Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21267992
1
Perioada de actualizare
de la
09.08.2024 15:38
până la 19.08.2024 16:00
până la 19.08.2024 16:00
2
Propunerea ofertelor
de la
19.08.2024 16:00
până la 02.09.2024 16:00
până la 02.09.2024 16:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
2 160 000 MDL
Perioada clarificărilor:
9 aug 2024, 15:38 - 19 aug 2024, 16:00
Perioada de depunere a ofertelor:
19 aug 2024, 16:00 - 2 sept 2024, 16:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Conform caietului de sarcini anexat
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare 165
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
9 aug 2024, 15:38
Data ultimilor modificări
12 aug 2024, 12:28
Achizitii.md ID
21267992
MTender ID
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
cerințe suplimentare obligatorii.docx
Documentele la ofertă
-Cerinte suplimentare obligatorii
9.08.24 15:38
declaratie benefeciar (3).doc
Documentele la ofertă
-declaratia beneficiarilor efectivi
9.08.24 15:38
anunt de participare (7) (1).docx
Istoricul documentului
-
anunt de participare (7) (1).docx
ID: 9bda57e0-fd9a-4e87-ba9a-2c69c1bc838d
Documentele la ofertă
-
anunt de participare (7) (1).docx
ID: 9bda57e0-fd9a-4e87-ba9a-2c69c1bc838d
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-Anunt de participare
12.08.24 12:28
Data:
12 aug 2024, 09:59
Subiectul întrebării:
21. Termenul de garanție a lucrărilor minim 10 ani de la data recepției lucrărilor finalizate.
Întrebare:
In baza cărei legi solicitați garanția 10 ani?
Răspuns (12 aug 2024, 17:11):
Având in vedere dificultatea lucrărilor ce urmează a fi întreprinse, Beneficiarul (Autoritatea) solicita 10 ani de garanție. Vă rugam sa va conformati cerintelor autoritatii contractante
Data:
12 aug 2024, 10:02
Subiectul întrebării:
14. Termenii și condițiile de executare solicitați: 40 zile de la solicitare
Întrebare:
40 zile lucrătoare/ calendaristice?
Răspuns (12 aug 2024, 17:18):
Buna ziua.
In cazul in care Autoritatea Contractanta nu a indicat concret de care zile, atunci se va lua in calcul ZILE CALENDARISTICE
Data:
14 aug 2024, 17:12
Subiectul întrebării:
HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări
Întrebare:
Declaratie pe propria raspundere privind cantitatea minima de kW propusa anual, stimata AC noi elaboram oferta de pret in conformitate cu caietul de sarcini inaintat de dumneavoastra, iar lucrarile urmeaza a fi executate conform proiectului de executie avizat corespunzator or caietul de sarcini publicat nu prevede elaborarea planului de producere pe 5 ani. Conform ordinului 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări 3. Autoritatea contractantă emite Documentația de atribuire în vederea achiziționării lucrărilor sau serviciilor de proiectare și de lucrări, după cum este specificat în documentația standard. 4. Detaliile din document desenate și scrise prin care sunt determinate soluţii urbanistice și de amenajare a teritoriului, arhitecturale, constructive, tehnologice, rezultatele calculelor și argumentării soluţiilor adoptate, volumele de lucrări, caracteristicile tehnice și alcătuirea elementelor constructive, precum și alte soluţii tehnice se prezintă în caietul de sarcini. Solicitam sa modificati caietul de sarcini, doc de atribuire, anuntul de participare.
Răspuns (15 aug 2024, 14:43):
documentația de proiect elaborată, verificată și avizată in corespundere cu cerințele normativelor în vigoare, este concret nominalizat echipamentul care urmează să fie instalat și respectiv și paramertrii lui tehnici minimi.
Dearece conform Legii achizițiilor publice AC nu este în drept să indice marca, brendul etc., produselor au fost indicați doar parametrii tehnici minimi.
Agenții economici pot propune alte tipuri de produse cu parametrii tehnici mai performanți sau cu aceiași paramentri, dar care produc mai multă sau mai puțină energie electrică anual și ca urmare s-a solicitat Declarația privind cantitatea minimă de KW produsă anual, ca ulterior pe parcursul exploatării Centralei această cantitate de energie electrică să fie asigurată anual.
Este cerința AC și vă rugăm să vă conformați solicitării AC. Careva modificări ale Documentației de proiect sau a caietului de sarcini nu o să fie efectuate.
Data:
14 aug 2024, 17:12
Subiectul întrebării:
LP721
Întrebare:
Conform legii Nr. 721 din 02-02-1996 privind calitatea în construcţii; Secţiunea 3 Obligaţiile executanţilor Art. 24. - Executanţii lucrărilor de construcţii sînt persoane fizice sau juridice care şi răspund de îndeplinirea următoarelor obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiilor: l) remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuţie, cît şi în termenul de garanție postrecepție de 5 ani, solicitam sa va conformati legislatiei RM in vigoare sis a madificati cerintele abuzive solicitate.
Răspuns (15 aug 2024, 14:44):
documentația de proiect elaborată, verificată și avizată in corespundere cu cerințele normativelor în vigoare, este concret nominalizat echipamentul care urmează să fie instalat și respectiv și paramertrii lui tehnici minimi.
Dearece conform Legii achizițiilor publice AC nu este în drept să indice marca, brendul etc., produselor au fost indicați doar parametrii tehnici minimi.
Agenții economici pot propune alte tipuri de produse cu parametrii tehnici mai performanți sau cu aceiași paramentri, dar care produc mai multă sau mai puțină energie electrică anual și ca urmare s-a solicitat Declarația privind cantitatea minimă de KW produsă anual, ca ulterior pe parcursul exploatării Centralei această cantitate de energie electrică să fie asigurată anual.
Este cerința AC și vă rugăm să vă conformați solicitării AC. Careva modificări ale Documentației de proiect sau a caietului de sarcini nu o să fie efectuate.
Data:
14 aug 2024, 17:21
Subiectul întrebării:
Răspuns (12 aug 2024, 17:11): Având in vedere dificultatea lucrărilor ce urmează a fi întreprinse, Beneficiarul (Autoritatea) solicita 10 ani de garanție. Vă rugam sa va conformati cerintelor autoritatii contractante
Întrebare:
Caietul de sarcini publicat corecpunde lucrarilor ce urmeaza a fi executate?
Răspuns (15 aug 2024, 14:41):
Caietul de sarcin corespunde lucrarilor ce urmeaza a fi executate.
va rugam sa va conformati cerintelor autoritatii contractante-termen de garantie 10 ani
Data:
15 aug 2024, 10:56
Subiectul întrebării:
CS
Întrebare:
Buna ziua. In CS la p.53 (pozare furtun metalic) a fost aplicat k=0.5. Pentru care tip de resurse este valabil acest coeficient (manopera, utilaj, resurse materiale)?
Răspuns (15 aug 2024, 14:42):
Buna ziua. Coificientul 0,5 se refera la maniopera si resurse materiale
Data:
16 aug 2024, 10:56
Subiectul întrebării:
Răspuns (15 aug 2024, 14:44):
Întrebare:
Conform legii Nr. 721 din 02-02-1996 privind calitatea în construcţii; Secţiunea 3 Obligaţiile executanţilor Art. 24. - Executanţii lucrărilor de construcţii sînt persoane fizice sau juridice care şi răspund de îndeplinirea următoarelor obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiilor: l) remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuţie, cît şi în termenul de garanție postrecepție de 5 ani, solicitam sa va conformati legislatiei RM in vigoare sis a madificati cerintele abuzive solicitate, daca nu se modifaca aceasta cerinta ne obigam sa contestam aceasta procedura.
Răspuns (16 aug 2024, 13:40):
Buna ziua.In temeiul art.6 a Legii 721/1993 Pentru obţinerea unor construcţii de calitate corespunzătoare sînt obligatorii realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de existenţă a construcţiilor a următoarelor exigenţe esenţiale:
A - rezistenţă şi stabilitate;
B - siguranţă în exploatare;
C - siguranţă la foc;
D - igienă, sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului înconjurător;
E - izolaţie termică, hidrofugă şi economie de energie;
F - protecţie împotriva zgomotului;
G – utilizare sustenabilă a resurselor naturale. Iar conform art.7 al.1 a ceeleasi Legi ”(1) Obligaţiile privind realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de existenţă a construcţiilor, a exigenţelor esenţiale prevăzute la art.6 revin factorilor implicaţi în conceperea,proiectarea execuţia şi exploatarea construcţiilor, precum şi în postutilizarea lor potrivit responsabilităţilor fiecăruia, indiferent de tipul de proprietate a investitorului.”. De aceea Solicitam respectuos sa va conformati atât prevederilor legale cât si cerintelor autoritatii contractante
Data:
16 aug 2024, 12:32
Subiectul întrebării:
Răspuns (15 aug 2024, 14:44):
Întrebare:
Solicitam sa dati raspuns la intrebare
Răspuns (16 aug 2024, 13:40):
Buna ziua
Revedeti raspunsul Autoritatii Contractante
Data:
16 aug 2024, 14:38
Subiectul întrebării:
Răspuns (16 aug 2024, 13:40): Buna ziua.In temeiul art.6 a Legii 721/1993 Pentru obţinerea unor construcţii de calitate corespunzătoare sînt obligatorii realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de existenţă a construcţiilor a următoarelor exigenţe esenţiale: A - rezistenţă şi stabilitate; B - siguranţă în exploatare; C - siguranţă la foc; D - igienă, sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului înconjurător; E - izolaţie termică, hidrofugă şi economie de energie; F - protecţie împotriva zgomotului; G – utilizare sustenabilă a resurselor naturale
Întrebare:
Pentru obţinerea unor construcţii de calitate corespunzătoare sînt obligatorii realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de existenţă a construcţiilor a următoarelor exigenţe esenţiale: Conform LEGE Nr. 721
din 02-02-1996
privind calitatea în construcţii, Art. 7. - (1) Obligaţiile privind realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de existenţă a construcţiilor, a exigenţelor esenţiale prevăzute la art.6 revin factorilor implicaţi în conceperea,PROIECTAREA, EXECUTIA şi EXPLOATAREA construcţiilor, precum şi în postutilizarea lor potrivit responsabilităţilor FIECARUIA, indiferent de tipul de proprietate a investitorului. Noi suntem doar executori ai acestei lucrari, si solicitam ca Termenul de garantie pentru lucrarile executate sa fie 5 ani asa cum prevede legislatia RM
Răspuns (16 aug 2024, 15:59):
Buna ziua. Va rugam mult sa va conformați cerințelor Autorității Contractante.. Autoritatea nu elaborează cerințele in dependenta de preferințele si posibilitățile unor operatori economici, având in vedere complexitatea lucrărilor dorim sa fim siguri in calitatea executării lor ( lucrărilor)
Data:
16 aug 2024, 14:49
Subiectul întrebării:
Termenii de garanție postrecepție
Întrebare:
Nu este conform legislației, corectați!
LEGE Nr. 721 din 02-02-1996 privind calitatea în construcţii
Capitolul III. OBLIGAŢII ŞI RĂSPUNDERI. Secţiunea 3. Obligaţiile executanţilor
Art. 24. - Executanţii lucrărilor de construcţii sînt persoane fizice sau juridice care şi răspund de îndeplinirea următoarelor obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiilor:
l) remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuţie, cît şi în termenul de garanție postrecepție de 5 ani;
Răspuns (16 aug 2024, 15:46):
Buna ziua.
Va rugam mult sa va conformați cerințelor Autorității Contractante.. Autoritatea nu elaborează cerințele in dependenta de preferințele si posibilitățile unor operatori economici, având in vedere complexitatea lucrărilor dorim sa fim siguri in calitatea executării lor ( lucrărilor)
Data:
16 aug 2024, 14:52
Subiectul întrebării:
Răspuns (16 aug 2024, 13:40):
Întrebare:
Va rog frumos .....cititi toata legea 721
Răspuns (16 aug 2024, 15:34):
Buna ziua.
Autoritatea Contractanta va asigura cu certitudine ca a citit si examinat legea prenotata
Data:
16 aug 2024, 15:04
Subiectul întrebării:
Garantie pentru oferta
Întrebare:
Garanţia pentru ofertă prin transfer la contul autorităţii contractante 1% din valoarea ofertei fara TVA, cu prezentarea ordinului de plată,- se accepta scrisoare de bancara conform anexa nr 9 din documentatia de atribuire publicata de dumneavoastra?
Răspuns (16 aug 2024, 15:58):
Buna ziua
Coform Legii 131/2015 art.69 (4) Autoritatea contractantă prevede în documentația de atribuire cerințele fată de emitent, forma, cuantumul şi alte condiții de bază ale garanției pentru ofertă Având in vedere faptul că cerința Autoritatii Contractante este transfer la contul Autoritatea contractantă,contractante 1% din valoarea ofertei fara TVA, Vă rugam sa va conformati, in caz contrar in temeiul art.69 ,6) a) nu vom accepta oferta în cazul în care:
a) ofertantul nu îndeplinește cerințele de calificare și selecție;
Data:
16 aug 2024, 15:07
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Conform caiet de sarcini.docx publicat de dumneavoastra nu prevede mentenanta sistemului, elaborare plan producere.
Răspuns (16 aug 2024, 15:33):
Revedeti Cerintele suplimentare anexate.
Data:
18 aug 2024, 10:55
Subiectul întrebării:
Răspuns (16 aug 2024, 15:46): Buna ziua. Va rugam mult sa va conformați cerințelor Autorității Contractante
Întrebare:
Prin acest răspuns, confirmați că Autoritatea Contractantă este mai presus ca legea? Vă asumați acest fapt?
Conformați-vă legislației și nu impuneți cerințe abuzive, din ambiție.
Faptul că mai mulți participanți se referă la același subiect, ar trebui să vă dea de bănuit că nu aveți dreptate!
Răspuns (18 aug 2024, 13:03):
Buna ziua.
Stimate operator economic, referitor la acuzatiile dvs.Va comunicam ca Autoritatea Contractanta este in drept sa impuna cerinte asupra garantiei lucrarilor,având in vedere faptul ca lucrarile ce urmeaza a fi intreprinse sunt de o complexitate sporita racordata la valoarea lor, iar conform Legii 131/2015,art 7, Autoritatea este obligata sa asigure transparenta achizitiei si eficienta banului public.In astfel de conditii operatorul economic de buna credinta,care indepluneşte lucrări de calitate, nu ar poatea inainta careva pretentii Autoritatii Contractante care se gestioneaza banul public in stricta conformitate cu cerintele legale,ceea ce de fapt nu reprezinta un abuz .
Data:
19 aug 2024, 09:35
Subiectul întrebării:
Aviz de racordare, Proiect electric, Proiect de rezistență mecanică, Certificat de urbanism, Act de delimitare
Întrebare:
Bună ziua. Ne interesează dacă instituția dumneavoastră deține următoarele documente: Aviz de racordare, Proiect electric, Proiect de rezistență mecanică, Certificat de urbanism, Act de delimitare cu furnizorul de energie electrică? Dacă da, vă rugăm să încărcați aceste documente pe platformă.
Răspuns (19 aug 2024, 13:31):
Documentele enumerate de dvs. Autoritatea Contractanta va comunica ca le deține, in caz contrar proiectul de executie nu era verificat de către verificatori atestați in domeniu
Data:
19 aug 2024, 09:36
Subiectul întrebării:
Termen de executie
Întrebare:
Termenii și condițiile de executare solicitați: 40 zile de la solicitare, acest termen se refera strict la perioada de executie lucrari? (Deoarece numai obtinerea unor avize pentru dare in exploatare ar dura 20-25 zile),
Răspuns (19 aug 2024, 13:32):
Buna ziua, Termenii indicați se refera doar la executarea lucrărilor. Obținerea avizelor nu depinde de executantul lucrărilor.
Data:
19 aug 2024, 09:47
Subiectul întrebării:
Termenii de garanție postrecepție
Întrebare:
Dacă nu modificați, ne asumăm să contestăm. Iată un precedent, care demonstrează că avem dreptate:
DECIZIE Nr. 03D-503-23 Data: 31.07.2023
privind soluționarea contestației formulate de către „Polimer Gaz Construcţii” SRL, înregistrată la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor cu nr. 02/532/23 la data de 03.07.2023, pe marginea procedurii de achiziție publică nr. MD-1687954914989
....
Pretențiile contestatorului:
În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1687954914989, „Polimer Gaz Construcţii” SRL formulează următoarele pretenții:
„Prin anunțul de pe pagina web achizitii.md din 28-06-2023 Autoritatea Contractantă (AC) a demarat procedura de achiziție publica ID ocds-b3wdp1-MD-1687954914989, obiectul achiziției fiind „Lucrări de construcție a stației de epurare 200 m3/zi din s. Zăbriceni, r. Edineț”. Procedura de achiziție urmează a fi în data de 19-07-2023.
Contestăm cerința restrictivă inclusă în anunțul de participare, și anume: Perioada de garanție a lucrărilor…
...
AGENŢIA NAȚIONALĂ PENTRU SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR
decide:
1. Se admite contestația nr. 02/532/23 din 03.07.2023, depusă de către „Polimer Gaz Construcţii” SRL, pe marginea documentației de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1687954914989, privind achiziția „Lucrări de construcție a stației de epurare 200 m3/zi din s. Zăbriceni, r. Edineț”, inițiată de către Primăria com. Zăbriceni, r. Edineț;
2. Se obligă Primăria com. Zăbriceni, r. Edineț, ca măsură de remediere, în termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1660823358919, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei decizii;
3. Se obligă Primăria com. Zăbriceni, r. Edineț, în termen de 3 zile, din data adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea acestora. Decizia este obligatorie pentru părți. Decizia poate fi atacată în ordinea contenciosului administrativ la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (mun. Chișinău, str. Kiev 3) în termen de 30 de zile de la data comunicării.
...
Vom menționa că în conformitate cu Legea Nr. 721/1996 Privind calitatea în construcţii Secţiunea 3 Obligaţiile executanţilor Art. 24. - Executanţii lucrărilor de 2 construcţii sînt persoane fizice sau juridice care şi răspund de îndeplinirea următoarelor obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiilor: l) remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuţie, cît şi în termenul de garanție postrecepție de 5 ani; cât și conform Secţiunii 8 Obligaţii şi răspunderi comune Art. 30. - (1) Proiectantul, verificatorul de proiecte atestat, fabricanţii şi furnizorii de produse pentru construcţii, executantul, responsabilul tehnic atestat, dirigintele de şantier atestat, specialistul din laboratorul de încercări în construcţii, expertul tehnic atestat răspund potrivit obligaţiilor ce le revin pentru viciile ascunse ale construcţiei, ivite în termenul de garanție postrecepție de 5 ani, precum şi pe toată durata de existenţă a construcţiei, pentru viciile structurii de rezistenţă rezultate din nerespectarea normelor de proiectare şi execuţie în vigoare la data realizării ei.
Totodată conform HG Nr. 285/1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepţie a construcţiilor şi instalaţiilor aferente art. 3. Recepţia lucrărilor de construcţie şi a instalaţiilor aferente acestora se efectuează atît la lucrări noi, cît şi la intervenţiile în timp asupra construcţiilor existente (reparaţii capitale, consolidări, reconstrucţii, modificări, modernizări, extinderi etc.) şi se realizează în două etape: 1) recepţia la terminarea lucrărilor; 2) recepţia finală la expirarea perioadei de garanţie.
Răspuns (19 aug 2024, 13:35):
Buna ziua.
Cerințele Autorității contractante nu se refera la particular la un anumit agent economic, însă sunt cerințe generale. Daca nimeni dintre agenții economici nu vor putea îndeplini cerințele menționate de autoritatea contractanta, ele vor fi modificate.
Data:
19 aug 2024, 10:59
Subiectul întrebării:
Termenii de garanție
Întrebare:
Referitor la ceea ce este expus în întrebarea 19 aug 2024, 09:47. După această decizie a AGENŢIEI NAȚIONALE PENTRU SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR, autoritatea contractantă a organizat repetat și a insistat să păstreze condițiile, a fost iarăși contestată și iarăși anulată licitația. Puteți verifica informația respectivă: Nr. 03D-660-23 Data: 27.09.2023 privind soluționarea contestației formulate de către „Polimer Gaz Construcții” SRL, înregistrată la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor cu nr. 02/721/23 la data de 04.09.2023, pe marginea procedurii de achiziție publică nr. MD-1687954914989. Deci nu e cazul să ignorați acest precedent și să corectați.
Răspuns (19 aug 2024, 13:36):
Buna ziua. Cerințele Autorității contractante nu se refera la particular la un anumit agent economic, însă sunt cerințe generale. Daca nimeni dintre agenții economici nu vor putea îndeplini cerințele menționate de autoritatea contractanta, ele vor fi modificate.
Data:
19 aug 2024, 11:37
Subiectul întrebării:
Răspuns (16 aug 2024, 15:33): Revedeti Cerintele suplimentare anexate.
Întrebare:
Introduceti lucrarile solicitate in lista cantitatilor de lucrari caiet de sarcini.docx , nu CERINTE suplimentare, sunteti foarte nerusinati.
Răspuns (19 aug 2024, 13:36):
Buna ziua
Lista cantităților de lucrări nu va fi modificat. Mulțumim pentru apreciere.
Data:
19 aug 2024, 11:40
Subiectul întrebării:
Răspuns (15 aug 2024, 14:44):
Întrebare:
Conform legii Nr. 721 din 02-02-1996 privind calitatea în construcţii; Secţiunea 3 Obligaţiile executanţilor Art. 24. - Executanţii lucrărilor de construcţii sînt persoane fizice sau juridice care şi răspund de îndeplinirea următoarelor obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiilor: l) remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuţie, cît şi în termenul de garanție postrecepție de 5 ani, solicitam sa va conformati legislatiei RM in vigoare sis a madificati cerintele abuzive solicitate.
Răspuns (19 aug 2024, 14:48):
Buna ziua Cerintele procedurii de achizitie nu vor fi modificate. In cazul in care nici un operator economic nu le va întruni atuci Autoritatea va introduce modificari
Data:
19 aug 2024, 11:43
Subiectul întrebării:
Declaratie pe propria raspundere privind cantitatea minima de kw propusa anual
Întrebare:
Care este cantitatea minima de kW solicitata?, deasemena publicati planul de producere pe 5 ani
Răspuns (19 aug 2024, 13:38):
Buna ziua Cerintele procedurii de achizitie nu vor fi modificate. In cazul in care nici un operator economic nu le va întruni atuci Autoritatea va introduce modificari
Data:
19 aug 2024, 12:58
Subiectul întrebării:
termenul de executare
Întrebare:
În completarea clarificărilor precedente, credem că un termen rezonabil de garanție pentru panourile fotovoltaice ar fi de 12 ani. Acesta este termenul de garanție oferit de majoritatea producătorilor. Iar dacă producătorii nu oferă un termen mai mare de garabție, ar fi foarte complicat și riscant ca o garanție mai mare să fie oferită doar de un operator economic din Moldova participant la licitație (care cu siguranță nu produce panouri ci le importă/procură). Același lucru este și cu invertoarele - în cazul lor termenul de garanție este de 5 ani. Cît privește lucrările, în conformitatea cu Legea cu privire la calitatea în construcție, termenul de garanție de post-recepție este de 5 ani. Oferirea unui termen mai mare este foarte speculativă și există riscul să vă pomeniți cu operatori economici care vă oferă și 200 de ani termen de garanție, doar că nu-i ve-ți mai putea găsi după 2-3 ani. Însă o companie serioasă care ține la numele său nu v-a putea oferi un preț concurabil cu asemenea operatori economici de rea credință în contextul solicitării unor termeni de garanție prea mari. Pentru că o companie serioasă v-a trebui să includă în oferta sa consturile de mentenanță și costul riscurilor de defecțiune pentru o perioadă foarte lungă - și aceste costuri sunt mari. Sau în general nu v-a depune ofertă. Or, dacă producătorul ne oferă o garanție de 12 ani înseamnă că el a rezervat piese și panouri de schimb pentru această perioadă. Și dacă noi oferim un termen de garanție de 20 ani, nu avem nici o siguranță că după 12 ani v-om găsi piese de schimb sau panouri de schimb similare. Tehnologiile în acest domeniu se schimbă în fiecare an și peste 12 ani nu v-om găsi pe piață panouri sau invertoare similare. De altfel, chiar și specificațiile cerute de Dvs. corespund unor panouri și invertoare cu tehnologie învechită care cu greu pot fi găsite deja azi, nemaivorbind despre un termen de peste 12 de ani.
Răspuns (19 aug 2024, 13:40):
Daca nici un agent economic nu va propune termenii solicitati atunci ei vor fi modificati
Data:
19 aug 2024, 14:00
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 aug 2024, 13:38): Buna ziua Cerintele procedurii de achizitie nu vor fi modificate. In cazul in care nici un operator economic nu le va întruni atuci Autoritatea va introduce modificari
Întrebare:
Care este cantitatea minima de kW solicitata?
Răspuns (19 aug 2024, 14:50):
Buna ziua
Fiecare agent economic declara pe propria răspundere cantitatea minima de KW produsa anual de echipamentul ce urmează a fi instalat
Data:
19 aug 2024, 14:13
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 aug 2024, 13:40): Daca nici un agent economic nu va propune termenii solicitati atunci ei vor fi modificati
Întrebare:
Daca AC admite totusi ca ar putea modifica cerintele vadit abuzive si ilegale doar daca nu se gaseste OE care va participa la aceasta farsa organizata de AC, atunci intervenim pe aceasta cale catre toti operatorii economici care citesc aceasta adresare sa nu participe la procedura data. Sa demonstram ca suntem impotriva incalcarii flagrante si grosolane a legislatiei in vigoare ca AC sa primeasca un raspuns promt la abuzul creat si data viitoare sa se conformeze prevederilor legislatiei in vigoare. Va rugam frumos sa nu participam in forma de protest.
Răspuns (19 aug 2024, 15:58):
Buna ziua.
1. Stimate operator economic, dupa părerea dvs.in cazul in care Autoritatea Contractanta pune accent pe calitatea bunului si lucrărilor ce urmează a fi executate , introducând anumite cerințe fata de eventualii operatori econimici participanti, este catalogata /acuzata ca intreprinde actiuni abuzive si ilegale ?
Nu înțelegem revolta in masa a dvs?,
2.Oare operatorul economic de buna credinta,care indepluneşte lucrări , si este sigur in calitatea lor nu s-ar conforma cerintelor autoritatii Contractante?
3.care este indignarea dvs ? ori , Autoritatea Contractanta ar urma sa modifice cerintele dupa doleantele fiecarui operator economic, fara a tine cont de propriile cerinte si necesitati.
Data:
19 aug 2024, 15:24
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Poz. 85 Suport pentru sigurante gPV 10x38 30A- 32 buc, lipseste montarea acestei resurse, cum procedam?
Răspuns (19 aug 2024, 15:41):
Buna ziua.
Montarea este inclusa in pct.14 ,
Data:
19 aug 2024, 15:25
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Poz. 3,4,5 Blocuri de beton vibro presat 400x400x100mm 40kg. -711 nu se regaseste manipularea acestor materiale, care este solutia?
Răspuns (19 aug 2024, 15:37):
Buna ziua.
Revedeti caietul de sarcini pct.1,2
Data:
19 aug 2024, 15:25
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Poz. 15 rama pentru aparataj lipsesc dimensiunile, ajustati caietul de sarcini in vederea elaborarii unei oferte conforme, sau specificati dimensiunile.
Răspuns (19 aug 2024, 15:39):
Buna ziua .Analizati pct, 16,17,18,19
Data:
19 aug 2024, 15:29
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Poz 42 capac pentru jgheab metalic cantitatea solicitate concretizati deoarece conform poz. 40 - ar fi 180m
Răspuns (19 aug 2024, 15:40):
Buna ziua.
40m fara capac
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK