1
Perioada de actualizare
de la 26.01.2024 16:55
până la 05.02.2024 08:00
2
Propunerea ofertelor
de la 05.02.2024 08:00
până la 16.02.2024 08:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 82 250 000 MDL
Perioada clarificărilor: 26 ian 2024, 16:55 - 5 febr 2024, 8:00
Perioada de depunere a ofertelor: 5 febr 2024, 8:00 - 16 febr 2024, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de construcție a două obiecte de infrastructură militară (1.1; 1.15), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mihail Turanin
Telefonul de contact
078681682
Datele achizitiei
Data publicării
26 ian 2024, 16:55
Data ultimilor modificări
2 febr 2024, 19:13
Achizitii.md ID
21160629
CPV
45210000-2 - Lucrări de construcţii de clădiri
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
30 ian 2024, 16:27
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Aceste cladiri conform caietului de sarcini doar se ridica apoi se vor executa comunicatiile la ele?Lipsesc toate retelele pentru aceste 2 obiecte.
Răspuns (31 ian 2024, 12:27):
In caietul de sarcini, punctul 6.1. stipuleaza ca Lucrările de construcție la cele doua Obiecte din cadrul Taberei Militare nr,.136, Băcioi, includ doar 2 compartimente: • Rezistență (C) – terasamente, lucrări de construcții-montaj (lucrări betoane și betoane armate); • Arhitectura (SA) – zidării exterioare/interioare, acoperiș; finisaje interioare, finisări interioară și finisaje exterioare (fațadă ventilată, etc.).
Data:
1 febr 2024, 16:51
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Lichiditatea generala pe ce perioada trebuie sa fie de 200%?
Răspuns (2 febr 2024, 08:50):
Lichiditatea generala se extrage din Raportul financiar al companiei, pentru ultimul an de activitate al companiei disponibil sau din ultimul trimestru de gestiune.
Data:
1 febr 2024, 21:59
Subiectul întrebării:
Lichiditatea generală 200%
Întrebare:
Stimată autoritate Documentația standard aprobată prin ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69/2021 și publicată de dvs. pe platforma de achiziții la pct. 36 subpct. 2) prevede că: lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%);, respectiv solicităm să modificați în minim 100%, care va aduce în albiia legalitățiii cerinței și a documentației de atribuire.
Răspuns (2 febr 2024, 08:52):
Această prevedere nu reglementează plafonul maxim al lichidității. Prin urmare, având în vedere importanța și statutul obiectului supus reparației, Potrivit prevederilor pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 care stipulează „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”, Autoritatea contractantă a stabilit Lichiditatea generală de 200%, în vederea asigurării, că operatorul economic care urmează să execute lucrările, are destulă capacitate de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor.
Data:
1 febr 2024, 22:22
Subiectul întrebării:
Cerințe neclare
Întrebare:
În anunțul de participare solicitați: Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit din ultimele 3 zile după deschiderea procedurii de achiziție _ mod de îndeplinire Ofertantul trebuie să demonstreze că are pe contul curent bani lichizi – minim 5 milioane lei. confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a persoanei responsabile a ofertantului, vă rugăm să indicați în anunțul de participare că se acceptă și mijloace creditare
Răspuns (2 febr 2024, 09:06):
Se acceptă certificat de linie de credit din ultimele 3 zile după deschiderea procedurii de achiziție, de minim 5 milioane de lei.
Data:
2 febr 2024, 17:29
Subiectul întrebării:
Planul de finanțare
Întrebare:
Vă rugăm să indicați care sunt resursele alocate pe ani, și termenele de plată de la emiterea facturii?
Răspuns (2 febr 2024, 18:56):
Alocațiile bugetare pe ani sunt reflectate la pct.8 din Anunțul de participare, în denumirea procedurii. Pentru anul 2024 - 60% și pentru anul 2025 – 40%, din întreaga valoare a obiectului. Potrivit pct.3.3 din contract (Anexa nr.25 la DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr.69/2021), Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de 10 zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor.
Data:
2 febr 2024, 17:30
Subiectul întrebării:
Avans
Întrebare:
Se va acorda avans în mărime de 10% pentru inițierea lucrărilor?
Răspuns (2 febr 2024, 18:56):
Cerințele prevăzute la pct.13 (Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit), din tabelul la pct.24 Criteriul de evaluare aplicat pentru atribuirea contractului, au rezultat din prevederile pct.41, subpct.3, din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.638/2020, pentru a se asigura că Operatorul economic are destulă capacitate financiară pentru inițierea lucrărilor.
Data:
3 febr 2024, 00:27
Subiectul întrebării:
Avans
Întrebare:
art. 66 alin. (5) din Legea nr. 181/2014 dispune că: Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția: a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune;, vă rugăm să achitați avansul, cele 5 milioane nu sunt suficiente pentru inițirea și execuția unei etape
Răspuns (4 febr 2024, 18:54):
Cerințele prevăzute la pct.13 (Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit), din tabelul la pct.24 ,,Criteriul de evaluare aplicat pentru atribuirea contractului”, este prevăzut pentru ca Autoritatea contractantă să se asigure că operatorul economic are destulă capacitate financiară pentru demararea lucrărilor. Totodată, viitorul contract va include în sine toate prevederile permise de legislația în vigoare, agreate de părțile contractante.
Data:
3 febr 2024, 00:31
Subiectul întrebării:
Termeni de plată
Întrebare:
După expirarea a 10 zile, care sunt termenii de plată?
Răspuns (3 febr 2024, 05:46):
Până la 10 zile lucrătoare.
Data:
3 febr 2024, 00:32
Subiectul întrebării:
Lichiditatea
Întrebare:
Vă rugăm să citiți decizia ANSC nr. Nr. 03D-209-21 Data: 14.04.2021 și să modificați documentația, or cu referire la acest subiect a fost indicat: În consecință, Agenția apreciază că cerința de calificare solicitată de autoritatea contractantă în documentația de atribuire „Lichiditate generală – cerință minimă ca valoarea indicatorului respectiv să fie peste 200%” contravine principiului proporționalității reglementat la art. 7 lit. i) din Legea nr. 131/2015, aceasta urmând a fi revizuită, prin stabilirea unui indicator minim care să reflecte capacitatea reală a ofertantului, la un moment dat, de a-și onora obligațiunile, în speță, achitarea datoriilor pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor curente ale firmei, și respectiv posibilitatea executării corespunzătoare a contractului de achiziții publice ce va fi atribuit în cadrul procedurii de achiziție publică în cauză, or stabilirea unui cuantum minim de 100% ar fi suficient pentru a demonstra capacitatea financiară a operatorului economic de a-și acoperi datoriile pe termen scurt.
Răspuns (3 febr 2024, 05:33):
Rugăm să examinați atent condițiile din Anunțul de participare la procedură.
Data:
3 febr 2024, 09:21
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
Buna ziua. Reieșind din faptul că contractul este pe doi ani, experiența urmează a fi calculată nu din valoarea estimată, dar din valoarea fondurilor alocate pentru 1 an de activitate?
Răspuns (3 febr 2024, 10:05):
Ofertantul (operatorul economic sau membrii asocierii împreună) trebuie să demonstreze că a finalizat în ultimii 5 ani (calculaţi până la data limită de depunere a ofertelor): - un contract ce a avut ca obiect execuţia unor lucrări de construcție similare cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puţin egal cu 75 % din valoarea viitorului contract. și/sau - valoarea cumulată a tuturor contractelor de lucrări de construcție similare cu obiectul contractului (construcție capitală S+P+2E, cu structură de rezistență din beton armat) executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.