Selectaţi tipul procedurii
Statut
Suspendat
Valoarea estimată fără TVA
416 000 MDL
Perioada clarificărilor:
4 apr 2025, 16:09 - 10 apr 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor:
10 apr 2025, 12:00 - 16 apr 2025, 12:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Suspendat
Servicii de deservire a utilajului medical
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD- 2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Asachi Gh., 67A
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
4 apr 2025, 16:09
Data ultimilor modificări
7 apr 2025, 12:04
Achizitii.md ID
21394356
MTender ID
CPV
50400000-9 - Servicii de reparare şi de întreţinere a echipamentului medical şi de precizie
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Aparat p/u determinarea el. Chimice, Spectrofotometru Acvilon CФ-101 , Rusia, nr. 0140
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 3 - Autoclav cu mărunțitor FG MDA-c-PCIMU nr. De inventor 31450033
SIEMENS TESALYS
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 8 - Autoclav Sumer MODEL ADELA -3D series N/S 2020/01-039
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 10 - Autoclav vertical Sumer Adela-3D, type vertical, зав.№2020/01-033, 2020
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 11 - Autoclav vertical SUMER (model ADELA-30; V=115 L; SN 2020/01-044; Ankara/Turjklye, fabricat 07.2020)
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 12 - Autoclav vertical, model ADELA-30, nr 2020/01037Turcia
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 13 - Autoclave cu aburi tip 5075 MLV Tuttnauer Israel,nr. 1103925, 1103926
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 14 - Autoclav, VerticaL NC90, NR. 01.0141 , a. 2018
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 15 - Autoclav, Vertical CLG-40, Nr. 900129, a. 2015
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 17 - Class II A2 Biological Safety Cabinet (Hota) INOSAFETY-BC120 Class II A2
зав.№ BC120-00125GB 2021г.
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 18 - Class II A2 Biological Safety Cabinet (Hota) INOSAFETY-BC120 Class II A2
зав.№ BC120-00133 2021г.
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 19 - Cromatograf cu gaz Agilent 7890B cu detector ECD/NPD/FID cu generator de hidrogen si injector automatic, nr. US 13453036, 2014
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 20 - Cromatograf lichid LC 20 A D„Shimadzu” Nr. L20104674618US
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 21 - Deservirea Spectrofotometrul de absorbţie atomică ZEEnit 700P Nr.150Z7P1135
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 22 - Dulap laminar Jouan, MSC 12 STD 2*ELEC, 30007772, 2000
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 23 - Dulap laminar Jouan, MSC 12 STD 2*ELEC, 30301441, 2003
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 24 - Hota biologica Clasa 2 model AC2/5E1 nr 86518/201386536
Buget: 6000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 33 - Hotă de biosiguranţă biologică INOVIALAB INOSAFETY-BC-120 clasa II A2 Model INOSAFETY-BC 120 S/N BC 120 - 00126GB
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 34 - Hotă de biosiguranţă BIOAIR Euro Clone Divizion biologică clasa II Model S@FeFLOW 1,2 S/N J05L22N2921
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 35 - Hotă de biosiguranţă ESCO biologică clasa II AC2-5E1
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 36 - Hotă de biosiguranţă ESCO biologică clasa II AC2-5E1
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 37 - Hotă de biosiguranţă ESCO biologică clasa II Model SC2-4E1 Seria 2020-148904
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 38 - Hotă de biosiguranţă ESCO biologică clasa II Model SC2-4E1 Seria 2020-148905
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 39 - Hota de siguranța biologica clasa II AC2-5E1 AC2-5E1
зав. №2013-86522, 2013
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 40 - Hota de siguranța biologica clasa II AC2-5E1
зав. №2013-86531 2013г.
