1
Perioada de actualizare
de la 07.02.2024 11:11
până la 12.02.2024 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 12.02.2024 09:00
până la 15.02.2024 09:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 800 000 MDL
Perioada clarificărilor: 7 febr 2024, 11:11 - 12 febr 2024, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 12 febr 2024, 9:00 - 15 febr 2024, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea lucrărilor de reparație capitală a unor porțiuni de drum de pe strada 31 August din s. Sipoteni r-ul Călărași.

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4439, MOLDOVA, Călăraşi, s.Sipoteni, 31 August
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sipoteni Primaria
Telefonul de contact
024476331
Datele achizitiei
Data publicării
7 febr 2024, 11:11
Data ultimilor modificări
9 febr 2024, 20:10
Achizitii.md ID
21167338
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
anunț de participare.pdf anunț de participare.pdf
Documentele la ofertă
-anunț de participare.pdf
7.02.24 11:11
ds_lucrari.docx
Documentele la ofertă
-ds_lucrari.docx
7.02.24 11:11
duae_ro_.doc
Documentele la ofertă
-duae_ro_.doc
7.02.24 11:11
caiet de sarcini 2.semnat.signed.pdf caiet de sarcini 2.semnat.signed.pdf
Documentele la ofertă
-caiet de sarcini descifrat.pdf
9.02.24 20:10
Data:
7 febr 2024, 16:04
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta precizati va rugam privitor la anuntul de participare punctul 16 subpunctul 24 (din tabel ) unde este indicat diriginte de santier constructii civile consideram ca ar fi o eroare deoarece sunt totusi lucrari de drumuri ,Daca da interveniti cu corectarile de rigoare .Multumim anticipat!
Răspuns (7 febr 2024, 16:27):
Se modifică anunțul de participare punctul 16 subpunctul 24 (din tabel), în coloana "Mod de demonstrare a îndeplinirii criteriului/cerinței:" după cum urmează: "Certificatul de atestare Tehnico-profesională a dirigintelui de șantier - copie confirmată prin semnătura și ștampila ofertantului"
Data:
7 febr 2024, 18:05
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Lucrările vor fi efectuate conform unui proiect sau în bază de deviz????
Răspuns (7 febr 2024, 20:58):
Conform Proiectului de execuție.
Data:
7 febr 2024, 18:13
Subiectul întrebării:
DUAE
Întrebare:
DUAE este o declarație aprobată prin ordinul ministrului finanțelor nr. 72 din 30.06.2020 cu Modificările din Ordinul 146 din 24.11.2020,Dar autoritatea solicită in mod obligatoriu modelul incărcat de autoritatea contractantă. Prin ce se deferă un DUAE de alt DUAE, sau este o cerință abuzivă din partea AC????
Răspuns (7 febr 2024, 21:20):
Conform Ordinului MF nr. 69 din 07.05.2021, art. 23, pentru confirmarea datelor de calificare în cadrul procedurii de achiziție publică, operatorul economic completează și prezintă DUAE, conform formularului, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 72/2020, în conformitate cu cerințele stabilite de autoritatea contractantă. Conform art. 24 Prezentarea oricărui alt formular DUAE este temei de descalificare de la procedura de achiziție publică.
Data:
7 febr 2024, 18:29
Subiectul întrebării:
Certificat lipsa datoriilor la BPN
Întrebare:
Important pentru contribuabilii care participă la procedurile de achiziții publice. Începând din data de 1 ianuarie, accesarea informației privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale de către candidatul sau ofertantul la procedura de atribuire a contractului de achiziții publice se efectuează nemijlocit de către autoritatea contractantă, prin intermediul resursei informaționale a Serviciului Fiscal de Stat. Mai exact, informația privind restanța contribuabilului este disponibilă a fi accesată de către autoritățile contractante de pe platforma de interoperabilitate (MConnect), precum și de pe Portalul guvernamental de date - date.gov.md. Serviciul Fiscal de Stat precizează că, având în vedere că informația cu privire la restanța contribuabilului față de buget poate fi accesată nemijlocit de către autoritatea contractantă, participanții în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice nu au obligația de a prezenta autorității contractante certificatul privind lipsa sau existența restanțelor față de buget.
Răspuns (7 febr 2024, 20:52):
Având în vedere că, SFS a venit cu precizări referitor la informația privind restanța contribuabilului față de buget, din 01.01.2024 poate fi accesată nemijlocit de către autoritatea contractantă,de pe platforma de interoperabilitate (MConnect), participanții în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice nu au obligația de a prezenta autorității contractante certificatul privind lipsa sau existența restanțelor față de buget.
Data:
7 febr 2024, 18:34
Subiectul întrebării:
Anunț d eparticipare
Întrebare:
Specifica-ți care este efectivul maxim de personal pentru executarea conformă a contractului daca se solicită minim 75% personal angajat??????? este o normă aberantă și confuză pentru participanți.
Răspuns (7 febr 2024, 21:19):
Conform Ordinului MF r. 69 din 07.05.2021, art. 23, pentru confirmarea datelor de calificare în cadrul procedurii de achiziție publică, operatorul economic completează și prezintă DUAE, conform formularului, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 72/2020, în conformitate cu cerințele stabilite de autoritatea contractantă. Conform art. 24 Prezentarea oricărui alt formular DUAE este temei de descalificare de la procedura de achiziție publică.
