1
Perioada de actualizare
de la 18.06.2024 15:00
până la 27.06.2024 15:15
2
Propunerea ofertelor
de la 27.06.2024 15:15
până la 05.07.2024 14:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 2 235 000 MDL
Perioada clarificărilor: 18 iun 2024, 15:00 - 27 iun 2024, 15:15
Perioada de depunere a ofertelor: 27 iun 2024, 15:15 - 5 iul 2024, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Echipament electronic (Dispozitive criptografice pentru crearea semnaturii electronice)

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, Piata Marii Adunari Nationale nr.1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Potrîmba Petru
Telefonul de contact
+37322828162
Datele achizitiei
Data publicării
18 iun 2024, 14:51
Data ultimilor modificări
25 iun 2024, 18:00
Achizitii.md ID
21239942
CPV
31710000-6 - Echipament electronic
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lot 1
Buget: 2235000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Anexa nr.22
Specificaţie tehnică
Specificatii tehnice
18.06.24 15:00
duae_ro_0
Documentele la ofertă
DUAE
18.06.24 15:00
Anexa nr.23
Documentele la ofertă
Specificatii de pret
18.06.24 15:00
Documentatie standard_Dispozitive criptografice
Documentele la ofertă
Documentate standard
18.06.24 15:00
Anunt de intentie nr.6
Documentele la ofertă
Anunt de intentie
18.06.24 15:00
Anunt de participare
Documentele la ofertă
Anunt de participare
18.06.24 15:00
Data:
25 iun 2024, 18:00
Subiectul întrebării:
Intrebari de clarificare
Întrebare:
Buna ziua! 1. In lista documentelor de depunere din anuntul de participare figureaza urmatoarea cerinta: 8. Licenta pentru importul si comercializarea mijloacelor criptografice de protectie a informatiei, prestarea serviciilor in domeniul protectiei criptografice a informatiilor; - ati putea da explicatii ce reprezinta aceasta cerinta si temeiul legal aplicabil anume acestor dispozitive pe care se bazeaza aceasta cerinta? 2. In lista documentelor de depunere din anuntul de participare figureaza urmatoarea cerinta: 9. Operatorul economic trebuie sa demonstreze ca in ultimii 3 ani a efectuat cel putin 3 livrari similare - care este temeiul legal pentru o astfel de cerinta, daca se cere o simpla livrare a unor dispozitive produse la fabrica, fara executarea a orice manipulari cu aceste dispozitive la nivel program sau altceva? 3. In lista documentelor de depunere din anuntul de participare figureaza urmatoarea cerinta: 11. Declarație prin care se va confirma că producătorul/distribuitorul de echipamente electrice și electronice (EEE) este inclus în Lista producătorilor de produse supuse reglementărilor de responsabilitate extinsă a producătorilor - din analiza licitațiilor anterioare am facut concluzia ca STISC a procurat de mai multe ori astfel de tipuri de dispozitive. Va rugam sa indicati codul vamal de import al lor si sa ne informati daca astfel de dispozitive se supun sa nu se supun incidentei HG 212/2018 anexa nr. 1B cu privire la regulamentul privind deșeurile de echipamente electrice și electronice si intradevar se regasesc in clasificarea conform regulamentului DEEE. Daca nu se regasesc, atunci aceasta cerinta fata de participanti trebuie eliminata. Va multumim!
Răspuns (27 iun 2024, 14:38):
Buna ziua 1. În conformitate cu art.17 alin.(1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. În acest caz se aplică prevederile Legii nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător. Or în conformitatea cu pct. 4 lit. c) din Regulamentul privind licențierea activității de prestare a serviciilor în domeniul protecției criptografice a informației aprobat prin Anexa nr.3 din Legea nr.245/2008 cu privire la secretul de stat dispozitivele de creare şi/sau de verificare a semnăturii electronice şi a produselor asociate semnăturii electronice se includ mijloace de protecție criptografică a informației. Astfel, operatorul economic urmează să prezinte licența în conformitate cu legea menționată supra. 2. Aceasta cerință este în conformitate cu lit. d) art. 18 din Legea nr. 131/2015 prin care Autoritatea contractantă este obligată să aplice criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului. Totodată, în conformitate cu art. 22 din Legea nr. 131/2015: (1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele: a) lista principalelor livrări de bunuri similare efectuate în ultimii 3 ani, conținînd valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca aceștia din urmă sînt autorități contractante sau clienți privați. Livrările de bunuri se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat și, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obținerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea livrărilor de bunuri se realizează printr-o declarație a operatorului economic. Suplimentar vă comunicăm că în conformitate cu Specificarea tehnică solicitată împreună cu dispozitivele criptografice este necesar de a fi transmis în format electronic un document ce va conține numărul dispozitivul imprimat și numărul de serie intern care i se atribuie. 3. Indicarea codului vamal de import este obligația importatorului, și nu ține de obligația autorității contractante. Totodată, acest echipament electronic se regăsește în anexa nr.1B din Hotărârii Guvernului nr. 212/2018, după cum urmează: 3.15. Echipamente de colectare, stocare, prelucrare, prezentare sau comunicare a informațiilor prin mijloace electronice.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.