Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21405006
1
Perioada de actualizare
de la
14.04.2025 16:37
până la 26.04.2025 17:09
până la 26.04.2025 17:09
a rămas 1 zi
2
Propunerea ofertelor
de la
26.04.2025 17:09
până la 02.05.2025 17:09
până la 02.05.2025 17:09
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
1 300 000 MDL
Perioada clarificărilor:
14 apr 2025, 16:37 - 26 apr 2025, 17:09
Perioada de depunere a ofertelor:
26 apr 2025, 17:09 - 2 mai 2025, 17:09
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
lucrărilor publice pentru instalarea rețelei de apeduct pentru irigarea spațiilor verzi, str. Florilor colț cu str. Miron Costin, mun. Chișinău
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2068, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Kiev, 3
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
14 apr 2025, 16:37
Data ultimilor modificări
22 apr 2025, 22:44
Achizitii.md ID
21405006
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
caiet de sarcini rețea exterioară.pdf
caiet de sarcini rețea exterioară.pdf
Documentele la ofertă
-
14.04.25 16:37
caiet de sarcini sistem de iregare.pdf
caiet de sarcini sistem de iregare.pdf
Documentele la ofertă
-
14.04.25 16:37
anunt de participare modificat.pdf
anunt de participare modificat.pdf
Istoricul documentului
-
anunt de participare modificat.pdf
anunt de participare modificat.pdf
ID: 9e947424-7c8a-43ed-b7d0-3bae69927493
Documentele la ofertă
-
anunț de participare.pdf
anunț de participare.pdf
ID: 9e947424-7c8a-43ed-b7d0-3bae69927493
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
15.04.25 13:43
Data:
22 apr 2025, 22:44
Subiectul întrebării:
p.18 Anunt de participare
Întrebare:
Va Rugam sa explicati expresia: Manualul Calitatii/Cerificat ISO sau analogic. Se cere Manualul calitatii sau certificat ISO sau ambele? Ce se subintelege sub "analogic"?
Răspuns (24 apr 2025, 17:07):
La caz s-a indicat că poate fi prezentat manualul sau certificate ISO or, alt act din care ar rezulta calitatea, totodată la caz ținem să menționăm că autoritatea contractantă are dreptul, dar și obligația, de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, prevederile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, în cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate
Data:
22 apr 2025, 22:46
Subiectul întrebării:
p.30 Anunt de participare
Întrebare:
In ce mod se va prezenta dovada detinerii in stoc a materialelor?
Răspuns (24 apr 2025, 17:07):
Factură fiscală sau act de predare- primire a bunurilor
Data:
23 apr 2025, 21:38
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
In cadrul procedurii actuale de achizitie publica, in anuntul de participare p.30, cereti prezentarea dovezii detinerii in stock de catre operatorii economici a unor materiale. Tinem sa Va amintim ca in cadrul procedurii de achizitie: ocds-b3wdp1-MD-1724934307541 din 29 august 2024 privind achizitia lucrări publice pentru instalarea rețelei de apeduct pentru irigarea spațiilor verzi, str. Florilor colț cu str. M. Costin si la care obiectul achiziie este acelas cu obiectul de achizitie in procedura actuala, autoritatea contractanta a cerut prezentarea mostrelor pentru anumite materiale. Acest subiect a fost contestat, iar in deciziile AGENŢIEI NAȚIONALE PENTRU SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR Nr. 03D-751-24 Data: 25.10.2024 si Nr. 03D-926-24 Data: 19.12.2024, si care sunt obligatorii pentru parti, Agenția reține că, potrivit pct. 16 subpct. 25 din anunțul de participare, autoritatea
contractantă a stabilit cerința de calificare „Lista materialelor ce urmează a fi utilizate
la efectuarea lucrărilor, cu prezentarea ulterioară a mostrelor și certificatelor de
conformitate”, iar modul de demonstrare/îndeplinirii cerinței – „Lista materialelor și
copii ale certificatelor de conformitate la toate materialele, confirmate prin aplicarea
semnăturii electronice a ofertantului”. În această privință sunt relevante prevederile art.
22 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 131/2015 conform cărora în cazul aplicării unei proceduri
pentru atribuirea unui contract de achiziţii publice de bunuri, în scopul verificării
capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea
contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi
de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste
informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, mostre (în măsura în care
necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate
trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest
lucru.
Din interpretarea cerinței stabilite se constată că aceasta nu este corelată cu modul
de demonstrare/îndeplinire a acesteia, totodată, se constată acestea sunt formulate
ambiguu, or, s-a operat cu cuvântul „materiale”, nefiind clar stabilit că operatorii
economici urmează să prezinte în calitate de mostră utilajul ce urmează a fi instalat la
obiect „LR-MB-30”, la caz, în cantitate de 1 buc, astfel încât potențialii ofertanți fie să
accepte o asemenea condiție, fie să o conteste. Or, conform prevederilor art. 40 alin. (1)
din legea prenotată, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de
atribuire orice cerință, criteriu regulă și alte informații necesare pentru a asigura
ofertantului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a
procedurii de atribuire. În același context, Agenția reține că, potrivit Dicționarului
explicativ al limbii române, cuvântul „mostră” are următoarele sensuri: Exemplar luat
dintr-o serie de obiecte identice sau cantitate mică dintr-o marfă, dintr-un material etc.,
după care se pot aprecia anumite însușiri ale acestora; probă, eșantion. Parte dintr-un
material sau dintr-o substanță după care se poate stabili calitatea întregului; probă;
eșantion. Obiect care servește drept orientare pentru o reproducere sau o imitație;
exemplu; model. Din aceste considerente, este relevantă aceeași apreciere expusă în
Decizia nr. 03D-751-24 din 25.10.2024, și anume faptul că operatorii economici nu
sunt obligați să achiziționeze și să dețină în stoc utilajul ce urmează a fi instalat la obiect
până a fi încheiat contractul de achiziție publică, ce, la caz, nu reprezintă o simplă mostră
a unui material de construcție, or atât timp cât nu a fost stabilită o cerință clară în acest
sens, autoritatea contractantă nu dispune de o libertate discreționară de alegere la etapa
de evaluare a ofertelor de a cere sau nu ofertantului să-i fie prezentată dovada deținerii
în stoc a unui anumit utilaj/echipament. Prin urmare, Rugam modificarea anuntului de participare prin omiterea cerintei din p.30 a acestuia.
Răspuns (24 apr 2025, 17:08):
lucrarea este de scurtă durată, astfel ca grupul de lucru urmează să fie asigurat că lucrările nu vor fi tergiversate, totodată la determinarea documentației de atribuire s-a luat în considerare prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit cărora autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire, cât și dispozițiile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. De asemenea, luând în considerare prevederile normelor menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri, lucrări de o anumită calitate, specificații tehnice impuse pentru acestea, termene de livrare, deținerea bunurilor în stoc sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, autoritatea contractantă este singura în măsură să decidă asupra necesităților obiective ale sale și modalității de satisfacere a lor.
Totodată ținem să menționăm că decizia menționată de DVS nu are tangență cu speța în cauză întrucât au la bază două obiecte diferite.
Data:
23 apr 2025, 21:57
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
In p29 a anuntului de participare se cere vizita la santierul de lucru. In acest punct este indicat ca operatorul economic se va deplasa la santierul de lucru, depunand in acest sens o solicitare pentru a fi fixata ziua si ora deplasarii la santierul de lucru. Insa nu este clar, in ce mod se va depune solicitarea, catre cine se depune solicitarea, persoana responsabila de solutionarea solicitarilor, si de ce vizitarea santierului este obligatorie?
Răspuns (24 apr 2025, 17:09):
urmează a fi menționat ce de fapt menirea vizitei obiectului permite ofertanților să elaboreze ofertele în deplină cunoștință de cauză, cu privire la împrejurările de fapt (la teren) a obiectului, astfel potențialii ofertanți au obligația nu doar să manifeste interes în scopul vizitării șantierului în prezența reprezentantul autorității contractante, dar să se încadreze și în termenul prevăzut de autoritatea contractantă. Pentru a efectua vizita la șantier urmează a fi înaintată către autoritatea contractată (adresa de email) solicitarea vizitei la șantier, ulterior în comun acord cu ac se efectuează vizita la șantier cu eliberarea actului confirmator în acest sens.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK