1
Perioada de actualizare
de la 06.11.2024 12:20
până la 22.11.2024 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la 22.11.2024 11:00
până la 12.12.2024 10:00
3
Licitaţie

4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Ofertele au fost evaluate
Valoarea estimată fără TVA 115 480 090 MDL
Perioada clarificărilor: 6 nov 2024, 12:20 - 22 nov 2024, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 22 nov 2024, 11:00 - 12 dec 2024, 10:00
Începutul licitației: nu va fi folosită

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform cerințelor caietului de sarcini
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Cristian Dragalin
Telefonul de contact
-
Datele achizitiei
Data publicării
6 nov 2024, 11:23
Data ultimilor modificări
6 nov 2024, 12:20
Valoarea estimată (fără TVA)
115 480 090 MDL
Achizitii.md ID
21307121
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Durata contractului
1 ian 2025 12:19 - 1 sept 2026 12:19
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Lucrări de reparație a drumului G39 R14 - Unchitești - Tipordei - R19, km 0,00 - 9,63 CPV: 45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Cantitatea: 1.0
Unități de măsură: Bucata
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
contract antrepriză.docx
Documentele la ofertă
-
6.11.24 12:20
caiet de sarcini g39 .docx
Documentele la ofertă
-
6.11.24 12:20
duae g39 km 0-9,63.doc
Documentele la ofertă
-
6.11.24 12:20
documentația lucrari (1).docx
Documentele la ofertă
-
6.11.24 12:20

Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.

Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:

1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.

2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.

3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.

Calificarea participanţilor
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:

Vicoliv Grup SRL

Preţul ofertei: 101 428 741,60 MDL
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
2
Denumirea participantului:

Primaterax-nord

Preţul ofertei: 102 432 433,52 MDL
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
3
Denumirea participantului:

S.A. LUSMECON

Preţul ofertei: 103 698 944,49 MDL
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
4
Denumirea participantului:

S.C. NELEDIMPEX S.R.L.

Preţul ofertei: 104 998 470,18 MDL
Statut: Învingător
Motivul: Prin prezenta, Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” aduce la cunoștință faptul că în baza deciziei grupului de lucru nr. ocds-b3wdp1-MD-1730885057357 din 07.03.2025, au fost reevaluate ofertele prezentate în cadrul licitației deschise nr. ocds-b3wdp1-MD-1730885057357, ce vizează achiziționarea "Lucrări de reparație a drumului G39 Rl4 -Unchitești - Țipordei - Rl9, km 0,00 - 9,63". Ofertele au fost reevaluate în conformitate cu cerințele specificate în anunțul de participare, a volumelor de lucrări specificate în caietul de sarcini, și a constatărilor expuse în Decizia Agențeiei Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor nr. 03D- 198-25 din 28.02.2025. Oferta prezentată de către SRL ”Vicoliv Grup”, a fost descalificată din motivul neântrunirii cerinței privind experiența similară. Potrivit pct. 16 subpc. 8 din Anunțul de participare, în coroborare cu pct. 40 din Documentația standard, parte componentă a documentației de atribuire, a fost solicitat ca ofertantul să facă dovada experienței similare după cum urmează: Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Grupul de lucru pentru achiziții a constatat că întrucât ofertantul nu are nici un contract încheiat în ultimii 5 ani care ar satisface cerințele stipulate la pct. 40 alin. 1) din documentația standard, a purces la examinarea listei contractelor declarate în DUAE și în anexa nr. 12 și nr. 13. Reieind din documentele prezentate, așa după cum este meționat în documentația standard la pct. 40 subpct. 2) - valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, operatorul economic nu a putut face dovada dispunerii de experiență similară, or acesta a prezentat un șir de contracte, încheierea cărora excede cu mult termenul de un an de zile menționat mai sus, iar altele sunt încă în curs de execuție, acestea neîntrunind condiția impusă de legislație, și anume contracte executate, or fiind parțial executate nu pot fi luate în calcul pentru a constitui experiența similară (referința - deciziile ANSC nr. 03D-198-25 din 28.02.2025 și nr. 03D-203-25 din 03.03.2025). Astfel, contractele nr. 131/22 din 23.11.2022, nr.9/23 din 23.01.2023, nr. 110/22 din 17.10.22, nr. 56/24 din 04.06.2024, nu sunt executate, acestea fiind doar în curs de executare, iar contractele nr. 109/22 din 10.10.2022, și nr. 92/23 din 07.11.2023, potrivit informației prezentate, sunt executate parțial. În acest sens, grupul de lucru pentru achiziții constată că valoarea tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate, nu întrunește cifra de minimum 121714489,92 lei. În concluzie, grupul de lucru constată că sunt incidente prevederile art. 69 alin. (6) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care statuează că grupul de lucru pentru achiziții va respinge oferta în cazul în care aceasta nu corespunde cerințelor de calificare expuse în documentația de atribuire. Următoarea ofertă depusă este oferta SRL ”Primaterax-nord” care a participat în asociere cu SA ”Drumuri Soroca”, unde liderul asociației SRL ”Primaterax-nord” va executa 60% din volumul de lucrări, iar SA ”Drumuri Soroca” va executa un volum de 40%. Prin urmare fiecare asociat urmează să demonstreze, în contextul documentelor prezentate, experiența similară cel puțin în limita contribuţiei fiecărei părţi la realizarea activităţilor economice comune convenite. În acest sens, grupul de lucru pentru achiziții constată că pentru cota de 60 la suta din activitățile economice pe care și le-a asumat liderul asociației SRL ”Primaterax-nord”, care constituie suma de 73 751 325, acesta nu a putut face dovada dispunerii de experiență similară în conformitate cu cerințele sus menționate. În partea ce ține de oferta tehnică prezentată de către asociați, sunt depistate necorespunderi cu caietului de sarcini, și anume: - În ciaetul de sarcni la poz. 477 (DA12C) este prevăzută utilizarea pietrei sparte în cantitate de 67,44 m3 de la demolare cu costul zero, însă antreprenorul a aplicat la poziția menționată piatra sparta cu preț de 350 de lei pentru 1m3, astfel valoarea erorii depistate a condus la majorarea costului ofertei S.R.L. “Primaterax - Nord” cu cca 30 916,41 lei cu TVA. - În caietul de sarcini la poz. 171, 204, 235, 238, 242, 268, 271, 303, 308, 333, 339, 394, 402, 440, 446, 491 este prevăzut utilizarea betonului de tip C16/20, însă ofertant S.R.L. “Primaterax - Nord” a utilizat beton de tip C30/37, ce a condus la mărirea volumului cu 163,68 m3 a betonului de tip C30/37 și micșorarea volumului de beton de tip C16/20. Valoarea erorii depistate constituie cca 42 877,5 lei cu TVA. În concluzie, grupul de lucru constată că sunt incidente prevederile art. 69 alin. (6) lit. a) și lit b) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care statuează că grupul de lucru pentru achiziții va resinge oferta în cazul în care aceasta nu corespunde cerințelor de calificare expuse în documentația de atribuire sau a condițiilor tehnice solicitate. Oferta prezentată de către ofertantul SA ”Lusmecon”, a fost respinsă din motivul necorespunderii volumelor de lucrări cerințelor caietului de sarcini, parte componentă a documentației de atribuire. Astfel, în rezultatul examinării ofertei tehnice prezentată de către ofertant, sunt depistate necorespunderi cu caietul de sarcini, și anume: - În caietul de sarcini la poz. 259 (DI129) este prevăzută utilizarea pietrei brute în cantitate de 44,44 m3 de la demolare cu costul zero, însă antreprenorul la poziția menționată a prevăzut piatră brută, cu prețul de 310 de lei pentru 1m3, astfel valoarea erorii depistate a condus la majorarea costului ofertei „Lusmecon” S.A. cu cca 18 380,00 lei, inclusiv TVA. - Caietul de sarcini poz. 38 (DI134A1) prevede utilizarea coeficientului pentru corecția K=10, care nu a fost aplicat de către ofertant, astfel a apărut o divergență a volumului pietrei sparte între caietul de sarcini și oferta, în cantitate de 62,6m3. Valoarea erorii depistate a condus la micșorarea costului ofertei „Lusmecon” S.A. cu cca 22 550,00 lei, inclusiv TVA. - Norme de deviz DI130, DI131, DI120, DI121 din caietul de sarcini prevăd utilizarea coeficientului K=1,03, care nu a fost aplicat de către antreprenor, ce a condus la micșorarea volumelor de material lemnos (1,849 m3), beton de tip C30/37 (171,92 m3), bitum (3,06 t), piatră spartă (132,43 m3) și piese forjate (556,93kg). Valoarea erorii depistate a condus la micșorarea costului ofertei „Lusmecon” S.A. cu cca 740 000,00 lei, inclusiv TVA. - La poz. 237, 270, 335 caietul de sarcini prevede utilizarea betonului de tip C30/37, însă ofertantul a prevăzut beton de tip C16/20, ce a condus la mărirea volumului cu 18,43 m3 a betonului de tip C16/20 și micșorarea volumului de beton de tip C30/37. Valoarea erorii depistate a condus la micșorarea costului ofertei „Lusmecon” S.A. cu cca 24 590,00 lei, inclusiv TVA. Valoarea cumulată a erorilor sus menționate constituie cca (18 380,00 + 22 550,00 + 740 000,00 + 24 590,00) = 805 520,00 lei, inclusiv TVA. În concluzie, grupul de lucru constată că sunt incidente prevederile art. 69 alin. (6) lit b) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care statuează că grupul de lucru pentru achiziții va respinge oferta în cazul în care aceasta nu corespunde condițiilor tehnice expuse în documentația de atribuire (fapt reconfirmat și prin Decizia ANSC nr. 03D-204-25 din 03.03.2025). Reieșind din cele menționate, grupul de lucru pentru achiziții a decis atribuirea contractului de achiziție publică ofertantului SC ,,Neledimpex” S.R.L., La evaluarea părţii financiare și tehnice a ofertei, inclusiv în contextul deciziei ANSC nr. 03D- 198-25 din 28.02.2025, s-a constatat că operatorul economic desemnat câștigător a elaborat devizele în conformitate cu cerinţele normativelor tehnice în vigoare, incluzând toate lucrările şi respectând toate cerinţele înaintate faţă de obiectul achiziţiei conform caietului de sarcini. Luând în consideraţie specificul lucrărilor, operatorul economic desemnat câștigător a dat dovadă de o corespundere adecvată cu exigenţele înaintate faţă de specificul achiziţiei, iar în partea ce ține de cantitatea totală a mixturilor asfaltice BA 16 din devizul ofertă, și abaterii de la poziția 26 - burlane prefabricate cu diametru de 1,5 m, vor fi înlăturate/ajustate la momentul încheierii contractului de achiziție publică. Contractul de antrepriză va fi semnat cu ofertantul câştigător în conformitate cu art. 31 pct. (6), (8) și art. 32 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice şi va cuprinde toate datele prezentate în ofertă, după cum au fost precizate în documentația de atribuire, cu ajustările sus menționate. Consecvent, în conformitate cu art. 68 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă solicită ca ofertantul desemnat câștigător să prezinte, la momentul semnării contractului, garanția de bună execuție în cuantum de 5% din valoarea contractului în conformitate cu cerințele documentației de atribuire. După semnarea contractului, autoritatea contractantă va elibera garanţiile pentru ofertă pentru ceilalți participanți. Potrivit ordinului Ministerului Finanțelor nr. 145 din 24.11.2020, în termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul desemnat câștigător va prezenta autorității contractante și Agenției Achiziții Publice „Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii sau grupări criminale, pentru corupţie, fraudă şi/sau spălare de bani”.
Documentele de calificare
Documentele depuse cu oferta
5
Denumirea participantului:

IPS ”Corsag” SRL

Preţul ofertei: 105 067 442 MDL
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
6
Denumirea participantului:

SC”DROMAS-CONS”S.R.L.

Preţul ofertei: 115 445 702,63 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
Istoria licitației
Vezi licitația
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări