Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
23.04.2024 10:24
până la 03.05.2024 11:00
până la 03.05.2024 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la
03.05.2024 11:00
până la 15.05.2024 11:00
până la 15.05.2024 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
3 292 016,60 MDL
Perioada clarificărilor:
23 apr 2024, 10:24 - 3 mai 2024, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor:
3 mai 2024, 11:00 - 15 mai 2024, 11:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
LUCRARILOR DE RENOVARE ȘI MODERNIZARE SECȚIEI TERAPIE ȘI GERIATRIE
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
5202, MOLDOVA, Drochia, or.Drochia, bul.Nicolae Testemitanu 2/3
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
23 apr 2024, 10:24
Data ultimilor modificări
23 apr 2024, 16:47
Achizitii.md ID
21219762
MTender ID
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - LUCRARILOR DE RENOVARE ȘI MODERNIZARE SECȚIEI TERAPIE ȘI GERIATRIE
Buget: 3292016.6 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
24.01. imsp sr drochia-sectia terapie caiet de sarcini (1).docx
Documentele la ofertă
-
23.04.24 10:24
caiet de sarcini modificat.pdf
caiet de sarcini modificat.pdf
Documentele la ofertă
-
23.04.24 10:24
anunt de participare repetat.pdf
anunt de participare repetat.pdf
Documentele la ofertă
-
23.04.24 10:24
Data:
23 apr 2024, 16:47
Subiectul întrebării:
-
Întrebare:
Ati solicitat "Disponibilitatea de mijloace financiare pentru poibilitatea de executare a lucrărilorin avans" in suma de 1500000 lei.
Se poate de prezentat extrasul bancar privind resursele creditare de o banca comeciala?
Răspuns (25 apr 2024, 12:18):
Conform DOCUMENTAŢIEI STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări:
36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi:
1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii lucrărilor sau serviciilor;
2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%);
3) declarații bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional;
4) situația financiară pentru perioada de gestiune anterioară, avizat şi înregistrat de organele competente, și orice alte documente legale edificatoare prin care ofertantul își poate dovedi capacitatea economico-financiară.
Data:
2 mai 2024, 15:59
Subiectul întrebării:
Anunț
Întrebare:
aplicabile și în cazul Certificatului ISO 14001, în acest sens fiind relevante prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora în cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de protecție a mediului, aceasta trebuie să se raporteze:
a) fie la Sistemul Comunitar de Management de Mediu și Audit (EMAS);
b) fie la standarde de gestiune ecologică bazate pe seriile de standarde europene sau internaționale în domeniu, certificate de organisme conforme cu legislația comunitară ori cu standardele europene sau internaționale privind certificarea.
Subsecvent, potrivit alin. (2) din același articol, în cazul în care operatorul economic nu deține un certificat de mediu astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligația de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al protecției mediului.
Specificați pentru care materiale se solicită certificate de conformitate. Dacă nu sunt stipulate expres atunci ofertanții nu au obligația de a le prezenta. Conform legii certificatele se oferă doar pentru materiale de construcție procurate și se anexează împreună cu tot setul de documente la finisarea lucrărilor. Constatăm că la prezentarea ofertelor aceste certificate nu au nici un rol.
Răspuns (3 mai 2024, 10:49):
- Cu referire la cerificatele ISO si certificatele de conformitate la materialele construcții ,prevăzute în Anunțul de participare, argumentăm că acestă decizie a fost luată de grupul de lucru în scopul asigurării calității lucrărilor
Data:
2 mai 2024, 16:00
Subiectul întrebării:
Anunț
Întrebare:
Vizita la viitorul șantier este o cerință abuzivă. Legal nu există așa criteriu de calificare deoarece contravine direct principiilor care au stat la baza implimentării achizițiilor electronice. Oferta se calculează de către OE și se verifică de către beneficiar în baza caietului de sarcini iar vizita la șantier nu are nici o influiență.
Disponibilitatea de bani lichizi. Vă îndemn, să analizați decizia ANSC Nr. 03D-209-21 Data: 14.04.2021, apoi să corectați anunțul. Este solicitată o cifră eronată de bani lichizi. Vă rugăm să ajustați valoarea dată la realitate sau să excludeți în totalitate acest criteriu de calificare.
Ar fi mai corect de solicitat experiența similară conform legii. Conform p. 40 din documentația standart, ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).
Solicitarea de a prezenta schema de încadrare și salarizare a personalului angajat este ilegală. În anexa nr. 15 se înregistreză personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului. În anexa nr. 15 noi propunem personalul care presupunem că va efectua lucrările date dar nicidecum nu indicăm personalul deja angajat pentru efectuarea lucrărilor de reparație deoarece pe parcursul lucrărilor pot apărea multe schimbări sau pot apărea lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute inițial. Nu este nici o prevedere legală care să ne oblige să avem muncitori angajați pentru a prezenta o ofertă la achizițiile publice, nu există așa anexă/model de document care să indice numărul angajaților sau un astfel de criteriu pentru evaluare. Să presupunem că avem un oarecare număr de muncitori angajați și dacă câștigăm noi această licitație sau o altă întreprindere oricum va trebui de angajat suplimentar muncitori deoarece acei angajați la momentul actual sunt antrenați în câmpul muncii și fizic nu pot să execute alte lucrări. De accea se solicită DECLARAŢIE privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului.
Pentru care muncitori se solicită documente confirmative pentru studii, calificări și experiență?
Graficul de executare al lucrărilor nu poate să includă valoarea mijloacelor financiare. Excludeți din descriere această formulare.
Indicați care certificat poate fi prezentat în locul Certificatul ISO 9001. Manualul calității poate înlocui Certificatul ISO 9001 menționați în anunț. Autoritatea contractantă a făcut uz de prevederile art. 18 lit. e) și lit. f) din Legea nr. 131/2015, care reglementează că aceasta va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare la standarde de asigurare a calității și standarde de protecție a mediului. Astfel, cu referire la Certificatul ISO 9001, se va avea în vedere prevederile art. 23 alin. (1) din legea prenotată, conform cărora în cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calității, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Totodată, potrivit alin. (2) din articolul nominalizat, în conformitate cu principiul recunoașterii reciproce, autoritatea contractantă are obligația de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deține un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligația de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calității.
Indicați care certificat poate fi prezentat în locul Certificatul ISO 14001. Concomitent, circumstanțele de drept enunțate supra sunt aplicabile și în cazul Certificatului ISO 14001, în acest sens fiind relevante prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora în cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de protecție a mediului, aceasta trebuie să se raporteze:
a) fie la Sistemul Comunitar de Management de Mediu și Audit (EMAS);
b) fie la standarde de gestiune ecologică bazate pe seriile de standarde europene sau internaționale în domeniu, certificate de organisme conforme cu legislația comunitară ori cu standardele europene sau internaționale privind certificarea.
Subsecvent, potrivit alin. (2) din același articol, în cazul în care operatorul economic nu deține un certificat de mediu astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligația de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al protecției mediului.
Specificați pentru care materiale se solicită certificate de conformitate. Dacă nu sunt stipulate expres atunci ofertanții nu au obligația de a le prezenta. Conform legii certificatele se oferă doar pentru materiale de construcție procurate și se anexează împreună cu tot setul de documente la finisarea lucrărilor. Constatăm că la prezentarea ofertelor aceste certificate nu au nici un rol.
Răspuns (3 mai 2024, 10:48):
- Cu privire la vizita in teren care este stabilit drept cerință obligatorie de clalificare prevăzut în Anunțul de participare este în corespundere cu prevederile art.17 aln.1 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice .
- Cu referire la disponibilitatea banilor lichizi comunicam potrivit DOCUMENTAŢIEI STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări: punctul 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii lucrărilor sau serviciilor; 2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%); 3) declarații bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; 4) situația financiară pentru perioada de gestiune anterioară, avizat şi înregistrat de organele competente, și orice alte documente legale edificatoare prin care ofertantul își poate dovedi capacitatea economico-financiară.
- Cu referire la cerificatele ISO si certificatele de conformitate la materialele construcții ,prevăzute în Anunțul de participare, argumentăm că acestă decizie a fost luată de grupul de lucru în scopul asigurării calității lucrărilor .
Data:
2 mai 2024, 16:19
Subiectul întrebării:
Anunț
Întrebare:
Excludeți această cerință ISO 9001:2015. Examinați decizia ANSC Nr. 03D-646-20 Data: 05.09.2020. În condițiile în care prevederile art. 23 din legea nr. 131/2015 prenotată reglementează dreptul autorității contractante de a solicita respectarea anumitor standarde de calitate, în speță ISO 9001:2015, iar modalitatea de îndeplinire a cerinței respective nefiind limitată doar la Certificatul ISO 9001:, urmând a fi acceptate și orice alte certificări, care trebuie să confirme că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calității, raportate la sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, însă Certificatul ISO 45001:2018 nu cade sub incidența acestor prevederi.
Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice.
Răspuns (3 mai 2024, 10:49):
- Cu referire la cerificatele ISO si certificatele de conformitate la materialele construcții ,prevăzute în Anunțul de participare, argumentăm că acestă decizie a fost luată de grupul de lucru în scopul asigurării calității lucrărilor
Data:
2 mai 2024, 16:21
Subiectul întrebării:
Anunț
Întrebare:
Excludeți cerință schemei de încadrare și salarizare a personalului. Este cerință abuzivă. Sunt date cu caracter personal și nu avem dreptul să prezentăm așa date.
Răspuns (3 mai 2024, 10:22):
În cerință schemei de încadrare și salarizare a personalului nu sunt nominalizate datele cu caracter personal ale salariatului.
Data:
3 mai 2024, 08:19
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua, rugam sa publicati Forma 1 desfasurata a caietului de sarcini
Răspuns (3 mai 2024, 10:55):
Forma 1 desfasurata a caietului de sarcini a fost publicat
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK