1
Perioada de actualizare
de la 04.05.2024 09:51
până la 09.05.2024 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 09.05.2024 10:00
până la 18.05.2024 10:00
au rămas 1 ore
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 1 450 000 MDL
Perioada clarificărilor: 4 mai 2024, 9:51 - 9 mai 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 9 mai 2024, 10:00 - 18 mai 2024, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Abonează-te
Reabilitarea spațiilor interioare la căminul de elevi
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Burebista 70
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Victoria Bîtlan
Telefonul de contact
068606151
Datele achizitiei
Data publicării
4 mai 2024, 9:51
Data ultimilor modificări
7 mai 2024, 10:24
Achizitii.md ID
21223859
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
7 mai 2024, 10:24
Subiectul întrebării:
Certificatul ISO 9001 - manualul calității poate fi acceptat de către AC
Întrebare:
!!!!Indicați care certificat poate fi prezentat în locul Certificatul ISO 9001!!!! Verificați deciziile ANSC cu nr. 03D-646-20 din data: 05.09.2020, nr. 03d-272-20 din data: 08.05.2020. ////////// Autoritatea contractantă a făcut uz de prevederile art. 18 lit. e) și lit. f) din Legea nr. 131/2015, care reglementează că aceasta va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare la standarde de asigurare a calității și standarde de protecție a mediului. Astfel, cu referire la Certificatul ISO 9001, se va avea în vedere prevederile art. 23 alin. (1) din legea prenotată, conform cărora în cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calității, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Totodată, potrivit alin. (2) din articolul nominalizat, în conformitate cu principiul recunoașterii reciproce, autoritatea contractantă are obligația de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deține un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligația de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calității.
Răspuns (9 mai 2024, 09:43):
1. În Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări (aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 115 din 15.09.2021), la Secțiunea a 2-a “Calificarea candidațior/ofertelor”, la pct. 25 prevede “În dependență de specificul achiziției și procedura aleasă, autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare cât și documentele suport necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici”, iar pct. 26 prevede următoarele “Autoritatea contractantă aplică criterii și cerințe de calificare referitoare la: capacitatea tehnică; standarde de asigurare a calității, standarde de protecție a mediului”. Punctul 27 stipulează “Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziții publice, operatorul economic prezintă la momentul evaluării documentele solicitate de către autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziții publice”, iar pct. 41 prevede “Operatorul economic urmează să prezinte, în cazul solicitării din partea autorității contactante, documente și certificate emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001), acestea trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate”. Cu referire la întrebarea Dumneavoastră, prin prisma pct. 42 care stipulează “În conformitate cu principiul recunoaşterii reciproce, autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deţine un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligaţia de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calităţii”, putem invoca umătoarele. Autoritatea contractantă nu a identificat alte documente sau certificate emise de organisme independente în măsura să confirme asigurarea unui nivel corespunzător al calităţii decăt cele emise de organisme ingternaționale, iar pentru a facilita accesul tuturor operatorilor economici de a participa la procedura de tender și pentru a aplica tratamentul egalității și echității, va accepta și certificate echivalente emise de organismele independente și acreditate naționale.
Data:
7 mai 2024, 10:28
Subiectul întrebării:
Certificatul ISO 14001 -
Întrebare:
!!!!!Indicați care certificat poate fi prezentat în locul Certificatul ISO 14001!!!!!!! Concomitent, circumstanțele de drept enunțate supra sunt aplicabile și în cazul Certificatului ISO 14001, în acest sens fiind relevante prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora în cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de protecție a mediului, aceasta trebuie să se raporteze: a) fie la Sistemul Comunitar de Management de Mediu și Audit (EMAS); b) fie la standarde de gestiune ecologică bazate pe seriile de standarde europene sau internaționale în domeniu, certificate de organisme conforme cu legislația comunitară ori cu standardele europene sau internaționale privind certificarea. Subsecvent, potrivit alin. (2) din același articol, în cazul în care operatorul economic nu deține un certificat de mediu astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligația de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al protecției mediului.