Buget: 3000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 41 - Hotă de sigurantă biologica clasa II ESCO AC-2-5E1 2013-86523 31470461
Hotă de sigurantă biologica clasa II ESCO AC-2-5E1 2013-01380 31470308
Buget: 6000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 42 - Hotă de sigurantă biologica clasa II A2 INOSAFETY-BC 120 BC-120-22123GB 31499936
Hotă de sigurantă biologica clasa II A2 INOSAFETY-BC 120 31499937
Buget: 6000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 44 - Sistem p/u prepararea mediilor de cultura Systec
(3 componente) - preparator (autoclav), dispenser, printer
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 46 - Spectrofotometru cu absorbţie atomică, ZEEnit 700P, nr.150Z7P1136, a.f. 2013
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 47 - Spectrometru cu absorbție atomică ZEEnit 700 P, Analitic Jena, Germania Nr. 150 Z 7P1134
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 48 - Spectrometru cu absorbtie atomica ZEEnit 700P, nr. 150z7p1133, 2014
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 49 - Autoclav) Sreragar 10/16 Sreragar 10/16 SeriaA7-3145
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 50 - Sterilizator cu abur (Autoclav) AES-110 RAYPAAES 110 with 3x CV75 зав. №43400, 2022
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 51 - Sterilizator cu abur(autoclav)NUVE-100 (nimicire)
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 53 - Sterilizator cu abur (autoclav) Steragar 10,nr.31662 (preparator de medii)
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 55 - Sterilizator cu aburi Autoclavă NUVE OT 100, nr. 01-0336
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 56 - Sterilizator cu aburi NUVE OT 100T. Nr de uzina 31450367, Turcia 2013
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 58 - Sterilizator cu aburi vertical de laborator,OT 100V; NUVE; nr.01-0340; Turcia, a.2012/14.02.2014
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Activ
Activ
Lotul nr. 62 - Spectrofotometrul de absorbţie atomică AAS novAA 800P, Analytik Jena, Nr.10-1430D-AV211
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 63 - Lichid cromatograf LC Nexera X2 (cu detectori Fluorescent, DAD, Refractometric), Nr.L2023577131
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 64 - Lichid cromatograf Agilent 1260 Infinity (cu detectori Fluorescent, DAD, Refractometric), nr. DEAA201979
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 65 - Lichid cromatograf Hewlet Pachart1100, Nr.72005002
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 66 - Gas chromatograph with mass spectrometer type GC/MS-TQ 8040, Shimadzu, Nr. C11825202682
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 67 - Gaz-cromatograf "GC-2010 Plus"cu detector ECD, NFD, FID, nr.C11855202909SA
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 68 - Gaz-cromatograf "GC-2010 Plus" cu HeadSpice cu detector FID, 2010 Plus, Nr.021005200225
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 69 - Gaz-cromatograf "GC-2010 Plus" cu TermoDesorber cu detector FID, Nr. C120952
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 71 - Analizator microbiologic VITEK 2 COMPACT, nr. VK2C 20762
Buget: 8000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 72 - Sistem automat de detectare microbiană BACT/ALERT 3D, Nr. 203CL4382
Buget: 8000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 73 - Spectrometru de masă MALDI TOF, VITEK MS, nr.52693
Buget: 8000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 74 - Analizator imunologic MiniVIDAS,
nr. SN IVD5201679
Buget: 8000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 75 - Sensititre ARIS HiQ System, REF V4000,
Nr. 753/R03N030
Buget: 8000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 79 - Sterilizator cu aburi ALP CLG 40L cu alimentare automată de apă, Nr. 900128
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 81 - Autoclav, by Tesalys STERIPLUS 40,
Nr.1725-21-SP40
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 82 - Preparator automat a mediilor de cultură INTEGRA MEDIACLAVE 10, Nr.15010644
Buget: 5000.0 MDL
Activ
Activ
Lotul nr. 85 - Hotă biologică SC2 - 4A1, Nr 2009-41149,
2009-41148
Buget: 6000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 86 - Hotă biologică BO-150-PP, Nr. 22-456487 și 22-456489
Buget: 6000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
anunț de participare.semnat (58).pdf
anunț de participare.semnat (58).pdf
Documentele la ofertă
-
4.04.25 16:09
Data:
7 apr 2025, 12:04
Subiectul întrebării:
Bugetul estimativ
Întrebare:
Vă rugăm să indicați temeiul, în baza căruia a fost stabilit bugetul estimativ pentru prezenta procedură de achiziție, ținând cont de faptul, că costul serviciilor de mentenanță și deservire pentru echipamentele medicale are la bază, de regulă, valoarea echipamentului, iar în componența acestui cost intră și cheltuielile pentru instruirea și certificarea inginerilor de catre producatori.
Totodată, rugăm să ne explicați motivele pentru care, în ultimii ani, se constată o tendință de reducere anuală a bugetelor pentru servicii similare, în condițiile în care rata inflației este în creștere, iar ofertele depuse în cadrul procedurilor anterioare au depășit în mod constant valoarea estimativă, stabilită de autoritatea contractantă.
Răspuns (10 apr 2025, 10:21):
Vă informăm că valoarea estimativă a fost determinată în strictă conformitate cu alocațiile bugetare anuale aprobate, în limita fondurilor disponibile.
Data:
7 apr 2025, 12:08
Subiectul întrebării:
Motivele reducerii anuale
Întrebare:
Solicităm respectuos să explicați care sunt motivele reducerii anuale a bugetului pentru servicii similare, în condițiile inflației persistente și ale faptului că în anii precedenți ofertele prezentate au depășit constant valoarea estimată.
În comparație cu anul 2020 prețurile pentru echipamentele sofisticate, care costa in jur de 40-50 mii euro a scăzut de patru ori, de la 20.000 de lei a ajuns la 5.000 lei! Costul de 5.000 de lei este la nivelul de deservire a unui distilator, dar nu a unor echipamente cu softuri sofisticate si precizie înalta , care sunt prezentate in lista dvs. de deservire si au preturi de peste 1.500.000 lei.
Răspuns (10 apr 2025, 10:23):
Vă informăm că valoarea estimativă a fost determinată în strictă conformitate cu alocațiile bugetare anuale aprobate, în limita fondurilor disponibile. În ceea ce privește observația referitoare la tendința de diminuare a bugetelor alocate pentru servicii similare în ultimii ani, precizăm că acest fapt nu reflectă o subestimare intenționată a valorii reale a serviciilor, ci este rezultatul alocațiilor bugetare determinate de cadrul financiar aprobat.
Data:
7 apr 2025, 16:27
Subiectul întrebării:
In punctul 8 din Scrisoare de garanție din partea participantului la licitație că serviciile vor fi efectuate de către personal autorizat la așa tip de servicii .
Întrebare:
In punctul 8 din Scrisoare de garanție din partea participantului la licitație că serviciile vor fi efectuate de către personal autorizat la așa tip de servicii .
Cerem, ca in loc de scrisoare de Garanție ( care nu oferă participanților la licitație transparentă) , ofertantul să prezinte pentru fiecare poziție ofertată:
1.) AUTORIZAȚIA DE LA PRODUCĂTOR pentru servicii de diagnostică, mentenanță, pentru funcționarea corectă a aparatelor, eliberată de către compania care a produs echipamentul , pentru care se solicita aceste servicii.
SAU dupa caz
2) CERTIFICAT DE INSTRUIRE ( training) în utilizarea software-ului, standardelor, protocolului și procedurilor, pentru a utiliza aceste produse pentru IQ/OQ/PQ in tehnici analitice, pentru servicii la echipamentele vizate in caietul de sarcini
Răspuns (10 apr 2025, 10:45):
Referitor la propunerea Dumneavoastră de a înlocui această declarație cu prezentarea, pentru fiecare poziție ofertată, a autorizațiilor emise de producător sau a certificatelor de instruire specializată, dorim să vă aducem la cunoștință că această solicitare nu poate fi acceptată, întrucât ar genera o restrângere nejustificată a concurenței și ar limita accesul operatorilor economici care dețin capacitatea tehnică și profesională de a presta serviciile solicitate, dar care nu dețin, în mod specific, astfel de certificate emise de producător.
