1
Perioada de actualizare
de la 24.01.2024 14:04
până la 04.02.2024 19:10
2
Propunerea ofertelor
de la 04.02.2024 19:10
până la 15.02.2024 19:10
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 88 000 000 MDL
Perioada clarificărilor: 24 ian 2024, 14:04 - 4 febr 2024, 19:10
Perioada de depunere a ofertelor: 4 febr 2024, 19:10 - 15 febr 2024, 19:10

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de construcție a două Obiecte de infrastructură militară (obiectul nr.1.2A și Obiectul nr.1.2B), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mihail Turanin
Telefonul de contact
078681682
Datele achizitiei
Data publicării
24 ian 2024, 14:04
Data ultimilor modificări
2 febr 2024, 19:10
Achizitii.md ID
21158653
CPV
45210000-2 - Lucrări de construcţii de clădiri
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae.doc
Criterii de eligibilitate
-
24.01.24 14:04
lista cantitati de lucrari ob.1.2.a, ob.1.2.b.doc
billOfQuantity
-
2.02.24 19:10
ds_lucrari (6).docx
Documentele la ofertă
-
2.02.24 19:10
Data:
24 ian 2024, 14:16
Subiectul întrebării:
lista cu cantitati de lucrari
Întrebare:
Este o eroare. mai incarcati o data lista cu cantitati de lucrari
Răspuns (24 ian 2024, 14:54):
Lista de lucrări a fost atașat inclusiv și în format PDF.
Lucrări de construcție a două Obiecte de infrastructură militară (obiectul nr.1.2A și Obiectul nr.1.2B), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Data:
24 ian 2024, 17:45
Subiectul întrebării:
Lichiditatea
Întrebare:
Pentru ce an operatorii economici trebuie să dețină o lichiditate de 200%? Care este formula de calcul a lichidității în baza căreia se v-a calcula lichiditatea pentru a întruni cerința în cauză de calificare.
Răspuns (24 ian 2024, 19:48):
LICHIDITATEA GENERALĂ indică capacitatea firmei de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor. LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente) și se extrage din Raportul financiar al companiei, pentru ultimul an de activitate.
Data:
25 ian 2024, 14:13
Subiectul întrebării:
Proiectele de executie
Întrebare:
Buna ziua, Solicitam sa expuneti proiectele de executie, multumesc anticipat
Răspuns (25 ian 2024, 16:23):
Având în vedere statutul obiectului supus lucrărilor construcție, precum volumul mare a Documentației de proiect, aceasta nu poate fi atașată în SIA RSAP. Documentația de proiect se află la sediul Autorității contractante și poate fi studiată de fiecare operator economic interesat, cu programare prealabilă prin intermediul mijloacelor de telecomunicații. Datele de contact ale persoanei de legătură sunt atașate pe platforma de achiziție. Totodată, Autoritatea contractantă încurajează toți operatorii economici specializați în construcții, ca înaintea elaborării ofertei să examineze documentația de proiect / concurs și să participe la procedură.
Data:
25 ian 2024, 15:45
Subiectul întrebării:
Proiectele de executie
Întrebare:
Va rugam linkul la proiectele de executie
Răspuns (25 ian 2024, 16:35):
Documentația de proiect se află la sediul Autorității contractante și poate fi studiată de fiecare operator economic interesat, cu programare prealabilă prin intermediul mijloacelor de telecomunicații. Datele de contact ale persoanei de legătură sunt atașate pe platforma de achiziție. Totodată, Autoritatea contractantă încurajează toți operatorii economici specializați în construcții, ca înaintea elaborării ofertei să examineze documentația de proiect / concurs și să participe la procedură.
Data:
25 ian 2024, 16:25
Subiectul întrebării:
Experienta similara
Întrebare:
Contracte executate in ultimul an cumulativ 100% se accepta ca experienta similara????
Răspuns (25 ian 2024, 16:46):
În calitate de experiență similară, Ofertantul (operatorul economic sau membrii asocierii împreună), trebuie să demonstreze că are o experiență în domeniul construcțiilor de minim (5) cinci ani de activitate și trebuie să demonstreze că a finalizat în ultimii 5 ani (calculaţi până la data limită de depunere a ofertelor) un contract ce a avut ca obiect execuţia unor lucrări de reparație similare cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puţin egal cu 75 % din valoarea viitorului contract. și/sau valoarea cumulată a tuturor contractelor de lucrări de construcție similare cu obiectul contractului (construcție capitală S+P+2E+M, cu structură de rezistență din beton armat) executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Lucrări de construcție a două Obiecte de infrastructură militară (obiectul nr.1.2A și Obiectul nr.1.2B), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Data:
25 ian 2024, 17:39
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
Vă rugăm să modificați și anunțul de participare conform răspunsului oferit la clarificarea privind experiența similară, astfel încît să fie în anunțul de participare prevăzut expres și posibilitatea întrunii cerinței privind experiența similară și cu ... valoarea cumulată a tuturor contractelor de lucrări de construcție similare cu obiectul contractului (construcție capitală S+P+2E+M, cu structură de rezistență din beton armat) executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract...
Răspuns (26 ian 2024, 07:59):
Anuntul de participare nu poate fi modificat, doar va fi completat cu fraza „ și/sau valoarea cumulată a tuturor contractelor de lucrări de construcție similare cu obiectul contractului (construcție capitală S+P+2E+M, cu structură de rezistență din beton armat) executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract”.
