1
Perioada de actualizare
de la 13.03.2024 09:56
până la 31.03.2024 11:59
2
Propunerea ofertelor
de la 31.03.2024 11:59
până la 21.04.2024 10:59
3
Licitaţie
22.04.2024 09:00
4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Activ
Valoarea estimată fără TVA 10 000 MDL
Perioada clarificărilor: 13 mart 2024, 9:56 - 31 mart 2024, 11:59
Perioada de depunere a ofertelor: 31 mart 2024, 11:59 - 21 apr 2024, 10:59
Începutul licitației: 22 apr 2024, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Lot nr. 1 Termometru de sticlă
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
13 mart 2024, 9:53
Data ultimilor modificări
29 mart 2024, 10:59
Valoarea estimată (fără TVA)
10 000 MDL
Pasul minim de micşorare a ratei de licitaţie
0,10 MDL
Achizitii.md ID
21185044
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Durata contractului
2 mai 2024 03:00 - 31 dec 2024 02:00
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Lot nr. 1 Termometru de sticlă CPV: 33100000-1 - Echipamente medicale
Cantitatea: 45.0
Unități de măsură: Bucata
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
13.03.24 09:56
contract nou.docx
Documentele la ofertă
-
13.03.24 09:56
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
13.03.24 09:56
formularele.xlsx
Documentele la ofertă
-
29.03.24 10:59

Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.

Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:

1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.

2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.

3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.

Calificarea participanţilor
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:

SA Tehoptimed

Preţul ofertei: 7 800 MDL
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
Istoria licitației
Vezi licitația
Lot nr. 1 Termometru de sticlă
Data:
29 mart 2024, 12:57
Subiectul întrebării:
Inregistrare AMDM
Întrebare:
Buna ziua. Vă rugăm să aduceți clarificare asupra următorului aspect: Prin inregistrare DM in Registrul dispozitivelor medicale, ofertantul isi asuma responsabilitatea referitor la calitatea, deservirea si suportul producatorului. Despre ce fel de responsabilitate si suport poate fi vorba in cazul prezentarii ale numerelor de înregistrare ale altor operatori economici??? Cum Dvs. vedeti acest moment??? Astfel Dvs va contraziceti referitor la aceasta cerinta si limitati posibilitatile de participare ale operatorilor economici. Atunci reveniti la conditiile anterioare de participare: prezentarea nr. de inregistrare pina la momentul livrarii bunului!!!! In acest caz CAPCS are posibilitatea de a monitoriza prezentarea inregistrarii, in momentul prezentarii actelor de instalare si a facturilor de catre operatori economici. Astfel Dvs. din nou ati dat peste cap intreg procesul de inregistrare si importanta acestuia.
Răspuns (29 mart 2024, 17:45):
Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări