Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 600 000 MDL
Perioada clarificărilor: 23 ian 2025, 18:56 - 29 ian 2025, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 29 ian 2025, 11:00 - 4 febr 2025, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Conform caietului de sarcini (termeni de referință)

Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul art. 71 alin. (1) lit. d) liniuța a 8-a din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice (prin valoarea inclusă în propunerea financiară, depăşesc valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziţii publice), Grupul de lucru pentru achiziții publice al I.P. Agenția de Investiții a decis anularea procedurii de atribuire a contractului de achiziții publice privind achiziționarea „Servicii de asistență administrativă pentru implementarea Programului BRIDGE”.
În acest fel, precizăm că Programul BRIDGE, lansat în 2022, este o inițiativă a Agenției de Investiții, destinată sprijinirii companiilor moldovenești în extinderea internațională și creșterea exporturilor prin parteneriate și participarea la evenimente internaționale.
În perioada 2022-2024, programul a susținut 372 de companii, oferind granturi în valoare de 570.000 USD.
Inițial, Programul a fost implementat în parteneriat cu Proiectul „Tehnologiile Viitorului în Moldova (FTA)”, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii, Proiectul USAID „Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova” și Agenția de Investiții din Moldova.
Pentru anul 2025, proiectul urma a fi implementat cu susținerea financiară a Fondului American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova (UMAEF), în sumă de 150.000 USD și FTA (USAID), în sumă de 100.000 USD.
Recent, administrația SUA a suspendat temporar fondurile USAID pentru a evalua alinierea acestora cu politica externă curentă. Această suspendare afectează direct proiectele finanțate de USAID, inclusiv cele planificate în Republica Moldova. Astfel, având în vedere suspendarea fondurilor USAID, nu există certitudinea că proiectul va beneficia de finanțare externă. Această incertitudine afectează capacitatea de implementare a proiectului și poate duce la riscuri financiare semnificative.
Prin urmare, în absența finanțării integrale a serviciilor propuse spre achiziționare, continuarea procedurii de achiziție publică nu poate fi realizată, or, potrivit art. 74 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, contractul de achiziţii publice se încheie conform procedurilor de achiziţie publică prevăzute de Legea nr. 131/2015, pentru întreaga sumă atribuită unei achiziţii pe an, în temeiul planului de achiziţie și în limita alocațiilor aprobate.
Din sinteza celor menționate, se constată că anularea procedurii de achiziție publică este justificată de incertitudinea privind disponibilitatea fondurilor USAID și de necesitatea asigurării unei surse de finanțare stabile pentru succesul proiectului.
Data anulării
18 febr 2025, 16:22
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Eugen Doga 2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Corneliu Spinei
Telefonul de contact
022-273-654
Datele achizitiei
Data publicării
23 ian 2025, 18:56
Data ultimilor modificări
18 febr 2025, 16:22
Achizitii.md ID
21353608
CPV
79420000-4 - Servicii conexe managementului
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.