1
Perioada de actualizare
de la 08.02.2024 10:36
până la 19.02.2024 08:00
2
Propunerea ofertelor
de la 19.02.2024 08:00
până la 29.02.2024 08:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 42 117 480 MDL
Perioada clarificărilor: 8 febr 2024, 10:36 - 19 febr 2024, 8:00
Perioada de depunere a ofertelor: 19 febr 2024, 8:00 - 29 febr 2024, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de construcție a patru obiecte de infrastructură militară în cadrul Proiectului „Tabăra Militară nr.136”, Băcioi, contract multianual 2024-2025.
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mihail Turanin
Telefonul de contact
078681682
Datele achizitiei
Data publicării
8 febr 2024, 10:36
Data ultimilor modificări
15 febr 2024, 10:09
Achizitii.md ID
21167973
CPV
45210000-2 - Lucrări de construcţii de clădiri
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
11 febr 2024, 13:42
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam frumos sa atasati caiet de sarcini nedesfasurat
Răspuns (12 febr 2024, 12:47):
Caietul de sarcini se află în procesare, urmează să fie atașat.
Data:
13 febr 2024, 11:55
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua, O intrebare aferenta caietului de sarcini: La sfirsitul fiecarei liste de cantitati sint indicate urmatoarele cheltuieli limitate: Total Fondul social (24%) Total Transportarea materialelor (max 7%) Cheltuieli de depozitare (max 2%) Cheltuieli directe Cheltuieli de regie (max 14,5%) Total Beneficiul de deviz (max 6%) Total Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%) Total Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) Total Cheltuieli neprevăzute (max 2%) Total TVA Total Deviz Intrebarea este , avem dreptul sa luam ( sa ne calculam la sfirsitul devizului) in cadrul licitatiei urmatoarele cheltuieli limitate: Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%) Total Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) Total Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Răspuns (13 febr 2024, 13:24):
Valorile indicate sunt maximale, care nu pot fi depășite. Potrivit NCM L.01.01-2012 ,,Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, în procesul de elaborare a devizului de cheltuieli prin metoda de resurse de determinare a valorii obiectivelor de construcţii, toate cheltuielile suplimentare, se stabilesc pe baza cotei individuale de cheltuieli, prin calcularea propriilor cheltuieli efective, ţinând cont folosind datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul.
Data:
13 febr 2024, 11:57
Subiectul întrebării:
caitul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua, O intrebare aferenta caietului de sarcini: La sfirsitul fiecarei liste de cantitati sint indicate urmatoarele cheltuieli limitate: Total Fondul social (24%) Total Transportarea materialelor (max 7%) Cheltuieli de depozitare (max 2%) Cheltuieli directe Cheltuieli de regie (max 14,5%) Total Beneficiul de deviz (max 6%) Total Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%) Total Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) Total Cheltuieli neprevăzute (max 2%) Total TVA Total Deviz Intrebarea este , avem dreptul sa luam ( sa ne calculam la sfirsitul devizului) in cadrul licitatiei urmatoarele cheltuieli limitate: Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%) Total Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) Total Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Răspuns (13 febr 2024, 13:24):
Valorile indicate sunt maximale, care nu pot fi depășite. Potrivit NCM L.01.01-2012 ,,Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, în procesul de elaborare a devizului de cheltuieli prin metoda de resurse de determinare a valorii obiectivelor de construcţii, toate cheltuielile suplimentare, se stabilesc pe baza cotei individuale de cheltuieli, prin calcularea propriilor cheltuieli efective, ţinând cont folosind datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul.
Data:
13 febr 2024, 14:43
Subiectul întrebării:
Raspunsul din 13.02.2024, 13.24
Întrebare:
Vrem o mica claritate: Deci, din raspunsul DVs am inteles ca noi putem sa includem in calculul ofertei : 1) Clădiri şi construcţii provizorii 2) Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros 3) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) 4) Cheltuieli neprevăzute, % fiind determinat de datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul
Răspuns (14 febr 2024, 16:43):
se include devizul oferta: 1) Clădiri şi construcţii provizorii 2) Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros 3) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) 4) Cheltuieli neprevăzute, % fiind determinat de datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul, etc
Data:
13 febr 2024, 14:45
Subiectul întrebării:
Raspunsul din 13.02.2024, 13.24
Întrebare:
Referitor la acest raspuns mai avem o intrebare: Cheltuieli neprevăzute (max 2%) - daca noi le includem in devizul oferta- cum aceste cheltuieli se v-or reflecta in Procesul Verbal de executare a lucrarilor ?
Răspuns (14 febr 2024, 16:45):
Aceste cheltuieli vor fi achitate suplimentar, în cazul apariției acestor lucrări, care vor fi actate suplimentar în limita acestor valori.
Data:
14 febr 2024, 11:01
Subiectul întrebării:
Intrebarea din 13 februarie 2024 , 14.45 si 13 febr 2024, 14:43
Întrebare:
Va rugam sa ne raspundet mai urgent este important pentru calcul
Răspuns (14 febr 2024, 16:46):
S-a remis răspunsul solicitat.
Data:
14 febr 2024, 17:05
Subiectul întrebării:
Răspuns (14 febr 2024, 16:45): Aceste cheltuieli vor fi achitate suplimentar, în cazul apariției acestor lucrări, care vor fi actate suplimentar în limita acestor valori.
Întrebare:
1)Cheltuieli neprevăzute (max 2%) - suma data participa la evaluarea ofertelor ? 2) daca lucrari suplimentare o sa fie in valoare mai mare de 2% - cum o sa fie achitate?
Răspuns (14 febr 2024, 17:28):
1) Cheltuieli neprevazute se are in vedere careva lucrari aferente volumelor din caietul de sarcini si odata ce ele vor fi incluse in devizul oferta, respectiv vor fi luate in considerare la evaluare. 2) ce se refera la careva Volume suplimentare celor din caietul de sarcini vor fi actate si achitate conform prevederilor legislatiei si normelor in contrucții.
Data:
16 febr 2024, 17:10
Subiectul întrebării:
ISO 45001
Întrebare:
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici. Va rugam sa modificati cerintele Anuntului de participare. Va multumim!
Răspuns (16 febr 2024, 23:36):
Respectivul certificate ISO, este solicitat de Autoritatea contractantă, pentru a se asigura că Ofertantul, posedă pregătirea necesară în scopul asigurării unui nivel ridicat de calitate și eficiență în cadrul organizației, pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților. Subsidiar, rugăm să scrieți numărul și data Deciziei ANSC, la care se face referință.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.