Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21276445
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
9 166 144,02 MDL
Perioada clarificărilor:
11 sept 2024, 12:51 - 29 sept 2024, 15:10
Perioada de depunere a ofertelor:
29 sept 2024, 15:10 - 8 oct 2024, 15:10
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Lucrărilor de reparație a acoperișului și fațadei cu schimbarea tâmplăriei căminului nr. 1 a Universității de Stat din Moldova, str. Tighina 2, mun. Chișinău - repetat
Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, art. 71 alin. 1, lit. g) există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de atribuire sau face imposibilă încheierea contractului. Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflîndu-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.
În urma publicării procedurii de achiziție pe platforma achiziții.md, au parvenit mai multe întrebări din partea operatorilor economici privind formularul cu lista volumelor de lucrări, invocând lipsa mai multor resurse materiale și specialiști calificați (exemplu: la pct.22, pct. 45, pct. 47, pct. 52).
Totodată, au fost invocate neconformități în parte ce ține de cerințele tehnice pentru materialul specificat în devizul estimativ tablă și membrană.
Subsecvent, în temeiul ordinului Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nr. 657 din 22.08.2024, cu privire la aprobarea Amendamentului CP L.01.02:2012/A3:2024 la documentul normativ CP L.01.02:2012 „Instrucțiuni pentru determinarea cheltuielilor de deviz la salarizarea în construcții”, a fost actualizat salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură, constituind 94,60 lei/ora, fapt ce impune revizuirea devizului estimativ și modificarea acestuia în conformitate cu normativele în vigoare.
Ținând cont din cele expuse supra, autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7, astfel s-a decis anularea procedurii de achiziție, modificarea documentației de proiect și a caietului de sarcini.
În urma publicării procedurii de achiziție pe platforma achiziții.md, au parvenit mai multe întrebări din partea operatorilor economici privind formularul cu lista volumelor de lucrări, invocând lipsa mai multor resurse materiale și specialiști calificați (exemplu: la pct.22, pct. 45, pct. 47, pct. 52).
Totodată, au fost invocate neconformități în parte ce ține de cerințele tehnice pentru materialul specificat în devizul estimativ tablă și membrană.
Subsecvent, în temeiul ordinului Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nr. 657 din 22.08.2024, cu privire la aprobarea Amendamentului CP L.01.02:2012/A3:2024 la documentul normativ CP L.01.02:2012 „Instrucțiuni pentru determinarea cheltuielilor de deviz la salarizarea în construcții”, a fost actualizat salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură, constituind 94,60 lei/ora, fapt ce impune revizuirea devizului estimativ și modificarea acestuia în conformitate cu normativele în vigoare.
Ținând cont din cele expuse supra, autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7, astfel s-a decis anularea procedurii de achiziție, modificarea documentației de proiect și a caietului de sarcini.
Data anulării
27 sept 2024, 15:14
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Alexe Mateevici 60
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
11 sept 2024, 12:51
Data ultimilor modificări
27 sept 2024, 15:15
Achizitii.md ID
21276445
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
11 sept 2024, 16:50
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Rugam Autoritatea Contractanta sa indice plasarea repetata a Licitatiei
Răspuns (12 sept 2024, 09:21):
Stimate operator economic în titlul Licitației și în Documentația de atribure este indicat ca procedura este repetată
Data:
12 sept 2024, 09:38
Subiectul întrebării:
Calrificari
Întrebare:
Motivul de anulare a procedurii anterioare???
Răspuns (12 sept 2024, 09:46):
Bună ziua motivele anulării sînt afișate pe platformă
Data:
12 sept 2024, 10:04
Subiectul întrebării:
Clarificari!!
Întrebare:
au fost depuse numai oferte care: – sînt neadecvate, inacceptabile sau neconforme
Din 15 oferte nici una nu era adecvata?
Rugam sa detailiati neconformitatile!!!
Pentru a nu ne afisa cu aceliasi abateri!!!
Răspuns (12 sept 2024, 10:41):
Stimate operator economic fiecare participant la procedura precedentă a fost informat despre neconformitățile admise în oferta prezentată, vă rugăm să vă conformați cerinților din documentația de atribuire.
Data:
12 sept 2024, 10:16
Subiectul întrebării:
Clarificari.
Întrebare:
d) au fost depuse numai oferte care: – sînt neadecvate, inacceptabile sau neconforme;”.
Va rugam detalii clare pentru neconformitatile date, care le-ati stipulat!!! Sa nu se repete aceleas abateri.
Multumim mult pentru intelegere.
Răspuns (12 sept 2024, 10:41):
Stimate operator economic fiecare participant la procedura precedentă a fost informat despre neconformitățile admise în oferta prezentată, vă rugăm să vă conformați cerinților din documentația de atribuire.
Data:
12 sept 2024, 16:50
Subiectul întrebării:
-
Întrebare:
Nu este adevarat ce spuneti. Operatorii economici au fost informati doar ca, se anuleaza licitatia publica, fara a fi indicate alte motive sau neconformitati ale ofertele ofertantilor.
Va rugam insistent sa dati clarificari, de ce ati anulat licitatia precedenta!!!!!!!!!!
Sunteti o instituie foate corupta!
Răspuns (12 sept 2024, 16:57):
Stimate operator economic fiecare participant la procedura precedentă a fost informat despre neconformitățile admise în oferta prezentată, vă rugăm să vă conformați cerinților din documentația de atribuire.
Data:
13 sept 2024, 08:03
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Analizând prima procedură de licitație, s-a constatat că ofertanții au propus tablă pentru acoperiș conform cerințelor din caietul de sarcini, adică tablă zincată nevopsită cu 350 gr zinc/m² și grosime de 0.45 mm, DX51. Totuși, în proiectul de execuție este specificat că tabla trebuie să fie cu acoperire polimerică.
Caracteristicile tablei folosite pentru tipul de învelitoare dublu falț cu acoperire polimerică trebuie să fie:
a) Grosimea minimă de 0.5 mm (deoarece, la îndoire, materialul se întinde și pot apărea fisuri; niciun producător internațional de tablă nu permite folosirea unei grosimi mai mici pentru îmbinările de tip dublu falț);
b) DX52 (mai moale, pentru a preveni fisurile directe pe falțuri, care pot apărea la tabla DX51);
c) Nu există și nu se produce tablă cu acoperire polimerică și 350 gr zinc/m², cantitatea maximă de zinc fiind de 275 gr/m².
Membrana de drenaj:
Există două tipuri de membrane de drenaj pentru tabla de tip dublu falț:
a) Membrană de drenaj compusă din două componente: membrană de difuzie (160 gr) și strat de drenaj (450 gr/m²);
b) Membrană de drenaj compusă doar din stratul de drenaj (450 gr/m²).
Reținătorii de zăpadă tubulari, cu diametrul de 28 mm, trebuie să fie din aluminiu cu acoperire polimerică pentru a preveni coroziunea, care poate reduce durata de exploatare a învelitorii.
Vă rugăm să concretizați exact caracteristicile tehnice ale acestor trei poziții de materiale, deoarece prețul lor poate varia de 2-3 ori dacă sunt ofertate conform normelor din caietul de sarcini, care nu corespund cu tehnologia corectă de montare a tipului de învelitoare și nici cu cerințele din proiectul de execuție.
Acesta este, probabil, răspunsul la întrebarea legată de motivul anulării procedurii anterioare.
Răspuns (13 sept 2024, 12:02):
Stimate operator economic vă rugăm să vă conformați cerințelor din Documentația de atribuire și să întocmiți oferta conform cerințelor solicitate
Data:
13 sept 2024, 08:17
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție: Transfer la contul autorității contractante
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă vă rugăm să acceptați ca mod de constituire a garanției de bună execuție și rețineri succesive din facturi/garanție bancară fapt permis de legislație, or limitarea la un singur mode de constituire va crește doar valoarea ofertei?
Răspuns (13 sept 2024, 09:40):
Stimate operator economic vă rugăm să vă conformați cerințelor din Documentația de atribuire
Data:
13 sept 2024, 10:47
Subiectul întrebării:
Ținînd cont că sunteți rău platinici (statul în general)
Întrebare:
Vă rugăm să indicați care sunt resurse alocate pe ani (2024-2025)?
Răspuns (13 sept 2024, 12:20):
Stimate operator economic, ținînd cont că autoritatea contractantă a inițiat procedura de achiziție sa asigurat că are resursele financiare necesare
Data:
13 sept 2024, 12:02
Subiectul întrebării:
Concluzie
Întrebare:
Daca e sa analizam toate licitatiile petrecute de D-stra, este clar vadit ca, nu prea va place transparenta.
Răspuns (13 sept 2024, 14:58):
Transparența este o responasbilitate pe care ne o asumăm conform Legii 131/2015 privind Achizițiile Publice, fiind respectată și asigurată de către Autoritatea Contractantă.
Data:
18 sept 2024, 10:31
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Analizând prima procedură de licitație, s-a constatat că ofertanții au propus tablă pentru acoperiș conform cerințelor din caietul de sarcini, adică tablă zincată nevopsită cu 350 gr zinc/m² și grosime de 0.45 mm, DX51. Totuși, în proiectul de execuție este specificat că tabla trebuie să fie cu acoperire polimerică. Caracteristicile tablei folosite pentru tipul de învelitoare dublu falț cu acoperire polimerică trebuie să fie: a) Grosimea minimă de 0.5 mm (deoarece, la îndoire, materialul se întinde și pot apărea fisuri; niciun producător internațional de tablă nu permite folosirea unei grosimi mai mici pentru îmbinările de tip dublu falț); b) DX52 (mai moale, pentru a preveni fisurile directe pe falțuri, care pot apărea la tabla DX51); c) Nu există și nu se produce tablă cu acoperire polimerică și 350 gr zinc/m², cantitatea maximă de zinc fiind de 275 gr/m². Membrana de drenaj: Există două tipuri de membrane de drenaj pentru tabla de tip dublu falț: a) Membrană de drenaj compusă din două componente: membrană de difuzie (160 gr) și strat de drenaj (450 gr/m²); b) Membrană de drenaj compusă doar din stratul de drenaj (450 gr/m²). Reținătorii de zăpadă tubulari, cu diametrul de 28 mm, trebuie să fie din aluminiu cu acoperire polimerică pentru a preveni coroziunea, care poate reduce durata de exploatare a învelitorii. Vă rugăm să concretizați exact caracteristicile tehnice ale acestor trei poziții de materiale, deoarece prețul lor poate varia de 2-3 ori dacă sunt ofertate conform normelor din caietul de sarcini, care nu corespund cu tehnologia corectă de montare a tipului de învelitoare și nici cu cerințele din proiectul de execuție. Diferența de preț și calitatea lucrărilor o face anume indicarea corectă ce trebuie de făcut, vă rugăm să nu vă eschivați de la răspunsul corect.
Răspuns (27 sept 2024, 15:10):
Procedura se anulează.
Data:
19 sept 2024, 12:46
Subiectul întrebării:
Fasada
Întrebare:
Buna ziua!
in formularul f5 publicat de voi la fasada lipsesc careva materiale si normele acestora si anume:
punctul 22 Cl19 A lipseste materialul principal
punctul 45- lipseste zidar
punctul 47 lipseste tencuitorul
punctul 52 lipseste mozaicarul si muncitor deservire
Noi tot sa le scoatem sau cum procedam?
Răspuns (27 sept 2024, 15:10):
Procedura se anuleaza.
Data:
23 sept 2024, 10:07
Subiectul întrebării:
normele si resursele acestora
Întrebare:
Buna ziua!
Publicati ,va rugam frumos, lista completa, corectata cu normele si materialele acestora (formularul 5 desfasurat)
Va multumim!
Răspuns (27 sept 2024, 15:10):
Procedura se anuleaza.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK