Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21270261
1
Perioada de actualizare
de la
19.08.2024 13:57
până la 13.09.2024 14:00
până la 13.09.2024 14:00
2
Propunerea ofertelor
de la
13.09.2024 14:00
până la 26.09.2024 14:00
până la 26.09.2024 14:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
21 000 000 MDL
Perioada clarificărilor:
19 aug 2024, 13:57 - 13 sept 2024, 14:00
Perioada de depunere a ofertelor:
13 sept 2024, 14:00 - 26 sept 2024, 14:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Dacia, 80/3
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
19 aug 2024, 13:57
Data ultimilor modificări
20 aug 2024, 12:29
Achizitii.md ID
21270261
MTender ID
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport cost - calitate
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Buget: 21000000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Data:
20 aug 2024, 12:29
Subiectul întrebării:
date exacte
Întrebare:
Conform legii datele tehnice sunt variabile, dvs ati pus date exacte, ca greutate, dimensiuni, etc, ceia ce rezulta ca este realizat caietul de sarcini dupa un singur model si contravine legii achizitiilor publice. Puneti datele variabile in asa fel incat sa putem participa mai multi agenti economici si sa fie o concurenta loiala.
Răspuns (20 aug 2024, 13:46):
Buna ziua, concretizați Vă rugăm, ca să ne putem expune.
Data:
20 aug 2024, 16:05
Subiectul întrebării:
Lungime
Întrebare:
Acceptati lungimea de 3700mm, cu 20cm mai mult decat cea propusa de dvs?
Răspuns (25 aug 2024, 21:58):
Va rog sa scrieti clar intrebarea!
Data:
29 aug 2024, 13:59
Subiectul întrebării:
Specificatiii necesare
Întrebare:
Reieșind din examinarea indicatorilor generali expuși in caietul de sarcini, dar si pe motivul ca producători mondiali recunoscuți in producerea unor astfel de echipamente (autospeciale aeroportuare), se constata ca doar un singur producător ar accede la acesta licitație publica.
Rugam examinarea de extindere a parametrilor tehnici si anume:
- Lungimea ( L 11.200 pina la 11.600 mm );
- Lățimea ( W 2500 mm pina la 3010 mm );
- Înălțimea ( H 2700 mm pina la 2900 mm )
- Greutatea maxima operaționala ( pina la 38.000 kg );
Toate astea ar permitea avea utilaj cu o putere s motorului de peste 1200 HP ( 830 kW ), iar in cele din urma, un impact direct asupra vitezei de reacție si timpului de intervenție in situații excepționale.
Menționam ca specificațiile tehnice date fiind in corespundere cu cerințele ICAO si NFPA (National Fluid Power Association).
Rugam sa acceptati aceste importante modificari.
Răspuns (4 sept 2024, 09:33):
În baza studiului propunerilor dumneavoastră de modificare a caietului de sarcini privind achiziționarea autospecialei de pompieri şi salvatori pentru aerodrom, vă informez despre următoarele:
1. Lungimea, înălțimea și lățimea vehiculului nu pot fi mărite. Dimensiunile stației de pompieri existente nu permit amplasarea unei vehiculului cu dimensiuni mai mari decât cele specificate în caietului de sarcini.
2. Vă rugăm să atrageți atenția, că documentele de reglementare ale ICAO nu conțin cerințe pentru caracteristicile tehnice specificate de dumneavoastră (lungime, lățime, înălțime, greutate maximă în exploatare, puterea motorului). Aeroportul alege aceste caracteristici în funcție de dimensiunea existentă a stației de pompieri și a suprafeței de mișcare a aerodromului. Viteza de reacție și timpul de intervenție în situații excepționale sunt afectate de accelerația și viteza maximă a vehiculului (Vedeți punctul 5.1.3 și punctul 5.1.4 a caietului de sarcini)
3. NFPA (National Fluid Power Association) pe care ați specificat-o nu are legătură cu autospecialelor de pompieri şi salvatori pentru aerodrom.
În SUA există două asociații NFPA:
- NFPA (National Fluid Power Association) și;
- NFPA (National Fire Protection Association)
NFPA (National Fire Protection Association) este cu adevărat relevantă pentru autospecialele de pompieri şi salvatori pentru aerodrom, dar aceste documente de reglementare sunt valabile numai în Statele Unite și în alte țări. Moldova nu este inclusă în această listă.
Pe baza celor de mai sus, modificările pe care le propuneți în caietul de sarcini nu pot fi făcute.
Data:
4 sept 2024, 11:50
Subiectul întrebării:
Specificicatii necesare si anume punctul 5.1.3 si punctul 5.1.4
Întrebare:
In continuare întrebării anterioare cu referire la extinderea gabaritelor Autospecialei - ca si completare si referire la punctele 5.1.3 si 5.1.4 la care a-ti făcut referința, menționam următoarele:
- extindere gabaritelor Autospecialei va permite un tip de motor mai mare de care am menționat mai sus, iar acesta din urma si o creșterea capacitații volumului de apa de la 9000 litri la 11000 litri iar rezervorului spumogen de 1500 litri;
- totodată accelerația de la punctul fix pina la atingerea vitezei de 80 km/h timp va atinge o alta performata de 20 secunde maxim, in schimbul celor 33, adică o performanta mai mare !!!
Toate aceste sunt datorita gabaritelor autospecialei de la parametrul de - lățime de la 2500mm la 3000mm si înălțimea de la 3700mm la 3900mm.
Ingerința precum stația de pompieri existenta nu permite amplasarea unui vechiul cu 50mm mai mare raportat la cost investiție si performanta utilajului, care intru final are repercusiune si asupra indicelui de categorie aeroportuara, deduce doar un singur era bine sa fie făcută negociere directa cu un singur producător, pe motiv ca doar un singur utilaj de acest timp la un singur producător întruchipează astfel de caracteristici.
Rugam respectuos sa revedeți aceste dimensiuni parametrice.
Răspuns (13 sept 2024, 08:12):
Lățimea deschiderii porții a clădirii stației de pompieri nu permite ieșirea rapidă și în siguranță a autospecialelor de pompieri cu o lățime mai mare de 2550 mm.
Data:
11 sept 2024, 11:31
Subiectul întrebării:
Basis Specification
Întrebare:
Dear Sirs,
As a manufacturer of fire trucks, we express our dissatisfaction and inform you regarding the fact that this procurement is clearly tailored to a specific manufacturer, namely Rosenbauer, with the PANTHER S model. Therefore, if you are conducting a competitive tender and not a single-source procurement (regarding a single participant, we understand that you may not be able to justify the need for the PANTHER S model to the regulatory authorities).
Here is an example of the PANTHER S specifications from Rosenbauer's website: https://www.rosenbauer.com/fileadmin/_migrated/news/002DE0_Datenblatt_PANTHER_S_03.pdf
Basis Specification
Chassis
- Type: Rosenbauer 33.700 6x6
- Engine: Volvo D16
- Engine Power: 700 HP / 515 kW
- Emission Standard: Euro 5 certified
- Transmission: Twin Disc automatic transmission
- Brakes: Drum brakes
Superstructure and Cabin
- Crew: 1 + 4
- Cab: Aluminum frame with aluminum/GRP (Glass Reinforced Plastic) cladding and full-view doors
Construction Type
- Material: Aluminum and GRP moldings
Extinguishing Agents (Useful Capacities)
- Water Tank: 9,200 liters
- Foam Tank: 1,200 liters
- Power: 250 kg
Pump System
- Type: Rosenbauer R600
- Performance: 7,000 l/min at 10 bar
Foam Proportioning System
- Type: Rosenbauer FOAMATIC
- Proportioning Rate: Adjustable 0%, 3%, 6%, and 8%
Roof Monitor
- Type: Rosenbauer RM60
- Performance: Max. 6,000 l/min at 10 bar
Front Monitor
- Type: Rosenbauer RM15
- Performance: 1,500 l/min at 10 bar
Powder Extinguishing System
- Type: PLA250
Quick Attack
- Type: Rosenbauer reel with 50 m hose
Light Mast
- Type: Rosenbauer FLEXILIGHT LED
Performance
- Acceleration: 0 to 80 km/h in 27 seconds
- Top Speed: 120 km/h
Dimensions
- Length x Width x Height: 11,650 x 2,500 x 3,650 mm
- Gross Vehicle Weight: 33,000 kg
We kindly request that you cancel the procedure or consider the possibility of amending the specifications concerning the vehicle's dimensions, engine, weight, and axle loads.
Răspuns (13 sept 2024, 08:13):
Caietul de sarcini nu a fost conceput pentru o anumită autospecială de pompieri, după cum afirmați Dvs. În caietul de sarcini sunt indicate limitele sau pragurile minime ale performanței autospecialei de pompieri necesare pentru a corespunde cerințelor de reglementare ICAO și condițiilor locale de operare. Orice asemănări sunt întâmplătoare și neintenționate.
Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Data:
11 sept 2024, 12:01
Subiectul întrebării:
Gabaritele masinii, p.5.1.12
Întrebare:
Conform cerintelor latimea maxima admisibila este de 2500mm fara oglinzi. Pentru vehicolele dotate cu atatea elemente constructive auxiliare latimea este un factor crucial pentru a asigura dotarea cu elemetele solicitate precum si siguranta echipajului luand in consideratie si echipamentul individual al pompierilor. In legatura cu aceasta venim cu o solicitare de a admite o deviere de 50-100mm. Va sugeram sa luati in consideratie ca aceasta restrictie devine lipsita de sens imediat ce se ia in calcul ca vehicolele nu sunt utilizate fara oglinzile retrovizoare.
Răspuns (13 sept 2024, 08:13):
Operarea mijlocului de transport cu depășirea dimensiunilor stabilite de Regulamentul de circulație al Republicii Moldova reprezintă temeiul cheltuielilor nejustificate, care constituie mai mult de 120 mii lei pe an pentru asigurarea îndeplinirii cerințelor documentelor normative în vigoare în partea referitoare la efectuarea activităților de urgență și salvare în zona de responsabilitate a Aeroportului legate de deplasarea autospecialei de pompieri pe drumurile publice.
Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Data:
11 sept 2024, 12:28
Subiectul întrebării:
p.5.2.14
Întrebare:
Va rugam sa confirmati ca prin punctul 5.2.14 se solicita ca robinetele de apa de presiune sa fie dotate cu valve de control pneumatice. In caz contrar, va rugam sa dati o ilustrare mai detaliata a ceea ce se cere.
Răspuns (13 sept 2024, 08:14):
Pe fiecare conductă sub presiune trebuie să fie instalată o valvă de control pneutmatică alimentată de la un circuit separat al sistemului pneumatic. Aceasta trebuie să aibă un receptor separat cu o valvă de siguranță, în vederea sporirii eficienței și fiabilității echipamentelor de stingere a incendiilor și menținerea funcționalității în situațiile de urgență.
Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Data:
11 sept 2024, 13:03
Subiectul întrebării:
Debitul monitorului de apa pe acoperisul cabinei, p.5.2.8, debitul turelei pe bara de protectie, p.5.2.9
Întrebare:
Din experienta producatorilor de autospeciale pentru stingerea incendiilor pe aerodromuri, debitul de 6000 l/min este mult prea excesiv. In legatura cu aceasta propunem reducerea performantei pana la 3000 l/min.
Răspuns (13 sept 2024, 08:19):
În baza condițiilor locale ale Aeroportului Internațional Chișinău, capacitatea țevii de pe turela autospecialei de pompieri achiziționate trebuie să fie de cel puțin 5000 l/min.
Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Data:
11 sept 2024, 13:08
Subiectul întrebării:
Debitul pompei de lichid, p.5.2.3
Întrebare:
Din experienta producatorilor de autospeciale pentru stingerea incendiilor pe aerodormuri, debitul pompei de lichid de 6500 l/min este excesiv. Performanta necesara si suficienta a unei pompe este de max. 3500 l/min. Va rugam sa revedeti acest parametru, astfel sporind competivitatea.
Răspuns (13 sept 2024, 08:20):
Reducerea solicitată a capacității pompei la 3500 l/min nu va putea asigura capacitatea nominală de 5000 l/min menționată în răspunsul la întrebarea anterioară.
Autospecială pentru stingerea incediilor cu apă și spumă pentru aerodromuri.
Data:
11 sept 2024, 17:15
Subiectul întrebării:
Functionalitatea sistemului de stingere cu apa-spuma, p.5.2.7
Întrebare:
Cerinta prevede ca sistemul de stingere cu apa-spuma sa fie compus pe langa furtun si de un difuzor pentru apa. Va rugam sa confirmati ca termenul "difuzor pentru apa" se refera doar la aspectul constructiv, nu si la functionalitate, si acest element va fi folosit si pentru apa, si pentru amestecul de apa cu spuma.
Răspuns (13 sept 2024, 08:20):
Da, difuzorul pentru apa pe care îl menționați trebuie să fie utilizat atât pentru alimentarea cu apă, cât și cu spumă.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK