1
Perioada de actualizare
de la 05.03.2025 17:41
până la 18.03.2025 12:00
2
Propunerea ofertelor
de la 18.03.2025 12:00
până la 31.03.2025 11:00
au rămas 11 zile
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 23 583 120 MDL
Perioada clarificărilor: 5 mart 2025, 17:41 - 18 mart 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor: 18 mart 2025, 12:00 - 31 mart 2025, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Abonează-te

Obiecte a investiției de bază:

Rețea de canalizare gravitațională:
terasament, cămine, conducte, demolarea și restabilirea drumului din pietriș b=900mm,

Platforma A:
Elemente constructive platforma A (terasament, placa de fundație)
Montare SPAU Platforma A (lucrări de montare, utilaj stație de pompare ape uzate complet echipată)

Alimentare cu energie electrică (construcție LEC 10 kV, post de transformare 10/0,4 kV, LEC 0,4 kV, generator)

Amenajare teritoriu. Platforma A (terasamente, căi de acces, spații verzi, îngrădirea teritoriului)

Rețea de canalizare sub presiune (terasament, cămine elemente prefabricate, conducte și armături, lucrări de montare, utilaj)

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, mun.Bălţi, Piața Vasile Alecsandri 8
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Denis Gudumac
Telefonul de contact
+37323125646
Datele achizitiei
Data publicării
5 mart 2025, 17:41
Data ultimilor modificări
12 mart 2025, 14:26
Achizitii.md ID
21375503
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
adr nord -duae formular nou(1)(1)(1)(2) (5) (3) (1) (2).doc
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
memoriu explicativ singerei.pdf memoriu explicativ singerei.pdf
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
retele de canalizare.pdf retele de canalizare.pdf
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
adr nord -declaratiero(2)(1)(1)(1)(2) (4) (2) (1) (2).doc
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
adr nord anunt de participare editat (5) (3).docx
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
ceg f-1 singerei final word.docx
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
platforma a singerei.pdf platforma a singerei.pdf
Documentele la ofertă
-
5.03.25 17:41
adr nord -documentatiastandardlucrari editat 12 martie 2025.doc
Documentele la ofertă
-
12.03.25 14:15
doc atribuire scanat singerei editat 12 martie 2025.pdf doc atribuire scanat singerei editat 12 martie 2025.pdf
Documentele la ofertă
-
12.03.25 14:26
Data:
6 mart 2025, 11:49
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
POZ. 60. Trasgel (bentonita activa) oferim strict cei indicat sau putem veni si cu brntonita altor producatori sau marci comerciale?
Răspuns (10 mart 2025, 11:21):
Se acceptă bentonită și de la alți producători numai în cazul când această bentonită este pentru foraj orizontal dirijat și obligatoriu să fie prezentat pașaportul tehnic al bentonitei.
Data:
6 mart 2025, 12:02
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
1) Terasamente şi lucrări de teren: b) lucrări de consolidare şi compactare a terenurilor; 2) Executarea/desființarea construcţiilor: f) construcţii rutiere de categoriile I-V, piste de decolare şi aterizare; 40.3.1. construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora; Va rugam sa precizati unde in deviz is au locul asa specialisti ?
Răspuns (10 mart 2025, 11:22):
În cadrul caietului de sarcini sunt lucrări de terasamente la capitolul 1. Terasament (devizul № 2-1-1), capitolul 1. Lucrări de terasament (devizul № 2-2-1), capitolul 1. Terasamente (devizul № 2-2-4), capitolul 1.1 Terasament (devizul № 2-3-1). Totodată sunt prevăzute lucrări de compactare: poz. 16 și 18 din devizul № 2-1-1, poz. 13 din devizul № 2-2-1, poz. 6, 8 din devizul № 2-2-4, poz. 12, 14, 37 din devizul № 2-3-1. Lucrări de construcții rutiere sunt la cap. 4 Demolarea si restabilirea drumului din pietriș b=900mm din devizul № 2-1-1. Autoritatea contractantă consideră necesar ca ofertantul să dispună de specialiștii respectivi.
Data:
6 mart 2025, 15:11
Subiectul întrebării:
POZ. 60. Trasgel (bentonita activa)
Întrebare:
Buna ziua. Tot la acest subiect. Ce pret a pus in devizul proiectantul/devizierul pentru acest material? Totodata pretul indicat de aceasta, cum este argumentat? Are vreun cont de plata, oferta comerciala?
Răspuns (10 mart 2025, 11:22):
Devizele de cheltuieli elaborate de către proiectant sunt estimative. Fiecare ofertant propune prețul conform negocierilor cu proprii furnizori de materiale.
Data:
6 mart 2025, 15:27
Subiectul întrebării:
Aviz
Întrebare:
Aviz p/u participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor Anexa nr.22 din documentația standard, semnat electronic de către operatorul economic. Caietul de sarcini prevede lucrari considerabile de demolare si restabilire a drumuriilor, in scopul evitarii interpretarilor defectuase concretizati daca este necesar ca avizul sa prevada si lucrari la drumuri, electricitate, automatizare?
Răspuns (10 mart 2025, 11:22):
Avizul de la INST trebuie să fie numai în domeniul Instalații și rețele tehnico-edilitare: A. de alimentare cu apă și canalizare; Pentru a asigura execuția lucrărilor de demolare și restabilire a drumurilor, AC a solicitat prezentarea certificatelor de atestare a responsabililor tehnici specializați.
Data:
7 mart 2025, 11:19
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
POZI 74 SI ALTELE CONTIN ASA INSCRIS: se va prezenta certificate de laborator conform PAS 1075 sau SM EN 12201:2024, CERTIFICATELE URMEAZA A FI PREZENTATE LA LICITATIE SAU INNAINTE DE MONTARE A CONDUCTEI?
Răspuns (10 mart 2025, 11:22):
Certificatele se vor prezenta la solicitarea grupului de lucru în timpul evaluării ofertelor.
Data:
7 mart 2025, 11:32
Subiectul întrebării:
FISE TEHNICE
Întrebare:
ART 37 LEGEA 131/2015 (5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale. (9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici. IN ACEST ARTICOL MAI SUNT NISTE PREVEDERI PE CARE LE STUDIATI DA POATE SI LE CUNOASATETI SI NE RASPUNDETI DE CE FISA TEHNICA PE STATIA DE POMPARE E ASA DE PRECISA SA ZICEM LA Qpompa =60,2l/s , - inaltime de pompare: H = 15.89 mCA, putere nominala P2=13 KW. TOT LA ACEST SUBIECT POATE NE EXPLICATI CE IMPORTANTA PENTRU AC SI STATUL R. MOLDOVA ARE FAPTUL CA PRODUCATORUL STATIEI SA DETINA CERTIFICATELE ISO 9001 SI ISO 14001? CINE SE CALIFICA OFERTANTUL SAU FURNIZORII LUI?
Răspuns (12 mart 2025, 09:53):
Instituția de proiectare ne-a comunicat următoarele referitor de acest subiect: Parametrii pompei sunt conform proiectului de execuție care a fost elaborat de persoane atestate și verificat în modul stabilit. Qpompa e minim 60,2 l/s, înălțime de pompare: H e minim 15,89 mCA, putere nominală P2 e maxim 13 kW. Certificatele ISO sunt pentru producător deoarece este important ca să fie asigurată calitatea acestui utilaj de la uzină. Parametrii tehnici ai stației au fost calculați exact pentru necesitățile sistemului de canalizare din oraș, respectiv nu este posibil de a avea minime și maxime pentru capacitățile stației care este foarte importantă și reprezintă nucleul întregului sistem de canalizare al orașului.
Data:
7 mart 2025, 17:31
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Agenția Achiziții Publice, anunță desfășurarea seminarului de instruire online cu genericul: „Criterii de atribuire a contractului de achiziţii publice. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor. Consultarea pieței”. Seminarul este recomandat persoanelor responsabile de desfășurarea procedurilor de achiziții publice din cadrul autorităților/entităților contractante. Seminarul de instruire se va desfășura la data de 13.03.2025, ora 14:00, în format online. Doritorii de a participa la seminarul de instruire sus menționat se pot înregistra, accesând link-ul:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeZOMSFi7e1FZ_jLZJMy3fsibbrC1osg_Fjh2Vi3dFhkiCVLw/viewform?usp=dialog(link is external). Link-ul pentru participarea online la seminar va fi transmis participanților înainte de începerea seminarului. În caz că întâlniți dificultăți, nu ezitați să ne contactați la adresa de e-mail:natalia.postolache@tender.gov.md(link sends e-mail), dna Natalia Postolache, șef Serviciu statistică și raportare.
Răspuns (10 mart 2025, 11:23):
Mulțumim pentru recomandare. Din partea ADR Nord s-au înregistrat membrii grupului de lucru la acest seminar de instruire.
Data:
10 mart 2025, 12:14
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
Avizul de la INST trebuie să fie numai în domeniul Instalații și rețele tehnico-edilitare: A. de alimentare cu apă și canalizare; Pentru a asigura execuția lucrărilor de demolare și restabilire a drumurilor, AC a solicitat prezentarea certificatelor de atestare a responsabililor tehnici specializați. Aici putin va contraziceti cu alt raspuns, ori ce valoare are responsabilul in domeniu drumuri fara utilaje si alte necesare, avizu indica capacitatea verificata a antreprenorului, ori responsabilul azi este mine nui dar utilajele si alti specialist cu instrumentele si dispozitivele din dotare ramin dupa antreprenor. Responsabilul cu un creion nu poate nici demola da cei mai important nu poate restabili.
Răspuns (12 mart 2025, 09:53):
Ținând cont de faptul că obiectul achiziției este de canalizare, considerăm suficient ca Avizul să se refere la acest domeniu. AC nu interzice includerea în aviz a domeniului Drumuri dar nu include obligația respectivă pentru a nu limita excesiv concurența. Un ofertant responsabil și de bună credință, care dispune de specialiști, va putea face rost și de tehnica și utilajul necesar restabilirii drumurilor dacă nu o deține. Totodată operatorii economici prezintă obligatoriu formularul Anexa nr. 14 Declaraţie privind dotările specifice, utilajul şi echipamentul necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului în care menționează mijloacele tehnice pe care le vor utiliza la executarea lucrărilor.
Data:
11 mart 2025, 17:17
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
La punctul 24 din tabel din anunt cereti sa prezentam oferta financiara pentru statia de pompare? Cu ce scop cereti asa ceva acum? nici macar individual la evaluare, dar acum? Oferta financiara prezinta taina comerciala care o are fiecare operator economic in raport cu frunizorii lui. Puteti ulterior la argumentare sa solicitati, daca va fi nevoie, dar acum va rog sa scoateti aceasta cerinta, fiindca e abuziva!
Răspuns (12 mart 2025, 09:53):
Oferta pentru stația de pompare nu este obligatoriu să fie prezentată la deschiderea ofertelor. La prezentarea clarificărilor operatorii economici vor prezenta informațiile privind utilajul stației de pompare pe care le-a oferit-o furnizorul de echipament. Ofertanții sunt în drept să decidă care informații sunt secret comercial și vor aduce prejudicii dacă vor fi difuzate. Dacă prețul utilajului va fi anormal de scăzut, grupul de lucru va fi obligat să solicite justificarea formării acestuia.
Data:
12 mart 2025, 12:02
Subiectul întrebării:
cerinte
Întrebare:
Instituția de proiectare ne-a comunicat următoarele referitor de acest subiect: Parametrii pompei sunt conform proiectului de execuție care a fost elaborat de persoane atestate și verificat în modul stabilit. Qpompa e minim 60,2 l/s, înălțime de pompare: H e minim 15,89 mCA, putere nominală P2 e maxim 13 kW. Certificatele ISO sunt pentru producător deoarece este important ca să fie asigurată calitatea acestui utilaj de la uzină. Parametrii tehnici ai stației au fost calculați exact pentru necesitățile sistemului de canalizare din oraș, respectiv nu este posibil de a avea minime și maxime pentru capacitățile stației care este foarte importantă și reprezintă nucleul întregului sistem de canalizare al orașului. Necesarul ISO 9001 il intelegem dar ISO 14001 a producatorului statiei ce legatura are cu necesitatile AC? Pe acest subiect sa expus ANSC si nu in favoarea AC. Ar fi corect sa scoateti ISO 14001 pentru producatorul statiei in situatia ca el nui din RM, pentru producatorul local ar fi pe intelese.
Răspuns (14 mart 2025, 17:16):
Este admisă de către autorul de proiect excluderea prezentării certificatului ISO 14001.
Data:
12 mart 2025, 12:14
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Răspuns (10 mart 2025, 11:23): Mulțumim pentru recomandare. Din partea ADR Nord s-au înregistrat membrii grupului de lucru la acest seminar de instruire. Speram ca dupa seminarul de mine veti reformula raspunsurile si veti exclude argumente de tipul ,,proiectant", ,,verificator" HG 10 privind grupul de lucru pune raspunderea si sarcina pe Dstre, ori proiectantii, verificatorii mai gresesc sau chiar si promoveaza carevai interese prin cerintele sale. La cerinta privind PAS sau analize de laborator ar fi corect sa va informati citi producatori ii avem in raza de 1000 km de la Chisinau si daca cineva din producatorii locali, care contribue la formarea bugetului care il folositi, pot indeplini aceste cerinte.
Răspuns (14 mart 2025, 17:16):
La distanța de 1000 km sunt mai mult de 3 producători care dețin această certificare. Dacă un producător nu deține certificat PAS 1075 se acceptă și certificate de la un laborator acreditat în conformitate cu cerințele SM EN 12201-2024 anexa C. Mai mult ca atât, în conformitate cu standardul SM EN 12201-2024, este responsabilitatea autorului de proiect dacă folosește țeava care se montează fără pat de nisip și fără astupare manuală. Din aceste motive pentru a evita riscurile ca țeava să nu fie conformă, ofertanții sunt obligați să prezinte certificate de la un laborator acreditat ori în conformitate cu cerința PAS 1075 ori în conformitate cu cerința SM EN 12201-2024 Anexa C.
Data:
13 mart 2025, 11:34
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
Pentru informare ne comunicati ce suma este alocata la acest obiect pentru anul bugetar 2025?
Răspuns (14 mart 2025, 17:17):
Suma alocată este ajustată periodic pe parcursul anului, în dependență de capacitatea antreprenorului de valorificare.
Data:
13 mart 2025, 13:30
Subiectul întrebării:
Buna ziua. Tot la acest subiect. Ce pret a pus in devizul proiectantul/devizierul pentru acest material? Totodata pretul indicat de aceasta, cum este argumentat? Are vreun cont de plata, oferta comerciala?
Întrebare:
Intrebarea data nu a fost pusa intimplator. Am vazut anterior de nenumarate ori ca de exemplu la trasgel, bentonita proiectantii pun pret de plus minus 1 leu kg, cind de fapt acest material costa de citeva ori mai scump. Totodata, deseori fac sirelticuri ca pun pret 1 leu sau 0,01 lei la diferite materiale sau utilaj. Aceste preturi influenteaza la valoarea estimativa. Adica proiectantul pune pret 1 leu la bentonita, numai sa nu fie pret 0 lei, nu argumenteaza nicidecum, deoarece nu exista asa pret, respectiv diminueaza semnificativ valoarea estimativa a proiectului, iar noi punem pret real, trebuia inca si argumenta, de ce punem pret real si marim artificial oferta. Cum e corect in asa situatia? Ca deamu ne doare capu atit cu betonita asta. Care e pretul la betonita pusa de proiectant si cum argimenteaza el pretul?