Lucrări de construcție a două Obiecte de infrastructură militară (obiectul nr.1.2A și Obiectul nr.1.2B), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Data:
25 ian 2024, 17:41
Subiectul întrebării:
Lichiditatea 2
Întrebare:
Vă rugăm să solicitați lichiditatea de 200% pentru anul 2022, or pentru anul 2023 încă nu a început perioada de prezentare a situațiilor financiare. Respectiv există riscul că nu veți primi informații veridice. Operatorii economici vor putea să prezinte orice date contabile despre anul 2023 atît timp cît încă nu au fost aprobate situațiile financiare. Pentru anul 2022 însă situațiile financiare au fost deja prezentate și înregistrate la BNS, respectiv lichiditatea poate fi verificată inclusiv de autoritatea contractantă.
Răspuns (26 ian 2024, 08:14):
LICHIDITATEA GENERALĂ indică capacitatea firmei de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor. LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente) și se extrage din Raportul financiar al companiei, pentru ultimul an de activitate. În anunțul de participare este stipulat că se solicită prezentarea Raportului financiar pentru anul 2022.
Lucrări de construcție a două Obiecte de infrastructură militară (obiectul nr.1.2A și Obiectul nr.1.2B), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Data:
25 ian 2024, 19:42
Subiectul întrebării:
retele ingineresti
Întrebare:
in caietul de sarcini nu se regasesc retele electrice, curenti slabi (antiincendiu), incalzire, ventilare conditionare.... va rog clarificati lipsa acestora.
Răspuns (26 ian 2024, 07:54):
In caietul de sarcini, punctul 6.1. stipuleaza ca Lucrările de construcție la cele doua Obiecte din cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, includ 2 compartimente: • Rezistență (C) – terasamente, lucrări de construcții-montaj (lucrări betoane și betoane armate); • Arhitectura (SA) – zidării exterioare/interioare, acoperiș tip Șarpantă; finisaje exterioare (fațadă termoizolată tip Ventilată).
Lucrări de construcție a două Obiecte de infrastructură militară (obiectul nr.1.2A și Obiectul nr.1.2B), în cadrul Taberei Militare nr.136, Băcioi, contract multianual 2024-2025
Data:
26 ian 2024, 10:34
Subiectul întrebării:
retele ingineresti
Întrebare:
cum va fi construit un obiectiv fara retele ingineresti, or ele vor fi pe un alt contract separat?
Răspuns (26 ian 2024, 12:17):
Va fi procedura de atribuire separata
Data:
26 ian 2024, 10:48
Subiectul întrebării:
Garantia de buna executie
Întrebare:
Luînd în consideratie ca obiectul este multianual si voluminos unde garantia de buna executie consta suma de circa 13mil. lei , se va accepta garantia pentru buna executie prin retineri succesive din platile lunare în conformitate cu legislatia in vigoare
Răspuns (26 ian 2024, 16:21):
Documentația de concurs, prevede modalitatea și cuantumul depunerii Garanției de bună execuție a contractului. Având în vedere că contractul de lucrări va fi unul multianual, Garanția de bună execuție a contractului va putea fi depusă pentru fiecare an de gestiune, reieșind din valoarea lucrărilor prestabilită pe fiecare an în parte. Respectiv, cuantumul garanției de bună execuție depusă anual, nu va constitui valoarea de circa 13 mln lei.
Data:
26 ian 2024, 17:02
Subiectul întrebării:
Proiectul de executie
Întrebare:
Va rugam totysi sa plasati proiectul pe platforma, fiindca este imposibil sa studiezi asa proiect serios in 1-2 ore. Mai ales ca sint pozitii - elemente prefabricate din beton armat si producatorul cere proiectul de executie
Răspuns (26 ian 2024, 17:55):
Autoritatea contractanta va acorda tot timpul necesar pentru studierea documentatiei de proiect, inclusiv toate explicatiile tehnice de rigoare. Va invitam la sediul autoritatii contractante (in fiecare zi lucratoare, in intervalul orelor 08:00-17:00 pentru a face cunostinta cu toate detaliile proiectului de executie.
Data:
26 ian 2024, 17:31
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Lista de cantitati - Obiectul 1.2a- si lista de cantitati obiectul 1.2b - constructii capitale - poz. 44,62,87,115,140 - s.a - Executarea caminelor de vane din elemente de beton (inelare)- cod AcE10A, AcE14A, AcE13A - volumul indicat in pozitiile date ( este gresit) - nu corespunde cu volumul inelilor fintanilor (inelile indicate tot in pozitiile date) - va rugam sa rectificati volumul dat si sa modificati caietul de sarcini
Răspuns (26 ian 2024, 18:26):
Autoritatea contractanta Va invita la sediu (in fiecare zi lucratoare, in intervalul orelor 08:00-17:00) pentru a face cunostinta cu intreg proiectul de executie si detaliile acetuia. Autorii de proiect vor acorda toate explicatiile si descrierile tehnice de rigoare, inclusiv volumele/cantitatile incluse in Lista cantitatilor de lucrari. Va asteptam cu drag.
Data:
26 ian 2024, 17:38
Subiectul întrebării:
proiect de executie
Întrebare:
Lista de cantitati - Obiectul 1.2a- si lista de cantitati obiectul 1.2b - constructii capitale- in caietul de sarcini poz. 55,56,79,80,103,104,105, 106, 131,132,10,151,152, - sint indicate elemente din beton prefabricat fara a fi indicate masurile - si SNIP. Producatorul ne cere aceasta informatie pentru oferta. Va rugam sa ne prezentati proiectul de executie unde putem vedea schitele acestor elemente
Răspuns (26 ian 2024, 18:21):
Autoritatea contractanta Va invita la sediul (in fiecare zi lucratoare, in intervalul orelor 08:00-17:00) pentru a face cunostinta cu toate detaliile proiectului de executie. Autorii de proiect vor acorda toate explicatiile si descrierile tehnice de rigoare. Va asteptam cu drag.
Data:
27 ian 2024, 14:39
Subiectul întrebării:
Autoritatea contractanta Va invita la sediu (in fiecare zi lucratoare, in intervalul orelor 08:00-17:00) pentru a face cunostinta cu intreg proiectul de executie si detaliile acetuia. Autorii de proiect vor acorda toate explicatiile si descrierile tehnice de rigoare, inclusiv volumele/cantitatile incluse in Lista cantitatilor de lucrari. Va asteptam cu drag
Întrebare:
Curios faptul ca la orice intrebare pusa in clarificari, ii invitati pe toti la sediu la dstra? Daca sunt 20 de agenti ecnomici doritori de a participa la licitatie si vor veni fiecare cind apare cite o intrebare la dstra cum va pare asta? ar fi bine sa clarificati si sa raspundeti la intrebari (care e posibil de raspuns ) aici pe platforma, nu sa fugim la fiecare intrebare aparuta la sediu la dstra .E pierdere de timp (si al nostru si al vostru, mai ales ca sunt lacune in caietul de sarcini) Raspundeti odata la o intrebare care va aparea la toti agentii economici pe parcursul elaborarii ofertei.Rugam sa fiti transparenti si puneti agentii economici in conditii egale.
Răspuns (28 ian 2024, 15:54):
Toate aspectele discutate in perioada de klarificari, obligatoriu vor fi transpuse in caietul de sarcini, sa fie publice. Ce se refera la rspunsuri, de comun cu autorii de proiect, acestea de impreuna cu alte aspecte aferente vor fi formulate clar si vor fi plasate pe platforma ca sa fie la maxim transparente. Va multumim.
Data:
27 ian 2024, 14:41
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Pozitita 64, deviz Elemente de constructie in norma indicati : Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9 (0,4 m3) iar in resurse : Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-6 (0,27 m3). Clarificati.
Răspuns (29 ian 2024, 10:16):
Bună ziua. Vă prezentam răspunsurile la întrebările adresate. 1. Întrebare adresată la 26 ian 2024, 17:31: Lista de cantitati - Obiectul 1.2a- si lista de cantitati obiectul 1.2b - constructii capitale - poz. 44,62,87,115,140 - s.a - Executarea caminelor de vane din elemente de beton (inelare)- cod AcE10A, AcE14A, AcE13A - volumul indicat in pozitiile date ( este gresit) - nu corespunde cu volumul inelilor fintanilor (inelile indicate tot in pozitiile date) - va rugam sa rectificati volumul dat si sa modificati caietul de sarcini. Răspuns: Obiectul 1.2a, Compartimentul C, poziția 44 prevede cantitatea de 0,78 m3, astfel, daca se sumează elementele prefabricate cu volumele si cantitățile fiecăruia: Placi prefabricate pt. camine КЦД-10 (0,18 m3) – 1 buc; Inel prefabricat pt. camine КЦ-10-9 (0,24 m3) – 2 buc; Placi prefabricate pt. camine КЦП1-10-1 (0,10 m3) 1 buc; Inel de reazem КЦО-1(0,02 m3) – 1 buc, reiese că cantitatea poziției nr.44 – 0,78 m3 este corectă. Obiectul 1.2a, Compartimentul C, poziția 62 prevede cantitatea de 2,41 m3, astfel, daca se sumează elementele prefabricate cu volumele si cantitățile fiecăruia: Placi prefabricate pt. camine КЦД-15 (0,38 m3) – 1 buc; Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9 (0,4 m3) – 3 buc; Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-6 (0,27 m3) – 2 buc; I Placi prefabricate pt. camine КЦП1-15-1 (0,27 m3) – 1 buc; Inel de reazem КЦО-1(0,02 m3) – 1 buc, reiese ca cantitatea poziției nr.62 – 2,41 m3 este corectă. Obiectul 1.2a, Compartimentul C, poziția 115 prevede cantitatea de 1,26 m3, astfel, daca se sumează elementele prefabricate cu volumele si cantitățile fiecăruia: Placi prefabricate pt. camine КЦД-10 (0,18 m3) – 1 buc; Inel prefabricat pt. camine КЦ-10-9 (0,24 m3) – 4 buc; Placi prefabricate pt. camine КЦП1-10-1 (0,10 m3) – 1 buc; Inel de reazem КЦО-1(0,02 m3) – 1 buc, reiese că cantitatea poziției nr.44 – 1,26 m3 este corectă. Obiectul 1.2a, Compartimentul C, poziția 140 prevede cantitatea de 0,78 m3, astfel, daca se sumează elementele prefabricate cu volumele si cantitățile fiecăruia: Placi prefabricate pt. camine КЦД-10 (0,18 m3) – 1 buc; Inel prefabricat pt. camine КЦ-10-9 (0,24 m3) – 2 buc; Placi prefabricate pt. camine КЦП1-10-1 (0,10 m3) 1 buc; Inel de reazem КЦО-1(0,02 m3) – 1 buc, reiese că cantitatea poziției nr.140 – 0,78 m3 este corectă. 2. Întrebare adresată la 26 ian 2024, 17:38: Lista de cantitati - Obiectul 1.2a- si lista de cantitati obiectul 1.2b - constructii capitale- in caietul de sarcini poz. 55,56,79,80,103,104,105, 106, 131,132,10,151,152, - sint indicate elemente din beton prefabricat fara a fi indicate masurile - si SNIP. Producatorul ne cere aceasta informatie pentru oferta. Va rugam sa ne prezentati proiectul de executie unde putem vedea schitele acestor elemente Răspuns: Obiectul 1.2a și 1.2b lista de cantitati, poziția 55 Element prefabricat (Jgheab Л2д-8 L-720mm; l-570mm; H-360mm; grosime-60mm, greutate-0,11t); poziția 56 Element prefabricat (Placa П3-8 L-740mm; l-570mm; grosime-50mm; greutate-0,05t); poziția 79 Element prefabricat (Jgheab Л3-8 L-2970mm, l-780mm; H-380mm; greutate-0,75t); poziția 80 Element prefabricat (Jgheab Л3д-8 L-720mm; l-780mm; H-380mm; greutate-0,19t); poziția 103 Element prefabricat (Jgheab Л3-8 L-2970mm, l-780mm; H-380mm; greutate-0,75t); poziția 104 Element prefabricat (Jgheab Л3д-8 L-720mm; l-780mm; H-380mm; greutate-0,19t); poziția 105 Element prefabricat (Placa П5-8, L-2990mm; l-780mm; H-70mm; greutate – 0,41t); poziția 106 Element prefabricat (Jgheab Л1д-8 L-720mm; l-420mm; H-360mm; greutate-0,11t); poziția 131 Element prefabricat (Jgheab Л2д-8 L-720mm; l-570mm; H-360mm; grosime-60mm, greutate-0,11t); poziția 132 Element prefabricat (Placa П3-8 L-740mm; l-570mm; grosime-50mm; greutate-0,05t); poziția 151 Element prefabricat (Jgheab Л2д-8 L-720mm; l-570mm; H-360mm; grosime-60mm, greutate-0,11t); poziția 152 Element prefabricat (Placa П3-8 L-740mm; l-570mm; grosime-50mm; greutate-0,05t); 1. Întrebare adresată la 27 ian 2024, 14:41 Pozitita 64, deviz Elemente de constructie in norma indicati : Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9 (0,4 m3) iar in resurse : Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-6 (0,27 m3). Clarificati. Răspuns: Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9 (0,4 m3) in resurse va fi ajustat : Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9 (0,4 m3).
Data:
29 ian 2024, 21:37
Subiectul întrebării:
conditii de participare
Întrebare:
Buna seara.Scrieti va rog daca la licitatia data are drept sa participa compania cu capital strain(întreprindere afiliată) inregistrata in Republica Moldova?
Răspuns (30 ian 2024, 12:06):
Potrivit prevederilor art.16, alin.1 și 2 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, în coroborare cu pct.90, din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 ,,Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări și beneficiază în Republica Moldova de aceleaşi drepturi privind participarea la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice de care beneficiază operatorii economici din Republica Moldova în ţara în care operatorul economic străin este rezident”. Totodată, prevederile art.16 alin.6 din aceeași Lege stipulează că ,,Nu pot participa în calitate de operatori economici, în sensul prezentei legi, persoanele fizice și juridice care sunt înregistrate, au reședința sau desfășoară activitatea economică principală în jurisdicții ori regiuni autonome ce nu implementează standarde internaționale de transparență, precum și persoanele juridice în componența cărora figurează, direct sau indirect, una sau mai multe persoane (fondatori, asociați, acționari, administratori, beneficiari efectivi) care sunt înregistrate, au reședința sau desfășoară activitatea economică principală în astfel de jurisdicții ori regiuni autonome”. Lista jurisdicțiilor respective, în sensul prezentei legi, este stabilită prin Hotărârea Băncii Naționale a Moldovei, cu privire la stabilirea listei jurisdicțiilor ce nu implementează standarde internaționale de transparență, nr.91/2013.
Data:
30 ian 2024, 09:38
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz Solutii arhitecturale Obiect 1.2a , pozitia 1. In norma indicati blocuri ceramice "Porotherm" 25 S 375*250*238 mm iar in resurse blocuri ceramice "Porotherm" 25 S 250x380x219mm. Clarificati.
Răspuns (30 ian 2024, 12:17):
Obiect 1.2a , pozitia 1. „Zidaria peretilor exteriori si interiori din blocuri ceramice "Porotherm" cu mortar de ciment si nisip din M100: inaltime etaj pina la 4 m (blocuri ceramice "Porotherm" 25 S 375*250*238 mm)” în resurse va fi - Blocul ceramic "Porotherm"" 25 S 375*250*238 mm.
Data:
30 ian 2024, 09:46
Subiectul întrebării:
Deviz Solutii arhitecturale Obiect 1.2a , pozitia 1. In norma indicati blocuri ceramice "Porotherm" 25 S 375*250*238 mm iar in resurse blocuri ceramice "Porotherm" 25 S 250x380x219mm. Clarificati.
Întrebare:
Pozitia 2,3 acelasi deviz, aceiasi intrebare, in norma informatia este diferita de resurse?
Răspuns (30 ian 2024, 13:05):
Pozitia 2 „Zidaria peretilor exteriori si interiori din blocuri ceramice "Porotherm" cu mortar de ciment si nisip din M100: inaltime etaj pina la 4 m (blocuri ceramice "Porotherm" 20 N F 500*200*238 mm)” în resurse va fi - Blocul ceramic "Porotherm" 20 N F 500*200*238 mm. Pozitia 3 „Zidaria peretilor exteriori si interiori din blocuri ceramice "Porotherm" cu mortar de ciment si nisip din M100: inaltime etaj pina la 4 m (blocuri ceramice "Porotherm" 11,5 N F 500*115*238 mm) în resurse va fi - Blocul ceramic "Porotherm" 11,5 N+F 500*115*238 mm.
Data:
30 ian 2024, 16:06
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Obiect 1.2a Solutii Arhitecturale - poz 68 - "Strat termoizolator din placi din polistiren extrudat XPS - 50 mm lipite cu adeziv (4kg/m2) pe suprafete verticale si dibluri (8 buc/m2) " - pentru hidroizolare nu se practica dibluirea termoizolarii - afecta hidroizolarea . poz 69 "Diverse lucrari - strat de impaslitura din fibra de sticla aplicat pe suprafata elementelor prefabricate din b.c.a. lipit cu aracet, inclusiv stratul de amorsaj " - ce tuip de lucrare prevede?- Plasa din fibra de stical 160 gr se pune pe adeziv baza ciment de tip Class polisterol.Rugam calrificare ce lucrare este prevazuta?Si Confirmarea solutiilor expuse in deviz
Răspuns (31 ian 2024, 13:31):
Obiect 1.2a Solutii Arhitecturale - poz 68 - Strat termoizolator din placi din polistiren extrudat XPS - 50 mm lipite cu adeziv (4kg/m2) pe suprafete verticale – diblurile se exclud. poz 69 - Diverse lucrari - strat de impaslitura din fibra de sticla aplicat pe suprafata elementelor prefabricate din b.c.a. lipit cu aracet, inclusiv stratul de amorsaj – proiectul prevede aplicarea „Strat dubluarmat cu plasa de fibra de sticlă pe adeziv”.
Data:
31 ian 2024, 15:40
Subiectul întrebării:
Raspuns Răspuns (31 ian 2024, 13:31): Obiect 1.2a Solutii Arhitecturale - poz 68 - Strat termoizolator din placi din polistiren extrudat XPS - 50 mm lipite cu adeziv (4kg/m2) pe suprafete verticale – diblurile se exclud. poz 69 - Diverse lucrari - strat de impaslitura din fibra de sticla aplicat pe suprafata elementelor prefabricate din b.c.a. lipit cu aracet, inclusiv stratul de amorsaj – proiectul prevede aplicarea „Strat dubluarmat cu plasa de fibra de sticlă pe adeziv”.
Întrebare:
In CAiet de sarcini Obiect 1.2a Solutii Arhitecturale poz 69 e prevazut aracet 0,3 kg la 1.m2 -trebu modificat norma pentru a putea cota corect valoare la pozite.Intreduceti va rog modificarea in caetul de sarcini. In clo de 2462106110132 Aracet CPMB cu norma de 0,3 kg la m2 trebu sa fie23203226000481 Adeziv cu norma de 8 kg /m@
Răspuns (31 ian 2024, 17:01):
Va fi ajustat in modul stabilit.
Data:
1 febr 2024, 10:18
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
panouri HPL (High Pressure Laminate) gros. 13 mm h=1.85 m, concretizati va rugam culoarea acestui material
Răspuns (1 febr 2024, 15:14):
panouri HPL (High Pressure Laminate) gros. 13 mm h=1.85 m – culoarea Pastel Grey, Cod 0074
Data:
1 febr 2024, 10:56
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Placi de fibrociment /tip EQUITONE [tectiva]/ (d=8mm, g=14,9 kg/m2 cu complet de structuri si elemente de fixare sub placaj de fatade ventilate (console, profiluri purtatoare, ancoraje, agrafe etc.)- culoare?
Răspuns (1 febr 2024, 15:27):
Obiectul 1.2.a, Compartimentul SA în textul poziției 83 este indicat „ Montarea sistemului de fatada ventilata Placi de fibrociment /tip EQUITONE [tectiva]/ (d=8mm, g=14,9 kg/m2) (culoare TE 00)”, iar la poziția 84 este indicat „Montarea sistemului de fatada ventilata Placi de fibrociment /tip EQUITONE [tectiva]/ (d=8mm, g=14,9 kg/m2) (culoare TE 20)”. La obiectul 1.2.b – similar.
Data:
1 febr 2024, 17:12
Subiectul întrebării:
Garantia de buna executie
Întrebare:
Cu refererire la intrebarea adresata anterior, totusi se accepta garantia pentru buna executie prin retineri succesive din platile lunare în conformitate cu legislatia in vigoare sau nu ?
Răspuns (2 febr 2024, 08:55):
Prevederile pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 stipulează „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”. Astfel, avînd în vedere complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura obiectului preconizat pentru construcție, pct.19 din Anunțul de participare, prevede că Garanția de bună execuție a contractului, va fi emisă de o bancă comercială, sau Garanţia prin transfer la contul autorităţii contractante, stabilit în acest sens, în cuantum de 15%.
Data:
1 febr 2024, 22:07
Subiectul întrebării:
Lichiditatea generală 200%
Întrebare:
Stimată autoritate Documentația standard aprobată prin ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69/2021 și publicată de dvs. pe platforma de achiziții la pct. 36 subpct. 2) prevede că: lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%);, respectiv solicităm să modificați în minim 100%, care va aduce în albiia legalitățiii cerinței și a documentației de atribuire.
Răspuns (2 febr 2024, 08:56):
Această prevedere nu reglementează plafonul maxim al lichidității. Prin urmare, având în vedere importanța și statutul obiectului supus reparației, Potrivit prevederilor pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 care stipulează „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”, Autoritatea contractantă a stabilit Lichiditatea generală de 200%, în vederea asigurării, că operatorul economic care urmează să execute lucrările, are destulă capacitate de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor.
Data:
1 febr 2024, 22:13
Subiectul întrebării:
Raport financiar lichiditatea
Întrebare:
În cazul în care avem raportul pentru anul 2023, se va accepta la evaluarea ofertelor?
Răspuns (2 febr 2024, 08:57):
Potrivit Legislației în vigoare, termenul de completare și prezentare a Raportului financiar al companiei este data de 31 martie al anului de gestiune. Având în vedere cele menționate, s-a solicitat Raportul financiar pentru anul 2022. Odată ce compania dispune de Raportul financiar pentru anul 2023, acesta va fi acceptat.
Data:
1 febr 2024, 22:26
Subiectul întrebării:
Cerințe neclare
Întrebare:
În anunțul de participare solicitați: Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit din ultimele 3 zile după deschiderea procedurii de achiziție _ mod de îndeplinire : Ofertantul trebuie să demonstreze că are pe contul curent bani lichizi – minim 5 milioane lei. confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a persoanei responsabile a ofertantului, vă rugăm să indicați în anunțul de participare că se acceptă și mijloace creditare, deoarece nu este ce soliciți
Răspuns (2 febr 2024, 09:06):
Se acceptă certificat de linie de credit din ultimele 3 zile după deschiderea procedurii de achiziție, de minim 5 milioane de lei.
Data:
2 febr 2024, 11:09
Subiectul întrebării:
Această prevedere nu reglementează plafonul maxim al lichidității. Prin urmare, având în vedere importanța și statutul obiectului supus reparației, Potrivit prevederilor pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 care stipulează „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”, Autoritatea contractantă a stabilit Lichiditatea generală de 200%, în vederea asigurării, că operatorul economic care urmează să execute lucrările, are destulă capacitate de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor.
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă, am dorit să fim foarte politicoși, dar cu părere de rău vedem că promovați un anumit operator economic. Vă rugăm să citiți decizia ANSC nr. Nr. 03D-209-21 Data: 14.04.2021 și să modificați documentația, or cu referire la acest subiect a fost indicat: În consecință, Agenția apreciază că cerința de calificare solicitată de autoritatea contractantă în documentația de atribuire „Lichiditate generală – cerință minimă ca valoarea indicatorului respectiv să fie peste 200%” contravine principiului proporționalității reglementat la art. 7 lit. i) din Legea nr. 131/2015, aceasta urmând a fi revizuită, prin stabilirea unui indicator minim care să reflecte capacitatea reală a ofertantului, la un moment dat, de a-și onora obligațiunile, în speță, achitarea datoriilor pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor curente ale firmei, și respectiv posibilitatea executării corespunzătoare a contractului de achiziții publice ce va fi atribuit în cadrul procedurii de achiziție publică în cauză, or stabilirea unui cuantum minim de 100% ar fi suficient pentru a demonstra capacitatea financiară a operatorului economic de a-și acoperi datoriile pe termen scurt.
Răspuns (2 febr 2024, 15:38):
Urmare a tuturor propunerilor parvenite, Documentația de concurs va fi actualizată conform prevederilor legislației în vigoare.
Data:
2 febr 2024, 11:11
Subiectul întrebării:
P:S Lichiditate
Întrebare:
Undei logica să soliciți lichiditatea 200% pentru anul 2022, cănd execuția lucrării are loc în anul 2024, nu vă faceți de rușine?
Răspuns (2 febr 2024, 12:58):
Potrivit prevederilor alin.(3), art.33 din Legea contabilității și raportării financiare 287/2017, termenul de prezentare a situațiilor financiare individuale, raportului conducerii și raportului auditorului constituie: 1. pentru entitățile de interes public - 120 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 aprilie 2024); 2. pentru restul entităților - 150 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 mai 2024). Mai mult decât atât Lichiditatea generală se stabilește în procente, aplicând formula de calcul LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente).
Data:
2 febr 2024, 11:16
Subiectul întrebării:
Potrivit Legislației în vigoare, termenul de completare și prezentare a Raportului financiar al companiei este data de 31 martie al anului de gestiune. Având în vedere cele menționate, s-a solicitat Raportul financiar pentru anul 2022. Odată ce compania dispune de Raportul financiar pentru anul 2023, acesta va fi acceptat.
Întrebare:
Serioasă abordare, pe unul îl evaluați cu datele din 2022 pe altul din 2023, atunci se poate noi să prezentăm lichiditate 1 milion din anul 2022?
Răspuns (2 febr 2024, 12:59):
Potrivit prevederilor alin.(3), art.33 din Legea contabilității și raportării financiare 287/2017, termenul de prezentare a situațiilor financiare individuale, raportului conducerii și raportului auditorului constituie: 1. pentru entitățile de interes public - 120 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 aprilie 2024); 2. pentru restul entităților - 150 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 mai 2024). Mai mult decât atât Lichiditatea generală se stabilește în procente, aplicând formula de calcul LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente).
Data:
2 febr 2024, 11:30
Subiectul întrebării:
Prevederile pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 stipulează „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”. Astfel, avînd în vedere complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura obiectului preconizat pentru construcție, pct.19 din Anunțul de participare, prevede că Garanția de bună execuție a contractului, va fi emisă de o bancă comercială, sau Garanţia prin transfer la contul autorităţii contractante, stabilit în acest sens, în cuantum de 15%.
Întrebare:
Ținem să vă informăm, că art. 7 din Legea nr. 131/2015 prevede așa un principiu cum este utilizarea eficientă a banilor publici, astfel prin stabilirea cerințelor limitative cu garanția doar creșteți valoarea ofertei, respectiv nu utilizați eficiente banii publici. Cu atît mai mult Legea prevede un cuantul de pînă la 15%, dar nu maxim 15%. Suplimentar, urmează să vă informăm că pct. 126 din Regulamentul menționat de dvs. prevede că: Garanția pentru ofertă se exprimă în lei moldovenești sau în valută străină și este constituită după cum se menționează în documentația de atribuire, prin una dintre următoarele forme: 1) scrisoare de garanție bancară; 2) transfer pe contul autorității contractante; 3) cauțiune; 4) acreditivul „stand-by”; 5) alte forme care nu contravin legii. Respectiv, solicităm să acceptați și garanția de bună execuție prin rețineri succesive, este o cerință legală și nu limitează concurența?
Răspuns (2 febr 2024, 16:08):
Potrivit prevederilor pct.125 subpct.1), precum și pct.152 subpct.1), din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.638/2020, Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției pentru ofertă, precum și cea de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului.
Data:
2 febr 2024, 11:45
Subiectul întrebării:
Semnatura electronica
Întrebare:
Scrieti va rog daca se accepta ca documentele care o sa fie incarcate sa fie semnate cu semnatura electronica din tara de original a participantului de exemplu Rominia?
Răspuns (2 febr 2024, 15:41):
Se acceptă.
Data:
2 febr 2024, 12:36
Subiectul întrebării:
Garantia bancara, Garantia de buna executie
Întrebare:
Scrieti va rog daca sa accepta garantia bancara si garantia de buna executie eliberata de banca din Romonia?
Răspuns (2 febr 2024, 15:42):
Potrivit prevederilor alin.2 și 3, art.68 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, Autoritatea contractantă nu va respinge oferta pe motiv că garanţia a fost prezentată de un emitent străin, dacă acest fapt nu vine în contradicţie cu legislaţia, cu condiţia că garanţia pentru ofertă şi emitentul corespund cerinţelor stipulate în documentația de atribuire.
Data:
2 febr 2024, 12:40
Subiectul întrebării:
Lichiditatea generala
Întrebare:
Daca compania dispune de bilans contabil pe jumatate de an 2023 inregistrat.Se accepta asa bilans?
Răspuns (2 febr 2024, 13:00):
Se acceptă.
Data:
2 febr 2024, 12:44
Subiectul întrebării:
Lichiditate genirala
Întrebare:
In Rominia se practica ca in schimb de lechiditatea sa se prezinte certificat de bonitate bancara.Se accepta astfel de certificat?
Răspuns (2 febr 2024, 15:43):
LICHIDITATEA GENERALĂ indică capacitatea firmei de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor. LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente) și se extrage din Raportul financiar al companiei, pentru ultimul an de activitate.
Data:
2 febr 2024, 13:44
Subiectul întrebării:
Bilans contabil.
Întrebare:
Tinem sa concretizam inca odata.Compania dispune de bilans contabil inregistrat pe prima jumatate a anului 2023.Respectiv o sa fie posibil sa acceptati lichiditatea calculata in baza bilansului sus metionat?
Răspuns (2 febr 2024, 14:19):
Se acceptă.
Data:
2 febr 2024, 14:11
Subiectul întrebării:
Daca compania dispune de bilans contabil pe jumatate de an 2023 inregistrat.Se accepta asa bilans?
Întrebare:
Nu faceți haz de necaz din procedura de achiziție, condițiile de evaluare sunt unice pentru toți, modificați 100%, s-au excludeți cerința, din anul 2022 și pînă în anul 2024, compania poate să fie dată și la insolvabilitate?
Răspuns (2 febr 2024, 15:44):
Urmare a tuturor propunerilor parvenite, Documentația de concurs va fi actualizată conform prevederilor legislației în vigoare.
Data:
2 febr 2024, 14:29
Subiectul întrebării:
Autoritatea contractantă a stabilit Lichiditatea generală de 200%, în vederea asigurării, că operatorul economic care urmează să execute lucrările, are destulă capacitate de a-și acoperi toate datoriile pe termen scurt prin valorificarea tuturor activelor.
Întrebare:
Vă rugăm să ne informați ce are raportul din anul 2022 cu capacitatea de a acoperi cheltuielile din 2024?
Răspuns (2 febr 2024, 15:45):
Potrivit prevederilor alin.(3), art.33 din Legea contabilității și raportării financiare 287/2017, termenul de prezentare a situațiilor financiare individuale, raportului conducerii și raportului auditorului constituie: 1. pentru entitățile de interes public - 120 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 aprilie 2024); 2. pentru restul entităților - 150 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 mai 2024). Mai mult decât atât Lichiditatea generală se stabilește în procente, aplicând formula de calcul LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente).
Data:
2 febr 2024, 14:33
Subiectul întrebării:
Potrivit prevederilor alin.(3), art.33 din Legea contabilității și raportării financiare 287/2017, termenul de prezentare a situațiilor financiare individuale, raportului conducerii și raportului auditorului constituie: 1. pentru entitățile de interes public - 120 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 aprilie 2024); 2. pentru restul entităților - 150 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 mai 2024). Mai mult decât atât Lichiditatea generală se stabilește în procente, aplicând formula de calcul LICHIDITATEA GENERALĂ = Active curente (Total active circulante) / Datorii curente (Total datorii curente).
Întrebare:
Ce are coda vacii cu ștampila primăriei? (Undei logica să soliciți lichiditatea 200% pentru anul 2022, cănd execuția lucrării are loc în anul 2024, nu vă faceți de rușine?)
Răspuns (2 febr 2024, 15:44):
Urmare a tuturor propunerilor parvenite, Documentația de concurs va fi actualizată conform prevederilor legislației în vigoare.
Data:
2 febr 2024, 14:52
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
Solicitați ca experiența similară să includă execuția unui contract, vorbind ipotetic, în valoare de 88 milioane de lei fără TVA, cu mențiunea că execuția lucrărilor se desfășoară într-un interval de doi ani. Conform cerințelor, operatorul economic trebuie să fi executat un contract de 44 milioane de lei în ultimii 5 ani de activitate sau o valoare cumulată în ultimul an. Prin urmare, vă rugăm să acceptați ca experiență similară un contract în valoare de 44 milioane de lei s-au valoarea cumulată, executate într-un an de activitate.?
Răspuns (2 febr 2024, 15:45):
Urmare a tuturor propunerilor parvenite, Documentația de concurs va fi actualizată conform prevederilor legislației în vigoare.
Data:
2 febr 2024, 16:12
Subiectul întrebării:
Actualizarea documentatiei de concurs
Întrebare:
Tinind cont ca perioada clarificarilor sa inchee la data de 03.02.2024 ora 8.00, si nu o sa avem posibilitatea de a plasa intrebari, rugam sa urgentati actualizarea documentatiei de concurs
Răspuns (2 febr 2024, 16:13):
Urmare a tuturor propunerilor parvenite, Documentația de concurs va fi actualizată conform prevederilor legislației în vigoare.
Data:
2 febr 2024, 17:12
Subiectul întrebării:
Termenul de valabilitate a contractului 31.12.2025
Întrebare:
Urmează să modificați și termenul de valabilitate a contractului; anul are aproximativ 250 zile lucrătoare, respectiv, conform cerințelor aveți 250 zile de executare în anul 2025, ultima zi de lucru o sa fie 31 decembrie, cînd o sa achitați facturile dacă trezoreria acceptă facturi pînă la data de 25-27 decembrie?
Răspuns (2 febr 2024, 19:05):
Termenul de realizare indicat în Documentația de concurs (250 zile lucrătoare), este maximum, dar nu minimum.
Data:
2 febr 2024, 17:15
Subiectul întrebării:
Avans
Întrebare:
Ținînd cont de complexitatea lucrării, o să acordați avans la inițierea lucrărilor?
Răspuns (2 febr 2024, 18:33):
Cerințele prevăzute la pct.13 (Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit), din tabelul la pct.24 Criteriul de evaluare aplicat pentru atribuirea contractului, au rezultat din prevederile pct.41, subpct.3, din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.638/2020, pentru a se asigura că Operatorul economic are destulă capacitate financiară pentru inițierea lucrărilor.
Data:
2 febr 2024, 17:18
Subiectul întrebării:
Alocații
Întrebare:
Vă rugăm să indicați care sunt alocațiile pe ani pentru obiectiv, și termenele de plată după înaintarea facturilor?
Răspuns (2 febr 2024, 18:53):
Alocațiile bugetare pe ani sunt reflectate la pct.8 din Anunțul de participare, în denumirea procedurii. Pentru anul 2024 - 60% și pentru anul 2025 – 40%, din întreaga valoare a obiectului. Potrivit pct.3.3 din contract (Anexa nr.25 la DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr.69/2021), Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de 10 zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor.
Data:
3 febr 2024, 00:17
Subiectul întrebării:
Termeni de plată
Întrebare:
Care sunt termenii de plată după expirarea a 10 zile calendariste de la primirea acestora?
Răspuns (3 febr 2024, 05:48):
Până la 10 zile lucrătoare.
Data:
3 febr 2024, 00:28
Subiectul întrebării:
Avans
Întrebare:
art. 66 alin. (5) din Legea nr. 181/2014 dispune că: Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția: a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune;, vă rugăm să achitați avansul, cele 5 milioane nu sunt suficiente pentru inițirea și execuția unei etape
Răspuns (4 febr 2024, 18:47):
Cerințele prevăzute la pct.13 (Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit), din tabelul la pct.24 ,,Criteriul de evaluare aplicat pentru atribuirea contractului”, este prevăzut pentru ca Autoritatea contractantă să se asigure că operatorul economic are destulă capacitate financiară pentru demararea lucrărilor. Totodată, viitorul contract va include în sine toate prevederile permise de legislația în vigoare, agreate de părțile contractante.
Data:
3 febr 2024, 09:26
Subiectul întrebării:
Experiența
Întrebare:
Buna ziua. Reieșind din faptul că contractul este pe doi ani, experiența urmează a fi calculată nu din valoarea estimată, dar din valoarea fondurilor alocate pentru 1 an de activitate?
Răspuns (3 febr 2024, 10:02):
Ofertantul (operatorul economic sau membrii asocierii împreună), trebuie să demonstreze că are o experiență în domeniul construcțiilor de minim (5)cinci ani de activitate și trebuie să demonstreze că a finalizat în ultimii 5 ani (calculaţi până la data limită de depunere a ofertelor):- un contract ce a avut ca obiect execuţia unor lucrări de construcție similare cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puţin egal cu 75 % din valoarea viitorului contract și/sau valoarea cumulată a tuturor contractelor de lucrări de construcție similare cu obiectul contractului (construcție capitală S+P+2E+M, cu structură de rezistență din beton armat) executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.