Data:
7 febr 2024, 21:24
Subiectul întrebării:
Aberatii
Întrebare:
Specifica-ți care este efectivul maxim de personal pentru executarea conformă a contractului daca se solicită minim 75% personal angajat??????? este o normă aberantă și confuză pentru participanți.
Răspuns (8 febr 2024, 13:54):
Autoritatea contractantă pentru a se asigura de executarea calitativă şi în termen a lucrărilor solicită OE să demonstreze accesul la personalul necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a obiectului contractului în conformitate cu anexa 15 la DS.
Data:
8 febr 2024, 08:45
Subiectul întrebării:
Raspuns la Aberatiile solicitate de OP
Întrebare:
Buna ziua. Stimate OE cu Aberatii, ce va legati de fiecare virgula, cuvint, chiar pentru d-stra este greu elementar sa cititi pina la sfirsit p.12 din anunt, unde se specifica nr. mediu nu mai mic de 10 angajati in 3 ani!!! Altul cu BPN cu legea, ce vii greu a incarca un certificat privind lipsa datoriilor??? Atitea clarificari cereti si toate fara rost. Cer scuze ca am intervenit.
Răspuns (8 febr 2024, 13:57):
În perioada de actualizare toţi operatorii economici au dreptul la clarificări.
Data:
8 febr 2024, 09:12
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Bună ziua, atașați vă rugam proiectu de execuție.
Răspuns (8 febr 2024, 10:23):
Din motive tehnice proiectul de execuţie nu poate fi ataşat în format pdf, operatorii economici cointeresaţi pentru studiere se pot adresa la sediul autorităţii contractante la adresa r-nul Călăraşi , com. Sipoteni, str. 31 August, tel.0244-76236/ 76723.
Data:
8 febr 2024, 09:24
Subiectul întrebării:
Clarificări
Întrebare:
Perioada de garanție a lucrărilor?? Conform anunțului de participare pct.16 subpunctul 30 termenul de garanție alucrărilor este de 5 ani Iar în punctul 18 este termen de garanție solicitat de 2 ani. Care perioadă este agreabilă pentru procedura dată.Vă mulțumim anticipat
Răspuns (8 febr 2024, 09:53):
Conform legii 721 din 02.02.1996, garantia postreceptie la lucrarile de constructie se solicita 5 ani.
Data:
9 febr 2024, 08:45
Subiectul întrebării:
Leagea 721
Întrebare:
Conform codului urbanistic articolul 390 alineat 5, aprobat in data 30.01.2024, Legea 721 din 02.02.1996 a fost abrogata.
Răspuns (9 febr 2024, 20:17):
1. OE răspunde de îndeplinirea următoarei obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiei: remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina sa, atât în perioada de execuţie, cât şi în termenul de garanție post recepție de 5 ani. 2. OE ăspunde potrivit obligaţiilor ce îi revin pentru viciile ascunse ale construcţiei, ivite în termenul de garanție post recepție de 5 ani, precum şi pe toată durata de existenţă a construcţiei, pentru viciile structurii de rezistenţă rezultate din nerespectarea normelor de execuţie în vigoare la data realizării ei. 3. În cazul în care OE va fi vinovat de executarea cu abateri de la documentele normative în vigoare a lucrărilor contractate, acesta va remedia pe propria cheltuială, defectele calitative apărute din vina sa, atât pe perioada de execuţie, cât şi în termenul de garanție post recepție de 5 ani. AC cere termenul de garanție 5 ani.
Data:
9 febr 2024, 09:23
Subiectul întrebării:
Garantie pentru oferta
Întrebare:
Stimata A.C precizati va rugam daca garantia pentru oferta va fi doar prin scrisoare de la banca sau este posibil si prin transfer direct la contul A.C ,daca este posibil precizati va rugam datele bancare .
Răspuns (9 febr 2024, 20:18):
Scrisoare de la banca.
Data:
9 febr 2024, 10:06
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat(publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz).
Răspuns (9 febr 2024, 20:22):
A fost modificat caietul de sarcini, Formularul de deviz nr.1- Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat. Consultati documentele anexate pe SIA RSAP.
Data:
11 febr 2024, 19:26
Subiectul întrebării:
Proiect Aneza nr.11
Întrebare:
Conform anuntului de participare graficul de executare acceptat de Autoritatea contractanta este de 3 luni. Dar in anunt nu este specificat termenul de executare a graficului de proiect?? Specifica-ti care termen este agreat de autoritatea contractanta.???
Răspuns (11 febr 2024, 20:37):
Se exclude, Anexa 11 din anunțul de participare. Termenul de executare, conform p.12 din anunțul de participare.
Data:
11 febr 2024, 19:30
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Daca lucrarile vor fi executate conform unui proiect de ce lipseste din caietul de sarcini volume de lucrari cum ar fi. 1) trasarea axelor 2) restabilirea traseului????
Răspuns (11 febr 2024, 20:40):
Din motive tehnice proiectul de execuţie nu poate fi ataşat în format pdf, operatorii economici cointeresaţi pentru studiere se pot adresa la sediul autorităţii contractante la adresa r-nul Călăraşi , com. Sipoteni, str. 31 August, tel.0244-76236/ 76723.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.