Răspuns (14 mart 2025, 17:17):
Prețurile sunt conform la catalogul de prețuri medii pentru materiale de construcții pe care îl utilizează autorul de proiect. Devizele proiectului tehnic au fost verificate în modul stabilit de legislație, iar ofertantul va include prețurile pe care le va putea proba ulterior.
Data:
14 mart 2025, 12:09
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Bua ziua. La seminar speram ca ati participat, acum asteptam modificarea cerintelor sau ramineti pe pozitiile precedente?
Răspuns (14 mart 2025, 17:19):
Este exclusă prezentarea certificatului ISO 14001.
Data:
14 mart 2025, 21:04
Subiectul întrebării:
Cerinte
Întrebare:
Răspuns (14 mart 2025, 17:17): Suma alocată este ajustată periodic pe parcursul anului, în dependență de capacitatea antreprenorului de valorificare. Întrebarea a fost concreta ce suma aveți alocata pentru anul 2025 nu am întrebat nimic despre practicile folosite la alocarea banilor. Va solicitam repetat sa comunicați suma alocata ce CNDRL pentru acest proiect pentru anul 2025?
Răspuns (18 mart 2025, 11:51):
În prezent din FNDRL este alocată suma de 3 358 372,13 lei pentru acest proiect. Suma este estimativă pentru a iniția procedura de achiziții și în dependență de mersul procedurii de achiziție și a demarării lucrărilor aceasta urmează a fi modificată.
Data:
17 mart 2025, 14:53
Subiectul întrebării:
Anuntul de particpare Experienta similara
Întrebare:
Ca experienta similara obiect din ultimii 5 ani egal sau mai mare decit suma viitorului contract. Spuneti-ne Va rog ultimii 5 ani se calculeaza de la semnarea contractului de antrepriza sau de la semnarea procesului la terminarea lucrarilor, contractul este semnat in 2019 , procesul verbal semnat in 2020
Răspuns (18 mart 2025, 11:41):
Potrivit scrisorii de la AAP nr. 27/259-402 din 28 aprilie 2022: Prin prezenta, Agenţia Achiziţii Publice (AAP) a examinat solicitarea Agenției de Dezvoltare Regională Nord nr. 147 din 20 aprilie 2022 şi comunică următoarele. Autoritatea contractantă urmează să verifice încadrarea operatorului economic pentru atribuirea eventualului contract doar în coraport cu criteriile de eligibilitate prevăzute în documentația de atribuire. Respectiv, în partea ce ține de cerința solicitată și anume, executarea în ultimii 5 ani a cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, aceasta presupune încheierea și executarea efectivă în ultimii 5 ani a unui contract de antrepriză sau subantrepriză (împliniți la data limită de depunere a ofertelor). Totodată, executarea contractului fiind demonstrată prin prezentarea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor ori a procesului-verbal de recepție finală la expirarea perioadei de garanție a lucrărilor.
Data:
18 mart 2025, 09:24
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz nr.2-1-1 poz.43, Deviz nr. 2-3-1 poz. 49: Este indicat K=2, dar nu este luat in calcul. Cum procedam mai departe? Multumesc
Răspuns (18 mart 2025, 11:41):
Este necesar de folosit coeficientul 2
Data:
18 mart 2025, 10:45
Subiectul întrebării:
Lucrari care se dubleaza
Întrebare:
in Deviz 2-3-1 poz.60 GD59F2 Pozarea conductei de protectie... aceasta pozitie cuprinde lucrarile de tragere a conductei prin tubul de protectie. Adaugator in acest deviz poz,61 ACA51A Montarea prin introducerea in tevile de protectie... a conductei din PEID.... Prin aceasta pozitie intentionat se dubleaza lucrarea de montare a conductei prin teava de protectie. Aceasta situatie majoreaza considerabil calculul costului proiectului. Rugam sa faceti modificarile necesare
Răspuns (18 mart 2025, 11:53):
Conform informațiilor obținute de la autorul de proiect: Norma este corectă, aceasta trebuie folosită așa cum este verificată de către verificator atestat. În forma 1b desfășurată resursa de tragere a conductei este eliminată la poziția 60 (resursele utilizate), respectiv nu se repetă.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.