1
Perioada de actualizare
de la 30.01.2024 11:35
până la 09.02.2024 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la 09.02.2024 11:00
până la 05.03.2024 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 149 996 870 MDL
Perioada clarificărilor: 30 ian 2024, 11:35 - 9 febr 2024, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 9 febr 2024, 11:00 - 5 mart 2024, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Penitenciarul nr. 5 – Cahul, mun. Cahul, str. Trandafirilor 21, lucrările prevăd următoarele compartimente ce urmează a fi realizate: lucrări de demolare a edificiilor de pază existente, demolarea edificiilor de regim etajate și doar cu parter, demolarea halei industriale, degajarea molozului de construcție la întreprinderi specializate în depozitarea și/sau reciclare; construcția perimetrelor de pază ce reprezintă construcții din beton armat și perimetru din construcții metalice cu elemente speciale de protecție; montarea sistemelor de iluminat electric perimetral, sisteme de detectare și semnalizare, sisteme de supraveghere video; lucrări de construcție a rigolelor de scurgere a apelor pluviale exterioare. Consolidarea și reconstrucția unui bloc de detenție, cu replanificare interioară, construcția curților de plimbare, rețele exterioare de alimentare cu gaze naturale, apeduct canalizare, energie electrică, stație de transformare a energiei electrice, cazangerie pe gaze naturale, etc.

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Nicolae Titulescu 35
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Miroslav Sendrea
Telefonul de contact
(022) 409-720
Datele achizitiei
Data publicării
30 ian 2024, 11:35
Data ultimilor modificări
30 ian 2024, 17:26
Achizitii.md ID
21161794
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
30 ian 2024, 17:26
Subiectul întrebării:
Documentatiea de Proiec
Întrebare:
Plasati va rig documentatiea de proiect
Răspuns (31 ian 2024, 09:05):
Bună ziua. Pentru a lua cunoștință cu documentația de proiect: Toți doritorii de a participa la procedura în cauză, sunt așteptați la sediul autoritatii contractante (ANP), din mun. Chișinău, str. N. Titulescu 35, în orice zi de lucru începînd cu orele 10.00 pînă la 16.00. Rugăm să informați în prealabil despre intenția de a consulta documentația de proiect la nr. de telefon: 022/-409-702, 069023990.
Data:
31 ian 2024, 16:14
Subiectul întrebării:
PCT. 29
Întrebare:
Vizitarea santierului, reprezinta o cerinta obligatorie?
Răspuns (31 ian 2024, 16:55):
Conform prevederilor pct. 29 din Anunțul de participare, examinarea documentației de proiect cu vizitarea șantierului până la propunerea și publicarea ofertelor pe M-tender are caracter opțional. Totuși, este oportun de a fi vizitat șantierul și consultată documentația de proiect în vederea oformării unei oferte cît mai argumentate, bazată pe soluțiile tehnice proiectate și situația la zi a șantierului.
Data:
6 febr 2024, 15:32
Subiectul întrebării:
Experiența similară! Pct. 26 din AP - operatorul economic va confirma experiența în ultimii 5 ani a cel putin un contract cu o valoare nu mai mică de 75 %
Întrebare:
Prin depunerea ofertei , împreuna cu terț susținator - se va accepta oferta participantului prin experiența terțului (acesta deținînd contracte cu o valoare mai mare decit a ofertantului) - ?
Răspuns (8 febr 2024, 11:26):
Prin prezenta ca răspuns la subiectul întrebării, Vă comunicăm că susținătorul terț urmează să întrunească complet cerința solicitată în documentația de atribuire, în caz că nu întrunește pe deplin aceste cerințe, se aplică asocierea operatorilor economici în conformitate cu cerințele documentației de atribuire.
Data:
6 febr 2024, 16:24
Subiectul întrebării:
pct. 14 Angajament terț sustinator financiar
Întrebare:
Explicati va rog, solicitarea dvs cu privire la acest aspect- cu angajarea din partea susținătorului de a executa lucrări în proporție de numai puțin de 30% din valoarea obiectivului, devizele fiind elaborate de susținător???
Răspuns (8 febr 2024, 11:32):
În scop de răspundere comună a operatorilor economici pentru realizarea obiectivului și nu doar folosirea experiența altor operatori pentru a fi eligibili la procedura în cauză, în cazul susținătorilor terți sa aplicat o condiție de răspundere de executare a lucrărilor de 30% din lucrările licitate, astfel devizul pe procentul enunțat urmează a fi elaborat de susținător terț (semnătură și ștamila acestuia), cu aprobarea operatorului economic participant de bază.
Data:
6 febr 2024, 16:27
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Din ce motiv nu au avut loc licitatiile precedente?
Răspuns (8 febr 2024, 11:37):
Drept resort al procedurilor anterioare au fost stabilite următoarele motive: neîntrunirea cerințelor de calificare a operatorilor economici; lipsa participanților la procedura de achiziție; creșterea bruscă a costurilor pentru bunuri materiale, utilaje, etc.; lipsa stabilității costurilor și serviciilor de logistică pentru asigurarea șantierului cu bunuri; din care s-a dedus necesitatea ajustării costurilor pentru realizarea lucrărilor licitate (exercițiu efectuat la finele anului 2023 de autoritatea contractantă).
Data:
8 febr 2024, 11:58
Subiectul întrebării:
pct. 14 Angajament terț sustinator financiar
Întrebare:
Conditia impusa este contrar legii achizitii publice -”În scop de răspundere comună a operatorilor economici pentru realizarea obiectivului și nu doar folosirea experiența altor operatori pentru a fi eligibili la procedura în cauză, în cazul susținătorilor terți sa aplicat o condiție de răspundere de executare a lucrărilor de 30% din lucrările licitate, astfel devizul pe procentul enunțat urmează a fi elaborat de susținător terț (semnătură și ștamila acestuia), cu aprobarea operatorului economic participant de bază” Facînd referire la art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/15, un angajament ferm privind susținerea tehnică şi/sau profesională a unui ofertant în cadrul procedurilor de achiziții publice nu poate fi altceva decât un angajament adresat autorității contractante, în formă autentică, prin care persoana terță confirmă că se obligă necondiționat şi irevocabil să pună la dispoziția unui ofertant resursele tehnice şi/sau profesionale necesare pentru îndeplinirea integrală şi la termen a tuturor obligațiilor asumate de acesta, conform ofertei prezentate şi contractului de achiziție publică ce urmează a fi încheiat între ofertant şi autoritatea contractantă.
Răspuns (8 febr 2024, 12:52):
În conformitate cu prevederile pct. 41 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 638/2020, criteriile de calificare și selecție a ofertanților/candidaților utilizate în cadrul procedurii de achiziție publică de lucrări sunt: 1) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; 2) capacitatea de exercitare a activității profesionale; 3) capacitatea economică și financiară; 4) capacitatea tehnică; 5) standardele de asigurare a calității; 6) standardele de protecție a mediului. Concomitent, potrivt dispozițiilor consemnate în pct. 42 din același Regulament, „stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”. Prin urmare, Vă comunicăm că cerințele consemnate la pct. 14-17 din Anunțul de participare - în sensul că angajamentul din partea susținătorului nu trebuie să depășească 30% din necesitatea financiară, tehnică și profesională prescrisă ofertantului, a fost formulată reieșind din complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări - în scopul demonstrării eligibilității ofertantului prin prisma confirmării capacității acestuia de a asimila (a îndeplini) viitorul contract de achiziții publice și de a soluționa eventualele dificultăți legate de îndeplinirea acestuia, în cazul în care oferta sa va fi declarată câștigătoare. Precizăm, că condiția de mai sus a fost conturată reieșind din datele acumulate de către Autoritatea contractantă în procesul desfășurării licitațiilor publice anterioare la obiectivul investițional nominalizat, în cadrul cărora s-a conturat constatarea participării unor ofertanți care nu au capacitatea de a asimila un contract de executare a lucrărilor de un asemenea volum și complexitate. În contextul celor relatate, nu poate fi acceptată observația invocată precum că „condiția impusa este contrar legii achiziții publice”, întrucât autoritatea contractantă nu a impus careva cerințe ce nu prezintă relevanță sau sunt disproporționate privind ceea ce urmează a fi achiziționat.
Data:
8 febr 2024, 16:18
Subiectul întrebării:
Pct 30
Întrebare:
Se prevede plata în avans?
Răspuns (8 febr 2024, 17:20):
Cu referire la plata în avans, Vă comunicăm că în conformitate cu condițiile stabilite la pct. 30 din Anunțul de participare - achitarea va fi efectuată conform prevederilor Legii finanțelor publice și responsabilități bugetar–fiscale nr.181 din 25.07.2014: 10% - prealabil din suma finanțată pentru anul de finanțare, 90% - în baza procesului-verbal de recepție și a facturii fiscale în termen de 30 zile, în limita bugetului aprobat pentru obiect anual. Pentru claritate, precizăm că potrivit prevederilor art. 66 alin. (5) din Legea nr. 181/2014, autoritatea contractantă stipulează în contractele de antrepriză încheiate, efectuarea plăților anticipate (în avans) pentru achiziționarea lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune.
Data:
8 febr 2024, 16:23
Subiectul întrebării:
Perioada clarificarilor - de la 30.01.2024 11:35 până la 09.02.2024 11:00
Întrebare:
În legatură cu complexitatea volumului de lucrări și a obiectului cu însemnatate deosebită, Solicitam prelungirea termenului!!!
Răspuns (8 febr 2024, 17:59):
Autoritatea contractantă, reieșind din valoarea estimată a contractului de achiziție publică și complexitatea lucrărilor de construcție la respectivul obiect investițional, a stabilit termenul pentru clarificări pentru perioada de la 30.01.2024 11:35 până la 09.02.2024 11:00 (10 zile), acționând în acord cu prevederile art. 35 alin. (1) lit. a) al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Totodată, în contextul întrebărilor formulate de către persoanele interesate la rubrica „Clarificări”, Autoritatea contractantă nu a sesizat careva dificultăți majore în asimilarea de către operatorii economici a informațiilor cuprinse în documentația de atribuire, care ar determina concluzia privind la extinderea termenului pentru clarificări la documentația de atribuire, în sensul solicitării înaintate de Dvs. De asemenea, Autoritatea contractantă nu consideră solicitarea înaintată ca fiind una justificată și posibil din punct de vedere tehnic de a fi realizată, în condițiile în care Legea privind achizițiile publice operează doar cu noțiunea de „extindere a termenului de depunere a ofertelor” (a se vedea reglementările art. 35, 41 și 47) și nu cea de extindere a termenului pentru clarificări. Mai mult ca atât, în răspunsul formulat la prima clarificare, Autoritatea contractantă a precizat că - operatorii economici interesați pot consulta documentația de atribuire, în particular documentația de proiect, la sediul autorității contractante (ANP), din mun. Chișinău, str. N. Titulescu 35, în orice zi de lucru începând cu orele 10.00 pînă la 16.00.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.