Totodată, introducerea acestor cerințe ar conduce, în mod obiectiv, la favorizarea unui anumit operator economic sau a unei categorii restrânse de operatori, fapt care contravine principiilor de tratament egal, nediscriminare și transparență prevăzute de legislația în vigoare privind achizițiile publice.
Prin urmare, solicitarea de prezentare a unei declarații de garanție privind utilizarea personalului autorizat rămâne un instrument suficient și adecvat pentru a asigura calitatea serviciilor, fără a afecta caracterul competitiv și deschis al procedurii.
Data:
7 apr 2025, 16:59
Subiectul întrebării:
In punctul 8 .Prin asumarea de răspundere financiară în cazul defecțiunilor produse echipamentului beneficiarului în procesul lucrărilor și/sau cauzate de calitatea insuficientă a lucrărilor. Semnat electronic de către participant
Întrebare:
In punctul 8 .Prin asumarea de răspundere financiară în cazul defecțiunilor produse echipamentului beneficiarului în procesul lucrărilor și/sau cauzate de calitatea insuficientă a lucrărilor. Semnat electronic de către participant
Rugăm :
1.) Sa explicați, in baza căror legi si hotărâri de guvern Va fi calculată suma răspunderii financiare, precumsi in baza căror formule? Aceasta clauza va fi menționată in Contractul standard de Achizitii publice si cum va fi formulată?
2.) Enumerati criteriile, care vor putea stabili, dacă defecțiunea a fost cauzată in procesul lucrărilor și/sau cauzate de calitatea insuficientă a lucrărilor efcetuate de catre părestator - sau in urma unor manipulări eronate a lucratorilor din laboratorul beneficiarului sau terte persoane neautorizate de către producător?
3.) Orice Serviciu de deservire a utilajului medical se face in baza unui Contract . Serviciile de diagnostica, mentenanță se acorda conform documentației tehnice a aparatului, cu prezentarea listei pieselor și consumabilelor necesare pentru funcționarea corectă a aparatului . La finalizarea serviciilor de deservire a utilajului medical se semnează Actul de predare-primire a lucrărilor si Raportul de mentenanță , care sunt semnate din partea Beneficiarului de către șefii de laborator si persoanele responsabile de primire a lucrărilor efectuate. Conform Clauzelor Contractuale punctul Condiţii de predare-primire : Serviciile se consideră predate de către Prestator şi recepţionate de către Beneficiar dacă: cantitatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificația de Pret şi documentele de însoţire b) calitatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţia Tehnică. Dacă lucrările de deservire nu sunt calitative si conforme cu cerințele Contractului, documentele aferente nu se semnează de către beneficiarul final.
Rugăm , sa nu inventați clauze, care contravin legislației in vigoare si sa excludeti acest punct. fiindca in asa caz dvs impuneti prestatorul de servicii sa poartă răspundere pentru manipulările eronate ale operatorilor beneficiarului, care nu pot fi monitorizate de către Prestator.
Data:
7 apr 2025, 18:42
Subiectul întrebării:
Oferta comerciala depaseste bugetul alocat.
Întrebare:
Daca oferta comerciala depaseste bugetul alocat cu 45%- 50%, este motiv de descalificare?
Conform anuntului, nu am identificat o limita pentru descalificare.
Răspuns (10 apr 2025, 11:02):
Potrivit prevederilor art. 71 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă nu poate încheia contractul de achiziție publică pentru o valoare care depășește cu mai mult de 30% valoarea estimată a achiziției.
Într-adevăr, în cadrul anunțului de participare nu este prevăzut un prag procentual maximal de depășire a valorii estimate, întrucât acest aspect este reglementat în mod expres prin actul normativ sus-menționat.
Prin urmare, acceptarea unei oferte care depășește cu mai mult de 30% valoarea estimată ar contraveni prevederilor legale în vigoare, precum și limitelor bugetare aprobate pentru această procedură.