Răspuns (9 mai 2024, 09:44):
2. În Documentația stansard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări (aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 115 din 15.09.2021), la Secțiunea a 2-a “Calificarea candidațior/ofertelor”, la pct. 25 prevede “În dependență de specificul achiziției și procedura aleasă, autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare cât și documentele suport necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici”, iar pct. 26 prevede următoarele “Autoritatea contractantă aplică criterii și cerințe de calificare referitoare la: capacitatea tehnică; standarde de asigurare a calității, standarde de protecție a mediului”. Punctul 27 stipulează “Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziții publice, operatorul economic prezintă la momentul evaluării documentele solicitate de către autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziții publice”, iar pct. 43 prevede “Operatorul economic prezintă documente, certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de protecţie a mediului, aceasta trebuie să se raporteze: 1) la Sistemul Comunitar de Management de Mediu şi Audit (EMAS), sau; 2) la standarde de gestiune ecologică bazate pe seriile de standarde europene sau internaţionale în domeniu, certificate de organisme conforme cu legislaţia comunitară ori cu standardele europene sau internaţionale privind certificarea”. Cu referire la întrebarea Dumneavoastră, prin prisma pct. 44 care stipulează “În conformitate cu principiul recunoaşterii reciproce, autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deţine un certificat de mediu astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligaţia de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al protecţiei mediului”, putem invoca umătoarele. Autoritatea contractantă nu a identificat alte documente sau certificate emise de organisme independente în măsura să confirme asigurarea unui nivel corespunzător al calităţii decât cele emise de organisme internaționale, iar pentru a facilita accesul tuturor operatorilor economici de a participa la procedura de tender și pentru a aplica tratamentul egalității și echității, va accepta și certificate echivalente emise de organismele independente și acreditate naționale
Data:
7 mai 2024, 10:32
Subiectul întrebării:
Certificatul ISO 45001:2018 - excludeți din anunț
Întrebare:
Nu poate servi ca criteriu de evaluare. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice.
Răspuns (9 mai 2024, 09:44):
Prin enunțul expus de către Dumneavoastră, ați dat răspuns indirect și la întrebarea invocată și anume. Art. 73 din Capitolul IX (Contractul de achiziții publice, Darea de seama privind procedura de achiziție publică) din Legea nr. 131/2015, reglementează atenție! „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, și nici de cum nu se referă la procedura sau criteriile și condițiile de calificare a ofertanților. Standardul ISO 45001 reprezintă capacitatea operatorului economic de aliniere și aplicare a standardelor de securitate în muncă, iar în cazul executării de lucrări, securitatea în muncă nu este o condiție aleatorie și/sau opțională, ci una obligatorie. Operatorii economici care nu dețin acest ISO, pot prezenta certificat emis de instituții acreditate, eliberat persoanei din cadrul companiei responsabilă de securitatea în muncă.
Data:
7 mai 2024, 19:40
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
La formarea pretului pentru lucrarile indicate in caietul de sarcini se va folosi doar manopera si utilajele? Materialele sunt ale Beneficarului ?
Răspuns (9 mai 2024, 09:46):
Caietul de sarcini plasat pe platformă conține doar anumite poziții care urmează a fi executate cu materialele Beneficiarului, și toate aceste poziții se regăsesc doar în Capitolul 1 “Lucrări de reparații interioare”, la pct 1.1. “Reparatii doar manopera și utilajul” și cuprind doar pozițiile 1-16 inclusiv. Deci, doar la pozițiile din pct 1.1. “Reparatii doar manopera și utilajul” antreprenorul va utiliza manopera și utilajele (echipamentele) proprii, iar materialele vor fi ale beneficiarului. La celelalte poziții din pct 1.2. “Construcții tîmplărie”, pozițiile 17- 45 inclusiv, prețul va fi calculate standard și acesta va trebui să conțină materialele folosite în cadrul executării lucrărilor menționate. Recomandăm să studiați cu atenție caietul de sarcini
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.