располагает решениями по подготовленным Вами спецификациям, но не может подать предложение, так как Вы объединили закупку в один лот, с разными кодами CPV и так как технические требования к позициям 1.2 и 1.3, например, в мельчайших деталях отражают технические характеристики производителя Nyro модели Ned2 и его комплектующих. В то же время нельзя не обратить внимание на то, что бюджет данной закупочной процедуры чрезмерно высок, либо простая проверка страницы Nyro показывает цены на предполагаемую к закупке продукцию, которые укладываются в бюджет в 2-3 раза ниже указанного заказчиком. https://niryo.com/product/educational-desktop-robotic-arm/ https://niryo.com/shop/?term%5B%5D=29 https://niryo.com/product/bundle-discovery/ Панель ПЛК в запрашиваемой конфигурации обычно не может стоить более 20 тыс. леев, однако закупающий орган установил двойную цену на эту закупку, вероятно, изначально зная, что конкуренции не будет. Учитывая ваш предыдущий ответ, становится ясно, что вы не хотите конкуренции, а просто имитируете процедуру закупок, вероятно, уже зная, кто станет победителем.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.