Selectaţi tipul procedurii
21162809
1
Perioada de actualizare
de la
30.01.2024 21:41
până la 09.02.2024 11:00
până la 09.02.2024 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la
09.02.2024 11:00
până la 04.03.2024 14:00
până la 04.03.2024 14:00
3
Licitaţie
de la
05.03.2024 14:00
până la 05.03.2024 14:18
până la 05.03.2024 14:18
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
13 494 809,70 MDL
Perioada clarificărilor:
30 ian 2024, 21:41 - 9 febr 2024, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor:
9 febr 2024, 11:00 - 4 mart 2024, 14:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
“Achiziționarea complexului de sisteme de sterilizare conform necesităților IMSP, pentru anul 2024, zona II"
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Mitropolitul Banulescu Bodoni 57/1, of. 304
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Postolachi Irina
Telefonul de contact
+37322238247
Datele achizitiei
Data publicării
30 ian 2024, 21:30
Data ultimilor modificări
31 ian 2024, 9:41
Achizitii.md ID
21162809
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Anunt de participare Zona II.semnat
Documentele la ofertă
Anunt de participare Zona II.semnat
30.01.24 21:41
Declaratie beneficiari efectivi_Model
Documentele la ofertă
Declaratie beneficiari efectivi_Model
30.01.24 21:41
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
Documentele la ofertă
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
30.01.24 21:41
Scrisoare de garantie bancara_Model
Documentele la ofertă
Scrisoare de garantie bancara_Model
30.01.24 21:41
Caiet de sarcini Zona II.semnat.pdf
Istoricul documentului
-
Caiet de sarcini Zona II.semnat.pdf
ID: 0acd059d-bb3f-4c1e-9baf-b6bb92edc17f
Documentele la ofertă
-
Caiet de sarcini Zona II.semnat
ID: 0acd059d-bb3f-4c1e-9baf-b6bb92edc17f
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini Zona II.semnat.pdf
13.02.24 10:25
Propunerea tehnicÄ Zona II 12.02.2024.xlsx
Istoricul documentului
-
Propunerea tehnicÄ Zona II 12.02.2024.xlsx
ID: 8f0f05cb-4b74-4409-96dd-14a34804a888
Documentele la ofertă
-
Propunerea tehnică
ID: 8f0f05cb-4b74-4409-96dd-14a34804a888
Specificaţie tehnică
Documentele la ofertă
Propunerea tehnicÄ Zona II 12.02.2024.xlsx
13.02.24 10:26
Data:
31 ian 2024, 09:41
Subiectul întrebării:
un singur lot ?
Întrebare:
Procurati atatea utilaje intrun singur lot? Pentru dvs nu conteaza concuretna sau castigatorul deja il cunoasteti si doar mimati o licitatie? Pe langa faptul ca ati pus cate cinci pagini de cerinte tehnice pentru fiecare sterilizator, ati pus si producrare pe lot... E oribil ceia ce faceti... Tara asta nu are nicio sansa sa iasa de acolo unde e... Solicitam sa divizati licitatia pe loturi separate, pentru a asigura concurenta.
Răspuns (5 febr 2024, 20:36):
Bună ziua. Se necesită achiziționarea sistemelor de sterilizare pentru întreg sistemul medical, adică pentru IMSP amplasate pe întreg teritoriu a Republicii Moldova. Astfel, pentru a asigura accesul unui număr mai mare de participanți (atît mari cît și mici, inclusiv și din diferite regiuni ale țării), au fost inițiate trei proceduri de achiziție pe diferite zone ale țării, urmînd astfel și o gestionare și operare funcțională mai eficientă a dispozitivelor instalate deoarece acestea vor fi amplasate în aceeași zonă. Totodată, vor fi reduse și costurile de deplasare, deoarece furnizorul va fi responsabil pentru instalarea și mentenanța acestora la un singur beneficiar, evitând deplasările la mai mulți beneficiari cu un singur echipament. Respectiv, inițierea procedurilor respective în modul stabilit nicidecum nu limitează participarea operatorilor economici, cu atît mai mult că nu au fost stabilite cerințe față de cifra de afaceri, disponibilitate de resurse finanicare etc., cerințe legale prevăzute de art. 22-24 din Legea nr.131/2015.
În conformitate cu prevederile art.39 alin.(3) din Legea nr.131/2015, reiterăm că achiziționarea utilajelor medicale într-un singur lot permite o utilizare eficientă a banilor publici. Un singur agent economic responsabil pentru toate dispozitivele asigură eficacitate în procesul de achiziție, instalare și conectare corectă, eliminând costurile suplimentare de ajustare.
Un singur agent economic va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate.
Având un singur agent economic responsabil pentru lucrările de mentenanță, se elimină posibilitatea discordanțelor între responsabilitățile acestora (care pasează responsabilitate de la unul la altul, făcînd ca bunurile achiziționate să nu lucreze perioade îndelungate). Acest aspect contribuie la eficiența în gestionarea și menținerea echipamentelor medicale.
Generalizînd, achiziționarea bunurilor într-un singur lot va duce la utilizarea eficientă a banilor publici, principiu prevăzut de art.7 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, legea menționată oferă posibilitate operatorilor economici de a se asocia și a prezenta o ofertă corespunzătoare cerințelor înaintate. Vă mulțumim.
Data:
31 ian 2024, 10:50
Subiectul întrebării:
divizarea lotului pe produse
Întrebare:
Bună ziua,
solicităm divizarea lotului pe produse, pentru deplina respectare a legislației achizițiilor publice care impune respectarea principiilor liberei concurenței.
Faptul că ați format un singur lot din produse care nici măcar nu au aceeași destinație și folosință, este de natură să îngrădească concurența și ca o consecință directă, aceasta va prejudicia bugetul autorității contractante, care va fi obligată să accepte prețul propus de un unic ofertant.
Răspuns (5 febr 2024, 20:37):
Bună ziua. Se necesită achiziționarea sistemelor de sterilizare pentru întreg sistemul medical, adică pentru IMSP amplasate pe întreg teritoriu a Republicii Moldova. Astfel, pentru a asigura accesul unui număr mai mare de participanți (atît mari cît și mici, inclusiv și din diferite regiuni ale țării), au fost inițiate trei proceduri de achiziție pe diferite zone ale țării, urmînd astfel și o gestionare și operare funcțională mai eficientă a dispozitivelor instalate deoarece acestea vor fi amplasate în aceeași zonă. Totodată, vor fi reduse și costurile de deplasare, deoarece furnizorul va fi responsabil pentru instalarea și mentenanța acestora la un singur beneficiar, evitând deplasările la mai mulți beneficiari cu un singur echipament. Respectiv, inițierea procedurilor respective în modul stabilit nicidecum nu limitează participarea operatorilor economici, cu atît mai mult că nu au fost stabilite cerințe față de cifra de afaceri, disponibilitate de resurse finanicare etc., cerințe legale prevăzute de art. 22-24 din Legea nr.131/2015.
În conformitate cu prevederile art.39 alin.(3) din Legea nr.131/2015, reiterăm că achiziționarea utilajelor medicale într-un singur lot permite o utilizare eficientă a banilor publici. Un singur agent economic responsabil pentru toate dispozitivele asigură eficacitate în procesul de achiziție, instalare și conectare corectă, eliminând costurile suplimentare de ajustare.
Un singur agent economic va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate.
Având un singur agent economic responsabil pentru lucrările de mentenanță, se elimină posibilitatea discordanțelor între responsabilitățile acestora (care pasează responsabilitate de la unul la altul, făcînd ca bunurile achiziționate să nu lucreze perioade îndelungate). Acest aspect contribuie la eficiența în gestionarea și menținerea echipamentelor medicale.
Generalizînd, achiziționarea bunurilor într-un singur lot va duce la utilizarea eficientă a banilor publici, principiu prevăzut de art.7 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, legea menționată oferă posibilitate operatorilor economici de a se asocia și a prezenta o ofertă corespunzătoare cerințelor înaintate. Vă mulțumim.
Data:
1 febr 2024, 18:15
Subiectul întrebării:
Divizarea pe loturi
Întrebare:
Care este scopul licitației? Explicați de ce toate pozițiile sunt incluse in doar un singur lor. Conform art. 39 alin. (3) din Legea nr. 131/2015, vă rugăm să justificați decizia de a nu atribui contractul pe loturi. Argumentul că utilizați eficient bugetul public prin atribuirea contractului unui agent economic cunoscut din start nu este valabil. Nu numai un agent economic ”va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate.”
Răspuns (5 febr 2024, 20:51):
Bună ziua. Se necesită achiziționarea sistemelor de sterilizare pentru întreg sistemul medical, adică pentru IMSP amplasate pe întreg teritoriu a Republicii Moldova. Astfel, pentru a asigura accesul unui număr mai mare de participanți (atît mari cît și mici, inclusiv și din diferite regiuni ale țării), au fost inițiate trei proceduri de achiziție pe diferite zone ale țării, urmînd astfel și o gestionare și operare funcțională mai eficientă a dispozitivelor instalate deoarece acestea vor fi amplasate în aceeași zonă. Totodată, vor fi reduse și costurile de deplasare, deoarece furnizorul va fi responsabil pentru instalarea și mentenanța acestora la un singur beneficiar, evitând deplasările la mai mulți beneficiari cu un singur echipament. Respectiv, inițierea procedurilor respective în modul stabilit nicidecum nu limitează participarea operatorilor economici, cu atît mai mult că nu au fost stabilite cerințe față de cifra de afaceri, disponibilitate de resurse finanicare etc., cerințe legale prevăzute de art. 22-24 din Legea nr.131/2015.
În conformitate cu prevederile art.39 alin.(3) din Legea nr.131/2015, reiterăm că achiziționarea utilajelor medicale într-un singur lot permite o utilizare eficientă a banilor publici. Un singur agent economic responsabil pentru toate dispozitivele asigură eficacitate în procesul de achiziție, instalare și conectare corectă, eliminând costurile suplimentare de ajustare.
Un singur agent economic va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate.
Având un singur agent economic responsabil pentru lucrările de mentenanță, se elimină posibilitatea discordanțelor între responsabilitățile acestora (care pasează responsabilitate de la unul la altul, făcînd ca bunurile achiziționate să nu lucreze perioade îndelungate). Acest aspect contribuie la eficiența în gestionarea și menținerea echipamentelor medicale.
Generalizînd, achiziționarea bunurilor într-un singur lot va duce la utilizarea eficientă a banilor publici, principiu prevăzut de art.7 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, legea menționată oferă posibilitate operatorilor economici de a se asocia și a prezenta o ofertă corespunzătoare cerințelor înaintate. Vă mulțumim.
Data:
4 febr 2024, 11:23
Subiectul întrebării:
Țevile, mecanismul de pompare de apă și fitingurile sunt fabricate din oțel inoxidabil 316L
Întrebare:
Solicit argumentarea utilizării materialului Oțel316 l, Asta este oțel medical cu o duritate redusă, astfel se scurtează termenul de viață a părților componente considerabil. Solicităm înlocuirea termenului cu material anticoroziv rezistent la medii de temperatrură, presiune și umeditate. Mai ales că cu cît este mai specifică construcția cu atît termenul de așteptare a piesei crește considerabil.
Răspuns (7 febr 2024, 22:06):
Bună seara, Conform cerințelor tehnice se solicită „CADRU, CORP / Țevile, mecanismul de pompare de apă și fitingurile sunt fabricate din oțel inoxidabil 316L”. Oțelul de proba 316L este unul din cel mai anticoroziv material și rezistent la medii de temperatrură, presiune și umeditate. Din acest motiv este utilizat de toți producătorii la producerea dispozitivelor de sterilizare cu aburi.Mulțumim pentru clarificare.
Data:
6 febr 2024, 17:33
Subiectul întrebării:
Lotul 1.1, 1.2., 1.3
Întrebare:
Venim cu rugamintea de a se indica nu doar volumul dar si numarul de STU care sint necesare sa fie incarcate in fiecare Autoclav, prin posibilitatea de oferta autoclav volumului sau numarului de StU STU este standartul folosit pe larg in lume, din motiv ca volumul camerei nu tot timpul coincide cu volumul sau cantitatea de instrumente materiale care pot fi sterilizate. In urma includerei acestui standart unic pentru toti va aparea posibilitate de a oferta utilja conform volumului de instrumente autoclavat la un ciclu dar nu la volumul camerei care in cele mai de se cazuri nu este utilizat la maximul posibil. 1 STU = 300 x 300 x 600 mm (h x w x d) International standards prescribe that large steam sterilizers have a minimum chamber volume of 60 litres or sufficient space for one or more sterilization units. A sterilization unit (STU) is a module with the dimensions 300 x 300 x 600 mm (h x w x d). Deja volumul intern al camerei nu mai are importanta, o simpla comparatie dintre 2 producatori arata ca un producator foloseste 65 l camira interna iar alt producator 76 l dar cantitatea de instrumete sterilizata este tot aceasi nu s-a schimbat. Capacitatea utila pentru o sterilizarea eficienta in ambele cazulri este de 1 StU. StU este doar pentru a specifica cantitatea de instrumente care poate fi autocalvata maxim, deja mai departe utilizatoru avit alte tipuri de casolete rotunde, patrate mici sau impachetare fiecare instrumente separat incarca instrumentele conform volumului camerei care corepusnde unui start stric si inteles. Iar volumule interne deriva si din capacitatile tehnice a utilajului ( popa de vacum, tipul de valva , tipul geniratorul de aburi etc.)
Răspuns (8 febr 2024, 19:53):
Bună seara, Solicităm respectarea cerințelor caietului de sarcină stabilită. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
6 febr 2024, 17:33
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcina Lotul 1.5
Întrebare:
Roți mobile pentru o mișcare convenabilă.
Venim cu rugaminte de a se exclude acesta pozitie, volumul camerei interne nu este intratit de mica ca sa fie adaptata pentru a fi pusa pe roti sau corp pe roti. Mai ales ca in timpul spalari apar vibrati de la rotatile eliciilor pentru spalare si de la pompa interna de apa care in rezulata poate duce la miscari nedorite a dispoztivului .
Răspuns (8 febr 2024, 19:45):
Bună seara, Cerința va fi exclusă.Mulțumim pentru clarificare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK