1
Perioada de actualizare
de la 30.01.2024 21:24
până la 09.02.2024 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la 09.02.2024 11:00
până la 01.03.2024 14:00
3
Licitaţie
de la 04.03.2024 14:00
până la 04.03.2024 14:18
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 17 364 500,40 MDL
Perioada clarificărilor: 30 ian 2024, 21:24 - 9 febr 2024, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 9 febr 2024, 11:00 - 1 mart 2024, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

“Achiziționarea complexului de sisteme de sterilizare conform necesităților IMSP, pentru anul 2024, zona I”

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Mitropolitul Banulescu Bodoni 57/1, of. 304
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Postolachi Irina
Telefonul de contact
+37322238247
Datele achizitiei
Data publicării
30 ian 2024, 21:03
Data ultimilor modificări
31 ian 2024, 9:44
Achizitii.md ID
21162800
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
Documentele la ofertă
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
30.01.24 21:24
Contract model
Documentele la ofertă
Contract model
30.01.24 21:24
Scrisoare de garantie bancara_Model
Documentele la ofertă
Scrisoare de garantie bancara_Model
30.01.24 21:24
Declaratie beneficiari efectivi_Model
Documentele la ofertă
Declaratie beneficiari efectivi_Model
30.01.24 21:24
Lista de distributie
Documentele la ofertă
Lista de distributie
30.01.24 21:24
Cerere de participare_Model
Documentele la ofertă
Cerere de participare_Model
30.01.24 21:24
Propunerea financiara
Specificaţie tehnică
Propunerea financiara
30.01.24 21:24
DUAE model
Documentele la ofertă
DUAE model
30.01.24 21:24
Anunt de participare Zona I.semnat
Documentele la ofertă
Anunt de participare Zona I.semnat
30.01.24 21:24
Caiet de sarcini Zona I.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini Zona I.semnat.pdf
13.02.24 10:20
Propunerea tehnică Zona I 12.02.2024.xlsx
Documentele la ofertă
Propunerea tehnică Zona I 12.02.2024.xlsx
13.02.24 10:21
Data:
31 ian 2024, 09:44
Subiectul întrebării:
un singur lot?
Întrebare:
Procurati atatea utilaje intrun singur lot? Pentru dvs nu conteaza concuretna sau castigatorul deja il cunoasteti si doar mimati o licitatie? Pe langa faptul ca ati pus cate cinci pagini de cerinte tehnice pentru fiecare sterilizator, ati pus si producrare pe lot... E oribil ceia ce faceti... Tara asta nu are nicio sansa sa iasa de acolo unde e... Solicitam sa divizati licitatia pe loturi separate, pentru a asigura concurenta.
Răspuns (5 febr 2024, 20:33):
Bună ziua. Se necesită achiziționarea sistemelor de sterilizare pentru întreg sistemul medical, adică pentru IMSP amplasate pe întreg teritoriu a Republicii Moldova. Astfel, pentru a asigura accesul unui număr mai mare de participanți (atît mari cît și mici, inclusiv și din diferite regiuni ale țării), au fost inițiate trei proceduri de achiziție pe diferite zone ale țării, urmînd astfel și o gestionare și operare funcțională mai eficientă a dispozitivelor instalate deoarece acestea vor fi amplasate în aceeași zonă. Totodată, vor fi reduse și costurile de deplasare, deoarece furnizorul va fi responsabil pentru instalarea și mentenanța acestora la un singur beneficiar, evitând deplasările la mai mulți beneficiari cu un singur echipament. Respectiv, inițierea procedurilor respective în modul stabilit nicidecum nu limitează participarea operatorilor economici, cu atît mai mult că nu au fost stabilite cerințe față de cifra de afaceri, disponibilitate de resurse finanicare etc., cerințe legale prevăzute de art. 22-24 din Legea nr.131/2015. În conformitate cu prevederile art.39 alin.(3) din Legea nr.131/2015, reiterăm că achiziționarea utilajelor medicale într-un singur lot permite o utilizare eficientă a banilor publici. Un singur agent economic responsabil pentru toate dispozitivele asigură eficacitate în procesul de achiziție, instalare și conectare corectă, eliminând costurile suplimentare de ajustare. Un singur agent economic va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate. Având un singur agent economic responsabil pentru lucrările de mentenanță, se elimină posibilitatea discordanțelor între responsabilitățile acestora (care pasează responsabilitate de la unul la altul, făcînd ca bunurile achiziționate să nu lucreze perioade îndelungate). Acest aspect contribuie la eficiența în gestionarea și menținerea echipamentelor medicale. Generalizînd, achiziționarea bunurilor într-un singur lot va duce la utilizarea eficientă a banilor publici, principiu prevăzut de art.7 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, legea menționată oferă posibilitate operatorilor economici de a se asocia și a prezenta o ofertă corespunzătoare cerințelor înaintate. Vă mulțumim.
Data:
31 ian 2024, 10:50
Subiectul întrebării:
Garanție de bună execuție
Întrebare:
Bună ziua, solicităm divizarea lotului pe produse, pentru deplina respectare a legislației achizițiilor publice care impune respectarea principiilor liberei concurenței. Faptul că ați format un singur lot din produse care nici măcar nu au aceeași destinație și folosință, este de natură să îngrădească concurența și ca o consecință directă, aceasta va prejudicia bugetul autorității contractante, care va fi obligată să accepte prețul propus de un unic ofertant.
Răspuns (5 febr 2024, 20:35):
Bună ziua. Se necesită achiziționarea sistemelor de sterilizare pentru întreg sistemul medical, adică pentru IMSP amplasate pe întreg teritoriu a Republicii Moldova. Astfel, pentru a asigura accesul unui număr mai mare de participanți (atît mari cît și mici, inclusiv și din diferite regiuni ale țării), au fost inițiate trei proceduri de achiziție pe diferite zone ale țării, urmînd astfel și o gestionare și operare funcțională mai eficientă a dispozitivelor instalate deoarece acestea vor fi amplasate în aceeași zonă. Totodată, vor fi reduse și costurile de deplasare, deoarece furnizorul va fi responsabil pentru instalarea și mentenanța acestora la un singur beneficiar, evitând deplasările la mai mulți beneficiari cu un singur echipament. Respectiv, inițierea procedurilor respective în modul stabilit nicidecum nu limitează participarea operatorilor economici, cu atît mai mult că nu au fost stabilite cerințe față de cifra de afaceri, disponibilitate de resurse finanicare etc., cerințe legale prevăzute de art. 22-24 din Legea nr.131/2015. În conformitate cu prevederile art.39 alin.(3) din Legea nr.131/2015, reiterăm că achiziționarea utilajelor medicale într-un singur lot permite o utilizare eficientă a banilor publici. Un singur agent economic responsabil pentru toate dispozitivele asigură eficacitate în procesul de achiziție, instalare și conectare corectă, eliminând costurile suplimentare de ajustare. Un singur agent economic va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate. Având un singur agent economic responsabil pentru lucrările de mentenanță, se elimină posibilitatea discordanțelor între responsabilitățile acestora (care pasează responsabilitate de la unul la altul, făcînd ca bunurile achiziționate să nu lucreze perioade îndelungate). Acest aspect contribuie la eficiența în gestionarea și menținerea echipamentelor medicale. Generalizînd, achiziționarea bunurilor într-un singur lot va duce la utilizarea eficientă a banilor publici, principiu prevăzut de art.7 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, legea menționată oferă posibilitate operatorilor economici de a se asocia și a prezenta o ofertă corespunzătoare cerințelor înaintate. Vă mulțumim.
Data:
1 febr 2024, 18:13
Subiectul întrebării:
Divizarea pe loturi
Întrebare:
Care este scopul licitației? Explicați de ce toate pozițiile sunt incluse in doar un singur lor. Conform art. 39 alin. (3) din Legea nr. 131/2015, vă rugăm să justificați decizia de a nu atribui contractul pe loturi. Argumentul că utilizați eficient bugetul public prin atribuirea contractului unui agent economic cunoscut din start nu este valabil. Nu numai un agent economic ”va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate.”
Răspuns (5 febr 2024, 20:51):
Bună ziua. Se necesită achiziționarea sistemelor de sterilizare pentru întreg sistemul medical, adică pentru IMSP amplasate pe întreg teritoriu a Republicii Moldova. Astfel, pentru a asigura accesul unui număr mai mare de participanți (atît mari cît și mici, inclusiv și din diferite regiuni ale țării), au fost inițiate trei proceduri de achiziție pe diferite zone ale țării, urmînd astfel și o gestionare și operare funcțională mai eficientă a dispozitivelor instalate deoarece acestea vor fi amplasate în aceeași zonă. Totodată, vor fi reduse și costurile de deplasare, deoarece furnizorul va fi responsabil pentru instalarea și mentenanța acestora la un singur beneficiar, evitând deplasările la mai mulți beneficiari cu un singur echipament. Respectiv, inițierea procedurilor respective în modul stabilit nicidecum nu limitează participarea operatorilor economici, cu atît mai mult că nu au fost stabilite cerințe față de cifra de afaceri, disponibilitate de resurse finanicare etc., cerințe legale prevăzute de art. 22-24 din Legea nr.131/2015. În conformitate cu prevederile art.39 alin.(3) din Legea nr.131/2015, reiterăm că achiziționarea utilajelor medicale într-un singur lot permite o utilizare eficientă a banilor publici. Un singur agent economic responsabil pentru toate dispozitivele asigură eficacitate în procesul de achiziție, instalare și conectare corectă, eliminând costurile suplimentare de ajustare. Un singur agent economic va gestiona responsabilitățile pentru fiecare beneficiar și unitate de sterilizare, asigurând coerența și eficacitatea întregului proces, pe perioada de garanție și post garanție, respectiv se asigură coeziunea și claritatea în ceea ce privește gestionarea echipamentelor și a serviciilor asociate. Având un singur agent economic responsabil pentru lucrările de mentenanță, se elimină posibilitatea discordanțelor între responsabilitățile acestora (care pasează responsabilitate de la unul la altul, făcînd ca bunurile achiziționate să nu lucreze perioade îndelungate). Acest aspect contribuie la eficiența în gestionarea și menținerea echipamentelor medicale. Generalizînd, achiziționarea bunurilor într-un singur lot va duce la utilizarea eficientă a banilor publici, principiu prevăzut de art.7 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, legea menționată oferă posibilitate operatorilor economici de a se asocia și a prezenta o ofertă corespunzătoare cerințelor înaintate. Vă mulțumim.
Data:
3 febr 2024, 11:24
Subiectul întrebării:
Țevile, mecanismul de pompare de apă și fitingurile sunt fabricate din oțel inoxidabil 316L
Întrebare:
Solicit argumentarea utilizării materialului Oțel316 l, Asta este oțel medical cu o duritate redusă, astfel se scurtează termenul de viață a părților componente considerabil. Solicităm înlocuirea termenului cu material anticoroziv rezistent la medii de temperatrură, presiune și umeditate. Mai ales că cu cît este mai specifică construcția cu atît termenul de așteptare a piesei crește considerabil.
Răspuns (7 febr 2024, 22:03):
Bună seara, Conform cerințelor tehnice se solicită „CADRU, CORP / Țevile, mecanismul de pompare de apă și fitingurile sunt fabricate din oțel inoxidabil 316L”. Oțelul de proba 316L este unul din cel mai anticoroziv material și rezistent la medii de temperatrură, presiune și umeditate. Din acest motiv este utilizat de toți producătorii la producerea dispozitivelor de sterilizare cu aburi. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
3 febr 2024, 13:38
Subiectul întrebării:
Sistem de purificare a apei
Întrebare:
Pentru sistemul de purificsre a apei de 150 l/h nu este indicat rezervorul buffer, el este necesar sau nu, sau a fost o eroare de tipar si omis?
Răspuns (7 febr 2024, 22:05):
Bună seara, este o greșeală, va fi inclusă cerința tehnică în caietul de sarcină „ Rezervor / Buffer Tanc cu capacitatea minim 300 litri”. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
6 febr 2024, 14:55
Subiectul întrebării:
Caracteristici Electronice Autoclave si Dispozitive de spalare
Întrebare:
Rugam sa explicati cerinta tehnica <Posibilitate de Conectare la Internet>. Intrebarea este: a cui conectare?
Răspuns (8 febr 2024, 19:38):
Bună seara, Conform cerințelor tehnice se solicită „Posibilitatea de conectare la Internet”. Această cerință este necesar pentru parametrul tehnic „Software/pagina WEB prin intermediul rețelei TCP/IP instalat pe un calculator al beneficiarului din cadrul instituției pentru monitorizare de la distanță a parametrilor de performanță (temperatură, presiune, vacuum) și monitorizarea a mesajelor de eroare”.Mulțumim pentru clarificare.
Data:
6 febr 2024, 14:59
Subiectul întrebării:
Accesorii/Piese de schimb Autoclave si Dispozitive de spalare
Întrebare:
Referitor la cerinta: Kit de intretinere pentru doi ani (trebuie sa includa tot ce este da, dar nu numai garnituri de usi, filtre HEPA). Rugam sa explicati ce trebuie sa mai contina, ori un Kit de intretinere aceasta contine si se face odata la 2 ani.
Răspuns (8 febr 2024, 19:41):
Bună seara, Conform cerințelor caietului de sarcină este necesar de un kit de intreținere / mentenanță pentru asigurarea bunei funcționări a dispozitivului pentru o perioadă de 2 ani cu înlocuirea pieselor, consumabileor conform recomandărilor producătorului și manualuli tehnic pentru produsul oferit. Respectiv, ce este inclus în kit-ul de mentenanță se stabilește de producător. Pentru perioada de 2 ani beneficiarul nu va planifica și nu va procura nimic pentru buna funcționare a dispozitivelor. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
6 febr 2024, 15:46
Subiectul întrebării:
12. Garantie si intretinere Autoclave si Dispozitive de spalare
Întrebare:
Pentru o astfel de cerinta este necesara o declaratie inclusiv de la producator, ori deobicei producatorul nu ofera garantie COMPLETA pentru echipament. Totodata Cumparatorul ar trebui sa aiba obligatii fata de dispozitivul avut in gestiune pe perioada Garantiei.
Răspuns (8 febr 2024, 19:42):
Bună seara, Pe teritoriul Republicii Moldova și față de beneficiar răspunzător direct este ofertantul. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
6 febr 2024, 17:37
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcina Lotul 1.5
Întrebare:
Roți mobile pentru o mișcare convenabilă. Venim cu rugaminte de a se exclude acesta pozitie, volumul camerei interne nu este intratit de mica ca sa fie adaptata pentru a fi pusa pe roti sau corp pe roti. Mai ales ca in timpul spalari apar vibrati de la rotatile eliciilor pentru spalare si de la pompa interna de apa care in rezulata poate duce la miscari nedorite a dispoztivului.
Răspuns (8 febr 2024, 19:44):
Bună seara, Cerința va fi exclusă.Mulțumim pentru clarificare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.