Data:
8 apr 2025, 11:01
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 1.4 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
1. Excludeti punctul 1.4 din Contract : Termenele de garanţie a Serviciilor sunt __
Serviciile de diagnostică, mentenanță, totul conform documentației tehnice a aparatului,cu prezentarea listei pieselor și consumabilelor necesare pentru funcționarea corectă a aparatului – nu sunt servicii de REPARAȚIi și deci nu pot avea Garanție. Calitatea serviciilor de deservire sunt testate pe loc in timpul acordarii acestor servicii de către beneficiarul final
Data:
8 apr 2025, 11:04
Subiectul întrebării:
punctul 2.2 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
In punctul 2.2 din Contract Documentația de însoțire a Serviciilor incluse nu este specificata procedura de ofertare a facturii fiscale și a actului de predare – primire a serviciilor
- Se solicită prezentarea unei singure facturi pentru tot anul, sau cite o factura pentru fiecare beneficiar (CSP) final?
- Actul de predare – primire a serviciilor se solicita anexat la fiecare Factura fiscala?
Data:
8 apr 2025, 11:05
Subiectul întrebării:
punctului 2.3 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
In punctului 2.3 din Contract - Daca se solicita o singura factura fiscala pentru serviciile pe tot anul, atunci cum se vor prezenta ”Beneficiarului cel tîrziu la momentul prestării serviciilor la destinaţia finală?”
- indicati, cine va fi obligat sa semneze Actele de predare – primire a serviciilor la destinatia finala de la fiecare beneficiar final ( CSP) ?
- indicati, daca Factura fiscala trebuie prtezentata in forma electronica sau nu? Daca in foma electronica - atunci cum poate fi prezentata in original la destinaţia finală? fiindca in punctul 4.2. se specifică ca Prestatorul este obligat să prezinte Beneficiarului un exemplar original al facturii fiscale odată cu prestarea Serviciilor.
Data:
8 apr 2025, 11:06
Subiectul întrebării:
punctul 4.c din Contract excludeti
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
In punctul 4.c din Contract excludeti ”ambalajul şi integritatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţie”- Notiunile de ”ambalajul şi integritate” se refera la Bunuri, nu si la Servicii.
Data:
8 apr 2025, 11:07
Subiectul întrebării:
punctul 4.2 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical
In punctul 4.2 din Contract , ca Prestatorul este obligat să prezinte Beneficiarului un exemplar original al facturii fiscale odată cu prestare (a) Serviciilor, Specificati: - o singura factura fiscala, sau facturi fiscale pentru fiecare destinatie finala ( CSP) ?
Data:
8 apr 2025, 11:08
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 5.1 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
Excludeti punctul 5.1 din Contract : Serviciile furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către prestator în propunerea sa tehnică . Care standardele prezentate ? Achizitia este pentru servicii nu bunuri – excludeti acest punct .
Data:
8 apr 2025, 11:09
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 5.2 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
Excludeti punctul 5.2 din Contract : Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a Serviciilor . Excludeti acest punct, care se refera la achizitionarea de bunuri.
Data:
8 apr 2025, 11:10
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 9.2. din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
Excludeti punctul 9.2. din Contract Pretenţiile privind calitatea serviciilor prestate sunt înaintate Prestatorului în termen de 5 zile de la depistarea deficienţelor de calitate. Acest punct nu se refera la servicii de deservire.
Data:
8 apr 2025, 11:11
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 9.5 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
Excludeti punctul 9.5 din Contract . Prestatorul poartă răspundere pentru calitatea Serviciilor în limitele stabilite, inclusiv pentru viciile ascunse. Care vicii ascunse pot fi in procesul de deservire? Textul se refera la bunuri.
Data:
8 apr 2025, 11:12
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 9.6 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
Excludeti punctul 9.6 din Contract. În cazul devierii de la calitatea confirmată prin certificatul de calitate întocmit de organizaţia independentă neutră sau autorizată în acest sens, cheltuielile pentru staţionare sau întîrziere sunt suportate de partea vinovată – nu se refera la servcii .
Data:
8 apr 2025, 11:13
Subiectul întrebării:
Excludeti punctul 11 din Contract
Întrebare:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical.
Excludeti punctul 11 din Contract, referitor la Drepturi de proprietate intelectuală , care nu are nici o legatura cu acordarea de servicii :11.1. Prestatorul are obligaţia să despăgubească achizitorul împotriva oricăror: a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate
Data:
10 apr 2025, 10:24
Subiectul întrebării:
Răspuns (10 apr 2025, 10:21)
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspuns.
Totodată, rugăm să precizați dacă la stabilirea valorii estimate s-a ținut cont de ofertele prezentate în cadrul procedurilor anterioare pentru servicii similare, având în vedere că acestea au depășit în mod constant bugetele stabilite.
Considerăm importantă clarificarea acestui aspect, întrucât estimarea valorii fără raportare la prețurile reale de piață poate limita concurența și pune în dificultate operatorii economici care prestează servicii calificate, în conformitate cu cerințele producătorilor de echipamente medicale.
Răspuns (10 apr 2025, 11:05):
Vă informăm că referitor la stabilirea valorii estimate a fost deja oferit un răspuns în cadrul unei comunicări anterioare, în care am menționat că valoarea estimativă a fost determinată în strictă concordanță cu alocațiile bugetare disponibile, aprobate pentru anul în curs, în limita fondurilor publice planificate.
Data:
10 apr 2025, 10:41
Subiectul întrebării:
Răspuns (10 apr 2025, 10:23)
Întrebare:
Dacă dvs. aveti un buget atât de mic, deci e rational sa reduceți cantitatea de echipamente care doriti sa fie deservite.
Dvs doar nu cumparati benzină pentru automobile la 2 lei pe litru, ci la prețul pieței și includeți ACEST preț în buget.
Răspuns (10 apr 2025, 11:10):
Am menționat că valoarea estimativă a fost determinată în strictă concordanță cu alocațiile bugetare disponibile, aprobate pentru anul în curs, în limita fondurilor publice planificate. Totodată, subliniem că participarea la procedură este o opțiune voluntară, iar decizia de a depune sau nu o ofertă în condițiile valorii estimate aparține exclusiv operatorului economic, în funcție de capacitatea acestuia de a oferi serviciile solicitate în limita bugetului disponibil.
Data:
10 apr 2025, 10:54
Subiectul întrebării:
Răspuns (10 apr 2025, 10:45)
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspunsul oferit.
Cu toate acestea, considerăm necesar să revenim cu unele precizări esențiale.
Solicitarea noastră de a înlocui declarația generală de garanție cu documente justificative emise de producător (autorizări sau certificate de instruire) nu are scopul de a restrânge concurența, ci urmărește asigurarea unui nivel minim real și verificabil de competență tehnică în prestarea serviciilor solicitate, în conformitate cu cerințele specifice ale echipamentelor indicate în caietul de sarcini.
Subliniem faptul că majoritatea producătorilor de echipamente medicale și de laborator permit instruirea și autorizarea mai multor operatori economici, iar obținerea acestor certificate este accesibilă oricărei companii care dorește să presteze legal și profesionist servicii pe astfel de echipamente.
A permite participarea fără a solicita dovezi clare ale competenței tehnice (autorizare de la producător sau instruire specializată) poate conduce la riscuri majore privind:
– calitatea serviciilor;
– siguranța echipamentelor;
– funcționarea defectuoasă a dispozitivelor medicale, cu potențial risc asupra vieții și sănătății operatorilor din laborator.
În aceste condiții, prezența unui tehnician fără pregătire adecvată, certificat sau autorizat oficial de producător, poate duce la intervenții incorecte care compromit funcționalitatea sistemului, pot genera erori de diagnostic, defecțiuni critice sau chiar accidente.
De asemenea, menționăm că declarația pe proprie răspundere privind utilizarea personalului calificat nu constituie o garanție suficientă, în lipsa documentelor verificabile care să ateste capacitatea tehnică reală.
În acest context, vă rugăm respectuos să reanalizați posibilitatea introducerii cerinței de prezentare, cel puțin pentru operatorii economici desemnați câștigători, a autorizațiilor/certificatelor corespunzătoare fiecărui tip de echipament, pentru a asigura îndeplinirea corespunzătoare și în siguranță a contractului.
Răspuns (10 apr 2025, 11:18):
Cu referire la acest aspect, dorim să menționăm că poziția autorității contractante a fost deja exprimată în mod clar în comunicarea anterioară, în care s-a subliniat că introducerea unor astfel de cerințe suplimentare ar reprezenta o restrângere a concurenței, cu potențialul de a favoriza anumiți operatori economici în detrimentul altora.
Conform legislației în vigoare, autoritatea contractantă este singura în drept să stabilească cerințele de calificare și criteriile de selecție aplicabile procedurii, în funcție de natura și complexitatea contractului, cu respectarea principiilor de transparență, tratament egal și proporționalitate.
În acest context, operatorul economic nu poate solicita impunerea unor cerințe care l-ar putea avantaja în mod direct sau indirect și care ar putea limita accesul altor participanți calificați la procedura de achiziție.
Reiterăm faptul că declarația pe propria răspundere privind utilizarea personalului autorizat este considerată suficientă și legală pentru a asigura conformitatea cu cerințele minime de calificare, urmând ca în etapa de executare a contractului, autoritatea contractantă să monitorizeze strict respectarea obligațiilor asumate, inclusiv utilizarea personalului competent și instruit.
Data:
10 apr 2025, 11:10
Subiectul întrebării:
Răspuns (10 apr 2025, 11:05)
Întrebare:
Vă mulțumim pentru reiterarea poziției.
Dorim totuși să atragem respectuos atenția că, potrivit art. 67 alin. (2) lit. a) din Legea 131/2015, valoarea estimată a unei achiziții publice trebuie să reflecte prețurile reale ale pieței, și nu doar limitele bugetare interne ale autorității contractante.
Lipsa corelării cu ofertele prezentate anterior, precum și ignorarea tendințelor de piață și a inflației persistente, poate conduce la limitarea concurenței și exclude în mod indirect operatorii economici calificați care respectă cerințele producătorilor.
Solicităm respectuos reconfirmarea faptului dacă autoritatea contractantă a examinat ofertele și prețurile din procedurile anterioare pentru servicii similare în procesul de estimare.
În caz contrar, intenționăm să solicităm reevaluarea valorii estimate prin intermediul instituțiilor abilitate, conform legislației în vigoare.
Răspuns (10 apr 2025, 11:30):
Pe acest subiect, autoritatea contractantă s-a exprimat/și-a expus punctul de vedere.
Data:
10 apr 2025, 11:13
Subiectul întrebării:
Răspuns (10 apr 2025, 11:10)
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspuns.
Totuși, dorim să menționăm că abordarea conform căreia valoarea estimată este stabilită exclusiv în funcție de alocațiile bugetare disponibile nu exonerează autoritatea contractantă de obligația legală de a reflecta prețurile reale de piață, în conformitate cu art. 67 alin. (2) lit. a) din Legea 131/2015.
Bugetul planificat trebuie să rezulte din estimarea realistă a valorii serviciilor, nu invers.
Afirmația potrivit căreia „participarea este voluntară” nu justifică organizarea unei proceduri cu valori evident subevaluate, care nu permit acoperirea nici măcar a costurilor minime reale ale serviciilor solicitate. Aceasta poate duce la: – anularea procedurii din lipsă de oferte conforme;
– atribuirea către operatori nepregătiți, care pot presta servicii sub standardele necesare;
– prejudicierea interesului public prin întreținere defectuoasă a echipamentelor medicale.
Din aceste motive, vom considera oportună sesizarea instituțiilor abilitate pentru examinarea legalității valorii estimate și a riscurilor legate de desfășurarea unei proceduri în aceste condiții.
Răspuns (10 apr 2025, 11:32):
Pe acest subiect, autoritatea contractantă s-a exprimat/și-a expus punctul de vedere.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK