1
Perioada de actualizare
de la 29.05.2024 15:34
până la 22.06.2024 13:37
2
Propunerea ofertelor
de la 22.06.2024 13:37
până la 13.07.2024 13:37
au rămas 17 zile
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 71 275 993,53 MDL
Perioada clarificărilor: 29 mai 2024, 15:34 - 22 iun 2024, 13:37
Perioada de depunere a ofertelor: 22 iun 2024, 13:37 - 13 iul 2024, 13:37

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Abonează-te

privind încheierea acordului-cadru - Achiziționarea consumabilelor medicale pentru perfuziologie pentru anii 2025-2027

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
29 mai 2024, 15:34
Data ultimilor modificări
20 iun 2024, 13:37
Achizitii.md ID
21231714
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
model contract_subsecvent.docx
Documentele la ofertă
-
29.05.24 15:34
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
29.05.24 15:34
acord_-_cadru_documentația.doc
Documentele la ofertă
-
29.05.24 15:34
anexe.docx
Documentele la ofertă
-
20.06.24 13:37
formularele.xlsx
Documentele la ofertă
-
20.06.24 13:37
caiet de sarcini_modificat20.06.signed.pdf caiet de sarcini_modificat20.06.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
20.06.24 13:37
Data:
1 iun 2024, 20:47
Subiectul întrebării:
Perioada clarificărilor si depunerii ofertelor
Întrebare:
Luând în considerație faptul că o astfel de procedură are loc pentru prima data, unde OE (operatorii economici) trebuie sa propună un preț fix pentru o perioada de 3 ani 2025-2027, mai mult ca atât după cum cunoaste-ti vara este si perioada concediilor - solicităm respectuos extinderea termenului de clarificare si de depunere a ofertelor cel puțin cu doua saptamani (până în anul 2025 mai sunt încă 7 luni!). Acest termen este necesar pentru a reuși examinarea mai detailata a specificației tehnice, a valorii / prețului estimativ indicat de Dvs si pentru a putea determina posibilitatea împreuna cu producătorii un preț real pentru 3 ani. Va multumim anticipat.
Răspuns (3 iun 2024, 13:41):
Mulțumim pentru clarificare, grupul de lucru, va prelungi termenul de depunere a clarificărilor până la data de 21.06.2024, inclusiv termenul de depunere a ofertelor, în vederea examinării caietului de sarcini și pregătirii ofertelor de către potențialii participați la procedura de achiziție publică.
Data:
3 iun 2024, 11:49
Subiectul întrebării:
GARANTIE BANCARA
Întrebare:
Actualmente sunt anunțate mai multe licitații folosind modalitățile speciale de acord–cadru cu durata de 3 ani, cu încheierea ulterioară a contractelor de achiziții publice cu reluarea competiției între operatori economici semnatari al acordului-cadru. Aplicarea modalității cu acord-cadru nu trebuie să impiedice, să restrângă sau să distorsioneze concurența. În viziunea agenților economici cerința de garanții bancare de 2% la etapa acord-cadru este inoportună, dearece urmează o altă procedură de reofertare cu participarea operatorilor economici semnatari al acordului-cadru și prezentarea unei noi garanții. Totodată la etapa acord-cadru garanția de 2% se cere a fi aplicată pentru o cantiatate de trei ori mai mare, adică pentru 3 ani! Dubla garanție (pentru acord-cadru și pentru procedura de reofertare) îngreunează activitatea operatorilor autohtoni prin sustragerea mijloacelor financiare suplimentare. Mai mult ca atât la moment încă sunt blocate garanții bancare pentru ofertele pentru anul 2024. Reieșind din cele expuse solicităm respectuos excluderea sau aplicarea unei garanții bancare nu mai mare de 0,5% la etapa acord-cadru, deoarece la această etapă nu există riscuri perceptibile pentru beneficiar. Va multumim anticipat.
Răspuns (20 iun 2024, 09:51):
Cerința în partea ce ține de garanția pentru ofertă, se va modifica din: 2 % din valoarea ofertei fără TVA în 2% din valoarea ofertată aferentă cantității minime prevăzute în cuprinsul documentației de atribuire, estimate a se achiziționa pe întreaga durată a acordului cadru, fără taxa pe valoarea adăugată. Cuantumul de 2 % nu se modifică, fiind stabilit conform Ordinului CAPCS. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
13 iun 2024, 12:15
Subiectul întrebării:
Buget estimativ
Întrebare:
Luând în considerare tendința ultimilor ani în special ce ține de majorarea prețurilor de la producători (mai mult ca atât OE sunt in situația de a propune un preț fix pentru 3 ani) si tinand cont de faptul că acordul cadru se va încheia cu toți operatorii economici care vor corespunde parametrilor tehnici solicitați, va rugam sa examinati posibilitatea acceptarii ofertelor care vor depăși bugetul estimat cu mai mult de 30%. Ceea ce va face posibil ajustarea bugetului estimativ la situatia reala pentru procedurile de reofertare. Mulțumim anticipat.
Răspuns (20 iun 2024, 09:50):
Procedura de achiziție publică este inițiată în conformitate cu actele normative în domeniul achizițiilor publice. Astfel, conformitate cu art. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, ofertă inacceptabilă – ofertă prezentată de către ofertantul care nu are calificările necesare indicate în documentația descriptivă sau documentația de atribuire, precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică. În același timp, art. 69 alin. (6) din legea prenotată, menționează că autoritatea contractantă nu acceptă oferta în cazul în care a) ofertantul nu îndeplinește cerințele de calificare și selecție; b) oferta nu corespunde cerințelor expuse în documentația de atribuire. Iar, în conformitate cu art. 71 alin. (1) lit. d) din Lege, Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică, în următoarele au fost depuse numai oferte care: – sânt neadecvate, inacceptabile sau neconforme, un caz: depășesc cu 30% valoarea estimată a achiziției, calculată conform prezentei legi. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
14 iun 2024, 14:44
Subiectul întrebării:
LOT: 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 - (desenele se vor prezenta la momentul transmiterii invitațieie la reofertare)
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa argumentati de ce pentru LOT: 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 - desenele se vor prezenta la momentul transmiterii invitațieie la reofertare? Avind in vedere ca desene sint partea integrala a solicitarilor tehnice, solicitam anexarea lor la platforma de la start. Va rugam sa atrageti atentie la caliatea si claritatea desenelor/imaginei, ca sa fie usor de a identifica toate parametri solicitati pentru producatori potentiali.
Răspuns (20 iun 2024, 11:16):
Se atașează desenele.
Data:
15 iun 2024, 18:00
Subiectul întrebării:
Lot: 3, 4 Canula antegrada cardioplegica lunga pentru interventii minimal invazive 7 Fr si 9 Fr
Întrebare:
Specificatia “Lungimea canulei – 31 - 34 cm” – ca regula lungimile canulelor difera de la un producator la altul si pentru crearea conditiilor unei concurente loiale va rugam sa examinati posibilitatea adaugarii unui diapazon mai larg pentru specificatia nominalizata si anume “Lungimea canulei: 28 – 34 cm”, fapt ce va duce la posibilitatea participarii mai multor agenti economici. In acelas timp atragem atentia ca pana in prezent beneficiarii au folosit canule ce se incadrau in acest diapazon 28-34cm.
Răspuns (20 iun 2024, 09:17):
Deoarece canule antegrade cardioplegice lungi sunt preconcepute pentru operații mini invazive prin toracotomie este important să fie cat mai lungi, respectiv dimensiune 31-34 cm este necesară și nu poate fi modificată. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
15 iun 2024, 18:02
Subiectul întrebării:
Specificatii tehnice - lot 41, 43, 45 - Canule aortica pentru adulti (Fr) - 20, 22, 24
Întrebare:
Pentru “Lungimea canulei , 27,9 cm” – va rugam sa adaugati un diapazon pentru specificatia nominalizata si anume “Lungimea canulei , 27,9 - 30 cm”, fapt ce va duce la posibilitatea participarii mai multor agenti economici si nu va afecta calitatea funcțională solicitată de beneficiar. Totodata va atragem atentia ca pana in prezent beneficarii au folosit canule care se incadreaza in acest diapazon. Va multumim.
Răspuns (20 iun 2024, 09:25):
Se acceptă indicarea Lungimea canulei , 27,9 - 30 cm”. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
15 iun 2024, 18:06
Subiectul întrebării:
LOT: 52-54 - Canule pentru perfuzia coronariană directă pentru adulți
Întrebare:
Pentru permiterea participarii mai multor OE si pentru a evita neclarități in timpul evaluării, solicităm respectuos următoarele: pentru specificatia “Material al vârfului - Polivinilclorid, forma varfului conica.” Va rugam sa adaugati in caietul de sarcini si “forma varfului cos”.
Răspuns (20 iun 2024, 09:37):
Se acceptă indicarea cerinței Material al vârfului - Polivinilclorid, forma vârfului conica sau coș. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
15 iun 2024, 18:08
Subiectul întrebării:
LOT: 52-53 - Canule pentru perfuzia coronariană directă pentru adulți
Întrebare:
Pentru permiterea participarii mai multor OE si pentru a evita neclarități in timpul evaluării, solicităm respectuos următoarele: adaugarea in caietul de sarcini un diapason in “mm” sau “Fr” pentru marimile solicitate. Ex. Lot.53 - Marimea interna (mm) 3.3 - 3.5.
Răspuns (20 iun 2024, 09:49):
Pentru lotul nr. 53 Canule pentru perfuzia coronariană directă pentru adulți, se acceptă indicarea diapazonului de Mărimea interna (mm) 3.3 - 3.5. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
16 iun 2024, 09:57
Subiectul întrebării:
Acord-cadru - Garantie bancara
Întrebare:
Stimate autoritate contractantă, tinand cont de faptul ca RM este o țară cu o piață relativ mica, termenul de 3 ani poate fi considerat exagerat în condițiile țării noastre si anume: 1. În Republica MOLDOVA bugetele se aprobă anual și nu există nicio siguranță pentru cantitățile și mijloacele financiare ulterioare. 2. Ca regulă dispozitivele medicale în RM se importă, se achită în valută iar fiecare producător stabilește prețuri anuale care la fel se modifică. 3. La licitațiile nominalizate prețurile se solicită fixe în lei pe întreaga perioadă de 3 ani, ceea ce totalmente conform legislației în vigoare discriminează operatorii economici autohtoni din nesiguranța valutei naționale, inflației, situației nesigure în lume. 4. Producătorii pot fi disponibili pentru discuții referitor la un preț fix doar in cazul cand sunt stabilite cantități exacte (cantitatile maxime, pentru 3 ani, indicate in caietul de sarcini sunt doar estimative). In aceasta ordine de idei solicităm revenirea la licitațiile anuale în conformitate cu alocările bugetare reieșind din Legea bugetului de Stat în RM. Totodata garanțiile bancare de 2% pentru oferta din cadrul procedurii de acord-cadru va lovi nemijlocit în operatorii economici provocand cheltuieli financiare nejustificate, mai mult ca atat, dupa urmează si o alta procedura de reofertare, unde la fel se solicita o alta garantie bancara de 2%. Considerăm oportun excluderea garantiei bancare pentru oferta in cadrul procedurii de acord-cadru ca nejustificată.
Răspuns (20 iun 2024, 11:14):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, procedura de achiziție publică cu aplicarea acordului-cadru, ca modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice, deși este utilizată în premieră de către CAPCS, în vederea achiziționării dispozitivelor medicale, este reglementată de legislația națională din domeniul achizițiilor publice încă din 2007. În contextul celor expuse, aducem următoarele argumente în selectarea acestei modalități de atribuire: 1. La inițierea procedurii de achiziție publică, autoritatea contractantă, nu necesită deținerea mijloacelor financiare în cont pentru toată cantitatea declarată în acord. 2. Cantitățile estimative pot fi achiziționate ori de câte ori apare necesitate prin semnarea contractelor-subsecvente în termeni proximi (max. 45 zile de la înaintarea necesarului), fără organizarea procedurilor de achiziții clasice (circa 6 luni de la înaintarea necesarului) sau a semnarea acordurilor adiționale (limitate la max. 15% din cantitatea contractantă). 3. Autoritatea contractantă, prin încheierea unui acord-cadru, își asumă față de operatorii economici care sunt parte ai acordului-cadru respectiv pe durata acordului-cadru să nu încheie cu un alt operator economic care nu este parte a acestuia, un contract subsecvent având ca obiect achiziționarea bunurilor/serviciilor/lucrărilor care fac obiectul acordului-cadru respectiv, în situația în care cantitățile maxime estimate nu au fost consumate sau o eventuală depășire a acestora se încadrează în prevederile art. 76 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și să atribuie contracte subsecvente operatorilor economici semnatari ori de câte ori intenționează să achiziționeze bunurile/serviciile/lucrările care au făcut obiectul acordului-cadru respectiv, respectând condițiile esențiale stabilite la încheierea acestuia, în special cerințele tehnice și financiare stabilite în acordul-cadru. 4. Cantitățile agregate pentru mai mulți ani, permit operatorilor economici să negocieze prețuri mai avantajoase pentru necesitățile sistemului sănătății Republicii Moldova, inclusiv, să acopere cu ofertă loturile care nu pot fi achiziționate din cauza interesului scăzut al operatorilor economici și producătorilor, față de cantitățile mici anuale, în cadrul procedurilor de achiziții publice clasice (licitații anuale). 5. Elementele care pot face obiectul reofertării se pot referi la preț care poate fi modificat numai în sensul îmbunătățirii acestuia (spre micșorare) și caracteristici tehnice, nivel calitativ și de performanță fără modificarea producătorului și țării de origine menționate în Acord (se acceptă modificarea produsului (model) doar dacă este de o performanță mai înaltă). 6. Acordul-cadru reprezintă o modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice care poate fi utilizată după aplicarea unei proceduri de achiziție publică și care stabilește condițiile esențiale pentru contractele subsecvente care urmează să fie atribuite, inclusiv cerințele pentru selectarea operatorului/operatorilor economic/economici. Conform art. 68 alin. (5) din Lege art. 131/2015 privind achizițiile publice, estimată mai mică de 800 000 de lei şi de lucrări cu o valoare estimată mai mică de 2000000 de lei, la achiziţia de cu o valoare estimată mai mică de 800000 de lei, autoritatea contractantă este în drept să nu ceară operatorului economic garanție pentru ofertă. Respectiv, excluderea prezentării garanţiei pentru ofertă, nu este posibilă.
Data:
22 iun 2024, 06:47
Subiectul întrebării:
Buget estimativ
Întrebare:
Tinand cont de faptul ca oferta trebuie sa includă un preț real pentru o perioada de 3 ani, totodata preturile de la producător se majoreaza de la an la an, va atragem atenția ca bugetul planificat pentru loturile 1. 2. 11. 12. 13. 28. 33. 35. 36. 37. 43. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 67. 78. 79. 84. 85. 89. 90  este subestimat. In aceasta ordine de idei va rugam respectuos sa revizuiti bugetul planificat si s-al majorați aprox. de 2 ori, sau sa micsorati cantitatle.
Răspuns (22 iun 2024, 13:15):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, menționăm că valoarea estimativă pentru procedura de achiziție publică a fost estimată reieșidin din ofertele depuse în cadrul procedurilor de achiziții publice desfășurate anterior. Respectiv, la moment modificare/majorarea valorii estimative nu este posibilă.
Data:
22 iun 2024, 07:22
Subiectul întrebării:
lot 29 - 32 - Specificatii tehnice
Întrebare:
Pentru “Lungimea canulei , 35,6 cm” – va rugam sa adaugati un diapazon pentru specificatia nominalizata si anume “Lungimea canulei , 35 - 41 cm”, fapt ce va duce la posibilitatea participarii mai multor producatori.
Răspuns (22 iun 2024, 13:17):
Mulțumim pentru clarificare, menționăm că specificațiile tehnice în partea ce ține de Lungimea canulei , 35,6 cm, a fost prezente de beneficiari, conform necesităților acestora. În același timp, menționăm că specificațiile tehnice nu pot fi înrăutățite în detrimentul instituțiilor beneficiare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.