1
Perioada de actualizare
de la 20.03.2024 17:57
până la 01.04.2024 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 01.04.2024 09:00
până la 22.04.2024 09:00
3
Licitaţie
23.04.2024 14:00
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 4 461 800 MDL
Perioada clarificărilor: 20 mart 2024, 17:57 - 1 apr 2024, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 1 apr 2024, 9:00 - 22 apr 2024, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziționarea Dispozitivelor medicale conform necesităților IMSP Institutul de Cardiologie pentru anul 2024
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
20 mart 2024, 17:57
Data ultimilor modificări
22 mart 2024, 11:45
Achizitii.md ID
21189604
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
formularele.xlsx
Documentele la ofertă
-
20.03.24 17:57
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
20.03.24 17:57
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
20.03.24 17:57
contract nou.docx
Documentele la ofertă
-
20.03.24 17:57
Data:
22 mart 2024, 11:45
Subiectul întrebării:
documente solicitate
Întrebare:
Rugam sa specificati daca cerintele solicitate in caietul de sarcini, declaratiile cu numarul 12, 14, 15, 16, si dovada pentru solicitarea cu numarul 17, sunt solicitate pentru toate loturile sau nu? Confirmati!
Răspuns (26 mart 2024, 14:48):
Cerințele solicitate în anunțul de participare pct. 14 subpct. 12, 14, 15, 16 și 17 se referă pentru dispozitivul medical ce urmează a fi acordat în comodat. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
28 mart 2024, 15:00
Subiectul întrebării:
Criterii de calificare
Întrebare:
Venim cu solicitarea ca Neprezentarea numărului de înregistrare în termenul menționat (până la termenul limită de depunere a ofertelor) sa nu serveasca drept temei de descalificare a ofertei si de a fi acceptate oferte cu dispozitive medicale, care vor avea numarul notificarii de depunere a pachetului de docuente, pentru inregistrare in RS al AMDM. Necesita foarte mult timp ca pachetul cu acte sa fie evaluat de grupul de laucru al AMDM-ului. Pana la expirarea timpului de valabilitate a ofertelor, 120 zile, stipulat in caietul de sarcini, poate sa apara sansa de a fi prezentat numarul de inregistrare al dispozitivului propus la procedura. Deci la livrare, in cazul contractarii, bunul va fi livrat conform Criteriilor de calificare și de selecție - doar Dispozitive Medicale inregistrate in Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Acest fapt nu va limita participarea doritorilor la procedura data.
Răspuns (29 mart 2024, 11:29):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.